Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-17, 20:59   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cherokee Visa inlägg
Märkligt! Nu har jag spelat på Brains idé i två omgångar " du lär inte gå minus " , och båda spelomgångarna har dubbeln suttit där. Igår till oddset 8.80 och idag till oddset 21.80. Briljant Brain!

Lycka till Cherokee, jag har redan berättat för dig hur det kommer gå i längden så det inte kommer som någon obehaglig överraskning för dig. Det gick ihop sig med ett minimalt plus under en kalendermånad ifjol, övriga månader mer eller mindre fetminus. Du tappar "bara" 5-10k/år med den insats du kör och det kanske inte är pengar du bryr dig om. Skulle iofs tycka det var bättre om du skickade en femhundring till välgörande ändamål varje månad...dryg kan jag vara som du ser, men jag kan också vara hjälpsam. Just nu försöker jag klara av båda på en gång, sen är det upp till dig om jag lyckas med det senare...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 01:00   #32
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cherokee Visa inlägg
Märkligt! Nu har jag spelat på Brains idé i två omgångar " du lär inte gå minus " , och båda spelomgångarna har dubbeln suttit där. Igår till oddset 8.80 och idag till oddset 21.80. Briljant Brain!

Tack! jag kan nästan lova dig att du lär överleva, med det spelet!

Snart ska jag berätta mera saker om dd spelet =)
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 02:56   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

20 kombinationer, och oddset var 21 nånting?
men pengarna kanske inte är det viktiga, utan att man sätter den
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 04:39   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1770


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
20 kombinationer, och oddset var 21 nånting?
men pengarna kanske inte är det viktiga, utan att man sätter den
10 komber men förlorande i längden iaf.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 05:46   #35
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Tack! jag kan nästan lova dig att du lär överleva, med det spelet!

Snart ska jag berätta mera saker om dd spelet =)
Tack själv, Brain! Ser fram mot fler idéer från dig.


Senast redigerad av Cherokee den 2012-07-18 klockan 06:41.
Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 06:08   #36
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
....dryg kan jag vara som du ser, men jag kan också vara hjälpsam.
Dryg? Nej, snarare psykotiskt sjuklig! Brukar heller inte ta emot hjälp från idioter och dårar, och det här är också sista gången jag kommenterar dig och dina simpelt imbecilla inlägg. Ha det bra!

Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 06:20   #37
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
20 kombinationer, och oddset var 21 nånting?
men pengarna kanske inte är det viktiga, utan att man sätter den
Som sagt - 10 kombinationer, fyllot. Och där får jag väl hålla med dig, visst finns det alltid en viss tillfredsställelse i just det att sätta sitt spel även om man inte drar in 100 papp. Just nu ligger jag dessutom faktiskt plus på det här DD-spelet, och det kanske inte alla gör.

Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 06:33   #38
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
10 komber men förlorande i längden iaf.
Förlorande i längden ; ja, det vore väl unikt om man som travspelare kunde undvika det. Förstår emellertid om du inte förlorar i längden, Haltmathe - för det gör man aldrig när man som du lägger upp sitt spel en kvart efter första start. Och dessutom spikar vinnaren.

Det måste vara någonting du inte har fattat när det gäller att spela på trav!


Senast redigerad av Cherokee den 2012-07-18 klockan 06:40.
Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 08:50   #39
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Hur ni kan få det till 10 komber förstår jag inte. 1*5 + 4*1 = 9 komber.

Hur som helst så håller jag tummarna för dej och glädjs åt att du vinner. Spelar du detta system ett par dagar kanske du slutar som vinnare. Spelar du det en månad så kanske du slutar som vinnare. Spelar du det längre går du som sagt minus om man ser till historien och förutsätter att den kommer upprepas.
Min statistik grundar sig på alla DD som körts sedan 20 feb 2001.

Lycka till!

/AA
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+11)
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 10:24   #40
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1770


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cherokee Visa inlägg
Förlorande i längden ; ja, det vore väl unikt om man som travspelare kunde undvika det. Förstår emellertid om du inte förlorar i längden, Haltmathe - för det gör man aldrig när man som du lägger upp sitt spel en kvart efter första start. Och dessutom spikar vinnaren.

Det måste vara någonting du inte har fattat när det gäller att spela på trav!

Jag har inte följt travet seriöst på mååånga år.
Men att lägga pengar på ett system som inte kan vinna känns ju halvkallt.
Verkar ju vettigare att du stoppar undan dubbelpengarna och spelar större system på V65,V75 och V86 vid jackpot.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 10:47   #41
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8347
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lycka till Cherokee, jag har redan berättat för dig hur det kommer gå i längden så det inte kommer som någon obehaglig överraskning för dig. Det gick ihop sig med ett minimalt plus under en kalendermånad ifjol, övriga månader mer eller mindre fetminus. Du tappar "bara" 5-10k/år med den insats du kör och det kanske inte är pengar du bryr dig om. Skulle iofs tycka det var bättre om du skickade en femhundring till välgörande ändamål varje månad...dryg kan jag vara som du ser, men jag kan också vara hjälpsam. Just nu försöker jag klara av båda på en gång, sen är det upp till dig om jag lyckas med det senare...
Som sagt, du har redan berättat men måste upprepa dig? Stör det dig att han vill testa själv till väldigt små summor?

Att säga att det kommer gå skit i framtiden bara för att det statistiskt sett gjort det tidigare år är ju inga garantier. Då kan man ju dra samma paralleller till fotbollen, alla som inte vunnit Champions League de senaste 10 åren kommer inte vinna i år heller så bolagen behöver ju inte ha med dessa bland vinnaroddsen?

Jag tycker personligen att du har bra koll på travet men tycker också du är otroligt dryg när du så sent som igår eller i förrgår delade med dig att du har sett statistikt intressanta saker på dubbelspelet men som du inte kommer dela med dig av? Vad fan handlar sharps om i så fall? Är det inte att dela med sig av service plays, dela med sig av spelidéer och olika spelsystem och strategier och ha andra likasinnade att prata med?

Det var snällt att du upplyste honom/henne om det statistiskt gått minus att spela sådär i ditt första inlägg om detta men nu är du som du befarade själv BARA DRYG
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-18 klockan 10:49.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 10:50   #42
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Tack för det, BlackCobra!


Senast redigerad av Cherokee den 2012-07-18 klockan 10:52.
Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 11:08   #43
 
breakers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Västerut
Inlägg: 230
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
Hur ni kan få det till 10 komber förstår jag inte. 1*5 + 4*1 = 9 komber.

Hur som helst så håller jag tummarna för dej och glädjs åt att du vinner. Spelar du detta system ett par dagar kanske du slutar som vinnare. Spelar du det en månad så kanske du slutar som vinnare. Spelar du det längre går du som sagt minus om man ser till historien och förutsätter att den kommer upprepas.
Min statistik grundar sig på alla DD som körts sedan 20 feb 2001.

Lycka till!

/AA
Du spelar ju favoritdubbeln TVÅ gånger, det e ju det som är vitsen: dubbel "vinst" med den.
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 11:39   #44
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
Hur ni kan få det till 10 komber förstår jag inte. 1*5 + 4*1 = 9 komber.

Hur som helst så håller jag tummarna för dej och glädjs åt att du vinner. Spelar du detta system ett par dagar kanske du slutar som vinnare. Spelar du det en månad så kanske du slutar som vinnare. Spelar du det längre går du som sagt minus om man ser till historien och förutsätter att den kommer upprepas.
Min statistik grundar sig på alla DD som körts sedan 20 feb 2001.

Lycka till!

/AA
Helt rätt, 9 komber, men Cherokee dubblar på favoritkomben också.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Som sagt, du har redan berättat men måste upprepa dig? Stör det dig att han vill testa själv till väldigt små summor?

Att säga att det kommer gå skit i framtiden bara för att det statistiskt sett gjort det tidigare år är ju inga garantier. Då kan man ju dra samma paralleller till fotbollen, alla som inte vunnit Champions League de senaste 10 åren kommer inte vinna i år heller så bolagen behöver ju inte ha med dessa bland vinnaroddsen?

Jag tycker personligen att du har bra koll på travet men tycker också du är otroligt dryg när du så sent som igår eller i förrgår delade med dig att du har sett statistikt intressanta saker på dubbelspelet men som du inte kommer dela med dig av? Vad fan handlar sharps om i så fall? Är det inte att dela med sig av service plays, dela med sig av spelidéer och olika spelsystem och strategier och ha andra likasinnade att prata med?

Det var snällt att du upplyste honom/henne om det statistiskt gått minus att spela sådär i ditt första inlägg om detta men nu är du som du befarade själv BARA DRYG
Ja det stör mig faktiskt lite med folk som väljer att kasta pengar i sjön trots att sunt förnuft ensamt borde hindra dem.

Att dra en parallell till Champions League-vinnare håller ju inte, DD går varje dag så det finns tusentals utfall i statistiken att titta på. Jag delar med mig när jag har lust och orkar skriva, men i det specifika fallet du pratar om så rör det sig om ett "spelsystem" där spelvärdet försvinner totalt om någon annan skulle kliva in med en hyfsad insats. Säg att vi har en omsättning som ger 3 miljoner i utdelning en vardag. Jag sätter en komb som ger 200ggr pengarna. Om någon då lagt en femhundring på samma komb har vi 100k mindre att dela på, och oddset droppar till ca 193ggr. Hade jag ett övervärde på 5-10% försvinner det ganska fort om någon kommer rygga och då sitter vi plötsligt båda/alla och torskar. Samma gäller ju allt poolspel egentligen på vinnare/V7 också t ex, men där brukar jag inte hålla igen med att dela med mig.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-18, 11:55   #45
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av breaker Visa inlägg
Du spelar ju favoritdubbeln TVÅ gånger, det e ju det som är vitsen: dubbel "vinst" med den.
Precis breaker - vinner båda favoriterna då får jag två! Smart va!

Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td