Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-19, 23:06   #46
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 399
Sharp$: 1302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Fått mer känsla för Noras Bean nu. Copehagen Cup var nog bara prepare då hästen inte startat på fyra månader. Två lopp i kroppen och räka med att Stenströmmer haft detta lopp i siktet. Tror på topp form och topp prestation!

Beckman kan glömma att han får bestämma i spets om han nu kommer dit. Scouby Djob eller Caballion kommer sätta fart på loppet. Harry får nog svårt hitta rygg ledaren och från tredje in känns det väldigt chansartat. Ne minst frågetecken och förmodad toppform på Noras kan göra honom till en tänkbar chansspik som det känns nu!

Edit: att hästen dessutom aldrig varit sämre än två på Axvalla visar att hästen trivs på det långa upploppet!
Noras Bean solklar rakt av!! Lopp i kropp spik på rubbet Grymt bra sist..
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 23:28   #47
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Spiken: Alamo Boko* (NL) avd6

Chansspiken: Lucky Sec (IT) avd4

Dragen:

Nothing But Class (US) avd1

- laddades från start senast i Halmstad, men felade in i första sväng. Han gick bra efteråt och det här är en riktigt fin häst i grunden. Han har en väldigt bra motor. Jag tycker att han är farlig att glömma bort, säger Glenn H Persson.


Poker Kronos avd2

- lättade vi i balansen senast vilket blev lite för bra och tyvärr rullade han över i galopp. Nu åker den vanliga balansen på igen. Det är en häst med hög kapacitet som ska ses med segerchans, säger Adrian Kolgjini.

Yes We Can avd3

- har fått några lopp i kroppen nu och blir bättre och bättre för varje start. Avslutningen senast var vass och det känns lite som att han står på tur för att vinna. Det här är en skön individ och min bästa chans på V75 som jag ser det, säger Leif Witasp.

Bedövaren: Brenna Boko avd5

- har gjort flera bra lopp på sistone och näst senast var hon nära att hålla undan i V75, men blev infångad av Fruitcake strax innan mål. Gången efter avslutade hon bra i spåren i Åmål. Hon är fin i jobben och skall kunna vara med långt framme igen, med full klaff kanske till och med i segerstriden, säger Glenn H Persson.


Lycka till...

Senast redigerad av Klanke den 2013-07-20 klockan 00:36.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 23:50   #48
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

För den som sitter och funderar på favoritfall och motbud kan det vara idé att titta på lite statistik.

Avd 1 är med voltstart. 2012 vanns 73% av alla 2140-lopp med voltstart av spåren 1, 2, 3, 4, 6. Spår 10 (som Oolong har) uppvisade segerprocenten 2. Spårvinnaren är No Deal.

Avd 2 är också med voltstart, men nu 2640 meter. Spårstatistiken visar att spår 1-4 + 6 har samma andel segrar på den distansen, dvs 73%. Det finns en del riktiga rensare med statistiskt sett bra spår, och det handlar om hästar som inte alltid är vana vid distansen som är favoriter från sämre spår. Romeo Lavec är nedstruken till spår 4, och är vinnaren i spårlottningen.

Avd 3 är 1640 auto. 20% vinns från bakspår, 80% från framspår. Spår 1-6 är ganska jämnbra, men mycket bättre än 7-8. Casanova Boko har en fin chans.

Avd 4 500m längre, dvs 2140 auto gör inte så stor skillnad på startspåren. 21% vinns från bakspår, lite större chans från 7-8 än vid kort distans, men de är markant sämre än 1-6. Jag skulle inte vilja spika Zonguldak från sitt tiondespår.

Avd 5 Tilläggslopp över 2140 med 12 hästar på start och tre på tillägg innebär så gott som alltid att tilläggshästarna hamnar längst bak. Från 6-7-8:e par får de göra grovjobbet, och det är inte många som klarar av det. De kan få en hel del stoppklossar framför sig. Spårvinnare är nog 6 Caddie Geisha, och 1 Orchidea S.L.M är en rysare att ha koll på.

Avd 6: 2140 Auto. Overtaker by Sib har ett bra spår, men jag tycker Ninepoints Charlie är helt bortglömd nu. Oplacerad som betrodd förra veckan efter defensiv invändig körning. Bra spår nu, och en mer segervan kusk i form av Björn Goop. Motbuden Le Mat och Pink Elephant har usla spår, och måste vara väldigt bra för att vinna.

Avd 7: 2640 Auto. Bakspårshästarnas segerprocent är 25, sämsta spåren är 8 & 12. Spårvinnaren är Noras Bean, men oj så många bra hästar som var med här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), lordagspippi (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 00:50   #49
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1401
Standard

Min tanke till ett system var, Att om garderar favoriten..så kan jag inte tro på den och då tar jag bort den.
1: 1,10
2: 5,10,11
3: 3,12
4: 2,8,9
5: 10 (Gäller även då jag tror på favoriten med vill gärna ha med skrällen som jag tror kan vinna men eftersom jag antigen spikar favoriten eller så har jag ej med den, Så blev det ett chansspik.)
6: 5,10,12
7: 7,9

Råkade dock att sätta fel i avd:1, Fick göra om och göra rätt men kunde ej ta tillbaks vadet som blev fel.
Så har även med No Deal, Trodde jag kryssat för nr:1 men såg det för sent att jag kryssat för favoriten iställlet.


Är allt kasst att man ej kan makulera sitt vad.

Senast redigerad av Trinity den 2013-07-20 klockan 00:54.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 05:12   #50
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Inga tankar utan på ren känsla i ett försök att knäcka er andra spelnördar

1,2,8,10
7,9,10,11,12
2 Casanova Boko (Borde va 90%) Vet ni inte vad detta är för häst? Ingen El mago eller Quid pro quo med. Endast galopp emot.
1,2,3,4,5,8,9,10,11 (11 Leo Boy Käftsmällen) 7 Har inte startat på ett tag samt uruselt spår.
2,5,13,14,15
1,2,3,4,5,6,7,10,11 (Passa 2 Avanti L.M.)
2 Noras Bean

4050 kr / 15 andelar

Lycka till!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 06:21   #51
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ni som undrar över Nurmos form på hästarna!
Jag brukar aldrig vilja spika jorma/nurmos på andra banor än Valla. Men om inte Casanova Boko vinner oavsett position blir jag lite förvånad och när det gäller 15 A.V. så vet jag att hon vinner direkt efter vila och har gjort många gånger. Sådan typ av häst sen är vilan inte speciellt lång denna gång dessutom.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 06:55   #52
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Sydsvenskans chansförslag
V75-1: 1.2.10 (8.12)
V75-2: 1.3.5.7.9.10.11.12 (4.8)
V75-3: 2 Casanova Boko (4.3)
V75-4: 1.7.8.9.10 (5.2)
V75-5: 5.15 (13.7)
V75-6: 3 Overtaker by Sib (10.5)
V75-7: 2.3.4 (7.1)

720rader/360kronor

Eget system (baserat på travtjänst rank)
v75-1: 3 Borga Baron chansspik (2.10)
v75-2: 4.5.7.10.11.12 (1.9)
v75-3: 2.3.4.5.7 (8.1)
v75-4: 9.10 (7.5)
v75-5: 5.13.15 (14.10)
v75-6: 3 Overtaker by Sib (10.4)
v75-7: 1.4.9 (2.3)

540rader/270kronor

Kompletterande system
v75-1: 2.3
v75-2: 4.5.7.10.11.12
v75-3: 2.4
v75-4: 10 Zonguldak
v75-5: 5 Remember Laser
v75-6: 3.4.10.11
v75-7: 1.4.9

288rader/144kronor
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 07:17   #53
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Åke Svanen


Lördagens starthästar i V75 där alla går med optimal balans. Inga ändringar.

🍔🍔🍔🍔
Helge Zonett (V75-2) har bättrat sig mycket i år och kommit bra för varje start han har gjort. Han är stor och det har tagit lite tid men nu har han släppt till bra. Insatsen senast var den bästa hittills och det känns i träningen som att han har gått framåt ytterligare. Han är helt klart uppåt formmässigt och barfota runt om fungerade bra senast och det blir samma balans igen. Hästen är rätt så kvick ut och när vi har springspår måste jag såklart prova från början. Han känns stark och jag tror att han står distansen bra. Det är en av mina bästa vinstchanser.

Beckman (V75-7) borde ha kunnat lite bättre senast. Visserligen hade han varit borta i två månader innan men han hade tränat bra och jag hade nog väntat mig att han skulle hålla lite bättre. Jag tror att hästen kommer att vara vassare formmässigt med loppet i kroppcn för han har känts fin i träningen efteråt. Läget är också helt perfekt. Han är snabb ut och jag provar att köra i ledningen. Normalt sett borde han ha bra chans.

🍔🍔🍔
Panter Neo (V75-3) har inte haft någon tur på slutet och har bättre form än resultatraden kan utvisa. Senast satt jag kvar med honom och var helt sist när han fick fritt 200 kvar. Det blev fel men hästen kändes fin och har toppform. Den här gången är läget helt perfekt eftersom han är snabb ut. Jag tycker inte att loppet ser så hårt ut och med lite tur kan han vara med där framme. Jag vill varna lite för honom här på form och läge.

Charlie Palema (V75-3) fick ett jättehårt lopp senast och trots att han gick 1.11,9 i dödens så räckte det bara till en fjärdeplats. Hästen har tagit loppet bra och känns fin i träningen men det går inte att köra så tufft varje gång. Därför tänker jag försöka att köra i ryggar nu och inte vara lika offensiv som senast för jag vill inte att han ska få gå så tufft igen. Hästen är bra men läget drar ner chanserna lite. Kan räcka
ändå om han bara kommer till.

🍔🍔
Nothing But Class (V75-1) känns bra och det är inte alls någon tokig häst. Men han har haft otur i de tre starterna han har gjort för mig och det har varit strullopp. Det känns i träningen som att han har bra form och det finns hög kapacitet i honom. Vi får hoppas att det vänder snart men det blir naturligtvis svårt att vinna i Silverdivisionen från det här läget. Fast kanske att han kan ta en plats om det löser sig bra.

Aroma Grim (V75-5) fick gå i tredjespår sista 600 metrarna senast och räckte inte. Nu får hon försöka smyga med så länge som möjligt och kanske kan ta en mindre placering. Jag tror inte att hon kan vinna då tilläggshästarna har tjänat flera miljoner och normalt är för tuffa. Sedan är Flemmings häst på start bra också så jag tror inte att någon av mina tre räcker här.

Brenna Boko (V75-5) har varit klart förbättrad i de senaste starterna och kommit i fin form. Nu har hon ett dåligt startspår igen och även om hon går felfritt så lär hon tappa från början. Tilläggshästarna kommer att vara ifatt henne ganska direkt och det blir svårt att vinna.

Unique Gowan (V75-5) har ryckt upp sig och var rätt så bra senast och var nära att vinna. Men trots uppåtgående form har hon ingen chans från det här dåliga läget. Det är en mindre placering som gäller.

Clear Sign (V75-7) vann ju senast men det var mot ett betydligt enklare motstånd. Han har kommit i fin form men räcker normalt sett inte här. Han står distansen bra men det är pengar som gäller.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 07:28   #54
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5122
Standard

Dragen som spelarkåren tappat och glömt..
Avd 1 - Borga Baron 6% - sitter fast som oftast, Tar spets och får kanske med tur luckan. Måste väl vara den silverdivisionen genom tiderna där hästarna tjänat så lite pengar ?
AVd 3- 5 What love can do 8% - Halvvarv kortare än på Hd, men Goop upp som kan ta spets och hålla igång de mest tröga kusarna, en liten varning oxå för Black photo 3 % som verkligen lyser av form.. Fick aldrig chansen på Hd
Avd 5- 7 Nice and easy 8%, fin fin sist får Kaj iväg honom från springspåret så kan han få överta spets, har ju gått bra från skitlägen hela våren7sommaren
Avd 6- 1 Cesar Duo, har ett bra spår vann lätt på kalmar ,trafikproblem sist streckad på löjliga 7% .
Och bästa spiken måste Noras Bean vara som antagligen får ett bättre lopp än Harry och vinner med en halv längd.
Lycka till
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 08:26   #55
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Tänk på att......

Johan Svensson har kört 10 Zonguldak en gång tidigare och då blev dt vinst......
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 09:07   #56
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Tänk på att......

Johan Svensson har kört 10 Zonguldak en gång tidigare och då blev dt vinst......
Johan svensson är skötare till hästen, han känner den väl men ändå...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 09:22   #57
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skogen
Inlägg: 396
Sharp$: 1242
Standard

Påstår nu inte att Caballion vinner men fattar inte TT som spelar den då den USLA Larsson kör och dissar den då Erik hoppar upp..Kuskplus så det smäller om det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Olsson43 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 09:28   #58
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Kan gå
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 09:31   #59
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Dragen som spelarkåren tappat och glömt..
Avd 1 - Borga Baron 6% - sitter fast som oftast, Tar spets och får kanske med tur luckan. Måste väl vara den silverdivisionen genom tiderna där hästarna tjänat så lite pengar ?
AVd 3- 5 What love can do 8% - Halvvarv kortare än på Hd, men Goop upp som kan ta spets och hålla igång de mest tröga kusarna, en liten varning oxå för Black photo 3 % som verkligen lyser av form.. Fick aldrig chansen på Hd
Avd 5- 7 Nice and easy 8%, fin fin sist får Kaj iväg honom från springspåret så kan han få överta spets, har ju gått bra från skitlägen hela våren7sommaren
Avd 6- 1 Cesar Duo, har ett bra spår vann lätt på kalmar ,trafikproblem sist streckad på löjliga 7% .
Och bästa spiken måste Noras Bean vara som antagligen får ett bättre lopp än Harry och vinner med en halv längd.
Lycka till
Noras Bean vinner inte ihäl sig, brukar komma tvåa, trea
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-20, 09:32   #60
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson43 Visa inlägg
Påstår nu inte att Caballion vinner men fattar inte TT som spelar den då den USLA Larsson kör och dissar den då Erik hoppar upp..Kuskplus så det smäller om det.
Deras motivering

"3 Caballion såg smällfin ut i sista sväng senast men
tappade travet som vanligt och i ärlighetens namn börjar vi tröttna på att han alltid faller ur till slut för vi vet vilken kapacitet som finns. Erik upp är ett plus och funkar han blir det troligtvis vinst men han får inte tappa travet över Axevallas långa upplopp."
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td