|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 | |
|
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Helt klart, Örjan - solklart bättre chanser - vinner med minst tre...
|
|
|
|
#62 |
Joakim Lövgren-Strong Boy D.E.--info
Ja, han går mot sitt kanske bästa år och har inte varit så här bra och framgångsrik sedan han var typ fem år. Men alla bitar verkar ha fallit på plats och han ser jättefin ut i alla avseenden. Hästen kom hem direkt efter senaste frankrikestarten och vid det här laget är det en van reshäst som inte har några problem med de där turerna. Han är kontinuerligt jobbad och gick ett snabbare jobb i lördags där vi körde 1.17,5 sista varvet med honom, han kändes fin och kommer att göra ett bra lopp här. Det blev dessutom ett intressant läge den här gången eftersom han är så startsnabb och jag måste i alla fall prova ordentligt från start, men hur vi sedan gör får ge sig efter hur loppet utvecklar sig. Jag brukar ofta släppa med honom då han går så bra i rygg numera, men i så fall ska det vara till en riktigt bra rygg för han går fint i ledningen också. Han är väldigt allround så vi kan improvisera lite efter hur det utvecklar sig. Vi kör barfota runt om och med norskt som oftast och troligen blir det jänkarvagnen på som han trivs med, men som inte är tillåten i Frankrike – men han har gått med den här hemma varje gång på slutet. Det är dock inte hundra bestämt, för en sak man ska komma ihåg är att den egentligen är optimal för att bomba runt i ledningen med, medan den är mer svårmanövrerad då man smyger i ryggar eftersom den är så lång. Den är mellan 20-30 cm längre än en vanlig vagn och jag tror att vi till exempel hade haft chansen att komma loss näst senast om vi hade kört i en vanlig vagn – så lite skiljde det. Vi får fundera lite på den, men hur som helst ska hästen ha chans i ett öppet lopp", säger Jocke.
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Jag LOVAR att CB tar spets! Ingen är ens nära att snuva honom! Så enkelt! |
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Men, lycka till...!
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
![]() Saknar några hästar t.e.x Timetosaygoodbye, Hyacint men annars ser det bra ut.. Fast vart tog Hyacint vägen? Minns jag rätt, Hade du den som en av lågprocentarna. |
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
om man ska va logisk så borde systemet se ut så här: 1 1,4,12 2 1,3,4,6,7,8,12 1,3,4,5,7,8,10,11,12,13,14 1,3,5,9,10,11 1,2,4,5,6,10,11,12 detta kanske det blir istället.... nu har jag ändrat mig 100ggr men det skräller inte så mycket dem 3 första avd och då är det skönt att sitta med i princip resten som kan vinna. |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Spelar en DD i morgon 11-9,11 Borde väl ge bra betalt! Lycka till med era spel!
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
spik
står och väljer mellan 12 nougat ås i andra och 2 spring erom i tredje. jagar man riktigt stora pengar spikar jag i andra och har a-häst i tredje. det är ju dock säkrare att spika SE men som sagt stora pengar, det blir ju bra pengar ändå med tanke på jackpotten och jag "pissar" ju inte på 50 lock
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Gillar dina funderingar hubba, vilda svängningar hela tiden du ska nog se att du är tillbaka på ruta 1 imorgon vid 14:30
![]() blir en flerbong som är fruktansvärt färglös. 1 1,4,8,9,12 2 6 1,4,11 10 4,5 blir även ett reducerat då lurar jag på om de blir utgång på mr big och overtaker by sib. god tur
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
Varit på trav kanske en, två, tre eller hundratals gånger och vet att 3-åringar, med galopptendenser, är sårbara från innerspår - ingen svår matematik för mig när denne är så stor favorit - när skall du annars försöka fälla dem? Att den kan öppna gör ju ingen skillnad, än mer sårbar då pga. att kusken då troligtvis kommer överforcera från början för att hålla spets - när då hästarna kommer utifrån så kan det bli många ben på CB (för er som inte vet vad jag menar med många ben, så betyder det att den är i stor risk för att rulla över i galopp). Kan mycket väl ha överlägsen kapacitet i loppet men med stor galopprisk, mot klart mer rutinerade hästar, och senaste loppet i kroppen, samt byte av underlag så finner jag det dumt att INTE gardera en orutinerad kuse som denne! Men detta är mina tankar - kul att vi kan tänka och tycka olika - skulle vara ganska slätstruket annars, eller hur?! Lycka till, i alla fall!
|
|
|
|
#72 |
|
Nu är man inget facit direkt i år hubba så kanske borde du ändra,men ditt senaste känns kassaskåpsäkert. Jag har mina tvivel i guld men har aldrig rätt så bry dig inte om det. Borde få lax utan att ens lämna in. Klart
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
So Here I Am avslutade vasst på Romme. Minns inte exakt hur och har inte abonnemang hos ATG nu, men skrev upp en notering i boken.
30 gånger finns hos 365 - den enda jag kollat än.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Kör såhär...
1) 1 4 5 9 2) 4 12 3) 5 Stongboy D.E. 4) 1 3 4 5 6 8 5) 11 Photo Princess 6) 1 2 3 4 7 9 10 11 7) 4 5 6 7 11 Kommentarer om systemet: Om inte Örjan hade halva stall Melander och Svanstedt mot sig så skulle jag ha spikat men nu kanske Melander skickar fram Citrin som hjälpryttare åt sig själv eller Ulf Ohlsson och då kan det bli gummiben på PJSs sista biten och som så stor favorit garderar jag. Tror även att Canaka är vässad och Nurmos låter nöjd! Att Claes Boko ska vara så stor favorit köper jag inte. Här kan det bli både fem och sex ben från start och även om man bara häpnade efter vinsten i norr så ska väl i sanningens namn inte den upphämtningen övervärderas! Det såg bättre ut än det var! Uhrberg kan ta spets men missar man spets så har jag kollat lopparkivet och hästen är SUPERSPEEDIG! Nougat Ås kan svepa allt om den kommer någorlunda till! Hela systemet är uppbyggt på lite sviktande Svanstedt-form och här har Palemahästen sunkläge! Tapper trea? I guld tar Strongboy D.E. revansch! Hade knäppt Saston sist men blev kvar i säcken! KÖR NU HELA VÄGEN I SPETS LÖVGREN!!! Tyvärr verkar Lövgren tycka att hästen är bäst på rulle men va fan!? När ska han inse? Saston fast och får trycka sig ut i tredje-fjärde ut och Spring Erom slog ett halvljummet gäng sist. Nääää. Lövgren har bästa hästen! Dags! Photo Princess lunkar fram i dödens och mosar! Inget snack! Veckans spik! Resten håller för lite smäll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2) |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Tycker Gigant Slugger i 6e avd är bortglömd, garderar man Åke ska den definitivt med. Startsnabb, härdad i tuffa gäng, har skrällt tidigare. Kan bli rygg på Sune Palema i det fall man väljer att köre Sune i spets, kommer luckan, ja då har Gigant alltid en bra spurt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1) |
|
|
|
|
|
|