Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-16, 14:27   #31

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Här kommer min amatörtoto-en-hårsmån-vassare-på-statistik-analys:

Funderar på denna ram.

1: Silverfinal, mycket liten skrällchans, närmast obefintlig. Taget snacket om att Åkes stall är en hönsgård utan Åke så känns Wiss Rambo som det självklara utgångsbudet. Har dock svårt att se alla tre Åke-toppar skita sig helt här. Kanske Stefan Söderkvist kan följa upp sin fina triumf senast med seger här? Jag låser med Covington Ås som platsar till 75 %. Någon av dessa tar starten och stänger in italienaren på innern. Perfect Toll orkar inte hela vägen.

4 Covington Ås, 5 Wiss Rambo

2: Klass I-final, historiskt sett helstängt på rank 1-5. Dock inte senaste två finalerna på Solvalla, då en 6 resp. 7-rankad vunnit. Farlig trend och det känns ganska öppet här också. Outsider-ston borde vara Freude D.E och Kiss Me Kemp i första hand. Bra plats och seger på dessa, men fortfarande ston antar jag. Jag viktar med alla utom Björnjägarn och den överstreckade favoriten.

2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11

3: Guldfinal, favoriten vinner ungefär varannan. Intressant är att startnummer 5 och uppåt är klart överrepresenterade i statistiken. Så jag provar att gå på det. Tycker det finns löpvärdiga alternativ som nummer 5-10 och ser gärna att Friction torskar!

5, 6, 7, 8, 9, 10

4: Klass II-final, rank 1-3 vinner nästan alla. Dock inte senast på Solvalla (26 maj). Men det bör inte upprepa sig. Eller? Jag tycker det känns öppet. Peter Untersteiner vinner ibland med sina egna hästar, och då blir det i regel hög utdelning. Perfect Power känns inte ofarlig. Men jag kapitulerar för ett för mig svårlöst lopp. Bort med de "sämsta" bara.

1,2,4,5,6,7,8,9,10,11

5: Diamantstoet, väldigt många favoritsegrar även här. Två i rad på Solvalla bl.a. Men det halvskräller var tredje ungefär och nu är det verkligen hög tid. Opportunitys utgångsläge är ju faktiskt iskallt. Och Pea Life har det inte mycket lättare. Statistiken säger fördel låga startnummer. Jag synar och hoppas att Henrik Svensson tar sin sjätte seger i år på V75, förutsatt att den hästen behåller tredjeranken. Spets-slut, som en säger.

3 Lönnfet Bigfitta

6: 4-åringslopp. Inte så många favoritsegrar, men få skrällar. Rank 5 resp. 6 har vunnit senaste loppen. Dessförinnan nästan bara 1-3. Och jag tror det är dags för favoriter igen. Uhrberg varnar för Edward Ale, men Uhrberg hittar inte ett drag två omgångar i rad. Han får vara nöjd med Mr Big.

6, 2, 8

7: Bronsfinal på Solvalla och halvskräll nästan varannan gång. Här känns Stormysky väldigt intressant tycker jag. Erik har inte vunnit på ett tag och får flera chanser från bakspår (10-10-10-4-9) denna dag. Har en känsla av att det kan vara hans tur igen i minst ett lopp. Lite ny energi efter seger med någon av tiorna bara och sen rätt på detta. Erik tar två. Stormysky platsar bäst och har överlägset bäst rekordtid. Dessutom trevligare med en spik på slutet så att man kanske lever någon halvtimme längre.

9 Stormysky

Lär dock ändra lite beroende på strecken, men tänkte jobba ner detta till ca 1000 rader med olika krav. Fint som fan?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
breaker (+5)

Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-16 klockan 14:35.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 15:55   #32

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Klart så här.
5
1,2,6,7,9,11
1,4,7,8,9
4,6,11
1
2,6,8,9,11
2,11

Senast redigerad av draken den 2012-11-16 klockan 16:04.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 16:18   #33

Asprillas avatar

Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Tror inte att du är ute och cyklar helt i alla fall. Snopet bara om alla Åkes favoriter vinner när alla garderar eller tar bort. En felfri nr 2 i sista förlorar inte tror jag men hoppas du har rätt för vi har rätt lika tankar förutom * i 5e vilket tyvärr inte är någon fördel för dig för jag vinner nästan aldrig.
Då är det helt enkelt dags för dig att ha lite tur imorgon då! Du landar på en angenäm sexa medan jag sjöar (bra ord för övrigt) på riktigt...

Att alla skulle gardera eller ta bort Åke tror jag dock inte. Det är bara att följa strecken in mot mållinjen. Visar det sig att du har rätt så skiftar jag mot lite fler Åke-streck.

Kör nog ett reservsystem där jag väljer mer efter statistiska utfall som jag brukar så att jag slipper spika också...

Men Aristocat till 73 %? Vinst i 4 av 6 sen i juli. Nej tack med Jorma vid tyglarna för första gången.

Och vad det gäller Friction så har han aldrig vunnit fler än 2 lopp i rad. Senaste var på kortdistans. Gången innan var det nosmarginal mot Haraldinho. Plus hårdare konkurrens i final. Alla gånger 50 % chans att Friction inte vinner. Någon annan kommer att vara i tillräckligt slag för att ha marginalerna på sin sida. Noga uträknat ser du!

Enda favoriterna som får vinna för mig är Overtaker och Piraten...

Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-16 klockan 16:24.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 16:48   #34

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Jag går för förlust för Overtaken. Blev just biten av snålfan så jag spikar Gambrinus Degato i det loppet. Hade vunnigt BC och slagigt Manalapan med 100 senast om han inte blivigt generad på sista lång. Så nu är jag nere i 300 rader. Blir pengar över till fler pilsner i morn. Funderar även på att spika Jorma i sista. 7 rätt på 150 rader är rätt vasst. Nu lär det ju aldrig hända mig med den årsformen jag haft. Knappt ett rätt på 2 år. Prenumererar på dåliga resultat men skam den som ger sig
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 17:06   #35

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8840
Standard

Svanstedt: Jag har höga förväntningar inför finalerna

Vi har elva hästar till start i V75-­finalerna på Solvalla. På förhand tycker jag att vi har ett par riktigt bra vinstchanser. Vi får hoppas på bättre flyt än i lördags då utdelningen blev mager i Halmstad.

Jag följde tävlingarna från min semester i Florida via datorn. Det var inte mycket att hurra över. Synd att Rutger Raket satt fast i guld för han hade nog kunnat vinna med lucka. Vi har flera topphästar med i finalerna och jag har höga förväntningar på dem.

Samtliga av våra hästar tävlar med optimal balans:

++++
Main Kronos (V75-1) gör bra lopp varje gång. Senast kunde jag inte hålla fast Björn Goop eftersom hästen utvändigt tröttnade så hastigt. Det var inte mycket att säga om att han inte kunde svara Beatasine den sista biten som hade smugigt med i vår rygg. Han var också lite het i ledningen och låg på under vägen. Så insatsen var bra. Med de här förut­sättningarna är det bara att gasa från början. Eftersom han är snabb ut är det ledningen som gäller. Nu är det final och tuffare motstånd än på slutet men med tanke på form och läge blir betyget högt.

Perfect Toll (V75-1) är den bästa av mina fyra i loppet och normalt ska han ha bra chans att vinna. Det enda är att han kan vara komplicerad i starten men hästen har glädjande nog skött sig varje gång på slutet. Jag har i och för sig lärt mig och känner honom nu men Jorma som kör brukar klara av alla sortens hästar även om de är besvärliga. Jag får förklara för honom innan hur han brukar beté sig i uppsamlingen bakom bilen. Annars känns hästen precis som vanligt. Det finns inga avvikelser alls gentemot tidigare och ”Jägersro-spöket” fortsätter att gäcka oss. Det är tydligt något som stör hästen när han är på den banan för han är sig inte alls lik. Senast kände jag inte igen honom någon gång, varken i värmningen eller i loppet. Det fanns aldrig något att köra med och det var slaka tömmar hela tiden. Vi får undvika att starta på den banan i fortsättningen. Det här är är en kanonhäst och det är en stark fyra i betyg.

Opportunity (V75-5) har utvecklats allt­eftersom hon har tjänat pengar och senast var det bästa jag har känt henne. Det gick riktigt fort sista 300 meterna. Jag tycker att hon ska ha bra chans att kunna runda alla här trots tillägg. Hästen är stark, rejäl och tålig. Det är också positivt att hon fortsätter att utvecklas trots att hon har tjänat mycket pengar och att det inte tar stopp. Jag har bra feeling för henne.

Aristocat Boko (V75-6) galopperade i sista sväng senast men det får jag ta på mig lite. Det gick väldigt fort i det läget samtidigt som hästen bröt ner och jag var tvungen att korrigera honom och ta i högertömmen för att inte köra på Pingus Vang. Han var inte trött i det läget och hade stridit om segern annars. Hästen har känts som han ska göra i träningen efteråt och det var inga fel på honom. Det är en topphäst och jag måste tro på bra chans från det här läget. Han är rätt så snabb ut men går från alla positioner.

+++
By Air (V75-2) har gått bra varje gång hos mig och var fin vid segern i försöket, även om det var ett rätt så enkelt försök. Han var lite lat och trög i ledningen men när jag ryckte tussarna 200 kvar stack han bara ifrån. Nu är det tuffare motstånd i finalen men läget är perfekt då han är snabb ut. Jag tycker också att han är klart bäst i spets för i ryggar springer han och småbromsar hela tiden. Så taktiken är given och även om han inte har startat på ett tag så har han tränat kontinuerligt hela tiden och det har inte varit några avbrott.

Monster Drive (V75-3) satt fast med en hel del krafter kvar senast. Det är inget riktigt flyt för den här hästen i gulddivisionen. Antingen hamnar han illa till och spurtar bra eller blir han fast. Men det är också så att man måste köra lite på chans med honom. Hästen känns fin och har bra form och det här guldloppet är inte värre än senast. Han är snabb en bit när han får spara speeden till slut och med rätt resa är han inte borta.

Go Johnny Gogogo (V75-4) gör bra lopp varje gång. Jag tycker absolut inte att det känns som någon ”icke-vinnare” även om segrarna har uteblivit i de senaste starterna. Det känns som att han kämpar och gör det han kan ändå. Bakspår nu i en ­final men jag tror ändå att han med lite tur kan vara långt framme.

Pine Alone (V75-7) kom upp i framförvarande rygg senast och galopperade med gott om krafter kvar. Han har utvecklats mycket och har fortsatt fin form. ­Känslan är att han får svårt att vinna en final från spår åtta men det är inte samma snabba tider nu som på sommaren och jag tror att han räcker bättre nu för han är mer stark än snabb.

++
Covington Ås (V75-1) har inte startat på ett tag och det beror på att han har varit förkyld. Han har inte tränat fullt ut och förberedelserna är inte optimala inför den här starten. Ska man ha chans i en final måste man ha tränat regelbundet innan. Jag tror därför inte att han kan vinna och han får smyga med.

Indigo Broline (V75-1) spurtade bra senast efter en sen lucka och hade lite sparat. Tyvärr får han dåliga spår väldigt ofta. Det hade han senast och från åttondespår nu bakom bilen i en final har han normalt ingen chans. Formen är annars så bra den kan vara tycker jag.

Tab Hall (V75-2) måste utvecklas ytterligare om han ska räcka i sin klass i V75. Han springer samma tider som han gjorde i första starten för mig och det räcker inte. Måste öka på lite till. Tror inte det är någon finalvinnare.

Åke Svanstedt

Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3), siarmo (+5)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 17:18   #36

madsens avatar

Sharp$: 7570
Standard

Jag spikar Main Kronos! bära eller brista! Fan varför gör jag så! det finns ju inge värre än att spricka i första avd!!!! idiot!!!
madsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 17:36   #37

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Åke på sem.höst få vinster på v75 så var det förra hösten.Det är dax för Spring Erom som han såg ut sist.
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 18:04   #38

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

andels system i butik med låg träff procent på spikarna.

V75 - 11 520 rader
Avd. 1 1,4,7,8,10 res 2,9
Avd. 2 1,2,5,6,7,9,10,11 res3,4
Avd. 3 1,2,3,9 res 7,8
Avd. 4 Alla 12 Hästarna res 5,6
Avd. 5 11 Unleash Face res 13,15
Avd. 6 1,2,4,6,7,8 res 10,11
Avd. 7 2 Aristocat Boko res 11,5

spik nr 1 till fall. visserligen outsider chans.
spik nr 2 till fall ochså.
Min statistik höll denna vecka och så.
surt för dem ??

Senast redigerad av dumle den 2012-11-17 klockan 16:55.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 18:19   #39

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Alla V75-tävlingar direktsänds 2013

2013 kommer alla V75-tävlingar att direktsändas i någon av TV4:s kanaler, skriver ATG i ett pressmeddelande. Däremot får lunchsändningarna inte längre plats i tv-rutan.
Det va fan på tiden.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 19:05   #40

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Lite Ideer!

Spiken. Cuba Cohiba så här säger intervjuerna: (Hasse Bergh) är det bara bra med. Formen är på topp ochperfekt ­läge. Hon är snabb ut och det finns inte många som jag vill släppa till. Hon är i form så det kanske är läge att testa, säger Lena Fritz.

Jag tycker själv att Hasse (bror med Robert Bergh) kör allt bättre och har ganska god facit med Cuba Cohiba. Läge för runt om idag? Spelvärd!

Chansspiken: Disco A.E bör vinna med sunda vätskor i kroppen, bra i ordning enligt stallet och hittar Örjan position bör det bara vara en häst först vid linjen. 30% är bra.

Dragen:

Wiss Rambo avd1

Caballion avd3

Just Magic avd4

Bedövaren: Hallelujamoment F avd7

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 19:19   #41

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Strykningar
Lopp 1 8 Idigo Broline 12 Mr.F.X.Royal
Lopp 2 9 Rite On Win
Lopp 4 9 Go Johnny GoGoGo
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 20:49   #42

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2602
Standard

Har två ideer, nr 6 i V75 2 och nr 6 i V75 4. Lycka till med era spel!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 21:18   #43

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1916
Standard

Dagens V75-cocktail: Tag 4 delar experttips, en del egen analys, reducera storleken, skaka eller blanda, klart! Kan dock ge besk eftersmak men utan baksmälla.

1: 1,5,7,10. Beatasine sitter fast och ngn av dessa vinner.
2: 6. King Tilly. TT är pålästa och vet vad som gäller.
3: 1,9. Chansartat men Friction övertygade inte senast.
4:1,2 4,5,6,11. Drygt halva fältet räcker?
5:1,2,7,8,11,13,15. Opålitliga ston kräver gardering.
6:2,8. On Track Piraten är bra men får ett(för) tungt lopp.
7:2 Aristocat Boko. Kung Åke är helnöjd, tar på sig galoppen senast.

336 kr

Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 21:37   #44

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5959
Standard

Någon som har koll på TTs spikar till slutspet? Egen statistik
Brukar det vara dom samma som i systemförslaget dom ger ut innan.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 21:40   #45

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6933
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Har två ideer, nr 6 i V75 2 och nr 6 i V75 4. Lycka till med era spel!
HALLÅ!!! Det är ju mina spikar! ........ Då blir vi två som får dela på miljonerna.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td