Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-24, 19:34   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Talking

UPPSNACK V75 UMEÅ 28/4


Denna ser inte så svår ut men så är det Tisdag.
Men många troliga favoriter,tänker först på Formula One-Sanity-Hallsta Lotus Jag rankar upp Tion Medon Sisu och Inhibited ,den sista tycker jag står på tur.
I femte gillar jag DIAZ A E
Andra 6-4-2-1 ranka jag vid första blick

Som sagt ser billigt ut men man får väl försöka välta någon av de stora.
Kan Caballion sälla till det för Sanity??
Kan Haraldinio eller Kadett CD ställa till det i första???
Är det någon som kan hota Hallsta, Pihlajan har tagit hallsta tidigare, nu ett lopp i kroppen ????

I nu läge Blir HALLSTA LOTUS omg bästa SPIK.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-24 klockan 19:36.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 20:26   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

De självklara loppen att gå kort i är de högklassiga "som vanligt". När det nu är så skiktat är det ännu mer självklart. Både Caballion och Formula One är lite oskrivna, de kan mycket väl vara lika bra. FO lär gå till spets och jag tror inte Örjan vill köra i dödens med Orecchietti så han är lite sårbar. Förstastreck på FO således. Räknar med att Hultmans blir favorit på senaste prestationen. Hallsta spikar jag utan mer än 30 sekunders betänketid. Medeldistans, bra läge och litet fält avgör saken.

Långloppet borde man också kunna gå kort i, men i nuläget är jag lite för dåligt påläst för att kunna sålla bort någon. Lågklassigt dessutom så alltför kort är det inte så lätt att gå.

Jag är inne på att utgånga Åkes hästar i sista två loppen. Bra spår och de blir nog inte värst överspelade nu när Eriksson kör.

Mitt prel-system:
(4),7
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
(5),6
6
Alla
1,2,(4),6,12
1,2,(4),5,6,8,9,10,11
Krav: Minst 2 parenteser
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-24, 21:40   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Intressant Stekel, exakt samma tanke som jag har just nu angående sista 2 avdelningarna. Samtidigt tror jag inte det behövs så många streck för att lösa dom loppen.

Tankarna just nu.

Avd 1: Streckar nog 1,4,6,7 ev A-grupp på 4-7

Avd 2: Känns som ett öppet sprinterlopp. Streckar nog de flesta 1:a häst är nog 4 Harpos Hitsville

Avd 3: Kan nog låsa på 2, Sanity & Caballion.

Avd 4: Spik eller utgång på Hallsta, är väl bara 2 hästar till som kan vinna, Myllarfaks &
Pihlajan A

Avd 5: Oj oj, dagens svåraste? Alla? Berghs kan nog vara en stark, frågan är om den har speeden som brukar behövas för att vinna V75? 2,5,6,78,10,11,12 är nog måstestreck.

Avd 6: Förstahäst 4 Gossips Winner, tror nog bara det är 2 Tion Medon Sisu och Manhattan D.K emot. Omgångens mest överstreckade finns väl här? Calvados Crane kan väl aldrig vinna från spår 12?

Avd 7: Förstahäst återigen 4, denna gång Main Kronos, återigen firma Ulf/Åke, lite fler motbud finns det här, även om jag tror inte man behvöver så många streck, 2 Livi Destiny, 8 Inhibited, 10 Elora Hanover & 11 Vector Du Ling.

Nu är det bara fortsätta tänka... Då detta är gamla hemmabanan så är det här en höjdaromgång i mina ögon, som oftast brukar få lite mer tid än vanligt med pluggande. Dessvärre gör man det ibland ofta svårare än vad det är bara därför, man vänder på loppen och favoriterna lite för mycket kanske...

Mer tankar kommer...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 06:56   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Mina tankar om årets säkraste spik:

Avdelning 4 – 2140 auto -Vårbjörken – kallblod

Spetsstriden: Frågan är ju bara vem som ska få äran att släppa till 6 Hallsta Lotus här och jag drar en lans för att det blir Peter Eriksson vi får se i den positionen med 1 Stamping. Innerspåret är ju en stor fördel på Umåker och då han har farten uppe så ska han ha god chans att hålla emot framförallt 7 Myllarfaks men kanske även 8 Pilajahn Aaroni om man inte väljer att ge upp loppet direkt med den. Alltså kör Peter i spets ända tills Uffe kommer med favoriten och får ta över. I dödens hamnar nog finnen till slut.

Analys: Försökte mig på att fälla 6 Hallsta Lotus på Momarken och gick då så långt att jag gav honom titeln ‘omgångens avslag’. Fick det avslaget nertryckt så långt i halsen att jag knappt kunde andas och nu har den kraken joggat hem ytterligare två lopp och är således i än bättre form här.  Han åt upp den norska eliten från dödens i Norge, enkelt. Det verkar för övrigt som att Perssons matchningsplan läck ut då detta lopp inte blev fullt. För säkerhets skull så har den stora jokern i loppet 8 Pilajhn Aaroni fått ökenläget vilket sänker chansen till obefintlig för den. Han betvingade ju annars Lotusen på speed vid 13/8 ifjol och det är det enda scenario som kan fälla favoriten här om finnen skulle ta sig till spets och sedan släppa till Uffe och sedan slå av Hallsta Lotus på speed igen. Dock så är svensken bättre nu och startspåren talar oxå för favoriten. Ska alltså  absolut inte kunna ske nu då det dessutom finns två hjälpryttare till Hallsta Lotus i 2 Fakse och 5 Vingbo Stjärn. Nej, om Uffe fortsätter ett varv till efter att han defilerat hem detta lopp så får ju åtminstone Hallsta Lotus ett vettigt träningsjobb i sig. Jag vill ju verkligen med varje cell i min kropp välta vort denna typ av monsterfavoriter men inser här att det är bara blir effektsökeri och ren dumhet att gardera honom från detta fina läge. Årets hittills utan tvekan säkraste spik. Den spelsugne får istället fundera över ett tvillingspel men jag avstår även det då oddset blir lågt med få hästar i loppet och då det är svårt att förutse loppets utveckling med tanke på Perssons dominans här. På grundkapacitet är ju så klart  finnen tidig men även gamle 1 Stamping har spring kvar i benen och vissa dagar kan han öppna riktigt bra. För tvillingspelet ska man söka den häst man tror spetsar och släpper till favoriten. Personligen håller jag alltså Stamping som knapp favorit till den positionen med tanke på det gynnsamma innerspåret. Tro dock inte att oddset på den tvillingen är spelbart. Märkligt för övrigt att Melander sätter upp sonen bakom stallets bästa häst 7 Myllarfaks men blod är ju tjockare än vatten och det är nog bara för att vara snäll mot grabben.

Min Rank: A:6 B:- C:1,8,7 D:2,5,4,3

Detta är ett utdrag från www.gratistravtips.se
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 08:12   #5
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Den här omgången satte jag förra året och det är senast jag satte en 7a så ettårsjubileum vore inte fel.
Då pengarna avgjordes på just Caballion så måste han få ett streck även nu men tror egentligen inte att han klarar av Sanity. .Drömscenariot är Sanity i spets och en het Cabalion i dödens. Då vinner Yellow åkandes.Nu tror jag dock mer på att Sanity får lunka själv där framme och de andra får slåss om andrapriset.Men eftersom jag skrev så här uti fall så måste jag nu ta 3 hästar i loppet.
Formula one är nog första häst på läget men som Orecchietti såg ut sist törs jag inte lämna den.Känns nästan som han kan vinna som han vill.
Bygger nog staket i lopp 2 och 5. Känns rätt hopplösa men tyvärr ingen garanti för skräll bara för att jag inte har koll på hästarna
Halsta borde vara stenklar. 6e känns inte bus svårt. Gossip brukar vara favorit men vinner inte ofta på v75. Men det ser rätt upplagt ut för det denna gång. Jag tror dock mest på Tion.
7e ser inte heller jättesvårt ut. Rätt kul omgång med bra klass.

Senast redigerad av draken den 2012-04-25 klockan 08:32.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 08:52   #6
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Skönt att ni är igång grabbar! Håller med i mkt av det ni redan skrivit av er...
Mina tidigar söndagstankar var väl ungefär lika... kan man spika de som redan nu känns "klara" för det är några j-vligt svåra lopp där gardering behövs!!!

avd1. Kan inte se annat än att jag testar spik på 7 Orecchietti... var väl värre än grym vid vinsten!!! Det som möjligen kan oroa ngt är galoppen innan bilen släppte, fick ju gå en grym repa för att hinna ikapp fältet!!!! Att han sedan vann var i mitt tycke makalöst! Visst, han profiterade på hårt tempo, men vem hade fixat det ändå...? Med en bra prestation här har Hultman en elitloppsinbjudan från "norsken". "Pasta-hästen" gjorde ju ett 2140m-lopp pga galoppen då de han slog sprang 1640!!! Det var ett "halvbra" fält han klädde av... GH Nemo-Oracle-Excalibur-Iceland-Timetosaygoodbye-ElSueco-RevenDámour-Persos Seaman-Alvena Pele.

nr6 Kadett CD skulle jag vilja se mer av innan den steckas, han g i årsdebuten där Sanity var helt överlägsen...

Det skulle då vara Stig/Eriks racer 4 Formula One... men vad sa årsdebuten på Årjäng "egentligen"??? visst han vann... men, vad slog han egentligen??? Han fick överta täten efter ett knappt halvvarv, och fick bestämma som han ville... säker seger visst, men då Ceasar Sånna går med i ryggen som tvåa med sparat!!! Premier League går bra över mål från 3e inv som trea... Lovely Conch håller bra från dödens och t.o.m. den gamle hääärlige Brian Key går piggt över mål som 5a... de andra behöver ej nämnas.

avd2. ...måste ju garderas, får man jobba med under veckan!

avd3. Trodde redan i söndags att kommer spika 6 Sanity... före Caballion (som är bra!), Takter före FB Larsson, Malin före Henrik, man får väl göra en sista koll av årsdebuterna men... vad jag minns så slog inte Larssons springare så mkt över favvodistansen 3km... medans Sanity såg så där härligt okörd ut vid sin årsdeb mot några halvvarma, Conrads Epilog-Rakas-BachelDream-Kadett CD m.fl...

avd4. som sagt ovan... tänker inte försöka leta emot Hallsta Lotus denna gång...litet fält, några som han bara slår, detta ska han vinna på skallen....

avd5. GARD! här får vi nog hjälpa varandra, eller bygga ett "staket" och helgadda...

avd6. kan gå att lösa med lite jobb... synd på Calvadosens läge, men kan klara det ändå, Manhattan såg fin ut senast... Bergh bör passas i norr-loppen... sen är det några jag har dålig koll på, lite jobb som väntar.

avd7. här är jag nollställd än så länge....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 15:17   #7
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

NEWS: Infektioner hos stall Hultman gör kanske att man får behandla "Orren" med en viss försiktighet...?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 15:31   #8
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 216
Sharp$: 1168
Standard

1st system inlämnat & Klart !!!


V75-1 1, 4, 6, 7 Vill inte spricka i 1:a

V75-2 4 Chansar med Ulf

V75-3 6 Borde ju vinna ?

V75-4 4, 6, 8 Hallsta kanske bryter ett ben ?

V75-5 1, 3, 9, 10, 11 Skräller här

V75-6 6 Fisk eller Fågel ?

V75-7 1, 4, 11 Glömde åttan

180 rader x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr



God Tur.
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 15:36   #9
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 19
Sharp$: 657
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ASteffEA Visa inlägg
V75-1 1, 4, 6, 7 Vill inte spricka i 1:a

V75-2 4 Chansar med Ulf

V75-3 6 Borde ju vinna ?

V75-4 4, 6, 8 Hallsta kanske bryter ett ben ?

V75-5 1, 3, 9, 10, 11 Skräller här

V75-6 6 Fisk eller Fågel ?

V75-7 1, 4, 11 Glömde åttan

180 rader x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr



God Tur.
Inget illa menat men din rad och beskrivning kändes så stereotyp för snittspelaren hos ATG.
sacro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 16:58   #10
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5725
Standard

Stefan Hultmans förslag.
Obs: Spikar egen häst!

V75-1: 7 Orecchietti


V75-2: 2, 4, 3, 1, 9, 10, 6

V75-3: 6, 5, 4, 12, 1, 3

V75-4: 6 Hallsta Lotus

V75-5: 2, 5, 7, 9, 12, 10

V75-6: 12, 4, 2, 6

V75-7: 4 Main Kronos
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 17:59   #11
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Tror faktiskt att Hallstra får stryk av norsken. Halstra såg lite seg ut senast trots vinsten, norsken var läcker vid sin andra plats. Slog halstra sist de möttes och då värmde dessutom halstra riktigt bra. 19% får jag för norsken?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 18:47   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

0% får du nog på norsken för det är ingen sån med i startlistan. Finnen kan du nog däremot få till 19%
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 20:12   #13
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Tror faktiskt att Hallstra får stryk av norsken. Halstra såg lite seg ut senast trots vinsten, norsken var läcker vid sin andra plats. Slog halstra sist de möttes och då värmde dessutom halstra riktigt bra. 19% får jag för norsken?
Det är inte helg än min vän, håll i flaskan.

Gissar som Stekel att du menar Akselis finska häst då resten av fältet är svenskar och det inte finns någon norsk häst så långt ögat når. Men sist dessa två möttes så vann inte "norsken" utan Hallsta Lotus. De möttes den 14 april på Seinäjoki, pihlajanaaroni tog enkelt ledningen men släppte så fort Ulf avancerade fram. Sen ryckte Ohlsson i sista sväng och höll avståndet kvar i mål med till synes krafter kvar. Du har länk till loppet här: http://tototv.icareus.com/web/guest/...fileId=3033812

Var i för sig årsdebut för Akselis häst så den lär gå framåt med loppet men jag kan nästan garantera att den inte få en lika bra resa i rygg på Hallsta denna gången.

Fiesta Way är mest streckvärda spiken på lördag. Får bara hoppas att tipstjänsterna inte hittar den. Fick en tuff resa i årsdebuten men höll riktigt bra och lär gå framåt med loppet. I förra loppet så stod han tillägg vilket inte passar henne utan det är en typisk spetshäst. Nu är hon återigen ute på rätt distans och med ett perfekt spår, här kommer Per ladda och sen är det slut. Snackas även om barfota vilket är klart intressant.

22% i skrivande stund, MUMS!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 20:20   #14
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 216
Sharp$: 1168
Standard

Ja Sacro !


Vad ska man säga ??? För 90:- så blir det inte många streck o snittspelaren har väl inte så många streck heller. Finns ju de som lägger ut systemförslag på 30000 - 40000 rader. O visst i fantasin kan man ju lämna in såna system men i verkligheten funkar de inte. Man kan använda diverse program o mallar för att reducera ned systemet men i praktiken så blir vinstchansen till 7 rätt lika drastiskt mindre med. O att säga att man hade 7 rätt på ramen är inte så kul när kraven är orimliga.

Sen så har jag ju garderat Hallsta =) Snittspelaren sitter nog med den som spik
O vinner den så blir det nog ganska lite pengar eftersom Sanity antagligen vinner. Dumt o satsa för mkt då =)

Lycka Till med ditt system !!!
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 20:56   #15
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

[QUOTE=ASteffEA;183322]Vad ska man säga ??? För 90:- så blir det inte många streck o snittspelaren har väl inte så många streck heller. Finns ju de som lägger ut systemförslag på 30000 - 40000 rader.



Men det är som förra veckan när du anklaga mig för att tippa för flera tusen rader men jag tippar bara för typ 2x2-300 kr och ett bolagsystem .Vi lämnar bara våra tidiga tankar och det är det som sätter igång veckans snack....NO HARD FEELING bara tidiga tankar......i slutet av veckan har nästan alla bytat spik till utg elller liknande med varandra. Men när olika viljor dyker upp så har vi varit jävligt nära här på forumet,,,,(finskaV75)
så låt oss ha våra tidiga tankar innan vi bestämmer oss.. Det är ju ett Forum

Sen är Hallsta omg bästa spik...Ta rygg om ni villl vinna!!!!!!!

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-26 klockan 22:37.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td