|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
uppsnack V86 Bollnäs onsdag 5/6-2013
Spik: Queasy
Vad säger Ni andra???? Bästa spik ??? Bästa draget? Nu kör vi...
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
En sak är säker den rosa elefanten kommer att garderas stenhårt!! Kan vara så att jag får bära dumstrut imorgon men det kan jag ta..
|
|
|
|
#3 |
|
Hoppas att dom har fått i ordning på Caballion, måste ju vara nå så in i ....... frustrerande att ha en sådan häst.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Blir det mer än tio lax blir jag förvånad
|
|
|
#5 | |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Gick bra när örjan körde
|
|
|
|
#6 |
|
avd1. Eftersom den finns så många bra spikalternativ i omgången så kan det vara smart att gardera Caballion som galloperar ibland o marshland som inte vunnit på länge dock inte startat så mkt, dessa två sticker ut, men många nöjer sig med att låsa på dessa. Garderings bud då?.. 8 Trustworthy ås..kasst läge..jadu inte mkt emot 3,4 ändå.
avd2. 7 filofax n.o tror jag vinner nu, verkar inte bli så mkt streckad? grei sol har inte vunnit på distansen på 17 försök annars ser det ju bra ut på den. chansspika filofax lr ta de flesta. avd3. 2 Queasy..vilken utveckling..spik..leta minus så har den inte startat på distansen. på vilket sätt kan det vara en nackdel? vet ej får väl läsa intervjuer imorn. avd4. lås Pink Elephant o Balticas Yahoo..starkt o kul att ha med nån mer än elefanten avd5. vad e detta..dem två som e först på turordningen 8,1 ser ut att göra upp om det. avd6. väldigt många lopp denna omgång det känns starkt att ha 2,3 hästar. Jag tror 15 Hällsjö Albert vinner eftersom det är så stor risk för galopp på de andra två som jag tror kan vinna 4,10. avd7. lite mer öppet men 1,6,10 sticker ut. avd.8 Ännu ett till spikbud i 15 Kimono Pearl. 13 Super Ariel e intressant, två starter sedan ryckte de skorna för första gången, på v75 å satt kvar med krafter som jag minns det, senast hade den skor igen men kämpade till seger, om den går barfota nu kanske den får "önskad" effekt med bra resa o knäpper dem.3%just nu iaf ( men jag vet att den inte har samma kaliber som Kimono Pearl..,nån skräll) annars Check in blågul som gick bra i årsdebuten å alltså med lopp i kroppen nu. system efter detta: 1. 3,4,8 2. 7 filofax 3. 2 queasy 4. 3,11 5. 1,8 6. 15 hällsjö albert 7. 1,6,10 8. 11,13,15 108 r, garderar nog hellre filofax än hällsjö om jag gör ett större system annars flera av detta som det är. Ha det gött Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kan så vara men de vore ju dumt att operera en häst om de inte är något som är fel. Örjan plocka väl inte ur en cm extra i onödan å det har ju varit i sista stegen som dessa snöpliga galopper kommit. Men det sitter förmodligen lika mycket i huvudet på kusken.
Avd 1 hoppas på Zlatan som fått två lopp i kroppen kommer förmodligen till tät och släpper till marshland och om Caballion är iordning så kan de bli fart på de hela och lucka tillslut.
|
|
|
|
#8 |
|
4 Torlandia har ju tidigare år visat startsnbbhet för klassen, kanske kan spetsa, dock så verkar ju inte formen något vidare. Så den kanske släpper till Persson som får styra och ställa.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jag tror L.K. kan vara riktigt bra idag...och kan den överflygla örjans. så kan det bli riktigt intressant!
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jag är inne på samma tanke, den var ju riktigt bra senast, var länge inne på att chansspika men jag kommer bara å dd spika denna.
|
|
|
|
#11 |
|
Ja det är en riktigt fin häst tror loppet senast gjort den gott...träffar han rätt är den snabb ut också....
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mina Tidiga tankar.......
1. 1,2,3,4,8,10 2. 1,7,4,3 (möjligen spik eller utgång på 1) 3. 2 4. 3,9,11,6 5. 2,1,9,3 6. 15,13 7. 6 (chansspik, det sunda borde vara att spika 1) 8. 15,7,14,12,11,13 (möjligen spik eller utgång på 15) alt.1: Använda utgångarna = 288:- + 144:- alt 2: spika utgångarna och dubbla avd 7 = 96:- |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tack Laxen....!
För infon om Mellby på eskils igår ;-) Det blev spik på den efter din info och då la jag till chip dealer i första. Det gav ju ändå 4k |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Så Input till alla andra, Örjan är klar spika den!!! ![]() ![]() ![]() Tror öven 8 What A Supergirl har toppchans i avdelning 5. Spåret är bara oddshöjande. Känner mig säker på att Oskar fixar det, då han är klassenen bättre än övriga. Senast redigerad av sheriffen78 den 2013-06-05 klockan 08:55. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sharpest
|
Vad har ni för info om Zlatan blou i första? Jag har bränt mig så många gånger på den hästen innan och lär fortsätta göra det. Hästen är riktigt startsnabb om kusken vill ladda. Har hållit ut många snabba hästar innan. Nu har den även toppspåret 5 på kort. SOS? Eller kommer kusken välja passivt upplägg och ryggresa såsom han ibland gjort tidigare?
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#18 | ||
|
Sharpest
|
Citat:
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Avd6. Hällsjö Albert spikförslag
Avd7. Spiderpig gör debut i ny regi Avd8. Check In Blågul i ryggen på Kimono Pearl senast 1. 3,4,5,8 2. 1,2,5,7 3. 2,5,11 4. 3 5. 1,2,8,9,10 (Chiquellinne kan vara spik) 6. 15 7. 1,4,6,12 8. 1,11,15 720:- mitt andelsystem 8st är vi Senast redigerad av capone den 2013-06-05 klockan 13:44. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Har hamnat på spikarna Marshland - Queasy - L.K Tror de två första spikvalen även blir betrodda när nätbolagen strax släpper en del odds. Däremot kan det vara värt hålla uppsikt på oddsen för Grei Sol - L.K. - Check In Blågul 1) Allt över 4-5 ggr är bra 2) Draget 3) Satsar nog på att åter skugga Kimono Pearl - vass sedan |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Om filofax går barfota så ska man ha med den annars finns det ingen chans för vinst.... annars bara låsa på 1,5 någon som vet om barfota runt om??
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Greisol bollade med filofaxen senast
|
|
|
#24 |
|
ja jag tror Grei slo är klar.... mkt talar för spik på den....men går filofaxen barfota kan den vara 40 m bättre med skor är den totalt chanslös...ska försöka få 100% koll på det......ringa några samtal...
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Försöker hitta loppen någonstans ATG's länkar verkar inte fungera
|
|
|
|
#26 |
|
Sharpest
|
Själv tror jag mycket på nr4 Torlandia i kallblodet men kommer att gardera med 1,2,4,5,7
4 Torlandia "Har inte tagit i på slutet och normalt sett ska hon ju leka med ett gäng som detta. Men som sagt, hon har inte visat rätta takter på slutet så det är bäst att ligga lite lågt ändå. Vi kommer inte att ändra något, säger Esbjörn Glantz." |
|
|
|
|
|
#27 |
|
inte jag heller...men känns som en tidig häst i detta gäng....nr 2 tyckte jag var bra när den speeda fort vid seger...men ....nja.... favorit nu och tror faktiskt ej den duger mot grei sol...
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Den tappade högst 15 m på sin galopp senast och såg närmast seg ut över upploppet. Gick i rygg på filofaxen över upploppet och var likvärdig med den, men bägge blev utklassade av greisol
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Hallå där…
…Henrik Larsson, Solvallatränaren vars fyrfaldige miljonär Caballion gör comeback i V86-1 på onsdagen. Både spänt och efterlängtat förmodar vi. - Ja, det ska bli jätteskönt. Klart att vi har längtat efter det här. Men det är ju inte en av de enklaste hästarna att årsdebutera heller eftersom man med hans historia inte riktigt vet vad han ska hitta på. Operation i december för förträngningar i de så kallade karpaltunnlarna i hästens knän och en sträckning i mars som gjorde att ni fick sakta ner lite. Det har tagit tid. - Nja, det var mest att vi stoppade upp några planer på tidiga lopp. När han fick sin lilla sträckning kom vi på att det inte fanns någon anledning att vara ute tidigare. Elitloppet skulle vi exempelvis inte vara med i. Det var lagom att komma ut nu. Är formen kanske 70-80 procent inför starten i V86 i Bollnäs? - 70 skulle jag kunna gissa. Han har i alla fall känts väldigt fin i jobben en längre tid. Vi har tränat honom rejält och även kollat upp honom ett flertal gånger. Allt har sett perfekt ut. Det är några hårda hästar med i loppet som blir svåra. Jag säger inte att han inte kan vinna, men jag tror att det kommer att bli tufft. Vad hoppas du och broder Fredrik av sommaren om Caballion går bra i Bollnäs? - Då hoppas vi kunna höja ribban. Det finns flera stora lopp vi vill vara med i. Norrbottens Stora Pris (15 juni) ligger exempelvis i vår planering om nu allt funkar. 10 O.F.V. Continue (V86-7) vann sin comeback i början av maj. Startgalopp senast. - Han blev för ivrig och slog i vingen så det var lite orutin som sken igenom. Han är normalt sett travsäker och jag tycker att han duger en bit i klassen. Vi är lite småoptimister. I Diamantstoet, V86-8, plockar ni ut 7 Julles Electra som startat tre gånger för er och jagar första segern. Chansen? - Hon satt fast sist på Färjestad med mycket krafter kvar och hade varit långt framme med fritt. Formen är bra och läget intressant. En fin häst som gjort det bra hos oss och en plats bland de tre är ingen omöjlighet. Julles Electra och O.F.V. Continue har likvärdiga chanser. Caballion får väl vara en outsider då.
|
|
|
#31 |
|
Örjan Kihlström-En av världens skickligaste kuskar tipsar:
V86-1 3 Caballion är bästa hästen och jag provar att spika. Har ju hög kapacitet och kan även öppna bra bakom bilen. Har dock inte startat på länge ska sägas. V86-2 7 Filofax N.O. har gått hyggligt på slutet och får tipset lite i brist på annat. Loppet är annars öppet och här ska man nog inte snåla med strecken. V86-3 Jag väljer att spika mig själv bakom 2 Queasy som gjorde det riktigt bra senast. Tål att göra lite jobb själv om så skulle krävas och är förstavalet. V86-4 3 Pink Elephant får jag nog lov att ge tipset. Han har ju varit riktigt bra och rejäl och ska räknas tidigt. Men det är en del tuffa och mer rutinerade emot nu. V86-5 1 Feedup har gått bra på slutet och har ryckt upp sig får man säga. Kan det bli ledningen här så borde det vara en hyfsad segerchans i detta öppna lopp. V86-6 15 Hällsjö Albert är säkert bästa hästen men man ska veta att det är ett lurigt läge. Men stämmer det bara lite så kan han kliva förbi samtliga. V86-7 1 Rebellion är bästa hästen men han kändes inte som allra bäst senast. Fungerar han så bör det vara en bra chans och han kan kliva iväg rätt så bra. V86-8 15 Kimono Pearl har ett spännande läge och Adielsson är vass från start. Klaffar det lite för henne så är det bästa hästen och en fin vinstchans. Jorma Kontio-Nordens segerrikaste kusk tipsar: V86-1 3 Caballion återkommer efter lång vila men det är en klasshäst i grunden och han är säkert väl förberedd. Jag tror att ekipaget blir svårslaget och spikar. V86-2 Ett svårlöst kallblodslopp där de flesta hästarna saknar segrar i raden. 1 Kluivert har ett lopp i kroppen efter lång vila och han kan vara vinnaren. V86-3 2 Queasy svarade för en stark insats som tvåa under Elitloppshelgens V75-finaler. Från ett perfekt utgångsläge lär han bli svårslagen. V86-4 3 Pink Elephant ståtar med tre raka segrar i formraden. Han har bra kapacitet för klassen och felfri blir han svår att rå på. Jag väljer att spika. V86-5 Ett svårlöst lärlingslopp där jag gör det enkelt för mig och helgarderar på mitt V86-förslag. 9 Chiquellinne räcker långt felfri. 1 Feedup är under utveckling. V86-6 10 Gärdsjö Viking har bra fart för klassen men han är inte helt att lita på. 15 Hällsjö Albert har fyra segrar på de fem senaste starterna. Bakspår på tillägg dock... V86-7 1 Rebellion har styrka och kapacitet att segerstrida om inte innerspåret ställer till det för honom. 6 L.K. föll med flaggan i topp senast som trea. V86-8 1 Malin Tilly är startsnabb och lyckas hon behålla ledningen från innerspåret kan det bära hela vägen. 15 Kimono Pearl har fått tre lopp i kroppen.
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Enligt Aftonbladets kuskintervjuer, samma info - "7 Filofax N.O. (Jan-Olov Persson) blir det skor och öppet huvudlag för. Jag laddar på lite framåt så får vi se var vi hamnar. Han är bra i ordning. Skapligt i alla fall. Jag tror väl att det är Grei Sol som är värst emot. Men Filofax ska också räknas ganska tidigt, säger Janne." Skoryck däremot på Finnskog Sjefen "2 Finnskog Sjefen (Henrik Kulblik) är det bra med. Gick en lugn men bra tur i söndags. Hästen har haft form länge. Gått bra sedan i december. Senast blev allt bara fel. Det var inte lätt att ta något då. Det blir skolöst runt om och ett norskt huvudlag. Jag får bot varenda gång jag kör med körspö i Sverige, så den lämnar jag hemma. Han gör vad han kan hur som helst. Jag är spänd på att se vad Kluivert kan. Han har varit bra och är på väg tillbaka. Min är rask ut. Kan ta ledningen men jag tror att han är bäst från rygg, säger Henrik." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Modd Brun tycker jag man ska passa idag, 7 % !!! just nu.
Gör en mycket fin avslutning senast och har ett kalasläge
|
|
|
#35 |
|
Lillis - Sharps kallaste spelare Tipsar:
Avd1: Tills jag sett värmningar så är Marshland min spik. Årsdebut efter ett år, såg bra ut på 10,5. Visst medhängartid, men intrycket va bra. SoS!!! Avd2: Isbjörnar, 8 hästar och 1640m. ALLA!! Avd3: Dagens bästa spik. Vi som såg han krossa Cheeco Boko bläddrar vidare Avd4: Bästa hästen Pink Elephant. Men jag undrar fortfarande i vilken ordning Balticas Yahoo är. Man tog ut den i Harpers efter lång frånvaro och fick Örjan att välja den. Sg förstörde dagen, men jag tror att det är iordningsställt. Glöm inte Kajsas!!! 3-11-5-2-15 Avd5: Usch, 1 & 8 på hästarna, 2 & 9 på kuskarna. blundar och går vidare Avd6: Va fan är detta?? Isbjörnar igen!! ALLA men utgång på 15 Avd7: LK blir min förstahäst, gick bra i årsdebuten senast. Rebellion blev ordentligt avklädd på valla, ska med men den rankar jag ned. Gillar 12 & 10 men där är det ordentliga kuskminus. andrahäst blir 3 med Classe, den värmde riktigt bra på valla och såg fin ut. Får läsa på om distansen. Avd8: Kimono Pearl första hästen, kör den utgång mot isbjörnen i sjätte. Här finns det roliga skrällar att sitta med på slutet. 4,6,9,14 ska jag ha med. Nu eftermiddagsärenden i stan, återkommer om jag inte tagit livet av mig innan. "50 skolor tar studenten, polisen uppskattar 200 lastbilar i sthlms innerstad....." |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Spikar man inte Rebellion måste man bara ha med Crash and burn.
Var grymt bra senast och står i 10 % !!!
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
#42 |
|
Feedup är det väl spets och slut på ?
Eller kan Burse Easy ta sig förbi ?
|
|
|
#43 |
|
Sharpest
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kolla 121005 i lopparkivet så ser du att feedup är snabbare än du tror
|
|
|
|
#46 |
|
Ser nu att greisol startat 17 ggr på kort och aldrig vunnit.
Inget bra tecken, dags att tänka om....
|
|
|
#47 |
|
Grei sol gillar att höra ordet SJÖA jag skrek det en gång när den vann och jag var på plats....tog i enormt av det ordet......
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Grundidéer!
Avd 2) 1 Kluivert får Örjan upp och har läge då den är hyffsad ut! Tror den bara vinner! Avd 4) 5 Exclusive Pointer är en megaskräll på 1% och en sådan tar jag när Rosa Elefanten ska jobbas bort! Såg übertankad ut som fastlåst och bakdragen sist. Den här kan flytta på sig i vilka tempon som helst om rätt resa och det lär den få ikväll! Pass upp! Alldeles för bortglömd! Avd 5) 9 Chiquelline är speedig som fasen och har jäkligt bra fart i sig! Direkt i andraspår här och gasa blir det ju alltid i lärlingsloppen! Djuse är skicklig driver och den här är ett fynd till 30%! Särskilt om 1 Feedup blir fast på innern? Ett bra lås på 1 och 9! Avd 7) 3 Crash and Burn och 6 L.K. är sunda motbud till 1 Rebellion! Toppform båda kanterna och särskilt den förstnämnda är alldeles för underskattad! Avd 8) 7 Jullex Electra är huvuddraget i loppet! 19% är ett skämt! Som den såg ut sist!? Bra chans! Miljondraget är 8 Emily Freeman som hade gett undertecknad 40 lax om den vunnit sist! Kördes då för tät men fick svar av 20-oddsare! Backade sig ned i tredje in och kom i maskin under andra halvan av loppet! Slank loss mellan hästar 200 kvar men då var packet redan i mål! Toppfin över mål! 2% är löjligt! På bakspår finns det även värde i nästan samtliga! Det mest väsentliga är att jobba bort 1 Malin Tilly som jag inte tror ett skit på! Överskattad häst men kan tyvärr rinna undan ändå... Jag tror dock att den synas och då vinner den inte! Schas! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Bollnäs 11 2013-06-05 V86
Avd Ordinarie Reserver 1 3 4 10 2 2 5 (1) 3 2 Quesy (3) 4 6 9 11 5 1 9 6 6 10 15 7 3 Crash and burn (7) 8 7 8 11 13 15 540 rader * 1 * 0,25 kr = 135,00 kr 2013 CF0C 1512 **** 8901 5 juni 2013 avd1. Caballion är en hårdning som måste dock jobba mer med sitt pyske än sin teknik. Fixar han psyket kan han bli hur bra som helst. Han har så otroligt hög högsta nivå att dessa är myror gentemot hans kapacitet. Hoppas han får detta året att bli bättre än förra. Han har hoppat bort sjukt mycket pengar. Första starten efter vila tror jag han fixar ändå har gjort det tidigare. Men osäkerheten gör att jag garderar honom bl.a med Mashland som kan öppna och får troligen ta över ledningen. Avslutade sylvasst senast och har form. Rakas satt 7e invändigt senast och fick aldrig chansen hade då mycket sparat och formen börjat komma, en häst som tampats mot eliten, tråkigt spår men han vinner snart och kanske idag med tempo på loppet? 8% avd2. Finskogs sjefen är ganska allround han är dock ganska stabil gentemot sina kamrater och med lite klaff sänker han många till slut. Grei Sol är en vass avslutare håller han sig i trav kan han vinna detta. avd3. Bra chans för Queasy att köra sig till spets och leda hela loppet in. Spik! avd4. Such a feeling gör ofta sina bästa lopp med bil. Galopperade senast 1000 kvar och tappade 30-40 metrar tog in dessa och såg formstark ut. Utan galoppen hade han troligen vunnit. Zeuxis Hornline satt sist när attacken sattes in och avslutningen var riktigt bra, blev fyra och inte många 100 delar ifrån vinnaren. Hästen avslutade nedåt 1.10 sista 800 senast och gör man om den insatsen får dom andra vara bra för att stå emot honom. Balticas Yahoo var ute i Harpes Hanover senast men var aldeles för pigg i sin comback. Har bra fart och står helt rätt inne i loppet. Vinner på ren klass!? avd5. Feedup har varit positiv på slutet och kanske kan hålla upp spets då ska det klart vara en vettig chans. Jag vill dock gärna betala för Chiquellinne som är bra och gör ofta bäst lopp när hon själv får bestämma tempot. Farten räcker och blir över men hon har också osäkra tedenser vilket gör att hon kanske är något sårbar från läget? Jag tycker dock att hon är en bättre chans än Feedup om hon sköter sig. avd6. Gärdsjö viking är knepig men har fart. Mod Brun har sätt fin ut på slutet och blir allt bättre, passas idag. Hällsjö Albert har övertygat på slutet och kan vinna detta också. avd7. Crash and burn är mitt roliga drag i loppet hästen var rejäl senast och jag tror det är hans bästa lopp i karriären. Toppform och perfekt läge. Kliver dessutom ner i klass mötte ett Klass 1 gäng senast och övertygade. Möter idag ett klass 2 gäng och detta ska han bara krossa. Är han lika fin som senast har de andra inte en chans. 13% är mumma ![]() avd8. Vidöppet men jag streckar för fem hästar. Tipset till Kimono Pearl som kan krossa allt trots sitt läge. Check in blågul han aldrig accelerera senast, form för att vara där framme. Emely Freeman är en fin sort under stadig utveckling. Såg pigg ut över mål senast. Julex Electra startsnabb och given i striden om spets. Allt sparat sist. Senast redigerad av Klanke den 2013-06-05 klockan 19:00. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Gärdsjö Viking är draget, jobba in! Sen är det väl mer att få ordning på Fredde Larsson mer än caballion.... Skulle Fredde och Ludde släppa sina styrningar hade stallen haft dubbla degen på kontot.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
har ändrat mig fram och tillbaka 7 gånger nu.... det här kan bli vad som helst till slut!
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Gardering given
|
|
|
|
#53 |
|
Såhär provar jag till dagens omgång
1. 4 Marshland 2. 1,2,3,4,5,7 3. 2 Queasy 4. 3 Pink Elephant 5. 1,9 6. 6,10,15 7. 1,3,6,12 8. 1,7,12,15 572r/144kr |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
hemma och sjukskriven är man... Så har haft gott om tid att plugga på ordentligt inför dagens omgång.. Bollnäs har ett relativt långt upplopp (207 meter) vilket gör att bakspårshästarna lättare kan hinna fram.
1. spik marshland! stig rankar sig själv först med denna och det verkar ju som de som är snabba invändigt (Premier league och Zlatan) kommer släppa täten.. Och för att ngn ska kunna ta ner marshland då så lär det ju behövas någon som utsätter honom för press, och visst är caballion tokstark och i vanliga fall skulle han kunna ta det ansvaret, men i första starten efter 7 månaders uppehåll så kommer dom köra hästen snällt vilket bäddar för en lätt spets och slut seger för marshland... om man ändå vill gardera första så tycker jag att man ska ta med rakas som satt fast med rubbet senast och trustworty som vann i riktigt fin stil senast, och denna är riktigt snabb ut, och inte helt omöjligt att ta är först ner till plankan trots åttonde spår. 2. kallisar och korta häcken... usch inget sköj lopp... men har läst på så gott jag kunnat. Av de 8 startande tror jag Kluivert är den med bäst kapacitet och är ett måstestreck! Mycket surr här på Sharps om grei sol men denna är seeeg i starten och över kort distans så gäller det att det blir lite tempo om den ska hinna fram.. Dock varnar ju JOP att den är värst emot hans hans egen häst (filofaxen) så visst är det en bra häst som kanske kan hinna fram ändå! roligaste skrällen är helt klart fjellstad goggen som har ruskigt bra kapacitet för klassen och har gått snabba "svepningar" vid ett par tillfällen.. 4 % är taget.. kommer ha alla hästar här men med 3 C hästar på jokersystemet i 3,4,8.. kanske A häst på Kluivert om den ser bra ut i värmning. 3. Här blir det troligvis spik på Queasy som för de flesta andra... Men Witasp låter riktigt nöjd med sin blue star miracle och denna kommer inte ge sig i första taget..Berkut Boko är ruggigt bra i sina bästa stunder, alla som såg den försvinna över upploppet den 6:e februari vet vad jag menar, men måste klaffa från bakspåret. staro fendi ska köras första barfota runt om.. iofs en tokskräll (1%) men hästen har gått bra varje gång och man får hela 8 ggr på plats på nätbolagen vilket är klart intressant! Men som sagt lutar det åt spik på queasy då den har vart riktigt bra och troligen får spets. 4. långt långlopp (3140 meter) Här verkar som många här vill fälla pink elephant... Varför? hur bra har inte denna varit då? avgjorde senast från dödens under elitloppshelgen på 13,0 full väg utan att vara bottnad.... dessutom verkar den här få ledning utan att behöva köra ngt direkt för att få den.. Som jag ser det är den stenklar, dock inga roliga %!! garderar man så finns det roliga motbud såklart... roligast är fredrik laday 1% som är riktigt bra i grund och botten. Sen säger ju Jim Jonson från stall bergh att Rite Key borde ha vettig chans.. endast streckad på 3%. Balticas Yahoo är också riktigt bra och skulle startat i Harpers var tanken. 2,13,15 är också tänkbara vid gardering, framförallt 15 i den trion. 5. otroligt öppet lopp! ingen feeling för ngn häst här. känns ju som ettan är bäst, men kan troligtvis inte svara ut 4 från start här och då blir det väldigt chansartat.. jag streckar ALLA ch hoppas på jätteskräll... varför inte nr 10 till 3% som det låter uppåt på! 6. Ja vad säger man kallisar igen:( kollar man på raden för favoriten och tiderna så borde det ju vara en toppchans, men jag tycker att tränaren låter pessimistisk och han står ju svårt till.. så det får bli på sin höjd att ha den som utgångshäst... Den som låter klart mest uppåt är nr 14 rigeljärven där tränaren menar att han blev bortkörd näst senast och nu senast var han nersatt pga av foderbyte... där bakom streckas även 6,10,11,12,13.. så totalt blir det 7 hästar 7. Ett fint lopp med många heta segerkandidater... 1 Rebellion är absolut en av dom, den kanske inte är någon raket ut, men Örjan är en jäkel på att träffa rätt och lyckas han bara svara ut L.K så bör chansen vara mycket god.. Misslyckas han med det så är det många med chans, givetvis L.K från tät isf och därefter 3,4,10,11och 12.... Roligast är Spiderpig som debuterar i regi Anna forsell... Hon har ju fått snurr på hästar förut om man säger så.. Spiderpig verkar kapabel också tycker jag.. Sen är ju nr 11 whosyourdaddy märkligt bortglömd.. Melanderhäst till 3% som gillar distansen och från stallet säger dom att han är klart streckvärd! Gick riktigt bra vid segrarna! 8. Fint stolopp som avslutar omgången över 2140 meter... 15 Kimono Pearl kanske blir min fjärde spik eftersom att det blir för dyrt annars... i vanliga fall gillar jag inte att avsluta med spik.... Men samma här som i första så tippar stig h sig själv som vinnare, vilket tyder på en bra chans.. och hästen är ju klassen bättre än övriga tycker jag, dden står ju även ganska bra till i lppet med springspår på bakre volten och bör kunna sitta bra på det i tidigt skede... Men jag hade gärna haft minst halva fältet.. Då bergarn kommer med 3 heta vinstbud i samma lopp.. i första hand elinor rigby i andra hand kiss me kemp men äxen check in blågul är bra.. sen lovar stall lennartson att malin tilly ska vara kraftigt förbättrad gentemot senast och det lär ju behövas om hon ska dyka i striden... nr 7 jullex Electra gillar jag också mycket.. denna hade vunnit lätt senast om den fått lucka och har sett bra ut i varje start ... sen är den snabb ut och har springspår.. men lär ändå inte ta sig förbi malin tilly från start vilket kan sätta käppar i hjulen! |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Fick bli en idiotlapp för underhållningens skull!
3,4 (5) A: 1 B: Alla 2 Queasy (4) A: 3 B: Alla 8,9 (1) 10,14,15 (6) 6 (3) 7 (12) |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
V86-2: 2 Finnskog Sjefen går bäst i spets och här har han ett riktigt kalasläge. Han är snabb från start och det är ingen utopi att han sitter direkt i ledningen. Leder runt om?
V86-4: 13 Mugger MM som gjorde comeback senast fick en snäll resa i tredje invändigt och spurtade sylvasst till slut efter en mycket sen lucka. 2%(!) ??? V86-5: 8 What A Supergirl visade stridsvilja och var riktigt fin vid segern senast och visade form igen. Hon är snabb ut och bör kunna hitta en bra position. V86-7: 6 LK gjorde en bra comeback senast och han såg mycket fin ut. Han är snabb från start och kommer han till ledningen säljer han sig dyrt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Sponsrar med en knapp hundring.
3,4 5 2 2,3,11,12,15 1,9 10,15 1,6,12 1,12,15 |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banned
|
Spik Harry
![]() Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86 Harry Boy, omg. 11 Avd Ordinarie hästar 1 3 Caballion 2 5, 7 3 2 Queasy 4 2, 3, 11, 12, 15 5 1, 2, 8, 9, 11 6 10, 15 7 6 L.K. 8 3, 7, 11, 15 Vadet gäller startnummer 400 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 2540 9394 xxxx xxxx |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Rakas...? Lite känsla att han spurtar ner dom.. Smugits igång och närmar sig formen
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
pga min boykot af v86-kun v5 i dag
V5
Bollnäs 05.06.2013 V5-1: 2 V5-2: 3 V5-3: 2,8,9 V5-4: 6,7,10,12,13,14,15 V5-5: 1,2,3,4,6,10,12 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 1 kr. 147 147 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: Dagens Dubbel, omg. 311 Avd Ordinarie hästar 1 6 L.K. 2 11 Check in Blågul Vadet gäller startnummer 1 x 20,00 kr Totalt: 20,00 kr Kvittonummer: 4F04 F3B8 8120 0945 |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
DÄR SATT DEN!!!
3 4 1 2 5 6 7 2 3 1 2 3 8 9 10 7 14 15 4 6 15 0744 3392 A362 8901 |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Barfota på Finnskog Sjefen
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Såhär tänker jag och spelar idag:
1) A: 4 B: 3 Badkaret säger 4 till spets efter en bit och stannar där hela vägen, bra intryck senast i årsdebuten. Vågar dock inte lämna Caballion utanför, grym kapacitet och får larsson den att fungera fullt ut kan det vara Sveriges bästa häst, kan även öppna bättre än vad många tror... 2) A: 5 B: 1,2 C: 4,6 Lurigt lopp som jag försökt sätta mig in i och nöjd med upplägget. 5 har helt klart bäst form och gynnas mest av det lilla fältet, dock är distansen ett frågetecken. 1 Kan vara bäst men chansartat läge då jag inte tror han håller upp spets, given andra häst dock, brukar lösa sig, kuskplus. 2 Finnskogschefen tycker jag har varit rätt dålig senaste två starterna, hade kunnat vara i C-gruppen men barfota för första gången på länge kan ge effekt. Spets och släpp? Tar med 2 skrällar i C gruppen också och chansar bort betrodda 7 som ska gå med skor och verkar vara ur form. 3) 3 Queasy Överlägsen kapacitet. Alla släpper. Given spik. 4) A: 3 B: 2 C: 11,9,1,10 Tänkte spika Pink länge men möter klart bättre motstånd nu så nöjer mig med utgång. 2 Givna motbudet men plockar med ett par speediga skrällar i C gruppen. 5) A: 1,9 B: 8,2,7,3,12 C: 4,11,10,5 Omgångens svåraste. Helmålar men A-gruppen känns stark. 6) A: 10 B: 15,14,5,6,7 C: 8,13,12,3,9 Chansar här med 10 som ensam A då jag tycker han borde vara favorit här och är bara streckad på var fjärde kupong. Bra känsla att det räcker långt med B-gruppen bakom men litar aldrig helt på isbjörnar... Tokskrällar i C gruppen. 7) 6,12 Chansar bort favoriten här som inte varit som bäst de senaste två starterna. Kan inte gå med optimal balans i voltstart(jänkarvagn helstängt) och ska återgå till den tidigare balansen då han var klart sämre. Hoppas även han inte håller upp spets även om chansen finns. Låser istället på Spetsdraget L.K som även kan vinna från andra possitioner och mitt stora drag 12 som jag såg komma längst ut på elitlopsfredagen i en mycket fin avslutning på ny barfotabalans. Samma balans idag och distansen känns som ett klart plus! 8) A: 7,15,12 B: 8,11,14,3 C: 1,13,9 Intrycket skrek nästa gång på 7 och hoppas ta betalt, chansar och spelar utgång mot den rosa elefanten. Kan bli spets här med lite tur men inte beroende av detta. tilläggs-hästarna står annars bra till här och streckar samtliga av dessa. Kul skräll kan 8 vara om 1(som jag tror 0 på) håller upp spets och det blir ryggledare? Får Bra position oavsett... Minst 4 A, Max 1 C. 1av2 med Pink Elephant och Jullex Electra |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Håller helt med om Crasch And Burn - såg kanonfin ut senast och gjorde ett starkt lopp, men intrycket var strålande...
|
|
|
#67 |
|
FACIT
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar 1 3, 4 2 1, 2 3 2 Queasy 4 1, 2, 3, 4, 5, 6 5 1, 9 6 1, 5, 10, 15 7 1, 3, 7 8 7 Jullex Electra Vadet gäller startnummer 576 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 144,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Jag känner mig nöjd med spik på Marshland, Queesy, Gärdsjö Viking.
Går kort i dubbelloppen, man borde klara sig på 1,3,7,12 - mot 7,12,15. Kvar finns 3 lopp att lösa på någonstans 100-200 rader, ska vara nåbart. Står fast vid detta nu. Tycker f.ö. att Nybrink har en del poänger i hans krönika igår som stall Melander idag svarar på. Ge oss rätt och tidig info, hur jävla svårt ska det vara? |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Blir 2 som sjöar ikväll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+5) |
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Dagens bästa spik: 2 Queasy i avd 3
3 första hästar: 1 Kluivert i avd 2. 1 feedup i avd 5 och 7 jullex electra i avd 7. Roliga skrällar: 9 zeuxis horline i avd 4 och 11 whosyourdaddy i avd 7 (helt bortglömd) |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Plats nr 1 i lopp 1 årets säkraste! kliver in!
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Synd där,dasen! Såg bra ut länge och borde fixat platsen - men vi tar dem senare...!
|
|
|
#73 |
|
Fredrik Laday första barfota ro sedan kriteriefinalen som 3-åring idag. Effekten bör bli bra enligt stallet och graderar man Elefanten är 1% prisvärt i mina ögon. Minns vilken form han hade vid denna tidpunkt för 2 år sedan bra precis. Ingen stenklar som sagt, men oerhört intressant att ta med i beräkningarna som 1%are.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Kan man få en Sg på Rockabilly......
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs, omg. 11 Lopp: 2 Spelform: Vinnare Hästar: 5 M.T.Insider Vadet gäller startnummer 1 x 400,00 kr Totalt: 400,00 kr Kvittonummer: E7E8 F394 8*** 0945 |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Greenstar (+1) |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
kör en lite chanstvilling också, tror Rockabilly ståt på bakbenen i starten
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs, omg. 11 Lopp: 2 Spelform: Tvilling Hästar: 3, 4, 6, 8 U-hästar: 5 M.T.Insider Vadet gäller startnummer 4 x 25,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: A700 931A 2B24 0901 Men va fan. MT Insider rasade från 35 till 26 på en minut |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs, omg. 11 Lopp: 2 Spelform: Vinnare Hästar: 10 Imset Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: ABC8 D51A 8B06 8905
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Äckliga Örjan måttar in som bara han kan.
Jaja, blev ju inte spännande när han gick felfritt. Synd 3-5 hade gett mumma den också |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar 1 1, 4 2 1, 4, 6 3 3, 5, 9 4 2, 5, 13, 14, 15 5 1, 5, 7 6 6 Modd Brun 7 1 Rebellion 8 15 Kimono Pearl Vadet gäller startnummer 270 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 67,50 kr Funderar på att lägga ett vinnarspel till grymt odds på Modd Brun, tror starkt på den idag. God tur allesammans. Senast redigerad av astockel den 2013-06-05 klockan 18:56. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Bollnäs 11 20130605 V86
Avd-1: 3,4,8,9 Avd-2: 1 Avd-3: 2 Avd-4: 3,6,7 Avd-5: 1,2,8,9 Avd-6: 8,10,12,13,14,15 Avd-7: 1,2,6,8,12 Avd-8: 1 System: 1 1440 rader * 1 * 0,25 = 360 kr Mitt bidrag idag. Kommentar om spikarna: Kluivert mötte delar av norska eliten senast, nu med lopp i kropp och Örjan upp. En eller alla och då tar vi en. Queasy har vart grym på slutet, ingen står emot honom idag, toppchans! Malin Tilly, spets och slut! Omgångens bedövare: Fredrik Laday, barfota ro för första gången på ca: 2 år. 1% är intressant. God tur alla! |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Blev reducerat system idag:
kostnad:3700:- Spikar Marshland och Queasy. Sen gäller det att ranken sitter... |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Är atg nere eller? kommer inte in på nån av sidorna :(
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Nope!
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Kör även en liten rövare
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar 1 4 Marshland 2 1, 2, 7 3 2 Queasy 4 2, 3, 9, 11 5 1 Feedup 6 6, 10, 14, 15 7 1 Rebellion 8 7, 12, 14, 15 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 48,00 kr Kvittonummer: 870C XXXX XXXX 8905 |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Avd-1: 4.MARSHLAND
Avd-2: 1.Alla Avd-3: 2.QUEASY Avd-4: 3.PINK ELEPHANT Avd-5: 1,2,8,9 Avd-6: 10,12,14,15 Avd-7: 12.REINA LA CABALLO(bara snorvinner om kusk kör) Avd-8: 15.KIMONO PEARL Räcker förhoppningsvis till lite spänning iaf
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar 1 3, 4 2 1, 2, 5, 7 3 2 Queasy 4 2, 3, 11, 15 5 1 Feedup 6 10, 15 7 1, 6 8 1, 12, 15 Vadet gäller startnummer 384 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 96,00 kr Kvittonummer: 8B08 D138 |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Hann inte ens ta en stänkare så var det uppe igen
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Marshland 2 2, 5, 6, 7 3 2 Queasy (3) 4 2, 3, 15 5 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 6 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 7 1 Rebellion 8 1, 7, 11 Vadet gäller startnummer 3 564 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 891,00 kr Kvittonummer: 0706 9F52 0F60 |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1) 4 Marshland (3, 2) 2) 2 Finnskog Sjefen* (1, 5) 3) 2 Queasy (4, 3) 4) 2, 3, 9, 15 (7, 12) 5) 1, 3, 8, 9 6) 9, 10, 14, 15 (6, 12) 7) 1, 3, 6, 12 (4, 2) 8) 12 Eleanor Rigby (15, 1) Vadet gäller startnummer 256 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 64,00 kr Kvittonummer: 83A4 91D8 094C 8101 |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Men hur jävla trista får guldloppen vara, egentligen..? Första varvet på 14.6 i perfekta förhållanden...
Edit: Iofs kul för alla som spikat Marshland... Men ändå... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
och jag fortsätter att hävda att SPELVÄRDET som många pratar om(vissa vet vad det innebär och andra pratar bara om det för att de hört ordet) är oerhört stort när man spikar i första på stora system...men orkar inte argumentera för det längre... de som fattar vad jag menar fattar det och de som inte fattar går nog aldrig att lära.
Tomte (+1), Pilkast (+3), hanscrispi (+1), loneranger (+3) |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Spik på 15000 rader efter reducering....skön start!
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Er larsson brødrende medägar i CABALLION?
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#102 |
|
Ok, Ägarne må være skøre.
samme må Ägarne til ghettoblaster være Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
snygga spikar !!! Hoppas resten sitter!!!
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Jag skulle då testat med att flytta den mest kapable hästen i Sverige till en annan tränare för att se om man kan komma underfund med problemen hästen har... Som det är nu står de och trampar vatten och har gjort så i flera år nu... Kan ju inte bli sämre, i alla fall! Nu gjorde han ett strongt lopp, så vi får hoppas de kommer någon vart nu!
barner (+5) Senast redigerad av Pilkast den 2013-06-05 klockan 20:09. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Caballion såg lika ut nu som innan operationen!tappar travet till slut!!!
Pilkast (+3) |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Rigtigt Pilkast, Test dem ved i ny træner. Kan ikke bliver være ind nu.
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Återigen, så sköön han är Kihlström.
Bara måttar in dem............ |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Marshland (3, 10) 2 2 Finnskog Sjefen* (5, 1) 3 2 Queasy (4, 10) 4 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 13, 15 (6, 12) 5 1, 3, 8, 9, 12 (2, 5) 6 6, 7, 9, 10, 12, 14 (15, 13) 7 6, 10 (3, 1) 8 11, 12, 15 (7, 9) Vadet gäller startnummer 1 620 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 405,00 kr Kvittonummer: 07E2 75B4 0D66 8901 Skräll nu förfaAn
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
nej nu tycker jag vi skriker SJÖA i kör! annars vinner alla favoriter!
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Bollnäs 11 2013-06-05 VP
Lopp Insats Häst 7 30 13 Vinnare 30,00 kr * 1 = 30,00 kr 2013 0766 D57C 0548 xxxx 5 juni 2013 |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Spikarna har gjort sitt, nu e det bara att hoppas att nagra 5-10% sitter sa det kan bli lite pengar. Elephant far bara ej vinna i nasta loop annars e det gonatt men kanns verkligen som han e overspelad har.
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs, omg. 11 Lopp: 7 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 2, 15 U-hästar: 3 Pink Elephant Vadet gäller startnummer 3 x 100,00 kr Totalt: 300,00 kr Kvittonummer: 23C2 553A 4B4E 0905
|
|
|
#122 |
|
Men va faan - pajade en snygg tvilling, troligtvis!!!
|
|
|
#124 |
|
Arrgh, morr!!!
Äckliga Kihlström, han bara glider ifrån. Såg alla möjliga lågprocentare slinka in Nu får vi inte pengarna tebax |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Faaaan trodde verkligen att Balticas kunde ta det, sjukt tråkigt. Pissrad.
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Min chans att få deg ligger i kallis loppet, sen måste alla B-hästar under 10% vinna......
Jaja, vi har sett det förrut. Ingen utdelning efter 4 lopp och så ger det en halv mille. Jobba nu!! |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
vinner nr 2 nu och sen 10 eller 12 nästa så ser det ruskigt bra ut... men kan gå ändå men ska ju ge laaaaaaaaaaaxxx också annars ointressant!
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Yeey! 5 kronor på trion - jag är kung, hehe!!!
|
|
|
#133 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs, omg. 11 Lopp: 8 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 4, 9 U-hästar: Vadet gäller startnummer 3 x 100,00 kr Totalt: 300,00 kr Kvittonummer: 276E FDBE 0D0A 0905
|
|
|
#134 |
|
skräll omstart!
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Jag har kommit fram till att 8 What a Supergirl är stenklar i det här loppet. 1 kan inte svara ledningen, 4 tar spets, släpper, 7 eller 8 först fram, om 7 så släpper den till 8... Sen ska de andra vara bra..? Har jag missat något..? ;-)
Edit: Och bästa kusken... Senast redigerad av Fyran den 2013-06-05 klockan 20:58. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
Ja, för det är ju trots allt det svåra momentet autostart. Iofs materialfel, men detta sker också oftare med dessa amatörer, skithästar och tränare som inte har utrustning som håller...
|
|
|
#139 |
|
Det ser ut att bli fina pengar idag.. =)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
Edit: Om kusken alltså... Senast redigerad av Fyran den 2013-06-05 klockan 21:03. |
||
|
|
|
|
|
#141 |
|
Billy Svedlund... ist för att ta upp LIIITE på sista bortre och ta dom lätt tillslut ute i banan så sitter han kvar för att leta lucka som en tok med 20 meter kvar..
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
nu var det helt över.....hur orkar den vinna....man spyr och tänker jag ska aldrig mer spela... och sen spelar man igen...
Fyran (+4) |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar 1 3 Caballion 2 1, 2 3 2 Queasy 4 3 Pink Elephant 5 1 Feedup 6 1, 6, 10, 12, 14, 15 7 1, 4, 6, 7, 12 8 1, 7, 11, 12, 14, 15 Vadet gäller startnummer 360 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 90,00 kr Kvittonummer: CFC0 B19A 0948 8905 Fel spik i första :'( |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Var ju omstart sista söndan i maj också om ni minns
Och där körde väl liiiite bättre kuskar...
laxdasen (+10) |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Citat:
Pilkast (+10) |
||
|
|
|
|
|
#146 |
|
jo men det beror ju på att det var obegr prispengar.......fattar alla...
pittaluga (+10) |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Gick in och kollade var V86 går nästa vecka, så att man kan lassa för dubbeljackpotten :-)
Blev riktig glad då jag såg att Solvalla stod som värd igen och HERREGUD vilka jävla race Börjar med ett riktigt intressant 5-årings race, en lite urvattnad stoelit, men avslutar med ett 4-åringsrace som kanske är det bästa vi får se i år. Sugen på att åka ut fakrtiskt |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Vilka nollor det är som styr ATG - lika illa är politikerna som lägger krokben för en suverän sport och verksamhet!
|
|
|
#149 |
|
Se hit alla!!!! Tänk även på att det är RULLPOTT på SJU CHANSLÖSA PÅ V75 denna vecka! Men läs reglerna noga för denna vecka!
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
![]() Invecklat inlägg detta men du förstår nog :P Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#151 |
|
Ett långskott, men 9 Bergsängs Napoleon kör bfro första gången... Jag har dock lassat allt på Albert... ;-)
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Nu jobbar vi in 11.an så värdet sticket iväg!
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Hur kom han ut?
|
|
|
#155 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
All heder till Bollnäs - här går det undan mellan loppen!
|
|
|
#158 |
|
Haha, tur det finns möjligheter till rätning... ;-)
laxdasen (+7) |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
härligt med dubbeljackpot-! vi sjöar nästa vecka!!!
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Älskar Kihlström, men ge dig för ikväll!!!
Crash And Burn så sjöar jag...! ![]() moneybag:
|
|
|
#161 |
|
kom just på en sak.... man behöver tre saker i livet... LAX......DASE..... SJÖA!
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 311
Avd Ordinarie hästar 1 6, 12 2 8 Emily Freeman 2 x 20,00 kr Totalt: 40,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
WITASP spets och slut nu!!!!!!!!!!!!!!!!! operation rätning!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
nån som kan hjälpa lite har 3,4,6 och ingen res 4 blev struken får man nån häst istället tack
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 V8 - endast vinst vid 8 rätt Avd Ordinarie hästar 1 4 Marshland 2 1, 2, 4, 5, 7 3 2 Queasy 4 1, 2, 3, 8, 11 5 1, 8, 9 6 5, 6, 10, 14, 15 7 6 L.K. 8 1, 9, 11, 15 Vadet gäller startnummer 1 500 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 375,00 kr Kvittonummer: 8764 7332 Ska vi ta Madamen nu så det blir lite pengar! |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Varför går inte Classe ner i rygg ledaren när Goops hoppar??? Djävla lallare!!!
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Banned
|
Ja, du kan dina saker. Bra jobb!
laxdasen (+4) |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Sharpest
|
465kr om 15 vinner
2192 om 11 717 om 1 |
|
|
|
|
|
#173 |
|
100 på DD med 1 och 7... Och funderar på att lira 12, som motbud, om oddset känns ok..!
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Ni kan få en stenklar i lopp 12 nr 15 ADDISON! ....helt klar från mkt säker källa..
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Citat:
![]() Har även en rak dubbel som givetvis är 6 - 7 X 100kr. Senast redigerad av Trinity den 2013-06-05 klockan 22:02. |
||
|
|
|
|
|
#177 |
|
Hur faan kan han få för andra???!!!
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Varför kunde inte Goop gungat in den där lusen
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Precis hemkommen efter lite fotboll såg målgången på dd spiken LK och satt med 2,7,11,12 i sista *50
|
|
|
|
#182 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#183 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Den är ju skön!
|
|
|
|
#185 |
|
Banned
|
Åh fan, så mycket efter var inte mitt
![]() Men jag håller med, det var snyggt! Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs Spelform: V86, omg. 11 Avd Ordinarie hästar 1 3 Caballion 2 1, 2 3 2 Queasy 4 3 Pink Elephant 5 1 Feedup 6 1, 6, 10, 12, 14, 15 7 1, 4, 6, 7, 12 8 1, 7, 11, 12, 14, 15 Vadet gäller startnummer 360 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 90,00 kr Kvittonummer: CFC0 B19A 0948 8905 |
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Vi trycker en lax på tvillingen 14-15 nu...
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Tack för den dasen!
|
|
|
|
#189 |
|
TACK, DASEN!!!
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-06-05 Bana: Bollnäs, omg. 11 Lopp: 12 Spelform: Vinnare Hästar: 15 Addison Vadet gäller startnummer 1 x 500,00 kr Totalt: 500,00 kr Kvittonummer: 4364 DD1E 852C 8941
|
|
|
#190 |
|
Snyggt dasen! Alla dagens insatser tillbaka i kassan
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
kul att ni blir glada grabbar... hade 1500 själv! det räcker
Pilkast (+25) |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Kan man få fuckin bättre lopp än detta???!!! Och favoriten borta! Bara att jubla halvarvet j´kvar!!!
DAsen, dASEN, DASEN!!!!
|
|
|
#196 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
alltid kul at göra er nöjda fattar inte hur den kunde ge så bra bara... sjukt... han lovade vinst....ett lopp i kroppen och oerhört kapabel men skör... så blir nog inte många starter tyvärr...
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
När min egna form som gett stora kulor under TRE månader är som bortblåst så måste man lyssna till andra!!!
Ur skogen hörs ett vrål - spela som DASEN, DASEN, DASEN!!! Tackar för att du rätat upp ännu en bedrövlig dag! ![]() ![]() ![]() Du är mannen, för dagen/veckan/månaden!!!
|
|
|
|
#199 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Du bjuder verkligen på fina vinnarspel dasen!
Du har stor respekt hos mig. Du viasar ett mycket stor hjärta som delar med dig av dina fina spel. Stor tack dasen. |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Vilka nollor! Även om Boys Going In är en otrolig undantagshäst så är det absolut INGEN som i nuläget bjudit åttasiffriga belopp för en treårig travare - möjligtvis en galoppör, utomlands, men ALDRIG en travare! Så stora pengar lägges ALDRIG så tidigt!
Åttasiffrigt belopp betyder minst 10 miljoner... Haha - tillåt mig hånle! http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16906048.ab ![]()
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2013-06-05 klockan 23:28. |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Pilkast hehe kan bara håll med dej
verkar ju vara helt otroligt ![]() ![]() I vilken valuta är det i
Pilkast (+3) Senast redigerad av Oblix den 2013-06-05 klockan 23:26. |
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Citat:
Nja, idiot kanske är att ta i, förstår att det är stort för en liten ägare/uppfödare att få fram en sån kanon. Men som uppfödare har du ju ytterligare 10-20% av pengarna beroende på lopp. Sälj!!!! |
||
|
|
|
|
|
#205 | |||
|
Sharpest
|
Citat:
![]() Är inte det ganska motsägelsefullt? Årgångshästar speciellt 3-4 åringar, om de kammar hem pengar i årgångsloppet och gå upp i klass pga pengar så måste de börja tävla mot äldre och brukar sällan klara sig bra bland sånna hästar. Därmed sätter sig mycket i psyket på hästen att inte kunna hamna först. Sen kan det ta 2-3år till innan hästen börjar prestera igen för det tar tid att växa in i klassen. Detta bekräftas även av Jens Sjödén, inte för att det är något vetenskapligt bevisat men han brukar ha bra koll. Utdrag ur 2 analyser där han berättar om årgångslopp. Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Det räcker med beröm nu grabbar! ja alltid skönt med en bra vinnare och den här hade jag full koll på....Lars-Åke brukar ha koll på när den här hästen ska ha bra chans... i årsdebuten gick han bra men var inte jobbad för seger... loppet skulle föra honom framåt mkt....sen var det en bjudning att de lirade Witasp stenhårt på att den vann på 14.7 i förra.. sen kan man ju diskutera om jag är smart när jag skrev att den var stenklar...finns ju en hel del på sharps som spelar rätt hårt....fattar fortf inte hur den kunde ge så bra...hade trott på 4 gånger på förhand så känns bara bra att ni fick sjööööööööa ... ville bjuda er på denna bonus då speldagen på bollnäs var lika trist som att se målarfärg torka innan.....nu ligger jag kanske lite på plus hos er så jag slipper bli sågad närmsta veckan
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
alla sjöade igår....men inte på v86...
Oblix (+5) |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
S.J.’s Photocopy skadade sig allvarligt i ett ben under loppet på Bollnäs V86-tävlingar på onsdagskvällen. Skadan visade sig så allvarlig att veterinär tvingades avliva hästen på plats.
Den av Catarina Lundström tränade elvaåriga hingsten vann 12 lopp på 131 starter och tjänade dryga 3,3 miljoner kronor. Tråkigt
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
|
|
|