|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Uppsnack V75 Boden
Bodens klassiska midnattstrav och jag ska försöka vara på plats. Guldloppet blir intressant att se men det känns som det lär räcka med Sebastian K och Nahar.
Hur som helst, jag gillar att få information tidigt då mitt andelsspel måste lämnas in i morgon. Så börja bolla idéer! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Norsk lax blir ”Laks”
En svensk lax – eller en norsk laks. Lax från Norge ska skrivas med norsk stavning. Det tycker den norska fiskenäringen, som säger att det har med kvalitet att göra. – Det är ett sätt att visa varifrån laxen kommer, säger Line Kjelstrup, talesperson för Norges Sjömatsråd i Sverige. I Sverige vill tre av fyra fiskkonsumenter veta varifrån fisken de köper kommer ifrån. Det menar Norges Sjömatsråd, som är den norska fiskenäringens branschorganisation. Därför vill man att svenska återförsäljare ska märka upp den norska laxen med hjälp av norsk stavning och helt enkelt skriva "Laks". – Norsk lax har en stark ställning i Sverige och det här är ett enkelt sätt att visa varifrån fisken kommer, säger Line Kjelstrup. Visar på ursprung Under förra året exporterade Norge drygt 75 000 ton fisk och skaldjur till Sverige. Av den lax som Sverige importerar kommer 98 procent från Norge. Vi importerar dessutom allt mer, mellan 2011 och 2012 ökade importen med 34 procent, uppger Norges Sjömatsråd i ett pressmeddelande. Är inte det här namnbytet bara en PR-kupp? – Nej det tycker jag inte, det är viktigt att visa varifrån fisken kommer, säger Line Kjelstrup. ”X finns inte” Hon säger också att det inte är första gången man gör på det här sättet. – Norsk torsk från Barents hav kallar vi Skrei. Den har sålts med det namnet i Europa och även i Sverige i flera år. Men varför stavar ni lax med ks, man hör ju att det ska vara med X? – Det är väldigt få ord som vi stavar med X i Norge, det finns knappt inte. Erik Melin Hoppas ni förstår hur allvarligt detta är! ![]() MVH Laksdasen
|
|
|
|
#3 |
|
Dragon Tooma blir min spik i första! Adielsson upp på bästa hästen i mitt tycke, vinner från dödens om den måste.. hoppas Rocky drar på sig mkt streck, svikit i 3raka V75or nu som storfavorit!
11% på Dragon är guld
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
whalz (+1) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Nja...Glöm inte 1 Uranius De Tyrole, om du har tillgång till lopparkivet kika sista starten Elitloppshelgen, allt kvar över mål. Hästen har haft otur med löpningsförlopp flera ggr, snart spräcker den nollan, jag tror det blir på Lördag i detta relativt mediokra gäng.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Min första tanke i Söndagskväll var att Nautical är en bra spik. Snabb ut, bra två senaste mot hårt motstånd. Värsta motbuden står sämre till (5 & 8). Fin kusk, ja mycket som är positivt
Sharps = To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. = To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
att dragon tooma ska vinna v75 från dödens finns inte på kartan. Hästen behöver smyglopp till upploppet får att vinna. Rocky winner har högst kapacitet i fältet och möter mycket sämre än vanligt. Visade också senast att toppformen är i antågande. Tror inte Åke bränner detta
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
när börjar v75 på lördag???? tid??
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Här kommer mina tankar/tips till omgången samt systemet som spelas i mitt andelsbolag (The Outsiders), andelarna kostar 75kr/st och har 1 plats ledig i laget.
V75-1: Min tipsetta och spik i detta lopp är 8 Rocky Winner som avslutade riktigt fint på Mantorp senast bakom Digital Darling.Nu är det enklare motsånd och trots spår 8 så tycker jag att Svanstedt vars stall verkar ha hittat en bra form normalt ska vinna detta loppet, vi inleder omgången med en spik! Hästar/Rank: 8 V75-2: Min tipsetta i detta öppna och jämna lopp är 6 Pompano som har utvecklats fint och gjort riktigt fina insatser i de två senaste loppen och jag är inte förvånad om den är först över linjen på lördag. Finns dock många motbud i loppet och då framför allt 3 Whosyourdaddy som inte riktigt hängde med i senaste starten där den mötte lite tuffare motstånd än nu. Hästen är dock väldigt kapabel och fin och för mig är kuskbytet till Kihlström ett stort +, vi streckar tidigt. Med på kupongen måste givetvis också 8 Roosevelt Zet som verkligen hittat toppform, vi streckar 5 till och loppet borde vara helgarderat. Hästar/Rank: 6-3-8-2-5-7-9-4 V75-3: Min tipsetta i detta mycket fina guldlopp med 1miljon till vinnaren är 7 Sebastian K som vann elitloppsförsöket efter en ganska tuff resa utvändigt ledaren. I finalen blev det för hård körning och Sebastian K blev tvungen att åtgärdas efter loppet och är förhoppningsvis fräsch nu. Finns motbud till tipsettan och elitloppsvinnaren 10 Nahar har verkligen formen på topp, att det är medeldistans och bra stallform gör att vi streckar han tidigt trots bakspår. Blir det mycket körning i loppet finns det många andra som kan utmana först och främst 5 Caballion som nu har lopp i kroppen och höll fint i årsdebuten, är nog troligtvis ännu bättre nu och den kan mycket väl spurta ner alla över upploppet om den får en bra resa. Vi streckar även Sanity som spurtade fint senast, Iceland som alltid gör en bra insats samt Scouby Djob som gjorde en extremt bra insats senast på mantorp och vann enkelt ett lopp där han fick gå utvändigt ledaren Hästar/Rank: 7-10-5-8-6-3 V75-4: Min tipsetta i detta sto och lärlingslopp är 1 Vendome som öppnar ganska bra och håller hon upp ledningen så blir hon svårslagen, dock är jag inte säker på att hon kommer hålla ledningen och bakom henne finns en del motbud. Första motbudet är 5 Beeboop Laday som har toppform och gick 1.10 sista 500 senast, tidigt streckar jag även 2 Ninepoints Ariel som har drömläge och håller inte Vendome upp ledningen tror jag hon kan sitta i ledning efter starten och då ska hon slås. Vi streckar även 2 kapabla bakspårshästar som gjort starka insatser i sina senaste lopp och löser det sig på vägen kan dom vara med där framme. Hästar/Rank: 1-5-2-10-9 V75-5:V Min tipsetta i detta kallblodslopp är 6 Eldvin borde vara gynnad av sitt springspår, dock felar han ofta men håller han travet så ska han normalt sett ha en bra chans. Första motbudet om favoriten är 12 Mel Odin som trots spåret har bra chans att runda många om inte alla, hästen kom tillbaka fint efter galopp senast och loppet innan var han inte långt bakom Månprinsen. Sista strecket i loppet går till mycket fartfyllde 1 Ulvsås Zico som har bra form och är startsnabb, dock felar den ofta i starten men är den felfri är den normalt sett med i tätstriden, omgångens lås blir i detta lopp och vi streckar alltså 3 hästar. Hästar/Rank: 6-12-1 V75-6: Min tipsetta här är 8 Ulm Karsk var riktigt fin senast då han spurtade ner hästar som t.e.x Only in its Class,Open Mind Bi m.m, den är utan tvekan bäst barfota och den balansen verkar det bli på lördag och då är det toppchans. Första motbudet är hemmahästen 4 Nautical som hängde med fint i finalerna på Solvalla men aldrig fick chansen till en bra position och måste ha toppchans nu. Vi streckar även 5 hästar till som kan ha en bra chans om någon av favoriterna felar eller får ett tungt lopp. Hästar/Rank: 8-4-5-10-1-11-2 V75-7: Min tipsetta och spik här är 3 Le Mat som vann under Elitloppshelgen när den sprang 3 varv. Lång distans passar den perfekt och med ett bra utgångsläge och ett stall i form ska den vinna detta lopp om den ens är nära på att göra en lika bra insats som sist, vi spikar! Hästar/Rank: 3 Systemet V75-1: 8 Rocky Winner V75-2: 2,3,4,5,6,7,8,9 V75-3: 3,5,6,7,8,10 V75-4: 1,2,5,9,10 V75-5: 1,6,12 V75-6: 1,2,4,5,8,10,11 V75-7: 3 Le Mat Systemet är på 5040r/2520kr och andelarna kostar 75kr/st max 10st/per (Atg:s regel), har just nu 1 plats ledig i laget och är du intresserad/har frågor skicka mig ett pm eller maila mig på [email protected]
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sebastian K. startar ej såg jag nu på ATG, så rankar givetvis inte hann 1:a längre, vet någon varför, tråkigt iaf :/
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
glöm inte att 7 dragon tooma slog burning line graal... fast fick ju perfekt resa och med jennifer t nu EA istället 50% bättre häst
![]() fast jag kommer spika åke men blir inte förvånadbara för att e.a kör... Sen är det alltid lika roligt hur vridna och förblindade vi blir så fort en häst gör en superprestation för att sen inte komma på plats. Vi hoppar alltid på tåget som redan har gått. Nahar hit och Nahar dit... testa och se om han kan gå 1.12,1 på 2640am från dödens och vinna... hehe. Hade slagit alla i Svenskt travderby förra året med 10 längder. Scouby Djob menar jag. Folk måste ju förstå att två lopp samma dag i sådana tempon sliter oerhört på djuren... kan va så att vi aldrig mer får se Nahar i gammalt gott slag. Och Scouby Djob kan också va slut efter senaste loppet. Iceland säger folk att han inte har visat nåt men han kanske har matchats hit eller något .... vem vet? Framspår och Örjan... 1 mille i första pris samt 2 Melander/Lundström hästar i loppet. Svårt Guldlopp med tanke på att dem kan va slut dem som har visat mest.. tror mest på 3,5,8 i Guld.. men även 6 om den inte är helt död efter senast samma gäller Nahar. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-06-13 klockan 16:37. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Ingen att lita på
|
|
|
|
#14 |
|
Jävla scouby djob som inte kan slå till när man spelat den som vinnare till 200x pengarna och plats till 25x. För att nån vecka senare slå ett bättre gäng från dödens. Tror dock att det är för hårt emot och fel distans nu.
Senast redigerad av NicklasJ den 2013-06-13 klockan 17:13. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Rocky Winner visade sist att den är rätt skaplig. Möter ett halvljummet gäng. Tycker att han borde vinna detta.
Whosyourdaddy är en stark gynnare som står ganska bra inne i loppet.Med annat spår hade jag chansspikat Roosevelt Zet.Oerhörd efter galopp på Solvalla och stark i spåren senast. Caballion går ofta bra högt upp i Sverige. Tyckte han var skaplig sist även om travet inte flöt 100%igt till slut. Intressant med EA. Beverly Boulevard kan avsluta sylvasst med rätt lopp,annars känns Vendome som klar första häst men kan hamna i maskin från innern. Galopplystna paltar i favoritpositionerna. Säkert vinner någon av de endå men tycker mig se läge att jobba in en skräll.Ulvås Brasse borde vinna snart och Järbo Harry har bra form. Svårt att gå emot Ulm Karsk.Nautical hade krafter kvar senast. Dusty wind är startsnabb som satan. Kanske kan avsluta riktigt bra också med EA. Le Mat blir nog rätt svår. Lysande senast men kan ibland göra skitlopp.Deadwood utan galopp borde vara med långt fram. Örjan kan komma flygande från korvkiosken. Ninepoint Charlie är både snabb och stark. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Låser loppet på Bergs 2 hästar - Le Mat & Rite Key, Le Mat trolig men inte första gången Bergs andrahäst skräller + Rite Key en favorithäst..
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Åke om Rocky Winner
Gjorde ett kanonlopp senast när han gick 1.10,5 ute i spåren. Han hade bakspår och hamnade illa till bakom dåliga hästar som inte gick framåt. När det var ett varv kvar hade han säkert 50, 60 meter fram till ledaren. Men hästen avslutade strålande och nu kändes han så där helt perfekt som han gjorde i debuten för mig i våras. Det var riktigt bra tryck i honom och han har även känts fin i träningen efteråt. Jag tycker att han är bästa hästen i loppet och med ett bra startspår hade han fått en femma i betyg. Nu är läget dåligt med spår åtta och risken finns att han hamnar illa till. Han är heller inte så explosiv i starten att han öppnar så snabbt och det går inte att bränna allt från början och ladda för hårt där utifrån. Men han är desto starkare till slut och med en någorlunda vettig resa måste han ha bra chans trots läget. Balansen blir fortsatt barfota runt om och det är inte planerat några ändringar. Den långa resan till Boden tror jag inte ska påverka honom negativt alls då hästen är så pass rutinerad och har rest bra tidigare. Källa: Trav365/Sportbladet |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Avd Ordinarie hästar
1 1, 4, 8 2 3, 4, 5, 6, 7 3 3, 4, 5, 6, 8, 10 4 5 Beeboop Laday 5 12 Mel Odin 6 10 Keen Kemp 7 2, 3, 6 270 rader, är iskall för närvarande, men tjurskallig. Mina strumprullare är In This Corner i avd 1 samt Kossu Sisu i avd 2. Mel Odin tror jag är bästa spiken. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tror V75 epilogen avslutas med 2 Dead Wood! Härdad, bra spår och inga superdjur emot. Lycka till med era spel!
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Registrerat spel
Datum: Fredag 2013-06-14 Bana: Axevalla Spelform: V64, omg. 44 Avd Ordinarie hästar 1 2, 6 2 3, 11, 12 3 1, 4, 6 4 4, 8, 12 5 2 Lucky Sec 6 4 M.T.Follow Me Vadet gäller startnummer 54 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 54,00 kr Kvittonummer: 85AC XXXX XXXX 8905
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Registrerat spel
Datum: Fredag 2013-06-14 Bana: Axevalla Spelform: Dagens Dubbel, omg. 329 Avd Ordinarie hästar 1 2 Lucky Sec 2 1, 3, 11 Vadet gäller startnummer 3 x 20,00 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer: 674C E2CB 9462 0101 |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hejsan igen alla!!Har vart mycke nu å inte nå trav! men nuså!! Ja var in på besök hos stall J,O,Persson snacka lite häst o kolla vad stallet tror om Lördagsracet på Boden,,, 2 hästar till start på V-75 Juni kongen ock Farmbaron prata med skötare till FB "Hoppla" Som jag ser det så är FB den som har störst chans att blanda sig i striden om en bra placering blir ju svårt att vinna det är ju några bra djur emot men han är ju inte dålig själv ock med klaff ock dom mer betrodda på vingel så är han med därframme han har känts bra i veckans jobb
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tror jag kommer gå på Deadwood och spika på allt. Viss galopprisk, men bör gå felfritt. Le Mat går upp i klass och stod perfekt inne vid segern senast, blir rejält överstreckad nu! Upp till bevis i nya klassen...
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Är så sugen på att fälla Nahar! Jag tror cabalion har bra chans nu när han äntligen slipper F B Larsson...
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Är ingen vidare klass på detta lopp. Motståndet var mycket hårdare i förra starten. Bra distans hyfsat spår och de andra kuskarna har respekt för berg när han kommer med en sån här häst. Skulle bli mycket överraskad om han inte blir släppt till spets. Sen drar han musten ur dem. Bara galopp emot, vilket inte är troligt då han inte behöver ha nån brådska i starten.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Caballion hade återigen problem med travet sista biten senast. svårt att vinna sådana här topplopp om inte travet stämmer hundra. svårt lopp. Min första häst är iceland som troligen sitter i spets. Men han får väl tuff press antagligen.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Vinnar position Spets 51% vinnarhål 4% 2-3 ytter 12% för Boden...
Rikssnittet från samma positioner är 41%-9%-15% så spets verkar vara melodin...en tanke bara. Utdelning Boden över 10,000 71% över 100,000 53% över 1mille 12% Rikssnittet 74%-46%-23% |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#32 |
|
1). 1-8// 7,3
2). 3// 5,2 3). 3-5-6-8-9-10// 9,2 4). 1-2-4-5-9-10// 12 5). 1-3-4-5-6-8// 7,9 6). 5-8-10-11 //1-2 7). 2-3-6 // 12 Senast redigerad av AbbeAce den 2013-06-15 klockan 20:56. Anledning: antal rader |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Keen Kemp vinner 6e imorgon. Känns just nu som klaraste spiken i omgången.
I första måste man hitta en 3e häst att ha med, 1,8 givna, men när 2 träter... Lutar åt att det blir Erik med Dragon Tooma. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Enda motbudet är väl Ulm Karsk, men från 8e bör det bli en jobbig resa. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
1 7 8 11
2 3 6 7 8 3 (sos) 1 2 5 6 10 6(sos) 5 10 2 3 EF02 6541 9C06 0141 lycka till! Senast redigerad av mijo14 den 2013-06-15 klockan 13:12. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Inte ofta varenda häst i gulddivisionen känns som tänkbar vinnare. Ovanligt öppet.
Nahar blir väl favorit och känns väl sådär halvljummen från dåligt läge och skor på. Dessutom en häst som är väldigt ojämn i prestationerna. Iceland blir omgångens skrik och seglar väl upp som 2a handare imorgon, har den verkligen visat tillräckligt för det? En Caballion i form hade kunnat vara en spik, nu känns den övervärderad och dessutom ett stort frågetecken till travet, fortsatte i årsdebuten att se knappt körbar ut på upploppet. Sanity drar alltid mycket streck även fast den i princip bara vunnit från spets och ännu en gång har dåligt läge. Scouby Djoub va riktigt bra senast men klart hårdare emot nu, känns tveksamt om denna hårding klarar av att krossa detta gäng på 2140m. Vem vinner? |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Jag tycker alla har chans i guldloppet. Om vi börjar bakifrån i strecklistan så var David Sisu med i Sweden Cup. Gick då 10.4 i försöket och var tvåa, oplacerad i finalen på 10.5. Nu med spår ett och slipper långresa. Det kan vara ett kul streck.
You Bet Hornline var lite stallskrik förra veckan, efter att ha sett fin ut i enklare sällskap under några starter efter långt skadeuppehåll. Med loppet i Östersund i kroppen så kan det ha gjort honom 10-20m bättre. Marlon OM fick ett omöjligt lopp sist. Med det här läget blir det nog ett bättre lopp, och då är den farlig. BWL Champion var trea i Silverfinalen under Elitloppshelgen, och känns nog längst ifrån att vinna, även om den kan få ett perfekt smyglopp. Iceland såg fin ut i lördags, och tar han spets springer han 20m kortare väg den här gången jämfört med senast (skillnaden i distans mellan innerspår och andraspår över 2140m). Scouby Djob var ju helläcker sist. Han gick 11.3 på den här distansen som femåring på Vincennes, och det här kan vara en ny elithäst i Norden. Caballion gjorde comeback efter skadeuppehåll senast, och gick en bit under 1,10 sista 700 i andra/tredjespår. Med den genomköraren kan det bli en bättre prestation nu. Sanity spurtade som en demon i Östersund, och hade Johnny kört 50m tidigare hade segern varit klar. Hästar som spurtar så har form, och Sanity skall inte nonschaleras. Nahar har bakspår, men det gör väl inte så mycket. Skor på tycker många är minus, men han har vunnit en hel del pengar med dojjorna på. Det här är nog den mest öppna gulddivisionen på länge, och det blir till att fundera ett par varv till. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
Hästen får medicin i fem dagar och när den kuren är slut så kollar man halsen igen och ser om han är frisk. Men oftast så behöver man ge dem ytterligare en kur för att de ska bli bra. Sebastian vilar nu helt och går bara i hagen. När han väl blir frisk så måste han först tränas lite och det går inte bara att starta direkt. Därför är det svårt att säga i dagsläget när han kommer ut på banan igen. Årjängs Stora Sprinterlopp i mitten av juli är ett tänkbart lopp och sedan har vi Hugo Åbergs i slutet av juli som vi siktar på. |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Lilla systemet inlämnat
Registrerat spel Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75, omg. 28 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 7, 8 (3) 2 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1) 3 5, 8, 10 (3) 4 5 Beeboop Laday (9) 5 12 Mel Odin (6) 6 4 Nautical (8) 7 2, 3, 6, 12 (4) Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 144,00 kr Kvittonummer: 034E 49C9 3244 xxxx
|
|
|
#44 |
|
Svanstedt har halsinfektioner i sitt stall, hur står det till med Rocky Winner tro
är den i Boden? Saxat Däremot blir det ingen start för Sebastian K. i Norrbottens Stora Pris. Han har fått en halsinfektion, precis som nästan alla av stallets hästar har varit drabbade av i år. Trots att vi leder tränarligan och har kört in nästan 15 miljoner kronor tycker jag inte att det har varit någon bra form på stallet överlag. Sebastian K. hostade lite här i veckan och när veterinären undersökte honom så hade han slem i luftrören. Det är precis samma symptom som övriga hästar har haft. Infektionen sitter inte i svalget och de är inte röda i halsen men däremot får de slem i luftrören. De får heller ingen feber och jag vet inte varför det här går runt bland dem. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Avd1 .Dragon Tooma kul med Erik upp
Avd2. Pompano harvarit grym vid sina segrar ![]() 1. 1,7,8, 2. 5,6,7 3. 5,6,7,10 4. 1 5. 1,12 6. 8 7. 2,3,4,6,10 180:- |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Spelinformation från Liraren.nu
VI BJUDER PÅ RANKINGEN OCH ANALYSEN AV V75-1 - URSTARKT LÅS! V75 drar till Boden denna vecka och travets elitserie planerar att sola sig i glansen av den norrländska midnattssolen, därför drar inte V75 igång förrän 20.15. Avdelning: 1 Ranking A: 1-8 B: 7-11-12-6-4-3 C: 2-9-10-5 ANALYSEN Vi bygger givetvis tipset på att 1 Uranus de Tyrole håller upp ledningen från sitt innerspår vilket inte bara ger honom en avgörande fördel utan dessutom ger favoriten 8 Rocky Winner en betydande nackdel. Skulle detta inträffa kan Rocky hamna en bit ut i spåren genom första sväng och då lär han få jobba för att komma i fram i dödens, skulle han istället backa alternativt hitta ner mitt i fältet lär Bergh få köra hur sakta som helst där framme och då blir Uranus minst sagt svårfångad. Ska Rocky vinna detta lopp krävs alltså en maximal prestation då han kommer tvingas göra allt jobb själv förutsatt att Robert Bergh lyckas hålla ledningen. Skulle tipsettan däremot bli överflyglad talar mycket istället för att Rocky får överta ledningen och då ska loppet vara över. Vi har alltså ringat in de två möjliga ledarna i vårat lås och känner oss mycket bekväma med detta. Det enda som skulle kunna kärva är att dessa båda kör på tok för tufft emot varandra men vi hoppas att Jorma sansar sig någorlunda. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
FACIT
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75, omg. 28 Avd Ordinarie hästar 1 1, 7, 8 2 6 Pompano 3 1, 2, 6, 8, 10 4 1 Vendome 5 1, 4, 6, 12 6 4, 8, 10 7 3, 4, 10 Vadet gäller startnummer 540 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 270,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
många tjatar om KEEN KEMP o jag har kollat förra loppet där han va HELT TOM i mål 50 meter efter...hur kan förvandlingen göras på knappt 3 veckor ?? mycket tveksam...
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Tänkte såhär...Tror inte de startar Iceland för att spetsa och släppa. Dessutom är Stefan helnöjd och hästen såg bra ut sist. Skitlägen sista starterna och nu toppspår och en mille...Nahar måste vara märkt av tre stenhårda lopp på kort tid. Tveksam om formen är optimal idag . Sanity behöver något lopp till för att vara på topp (och vinna Hugo Åbergs t ex)Dessutom vinner den bara från spets och där sitter redan...Iceland. Caballion är största hotet - speciellt när det finns en kusk bakom...men det låter VÄLDIGT defensivt från stallet.Summa: Spik Iceland!
qwerta (+2) |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Lämnar tidig lapp den här gången. Mycket dåliga favoriter idag, Rocky Winner (bäst) och Nautical (spets och slut) är de enda som är stenklara. Kalla mig galen men jag tror att BWL Champion kan städa av eliten idag med sin hysteriska form. Kolla bara som han lekte med dem på Bjerke, och senast hängde han tredjespår hela sista varvet men det var ändå ingen som tog på honom över upploppet (i en silverfinal!). Mel Odin är ju löjligt omotiverad, om det var 12 hästar till start kanske det vore okej men hyfsat jämna hästar därframme och bra kuskar emot. Förutom att han måste gå den låga 25-tid han kan för att ha chans att vinna måste det stämma på vägen också! Chansspikar Dead Wood i sista, tror att 5-6 hästar kan ha chans på segern och Le Mat är alldeles för hårt streckad även om han är motiverad favorit.
Avd Ordinarie hästar 1 8 Rocky Winner 2 3 Whosyourdaddy 3 3, 5, 8, 9, 10 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12 5 1, 3, 4, 5, 6 6 4 Nautical 7 2 Dead Wood Totalt: 125,00 kr Avd Ordinarie hästar 1 8 Rocky Winner 2 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 3 3, 5, 8, 9, 10 4 5 Beeboop Laday 5 1, 3, 4, 5, 6 6 4 Nautical 7 2 Dead Wood Totalt: 137,50 kr
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Mitt lilla chans....lösa
8 3,7,8,9 3,5,9,10 1,4,5,10 1 8,10,11 2 |
|
|
|
|
|
|
#54 |
Kallbloden
Avd-5: De med chans?
1 Ulvsås Zico, bra ut men osäker första 100. Bra chans om spets. 3 Juni Kongen, Adielsson upp, vann enkelt efter fin resa sist. Tuffare emot nu. 4 Farmbaron är utan tvekan en av de mest travsäkra i loppet. Lite chans om några hoppar bort sig. 5 Järbo Harry Bra senast mot enklare, Kontio upp ett plus. 6 Eldvin har hoppat bort en hel del pengar och är riktigt bra för klassen. Håller han sig på benen bör det vara en riktigt bra chans. Örjan upp ett plus. 12 Mel Odin har varit jämn i år men bara vunnit ett lopp. Bra senast efter galopp Kan bli svårt att ta 20 på några då de kan springa lika fort. Rank A: 6 B: 1-12 C: 5-3-4 Fyller man på utöver dessa kan man nog ta alla. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Så här blir det idag!
1 3 X X X X X
|
|
|
|
#56 | ||
|
Citat:
Citat:
Däremot kan man undra om han är snabb nog i kamp med Sanity o Nahar ! Vi får se ikväll, kör hårt !
|
|||
|
|
|
|
|
#57 |
|
kloka kommentarer clarund. Instämmer helt o hållet.
clarund (+1) |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Hur många omgångar? Positionsstatistiken om inte V7 har det sin förklaring, landsortsbanorna har ihåliga lopp med någon enstaka bra häst därmed blir dessa ofta släppta till spets, likaså blir det inte körning och svårare vinna bakifrån. EDIT: Om statsen gäller V7 är det fortfarande så att loppen generellt är ihåliga , men den värderingen gör man ju oavsett vad statistiken säger i varje enskilt lopp !? Men tala gärna om vilka lopp statistiken gäller för. ----------- Sen kan man ju fundera på om man vill vinna en omgång som statistiken slår in till 100% eller en omgång där statistikerna får däng
Senast redigerad av clarund den 2013-06-15 klockan 12:45. |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5682Winter - VS Stats: 74 - 53 - 7 ROI: 117.69% Vinstprocent: 58.27% |
Okej, försöker räta ut mina egna tankar igen.
V75-1 Uppåt från Bergh på Uranus de Tyrole, tror sig hålla upp ledningen. Åke mycket uppåt på Rocky Winner, hamnar utanpå Bergh. Många verkar gå på lås med 1-8. Men när två tryter? Jag tar också med Dragon Tooma, Adielsson levererar alltid fina resor och blir det speed på loppet kan han gotta sig över upploppet. 1,7,8 således. V75-2 Flora Tooma ska gå framåt, kommer öppna bra och få en fin position i loppet, streckad på 5% (!) Jorma kommer köra i ledningen om han kommer dit med Sky Rocket, givetvis given på kupongen då. Whosyourdaddy given men ska försöka fällas som favorit. Pompano ska med. Roosevelt Zet har kanonform. Amoroso Boko tror på chans. Låter uppåt på Merry Broline. Som vi märker är det många med chans, garderingslopp. V75-3 Guld, enligt mig handlar det om Nahar, Sanity, Caballion, Iceland som kan vinna loppet. Gardera eller sålla vidare? V75-4 Vendome favorit, men var hamnar hästen? Osäkert läge. Fastnat för Beeboop Lady, ruskigt bra senast. 1:a häst enligt mig och möjlig spik. Men det är lärlingslopp... Global Ocean och Trottingen ska man inte räkna bort, 12 & 14%... V75-5 Eldvin till spets och sen är det...slut? Örjan i sulkyn. Om inte: Ulvsås Zico Mel Odin Juni Kongen Farmbaron Järbo Harry Turbo Syver Blijerven V75-6 1,4,8,10. Låst och igenbommat. Nautical till spets och hästen att slå. Hemmabana och möjlig spik. V75-7 Vill varna för Dead Wood (chansspik) bättre och bättre form, bra startspår och uppåt från stallet, 12%. Le Mat givetvis tuff emot men hårt streckad. En annan rolig skräll är Handsome Fayline, 5%!! Erik Adielsson på MAde at Home till 4% är en annan rolig skräll här. Spiklistan Beeboop Laday Eldvin Nautical Dead Wood Så blev det: Registrerat spel Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75, omg. 28 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 7, 8 (3, 11) 2 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 (4, 11) 3 3, 5, 8, 10 (6, 9) 4 5 Beeboop Laday (1, 9) 5 1, 3, 6, 12 (5, 4) 6 4 Nautical (10, 8) 7 2, 3, 6 (12, 5) Vadet gäller startnummer 1 152 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 576,00 kr Senast redigerad av Misär den 2013-06-15 klockan 13:26. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Sharpest
|
Boden har kört 14 sommar-75:or tidigare, så här har det gått då:
1995 3 favoriter 2 skrällar 103 000 kr 2000* 2 favoriter 2 skrällar 61 000 kr (3) 2001* 2 favoriter 2 skrällar 189 000 kr (4) 2002* 3 favoriter 2 skrällar 86 000 kr (1) 2003* 2 favoriter 3 skrällar 9.0 milj kr (2) 2004* 2 favoriter 1 skräll 698 000 kr (0) 2005 3 favoriter 1 skräll 6 000 kr (5) 2006* 3 favoriter 2 skrällar 5 000 kr (2) 2007 3 favoriter 0 skrällar 1 000 kr (4) 2008* 3 favoriter 2 skrällar 145 000 kr (3) 2009* 4 favoriter 0 skrällar 4 000 kr (5) 2010* 2 favoriter 1 skräll 97 000 kr (3) 2011* 3 favoriter 3 skrällar 357 000 kr (3) 2012* 3 favoriter 0 skrällar 7 000 kr (5) *) Omgången var jackpotförstärkt och utdelningen därför ungefär dubbelt så hög som den ”borde” Siffran inom parentes anger antalet spetssegrar, vars andel är genomsnittlig: 40 stycken på 91 lopp under 2000-talet gör 44%. 11 av 14 Boden-omgångar har varit jackpotförstärkta; något att beakta då man noterar utdelningarna ovan. Östersund är en pålitlig jackpotleverantör! I år snoddes dock jackpotpengarna av en extrainsatt V75:a i Danmark i söndags… 13 gånger av 14 har 2-3 streckfavoriter segrat, värt att notera för de som bygger reducerade system. http://www.storavinster.se/2013/06/1...-15-6-17231756 |
|
|
|
|
|
#61 |
|
Dagens kupong
V75-1 1, 2, 3, 7, 8 V75-2 3 Whosyourdaddy V75-3 3, 5, 6, 8, 10 V75-4 1 Vendome V75-5 1, 3, 4, 6, 8, 12 V75-6 2, 4, 8, 10 V75-7 2, 3 1200 rader, 600 kr |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Spiken: Mel odin bör ha goda chanser att runda dessa i tid. Toppform!
Chansspiken: Nahar har nog fått vila efter elitloppet men bör ändå ha form nog för att vinna detta. Dragen: Flicka Rigas avd1 (har siktat hit) AMOROSO BLOU (speedig och smygläge) avd2. NINEPOINTS ARIEL speedig och får fint lopp av Oscar avd4 Staros F perfekt läge för att leda loppet länge. avd6. NINEPOINTS CHARLIE är i sitt bästa slag någonsin. Krigar om segern även här. avd7 Boden omg. 28 ATG Team lördag 2013-06-15 2013-06-15 12:24 HÄSTAR RES 1 1 , 7 , 8 , 11 (3 , 5) 2 3 , 6 , 7 , 8 , 9 (10 , 4) 3 10 NAHAR (6 , 5) 4 1 , 2 , 5 , 9 , 10 (3 , 12) 5 12 MEL ODIN (4 , 8) 6 1 , 4 , 5 , 8 , 9 (2 , 10) 7 2 , 3 , 12 (5 , 4) 1500 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 750,00 kr 2D04 C389 9440 8905 |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Det jobbigaste med kvällstrav är att man hinner tanka på depåerna rätt kraftigt innan det är dags och hitta alla möjliga omöjliga vinnare. Kan bli dyrt idag
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Du har med alla viktiga , utom 7an i sista i ren spekulation, vad nu det är för djur... Gillar gadd i första, Guld ser bra ut med 8 10 6, Farmbaron i Nordis, kanske saknar du Mr Vox i 6e !? Le Mat lär väl vinna men sen finns ju spelvärdesparametern osså.. GL ! |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Tjenare!
Vad tror ni om V75-4? Personligen kommer jag plocka bort 1.an från det egna samt ha med 4 Beverly Boulevard som är löjligt lågt streckad i ett lopp som nu bara har 10 hästar till start. 10 Keen Kemp är dagens stallskrik och många verkar tro på den som omgångens drag i V75-6, Keen Kemp blev slagen av Beverly Boulevard för 3 starter sedan så jag har svårt att se hur Bevely kan vara så dåligt streckad idag, hade vi ist slängt in Keen Kemp i V75-4 idag så hade ju den varit favorit så det hade skrikit om det. Inte alltid detta tänket fungerar i trav men Beverly Boulevard har ju helt klart gått några lopp på slutet mot betydligt bättre motstånd än någon annan i V75-4. Stolopp + lärlingslopp är ju som upplagt för att det ska smälla. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
V75-4 tror jag man skall se upp med 1, 8, 9, 10 & 12. Två strykningar betyder att även om man är sist så är det femte par. Hoppar sedan någon eller några bort sig, så kan dåliga spår helt plötsligt ha riktigt bra läge i loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Kör bara Takter i tid denna gång så vinner Sanity ganska lätt! Formen på väg spikrakt uppåt, gick med full fart/spänst över mål senast efter ett passivt upplägg, har inte varit med i några "mördarlopp" på sistone och bör bara blåsa till dem över upploppet...
|
|
|
|
#68 |
|
Veckans rad.
1) 1,2,3,4,8 2) 2,3,4,5,6,7,8,9 3) 3,8,10 4) 2 5) 1,6 6) 8 7) 2,3,4,5,6,11,12 840 spänn |
|
|
|
|
|
|
#69 |
V75 system
V75
V75 BANE 15.06.2013 V75-1: 8 V75-2: 1,2,3,4,6,7,8,9 V75-3: 3,5,6,8,10 V75-4: 1,2,4,5,6,9,10,12 V75-5: 12 V75-6: 1,2,4,5,8,10,11 V75-7: 3 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 2240 1.120 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Beverly boulevard är riktigt speedig. blåser ner detta gäng på 3 ben med rätt resa. Keen Kemp fick ett streck enbart på hörsägen. Tror inget på den. Fruktar 11an betydligt mer i 6e.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Någon som vet/hört något om Sanity skall gå med eller utan skor ikväll?
|
|
|
#72 |
|
Som den såg ut senast vet jag inte om skor eller inte har så stor roll. Blir tung att stå emot på upploppet idag
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75, omg. 28 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 7, 8, 9, 11, 12 2 1 Flora Tooma 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 4 1 Vendome 5 12 Mel Odin 6 5 Mr Vox 7 2, 3, 5, 10 Vadet gäller startnummer 224 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 112,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Instämmer även i V75-6 där 11.an blev mitt första streck men jag vet inte om 10 Keen Kemp är så bra som det snackas om eller om den floppar helt..hur som helst så låste jag loppet på 10,11, ren chansning men jag kände att jag var tvungen att göra det för att gå bort lite från övriga. Annars en hel del små system för min del idag där max 2 favoriter är med på varje lapp, hoppas man har med rätt kusar som gardering bara.. Sista pusselbitarna får plockas dit innan start. En liiiten känsla av att Herr Adielsson kan sätta dit ett par rensare idag faktiskt, vilket han en förmåga att göra då och då när det blir bra utdelning. |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Eftersom många undrar. Keen Kemp va finnarnas på förhand bästa chans under elitloppshelgen enligt dom själva. Visade sig vara både brunstig och ha en halsinfektion och tog slut helt i spets. Ska nu vara tillbaka i god form och är väl på dessa premisser hästen nu blir ett litet skrik. Alltid svårt från spår 10 på kort distans och nu är det inte bara ston även om det va ett rätt tufft gäng senast. Risk för att bli överspelad om det blir mycket snack, däremot står den i 7i% just nu vilket är klart okej.
Senast redigerad av NicklasJ den 2013-06-15 klockan 17:27. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
bör väl streckas men spikas, nja. svårt att veta om den har hunnit hitta sitt rätta jag. Klart streckvärd som gardering. Överlägset spel om den sitter som spik. Kör DD 11-2 trots allt.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
En av medlemmarna i mitt ATG Tillsammans har snackat med ägaren till Mel Odin. Det är klart, enligt ägaren. Känns oerhört fin i jobb.
Men så är det där med Micael Melander... |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Konstig kommentar
|
|
|
|
#80 |
|
Mmm..
1:a spik Herr Berg 2:a spik Whosyourdaddy 3:a öppet lopp men första häst Caballion och strecka för all del youbet idag! 4:a 1,2,10 5:a 5,6,8,12 låst 1:an galopp så bort! 6:a öppet men de skriks från öst om 10 7:a låser på 2,3 och 10 som en fågel viskade om... |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
den behöver man aldrig ens ha med den vinner aldrig och inte idag heller...finns inte med på någon lapp...
|
|
|
|
#84 |
|
Eller Mest intresse tilldrar sig givetvis 12 Mel Odin (V75-5) som blir klar favorit i kvällens kallblodslopp.
- Mel Odin gjorde ett kanonlopp efter galopp senast och jag var väldigt nöjd med allt utom de första 150 meterna. Han gick ett lättare jobb i torsdags och allt kändes som det ska och formen är så bra den kan bli. Två olika info om Mel Odin (aftonbladet live) |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Jag tror hur som helst att Mel Odin är en bra U-häst men tänker plocka med fler på några lappar. |
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Dagens bästa kommentatorsinsats lär väl kommit i montéloppet: "Grepp i tredjespår 7 Mill Qazvin..."
I det läget var hästen två längder efter ledarhästen... |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
1
3 3,5,8,10 1,2,3,4,5,6,8,9,10,12 1,3,4,5,6 1,2,3,4,5,6,7,8,910,11,12 2,3,4,6,10,11,12 Dagens system som ger massor.
|
|
|
|
|
#89 |
|
Tror någon av Perssons hästar vinner v-75-5
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
![]() Ingen svensson rädsla att gå av i dom första loppen och ta 12 x 12 där. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Vi är fyra stycken på detta men 25% duger om det händer grejer...
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
![]() Nej fixa käket,upp med den bärbara,fram med ölen och bänka sig i soffan! Break a leg till alla här inne och ha en kanon kväll! |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
nej jag ar inte med ekipage som inte kan vinna....hästen är ok men ruskigt överskattad då den alltid strular till det....och kusken vinner aldrig.....
|
|
|
|
#95 |
|
1: 8 ROCKY WINNER
2: 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 3: 2 , 3 , 5 , 6 , 8 , 10 4: 1 , 2 , 5 , 9 , 10 5: 1 , 6 , 12 6: 1 , 2 , 4 , 5 , 8 , 10 , 11 7: 3 LE MAT samt en extrarad som jag och morfar slängde ihop ![]() 1: 1 , 7 , 8 , 11 2: 3 , 6 , 8 3: 2 , 3 , 5 , 8 , 10 4: 1 VENDOME 5: 1 , 3 , 6 , 12 6: 8 ULM KARSK 7: 2 , 3 , 12
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
självklart är det v7. glömde det...
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Så blev de till loppen på hemmabanan...
1: 1 2: 3 3: 2,3,4,5,6,8,10 4: 1,2,10 5: 5,6,8,12 6: 1,2,3,4,5,8,9,10,11 7: 2,3,10 |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Systemet inlämnat, whiskeyn upphälld och är riktigt laddad för en härlig travomgång. Nu kör vi!
Seriöst andelsspel (V75 Tillsammans!) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Ettan i första sjönk från 3.00 till 2.30, på Unibet - hmmm... Jag har ju spelat Rocky som tyvärr tydligen rest lite halvknackigt - surt, men inte kört - sör, Jorma!!!
|
|
|
#102 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75, omg. 28 Avd Ordinarie hästar 1 1, 8, 11 2 3 Whosyourdaddy 3 5, 6, 8, 9, 10 4 1, 4, 5, 9 5 1, 3 6 5, 8 7 2, 3, 6 Vadet gäller startnummer 720 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 360,00 kr Kvittonummer: C54A C305 5AA2 8145 |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Går in stenhårt idag med tre inledande spikar!
#NoFearRegistrerat spel 1 Uranus de Tyrole (8) 3 Whosyourdaddy (6) 3 Iceland (10) 1, 2, 4, 5, 9, 10 (12) 1, 3, 5, 6, 12 (4) 1, 4, 5, 8, 10, 11 (2) 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12 (7)
|
|
|
|
|
#104 |
|
Nu har dom tjatat upp flicka rigas hela sändningen. Ska ju fortfarande mycket till för att den ska kunna vinna från spår 11
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75, omg. 28 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1) 8 Rocky Winner (1, 12) 2) 3 Whosyourdaddy (7, 6) 3) 5, 6, 8, 10 (3, 1) 4) 5, 10 (1, 2) 5) 1, 6, 12 (5, 9) 6) 8 Ulm Karsk (10, 5) 7) 2, 3, 6, 10, 12 (4, 7) Vadet gäller startnummer 120 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer: Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Boden 28 2013-06-15 V75
Avd Ordinarie Reserver 1 1 2 3 3 5 6 8 10 4 1 5 1 3 4 5 6 8 12 6 2 4 5 8 10 7 2 3 4 6 10 11 12 980 rader * 1 * 0,50 kr = 490,00 kr 2013 29C6 C94B 12E6 0945 15 juni 2013 |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75, omg. 28 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 8 Rocky Winner (1) 2 1, 2, 3, 5, 6, 11 3 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 4 1, 2, 5, 6, 9, 10 5 1, 3, 4, 5, 6, 8, 12 6 3, 4 (1) 7 3 Le Mat (2) Vadet gäller startnummer 3 528 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 1 764,00 kr Kvittonummer: AF4A 2521 18 |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Boden V75
Avd-1: 1,4,6,8,11 Avd-2: 3 Avd-3: 5,6,8 Avd-4: 5 Avd-5: 1,7 Avd-6: 1,4,10,11,12 Avd-7: 2,4,6 450 rader * 1 * 0,50 = 225 kr |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Såja!!! Kross!!!
![]() Edit: Undrar hur innerspåret är?!
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2013-06-15 klockan 20:18. |
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Blev denna med ATG Tillsammans, jag som tippare denna vecka:
HÄSTAR RES 1 8 ROCKY WINNER 1 , 7 2 2 , 3 , 6 , 7 5 , 9 3 3 ICELAND 6 , 10 4 1 , 2 , 4 , 5 9 , 6 5 3 , 4 , 6 , 12 5 , 1 6 4 , 5 , 8 , 11 1 , 2 7 2 , 3 , 4 , 6 , 10 , 11 , 12 7 , 5 1792 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 896,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Ja efter ett lopp är det bra. 2.30 som vinnare var inte fy skam heller.
Jorma sör bra Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
gonatt....
|
|
|
|
#115 |
|
Tycker faktiskt Icelands senaste prestation är klart överskattad. Säger inget om chansen idag.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Grattis! Det var inte ens nära förlust... :-)
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
[QUOTE=Stekel;257281]Lämnar tidig lapp den här gången. Mycket dåliga favoriter idag, Rocky Winner (bäst) och Nautical (spets och slut) är de enda som är stenklara. Kalla mig galen men jag tror att BWL Champion kan städa av eliten idag med sin hysteriska form. Kolla bara som han lekte med dem på Bjerke, och senast hängde han tredjespår hela sista varvet men det var ändå ingen som tog på honom över upploppet (i en silverfinal!). Mel Odin är ju löjligt omotiverad, om det var 12 hästar till start kanske det vore okej men hyfsat jämna hästar därframme och bra kuskar emot. Förutom att han måste gå den låga 25-tid han kan för att ha chans att vinna måste det stämma på vägen också! Chansspikar Dead Wood i sista, tror att 5-6 hästar kan ha chans på segern och Le Mat är alldeles för hårt streckad även om han är motiverad favorit.
Citat:
lycka till
|
||
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Ni som hade spikat Jorma ska vara glada att jag inte gjorde det.Har aldrig fått in Jorma som spik
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Blir vinnarspel på örjan nu ska ha tillbaka alla förluster sen v5!!
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
och en tvilling 3-7 för att få rejäl kassa!
|
|
|
|
#123 |
|
j vinner inte örjan nu...så kan det bli paus från travet....men han vinner ju med hundra så får fortsätta hela sommaren
|
|
|
|
#124 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden Spelform: V75 Harry Boy, omg. 28 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 7, 8 2 3, 4, 6, 7, 11 3 3, 5, 6, 8, 10 4 1 Vendome 5 12 Mel Odin 6 5, 8 7 3 Le Mat Vadet gäller startnummer 200 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 100,00 kr Fint lördags nöje |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
hur många inser att Mel odin är totalt chanslös?? ni som gör det kan sätta in 50 sharps här
så slipper ni skriva ett svar!
|
|
|
|
#126 |
|
Merry Broline plats, nu!
|
|
|
#127 |
|
Tvilling v75-2
6 mot 3,7,8 3x25kr
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Robban kör för dåligt....annars sitter även tvillingen till bra odds....men nu är man med igen.....nu ska det spelas v5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
#129 |
|
Nu tog man Tillbaka v 75 insatsen med råge.
|
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
3,5,6,8,10
5 Alla(utom 12) Alla 2,6
|
|
|
|
#133 |
|
Nu blir de lill pengen på You bet hornline och mini Bergarn...
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Jorma sör över alla. Han har stark pra häst.
laxdasen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
tyvärr helt chanslös idag....
|
|
|
|
#136 |
|
Har grym känsla för Sanity nu - Nahar borde ju vara gynnad av underlaget... Men, Johnny i splendid isolation sista 50, hehe...
|
|
|
#137 |
|
Championen vinner nu med 30m
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Har ingen direkt känsla för någon. Den med bäst lopp vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Caballion är en av mina absoluta favorithästar men har ju visat att den har väldigt svårt att vinna lopp, mycket på grund av att han varje i lopp har perioder där han är okörbar pga travet. Besitter annars en ryslig kapacitet och har ju en växel till sen när man tar av skorna.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Far och son lekte....
|
|
|
|
#141 |
|
Lite synd att man fega med insatsen.
Registrerat spel Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden, omg. 16 Lopp: 10 Spelform: Tvilling Hästar: 10 Nahar U-hästar: 2, 4 Vadet gäller startnummer 2 x 20,00 kr Totalt: 40,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Usch, detta skall bara Sanity vinna! You Bet Hornline, som jag dissat enormt, var riktigt bra!
|
|
|
#143 |
|
Adielsson måste ha känt att han hade hur mycket som helst att köra med som lämnade som andra i tredje spår för att gå ut i fjärde tyvärr fortsätter det att strula med travet för Caballion.
Pilkast (+1) |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Lusutdelning idag med. Överlägsna vinnare hittils....
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
tryckte just in ett tungt vinnarlir på BEEBOP.....nu ska det sjööas!!!!!!
|
|
|
|
|
#146 |
|
Skicka CABALLION till KUNG ÅKE då jävlar sopar han rent hus. SKÅL
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Tvivlar på att någon mer vinner från innerspår ikväll! Ser riktigt smetigt och löst ut! Spela inte spetshästar framöver, spela de som kommer bakifrån - då sjöar ni!
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
ska sjöa rejält i alla lopp som är kvar......
|
|
|
|
#151 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Har trott på Beebops Laday hela dagen men nu tror jag Ninepoints Ariel eller Beverly Boulevard plockar hem det här. En bankänsla
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
BEEBOOP vinner...ska sjöa obegr nu......
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Kan så smått hålla med dig här! Avslutar bra varje gång...
|
|
|
|
#155 |
|
DD 1 NR 9 Dagens roliga , 17ggr TACKAR
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Tvilling 2-5 också...all in på 5
|
|
|
|
#157 |
|
nu blev det gonatt.....ha en bra kväll alla!
|
|
|
|
|
#158 |
|
Som vanligt konstiga styrningar i lärlingslopp. Lite vilda västern, allt kan hända
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Fyfaaaan vilken jävla skitrad.
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
jackpott nästa helj dubbel med LE MAT
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Nu kör man 5 järbo harry, 1an sken galopp och 6 eldvin är ingen jätte krigare!
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Usch! Favoritlördag.
Jag checkar ut för dagen och tackar för mig. |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
DD 1:10.Keen Kemp
DD 2: 2,3,10 3x 200:- |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden, omg. 16 Lopp: 11 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 5, 9 U-hästar: 4 Beverly Boulevard Vadet gäller startnummer 3 x 5,00 kr Totalt: 15,00 kr Kvittonummer: 0F04 0B25 18E2 0945 Har med dom på min rad men fel ordning |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
där dog raden
Senast redigerad av kennyvirre den 2013-06-15 klockan 22:00. |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Blås inte av nu, för fasiken!!!
|
|
|
|
#168 |
|
Bra nu blire jackpot. Så kan man spela med gott samvete på v75 nästa vecka.
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Faktiskt fascinerad att utdelningen är så låg på 5 rätt. Varför har man med favoriten i varje lopp?
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Citat:
90% av alla system bygger väl på favoriterna - lite överdrivet, men någonstans där... Harry gör väl inte saken bättre som går efter strecklistorna och sedan lite andra parametrar, men är tillrättalagd för att så många som möjligt skall vinna... Men, visst är det lågt - så svårt som trav ändå är... Men, vad hade en rad på Stryktipset varit värd efter typ 8 favoriter...? Mer, troligtvis, men inte mycket, eller...?!
|
|
|
|
#172 |
|
Det har man inte om man spelar reducerat men vad spelar det för roll idag.
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
DD-1: 5-11
DD-2: 3 50 spänn DD-1: 8 DD-2: 4-6 25 spänn Nån favorit ska väl bränna idag..?
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2013-06-15 Bana: Boden, omg. 16 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 10 Nahar 2 1 Vendome 3 12 Mel Odin 4 8 Ulm Karsk 5 3 Le Mat Vadet gäller startnummer 1 rad x 10 x 1,00 kr Totalt: 10,00 kr Denna är lite intressant nu... |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Nu vinner en 1 % i sista så kreti och pleti blir dödsförtvivlade över att missa 7an och dubbeljackpot:d
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#180 |
|
Nu jobbar vi in dubbeln!
8x2 300kr 8x3 100kr 8x10 100kr |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Nu får vi hoppas att Robert bergh knyter ihop säcken ...
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Riktigt tråkig V75 omgång. Lider med en på ett annat forum son satsa 25 000kr idag
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Att spela med alla favoriter på v75 är ju spelteoretiskt självmord. Och krävs inga direkta kunskaper för att förstå det. Självklart vet jag att det är rätt många som gör det ändå. Men när utdelningen är 80kr efter 6 omgångar så är det ju förmodligen en stor majoritet som faktiskt spelar på detta vis. Skrämmande
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Skrämmande härligt
![]() Normalspelaren är inte smartare än såhär ![]() Le Mat lär väl vinna hur lätt som helst nu då Bergharn var inne på att den skulle ha större chans än Nahar som vann hur lätt som helst. Över dubbla pengarna är taget för att få tillbaka V75-insatsen! |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Det kanske har att göra vad man har att spela för?Det är intressant att se vad man får tillbaka.4ggr är väl 4ggr?
|
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Citat:
Många "vågar" inte "spricka" och då blir det så här... Håller helt med om att man måste chansa bort x antal favoriter för att kunna vinna storkovan... Det är ju som så att man känner att när man garderat de första avdelningarna och storfavoriten vinner så är man i princip borta från de stora pengarna trots att man är med. Man har då inte oftast inte med skrällarna när de väl kommer... Därför är det otroligt viktigt att hitta ALLA negativa parametrar mot en storfavorit - en , eller två favoriter är inga problem, men fortsätter det så är det ju kört...
|
|
|
|
#188 |
|
Skönt i alla fall att man inte lirade v75 idag. Nästa vecka blir ju däremot tvångsspel med dubbel jackpot. Brukar försöka se 5 senaste loppen med alla hästar så blir hårdplugg till nästa vecka.
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Nu med robotspelarna borta blir det ett sjuhelvetes spelvärde med dubbeljackpott nästa vecka!
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Kul att man kan ta dessa omgångar med en klackspark så länge det är bra lopp som idag
![]() Vad gäller dagens besvikelse så går inte det till favoritparaden på V75 utan Keen Kemp i V75-6 som verkligen var så usel som någon här inne misstänkte, att den hästen ens skulle vara nära någon sorts form måste ju någon 5 åring där uppe ha hittat på så det spred sig vidare?
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#192 |
|
Bara ladda för söndag då... Dubbeljackpot! Mumma!
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
Pilkast (+3) |
||
|
|
|
|
|
#194 |
|
Precis - men, hur många, procentuellt sett, använder detta formidabla instrument...?
|
|
|
#195 | |
|
Citat:
Många andra, vi kan kalla dem för kollektivet, spelar små matematiska system (under 200 rader), och har favoriten med i alla avdelningar plus några garderingsstreck. De är alltid med när det blir favoritparader och utdelningar upp till 5-10.000kr, även om den här raden väl nästan var rekord. De är också med och har 5 och 6 rätt en del veckor. Idag vann kollektivet mot alla som försöker vinna stort. De är nöjda med att några timmars nöje varje vecka kostar så lite. Det är det som gör V75 till ett så fantastiskt spel. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Citat:
Grunden är att de är skickligare än de flesta på bedömningen av hästarnas chanser och det har inte ändrats med de nya reglerna.
|
|
|
|
#197 |
|
har aldrig funnits några robotspelare..fattar ingen det??? har aldrig existerat.....och har det det så finns de fortf....tror tom jag räknas som en sådan....visar hur löjlig hela diskussionen är kring detta...
|
|
|
|
#198 |
|
Nu laddar vi för Gävle
|
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Citat:
1: Lägger mycket tid på spelet. De flesta lägger mer tid på det än en normal heltid på ett arbete. De tittar på mycket trav, de läser vad som finns att läsa och de har bra koll på statistik och lagrar egna kommentarer. 2: De har ett stort kontaktnät som de stadigt underhåller och utnyttjar. Många stora svenska spelare är hästägare i de största träningsstallen, de är personliga vänner med andra hästägare, travtränare, uppfödare, hovslagare, transportörer, veterinärer och hästskötare. Sist men inte minst umgås de gärna med andra spelare och byter idéer med varandra och köper in sig i varandras system. Det finns alltid någon att ringa för att få ett bra svar på en fråga. 3: De är matematiskt begåvade vilket behövs för att beräkna sannolikhet och att förstå komplexiteten i ett streckspel som V75 med 35-40 miljoner teoretiskt möjliga kombinationer. 4: De förfogar över ett kapital som gör att de med EN enda hållbar idé kan spela för vinst när det är lågt spelavdrag (jackpot). Normala spelares plånböcker kräver många riskabelt djärva idéer för att det skall bli något man har råd att lämna in. Att de sedan spelar massor med enkelrader och små system handlar om att det är så man styr upp reduceringar och hur mycket man vill vinna. Spelar man för flera miljoner får man spela rader som ger mindre betalt än så flera gånger. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lillis (+25) |
||
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Citat:
Sen kan jag väl säga att jag skäms inte det minsta och säga att jag sätte sjuan idag, man kan inte mer än sätta den. Har varit med om tre stora favoriter vinna och ändå vinna +100K Sitta och göra matematiska system och dissa favoriter för att jaga något man tror är spelvärde är i min bok idioti. Investera i ett reducerat system, lär dig sätta kraven på rätt sätt, använd faktorer på stora favoriter och va glad när sjuorna sitter. Ibland ger de bra och ibland ger de 80kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#201 |
|
Har det någonsin gett mindre på 7 rätt. Var ingen höjdare men alltid kul med dubbeljackpot. Nästa vecka är det dags att sjöa obegränsat.
|
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Citat:
Innan såg det ut såhär 95:- Bergsåker, 1/7-1995 110:- Jägersro, 13/5-1995 181:- Östersund, 12/6-1999 186:- Hagmyren, 28/3-1998 196:- Dannero, 24/9-1994 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
|