Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-23, 00:08   #16

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
-

Då kan man kanske gissa sig till att det är ovanligt att de tre lägsta oddsen hamnar bland dom tre bästa.

Blir lite lotto det här med odds.

Men det har nog att göra med att jag inte vant mig vid tanken än att den stora massan/allmänheten som styr oddsen genom vilka hästar dom spelar på - hur mycket pengar som är i omlopp, samt allmänheten, vilka man tycker i sin tur borde ha koll och följa den generella tipsen av favoriter och vilka som kan vara troliga skrällar.

HUA

Ska man spela på hästar så måste man hitta sin egen väg och avgörande faktorer, vilka dom än må vara.
Självklart ovanligt ja, men förekommer. I det aktuella fallet är det så enkelt att nästan alla spelare bestämt sig för att det kommer handla om de två mest spelade varav den ena galopperade och den andra underpresterade något för dagen. Oddsen på de mindre betrodda hästarna brukar ligga lite huller om buller generellt sett om man så säger. Jag skulle nästan säga att det är autospel på 40-oddsaren om jag får valet mellan att spela en 30-oddsare och en 40-oddsare i samma lopp. Inte säkert att det är spelvärde på någon av dem men förmodligen, och då som högst på den som står i högst odds. Om jag förstår dina avsikter rätt så är det här du bör börja jobba. På vinnarspel på högoddsare alltså. En jäkla varians, men jämfört med streckspel med många lopp ingenting.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 00:16   #17

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Som igår tex (sön) ÅKE vinner 5 avd, Erik 1 avd, Jorma 1 avd. Över 100 000:- för 7 rätt. Normalt skulle det ge max 5 till 10 000:- men vi spelare hade uppenbarligen missat något.
12% på ÅKE i första. Vad hände där?
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 00:34   #18

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Som igår tex (sön) ÅKE vinner 5 avd, Erik 1 avd, Jorma 1 avd. Över 100 000:- för 7 rätt. Normalt skulle det ge max 5 till 10 000:- men vi spelare hade uppenbarligen missat något.
12% på ÅKE i första. Vad hände där?
Tänkte precis skriva att det berodde på att många tillskrev den dåliga prestationen senast alltför mycket, men ser nu att det var jag nog ensam om. Minns loppet helt fel. Mycket konstigt förefaller det nu även för mig att han inte var klar andrahandare i loppet på Jackal Faces plats...man ser ganska tydligt hur mycket speltjänsternas tips styr kollektivet och sabbar värdet som eventuellt finns (Jackal Face).

I övrigt är det där snacket något man hör ofta "det var bara bra kuskar som vann och ändå blev det jätteutdelning", men med tanke på hur mycket bra kuskar och tränare det är ute på V7 ska det till ett ganska stort system för att få med dem alla. Idag hade det räckt med Åke, Jorma och Erik, men hur fan ska man veta det?

Iofs 273k tillbaka på satsade 324 spänn på V7 om man tar dessa tre gubbar (1100kr om alla tre hade varit med i alla sju loppen), och chansen att den blixten slår ner igen är nog inte helt liten! Men utdelningen i sig var inte så konstig med tanke på att det faktiskt bara var en streckfavorit som vann. En konstig sak var dock att Lassabo Palema inte blev favorit med de förutsättningarna, men där ser man hur viktiga skoryck är ibland och att sitta på den infon till skillnad från de som lämnar in tidigt eller inte tar hänsyn till sånt! (även i tredje V4-loppet där även jag totalmissade barfota-infon och inte fick med Svanens "första barfota-vinnare")

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2012-07-23, 13:57   #19

Sputnik2012s avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2755

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

-

Snappar upp lite situationsbaserade faktorer utöver dagsform, spännande.

En sak jag undrar är vad som händer om ens häst blir stryken (inte får delta av någon anledning) vad händer då ?
Deltar en annan häst då ?

Vad händer om hästen galopperar och inte fullföljer hela loppet ?
Vad händer med mitt spel då ?
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 15:50   #20

Stekels avatar

Standard

Spelar du V64/V65/V75/V86 så får du in en av de andra hästarna istället för den som strukits. Nej, det kommer inte in några andra hästar i loppet (med undantag för några extremt sällsynta lopp vi inte behöver gå in på). Spelar du DD/vinnare/plats t ex så får du insatsen tillbaka.

Galopperar hästen du spelat på så...ja, då är det synd om dem som spelat på den och samma sak om den inte fullföljer loppet. Ditt spel kvarstår alltså i alla händelser när väl hästen gått till start.

Gammal 2012-07-23, 16:59   #21
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Kan rekommendera dig att läsa Travskolan här på Sharps.
https://www.sharps.se/travskolan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-26, 23:06   #22

Sputnik2012s avatar

Standard

-

Tack - har läst den en gång och ska läsa den igen.
Men alla har väl varit novis någon gång :-)

Tänkte fråga lite hur ni väljer att presentera era olika spel på forumet.

Exempel:

- - - - - - - - - -

avd1. 3 Jl Bjuv
avd2. 3-6-7
avd3. 3-5-10
avd4. 3-4-11-12-14
avd5. 7-12
avd6. 2 Global Investment
= 90 kr

Spiken: 3 Jl Bjuv avd1.
Lillspiken: 2 Global Investment

- - - - - - - - - -

Min första fråga:

Allstå avd är olika lopp och spel på en häst/spik förstår jag, sedan att det är ett system spel att försöka få in alla rätt.
Men ta "avd4. 3-4-11-12-14 (där spelande hästar är) 3 4 11 12 14 är dessa spelade som vinnare, är samtliga spelade som vinnare i hopp om att pricka 6 rätt eller mer.

Min andra fråga:

Hittar inga trådar där spelare endast spelar vinnare eller plats (singel spel) - varför är det så ? spelar alla system och försöker pricka alla rätt - finns det någon som skriver dagbok på forumet eller har spreed sheet med spel med vinnare/plats utan att köra system spel.
Gammal 2012-07-27, 04:51   #23
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
-

Tack - har läst den en gång och ska läsa den igen.
Men alla har väl varit novis någon gång :-)

Tänkte fråga lite hur ni väljer att presentera era olika spel på forumet.

Exempel:

- - - - - - - - - -

avd1. 3 Jl Bjuv
avd2. 3-6-7
avd3. 3-5-10
avd4. 3-4-11-12-14
avd5. 7-12
avd6. 2 Global Investment
= 90 kr

Spiken: 3 Jl Bjuv avd1.
Lillspiken: 2 Global Investment

- - - - - - - - - -

Min första fråga:

Allstå avd är olika lopp och spel på en häst/spik förstår jag, sedan att det är ett system spel att försöka få in alla rätt.
Men ta "avd4. 3-4-11-12-14 (där spelande hästar är) 3 4 11 12 14 är dessa spelade som vinnare, är samtliga spelade som vinnare i hopp om att pricka 6 rätt eller mer.

Min andra fråga:

Hittar inga trådar där spelare endast spelar vinnare eller plats (singel spel) - varför är det så ? spelar alla system och försöker pricka alla rätt - finns det någon som skriver dagbok på forumet eller har spreed sheet med spel med vinnare/plats utan att köra system spel.
Du har spelformen raketen där du kan bygga ihop dina system som vinnarespel och spela systemet i alla möjliga kombinationer.
Kupong 1 blir då
3
3
3
3
7
2

Kupong 2 blir då
3
3
3
3
12
2

osv.

Om du tjänar mer eller mindre? Testa att kolla vinnaroddsen på historiska lopp och jämför själv med utdelningen. Mig veterligen kan du inte heller spela denna spelform med 1 kronas insats. Men låt oss leka med tanken att du kan. Då följer insatsen+vinsten med till nästa spel. Har avd1 8x pengarna så återvesteras dessa till avd2. Därmed satsar du 8kr på hästnr 3 i avd2. Sitter den till 4x pengarna så satsas 32kr till avd3 osv. När du är framme i avd 5 och 6 så har du så stora insatser att oddset sjunker därefter också på din vinnare. Därmed får du inte heller lika mycket betalt på ditt system. Tex om du hade en 2% i sista avdelningen annars till oddset 55x. Iom att dina insatser blir ackumulerade kommer det leda till att du har många tusen satsade på 55oddsaren, vips är den då nere i 25 kanske pga din höga insats.
Gammal 2012-07-27, 10:08   #24

Sputnik2012s avatar

Standard

-

Tack för ett utförlig svar.
Hitta även trav-skola på ATG - vilken jag ska läsa idag.

-

Samlar in tidigare resultat som du nämner för att skaffa mig en uppfattning.
Uppe i 50 lopp och siktar på 100 vilket jag tycker borde bli en rimlig observation.

-

Här kommer lite dravel från min sida - ha tålamod :-)

FEGIS-SPEL att spela plats ...

Förmodar att fördelen är att man får en hög "strike ratio" men nackdelen är att du spelar med för låga odds.
Undrar om det skulle fungera att grinda ut små vinster i långa loppet - det är frågan - är det någon som försökt ?
Tänkte om man skulle testa 2-6 vilket jag finner vara ett mycket bra alternativ, läst hela tråden HUA :-)

Plats oddsen för skrällar (hög-oddsare) ligger runt 3,0 4,0 5,0 6,0 och väldigt sällan 2.5 eller lägre.
Träffar 1 till 2 av 3 lopp - generellt.
Plats oddsen för meddel-oddsare ligger runt 2.00 till 3.00 och har väldigt hög variance jämfört med (hög-oddsare/skrällar) varav "strike ratio" ligger runt 0 till 1 av 3.
Plats oddsen för låg-oddsare är nästan ej nämnvärt 1,15 till 1,60 i runda slängar, vilket jag inte tror fungerar med 2-6
strategin.

-

EDIT

Raketen verkar vara ett roligt alternativ med minimum två lopp och möjligheter att spela vinnare och plats.

Var inne på betfair men kunde inte hitta H2H.
Alltså spela på vilken av två hästar som får best placering i ett lopp.

Lite som HCP, vilket jag gillar.
Har du något förslag vart man kan hitta resultat rörande H2H eller startlistor, som sagt kunde inte navigera mig fram till dom på betfair.

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2012-07-27 klockan 10:27.
Gammal 2012-07-27, 11:56   #25
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
-

Var inne på betfair men kunde inte hitta H2H.
Alltså spela på vilken av två hästar som får best placering i ett lopp.

Lite som HCP, vilket jag gillar.
Har du något förslag vart man kan hitta resultat rörande H2H eller startlistor, som sagt kunde inte navigera mig fram till dom på betfair.

http://multiodds.com/sv/trav/ har det. Vill du få fram databasen kan du kontakta sitens ägare. Har för mig att den går att köpa.
Svara

td