Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-15, 12:51   #16
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Får ju stå för dig om du tror att Jens trodde att t.ex. Myrna Minkoff som stod i 107 ggr och Conrads Voldemort som stod i 96 ggr skulle ha bättre vinstchans än femoddsaren Bandit Hornline

Jens går efter spelvärde och inte för att alltid ha störst chans på 7 rätt.
Ingen har påstått att Jens trodde mer på Conrads Voldemort och Myrna Minkoff än Bandit Hornline, men han sågar ju Bandit totalt, så jag ser ingen anledning till att han skulle haft den med oavsett systemstorlek? Om han inte tror på Bandit, Myrna och Conrads finns det väl ingen anledning att ta med de hästarna, utan då är det väl bättre att gardera i andra lopp?

Samma som vi andra gör, tror vi inte ett piss på en häst är det väl klart att vi inte tar med den på våra system, då garderar vi hellre upp andra lopp.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 12:53   #17
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Får ju stå för dig om du tror att Jens trodde att t.ex. Myrna Minkoff som stod i 107 ggr och Conrads Voldemort som stod i 96 ggr skulle ha bättre vinstchans än femoddsaren Bandit Hornline

Jens går efter spelvärde och inte för att alltid ha störst chans på 7 rätt. Jag skrev ju ordagrant att om han bara satsat på 7 rätt så hade den varit med på 7 hästar. Nu hade den troligtvis inte varit med pga att spelvärdet var så dåligt enligt honom.
Han dissade trots det omgångens mest spelvärda häst Bandit Hornline.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-06-15 klockan 12:54.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 12:57   #18
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Får ju stå för dig om du tror att Jens trodde att t.ex. Myrna Minkoff som stod i 107 ggr och Conrads Voldemort som stod i 96 ggr skulle ha bättre vinstchans än femoddsaren Bandit Hornline

Jens går efter spelvärde och inte för att alltid ha störst chans på 7 rätt. Jag skrev ju ordagrant att om han bara satsat på 7 rätt så hade den varit med på 7 hästar. Nu hade den troligtvis inte varit med pga att spelvärdet var så dåligt enligt honom.
Man tar inte med en häst man tror är chanslös.
Budskapet är chanslös till alla läsare
Sluta fantisera
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 13:07   #19
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 29
Sharp$: 1211
Standard

Om nu är så negativ emot Jens och hans statistik så kan väl skita i o skriva och klaga på honom, Det är trots allt en själv som tar de sista ställningstagandena. Om man sedan har lagt in statistik i sina beslut så "fine" men att säga att Jens inte var bra med denna omgång bara för att han dissade en häst så tycker jag att man ska sluta skriva på hans trådar.

En grej till om man tror att en häst är chanslöst var helgarderar då många v75 lopp, det är oftast några som jämnt är chanslösa i varje omgång som ändå har spel på sig. Jag tror inte Jens hade lämnat Bandit utanför på flera hästar, men det hade nog inte varit bland de 4-5 första.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
Rulf är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 13:16   #20
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rulf Visa inlägg
Om nu är så negativ emot Jens och hans statistik så kan väl skita i o skriva och klaga på honom, Det är trots allt en själv som tar de sista ställningstagandena. Om man sedan har lagt in statistik i sina beslut så "fine" men att säga att Jens inte var bra med denna omgång bara för att han dissade en häst så tycker jag att man ska sluta skriva på hans trådar.

En grej till om man tror att en häst är chanslöst var helgarderar då många v75 lopp, det är oftast några som jämnt är chanslösa i varje omgång som ändå har spel på sig. Jag tror inte Jens hade lämnat Bandit utanför på flera hästar, men det hade nog inte varit bland de 4-5 första.
Du förstår Rulf att Putte64 vill hjälpa oss andra genom att avslöja Jens som någon sorts bedragare till skillnad från alla andra tipssajter som är tusen gånger bättre Alternativt så jämför han Jens med Gud och tipssajterna med tipssajterna.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rulf (+5)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 13:18   #21
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Underkänt i läsförståelse ???
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 13:34   #22
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Bara för att klargöra att hästen inte behöver vara sistrankad för att man skriver att man tror den är chanslös.

Snoken "sågar" ju en häst varje vecka.

Jag tryckte upp inläggen med Snoken för de senaste xx gångerna deras tips är upplagt här.

Från i lördags och bakåt har den sågade hästen varit tippad (i deras egen rank) :

4a, 3a, 3a, 5a, 4a, 6a, 5a, 3a....

Några av gångerna har den även varit med på systemet. Väldigt knepigt att såga en häst och ändå ranka den högt och ibland ta med den. Verkar vara fler än Jens som skulle kunna totaldissa en häst och ändå ranka den ganska högt ändå.

Underkänt i läsförståelse får stå för dig om det var mig och inte Rulf du menade. Jag hade 1,7 på högskoleprovet för 2 år sedan så risken är väl att läsförståelseproblemet ligger hos dig tyvärr Putte64...

Men vill du fortsätta personliga påhopp så kan du skriva pm så andra slipper se skiten...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-06-15 klockan 13:37.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 15:06   #23
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Och jag hade 10 poäng av 12 i ett mensa test för vuxna mär jah var 10 år gammal.
mem det här är ingen kukmätning, och handlar inte om oss.
Jens sa hästen är chanslös, hur du får det till att den kommit med på ett system är obegripligt.
Är Jens din idol, eller varför inser du inte det som vo andra ser.
Några till har sagt samma sak, men du ger dig inte


Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Bara för att klargöra att hästen inte behöver vara sistrankad för att man skriver att man tror den är chanslös.

Snoken "sågar" ju en häst varje vecka.

Jag tryckte upp inläggen med Snoken för de senaste xx gångerna deras tips är upplagt här.

Från i lördags och bakåt har den sågade hästen varit tippad (i deras egen rank) :

4a, 3a, 3a, 5a, 4a, 6a, 5a, 3a....

Några av gångerna har den även varit med på systemet. Väldigt knepigt att såga en häst och ändå ranka den högt och ibland ta med den. Verkar vara fler än Jens som skulle kunna totaldissa en häst och ändå ranka den ganska högt ändå.

Underkänt i läsförståelse får stå för dig om det var mig och inte Rulf du menade. Jag hade 1,7 på högskoleprovet för 2 år sedan så risken är väl att läsförståelseproblemet ligger hos dig tyvärr Putte64...

Men vill du fortsätta personliga påhopp så kan du skriva pm så andra slipper se skiten...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 15:15   #24
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
För ett system på 10 000 rader så hade han hkunnat haft 7x7x7, så det är inte alls osäkert att den kommit med. Men troligtvis inte pga spelvärdet, men hade han satsat på 7 rätt som så många förespråkar på detta forum är det klart den varit med på 7 hästar.
Menar du allvar med att "många" på detta forum anser att man satsa på 7 rätt oavsett förväntat radvärde på de rader man lämnar in?

Dvs att man enligt samma princip ska spela vinnarspel på den häst som man tror har störst chans att vinna utan att ta hänsyn till oddset?

Om det är en vanligt förekommande åsikt här så har jag fått helt fel bild av Sharps!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 15:41   #25
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Menar du allvar med att "många" på detta forum anser att man satsa på 7 rätt oavsett förväntat radvärde på de rader man lämnar in?
Sharps!
Tittar man i travforumet så verkar det vara mer regel än undantag. Nivån där är ju pinsamt låg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 18:28   #26
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Menar du allvar med att "många" på detta forum anser att man satsa på 7 rätt oavsett förväntat radvärde på de rader man lämnar in?

Dvs att man enligt samma princip ska spela vinnarspel på den häst som man tror har störst chans att vinna utan att ta hänsyn till oddset?

Om det är en vanligt förekommande åsikt här så har jag fått helt fel bild av Sharps!
Jag har blivit dumförklarad i travforumet förrut när jag skrivit att jag spelar värde och inte enbart för 7 rätt.

Den vanligaste kommentaren var "man kan inte göra mer än att få 7 rätt. utdelningen kan man inte påverka".

Så ja, det är en vanligt förekommande åsikt då många gav sharpsdollar till den som skrev en sådan kommentar med. Men vad vet jag, har bara hängt i forumet och speciellt travdelen i typ 2-3 år och läser det mesta även om jag inte alltid skriver.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 18:37   #27
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Var väl inte speciellt många tjänster som fick 7 rätt i förra omgången? De tre som ligger uppe på service plays hade:

Ögat 6 rätt på 11000 rader. Hade inte med fyran i första på 8 hästar.

Snoken hade 5 rätt på 4600 rader.

TT satte sjuan på totalt 7400 rader.

Av Jens text att dömma så spelar han:

4,5,8
6,7 + flera?
6,7,12
3,4
2 + flera
1 + flera
Nahar

Går man på vilka hästar han vill ha med i de fyra första och spiken på Nahar så blir det 36 rader. Då kan han i lopp 5 och 6 helgardera och ändå bara komma upp i 6480 rader. Jag tolkar som att han inte vill ha några fler hästar i de andra avdelningarna förrutom i andra loppet där det kan skrälla.

En rimlig gissning är att han helgarderat avd 2,5,6 men plockat bort några chanslösa hästar i alla tre avdelningarna, dvs 7 rätt om han spelat 5000-10000 rader...
Jag tror ärligt talat inte att Jens gör några stora system. Hans grej är att ta betalt i spel som berör det analyserade loppet, vinnare, plats, tvilling och trio.

Han är tillräckligt duktig på det han gör utan att få några friserade bedrifter a lá Nordkoreas ledare tillskrivna på sitt rykte.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 19:28   #28
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6212
Standard

Ja gör oftast som jens , rankade pållar som ja tycker är "chanslösa" tar jag med om jag ändå garderar i det loppet , spec. Om det är favoriter. Dom vinner ju trots allt ca 50% iaf. Satte 7an igår just pga bandit var rankad högt i alla servicetips så den fick åka med på 6 hästar, som nån tidigare sa , hellre med den än 2-3 st 100 oddsare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
shjuve9le är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 19:30   #29
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det finns tyvärr rätt många här som inte förstår hur man ska spela
Jag har varit inblandad i flera sådana diskussioner där någon novis säger något helt galet o h seda får stöd av en massa tänkare
Det är därför hundratals användare är blockerade hos mig
De kan helt enkelt inte tillföra något och är bara här för att få gratis tips


Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Menar du allvar med att "många" på detta forum anser att man satsa på 7 rätt oavsett förväntat radvärde på de rader man lämnar in?

Dvs att man enligt samma princip ska spela vinnarspel på den häst som man tror har störst chans att vinna utan att ta hänsyn till oddset?

Om det är en vanligt förekommande åsikt här så har jag fått helt fel bild av Sharps!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-15, 19:54   #30
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det finns tyvärr rätt många här som inte förstår hur man ska spela
Jag har varit inblandad i flera sådana diskussioner där någon novis säger något helt galet o h seda får stöd av en massa tänkare
Det är därför hundratals användare är blockerade hos mig
De kan helt enkelt inte tillföra något och är bara här för att få gratis tips
Jag är rätt bra på en del saker utanför Sharps och travet. Men det betyder inte att jag är Herren på täppan genom mina kunskaper och ratar allt annat som icke kunniga människor kommer med. Att tänka om emellanåt kan inte vara fel anser jag.

Sen är det klart att många människor här ropar efter ''gratis'' vinnare. Personligen så tar jag hellre en förlust på en häst som jag själv hittat och inbillat mig skall vinna men som inte gör det än att förlora på en häst som någon annan tipsade om. Finns inget som jag grämer mig så mycket på som när jag hoppar på ett tåg som inte leder ända fram, och att det slutar med ''jag skulle lyssnat på mig själv'' i slutet.

Sen förstår jag inte egentligen Putte varför du är här emellanåt och skriker ut hur dåliga alla är, i jämförelse med dig. Jag menar du lär ju ha en hel community bakom kulisserna, dvs PM att svara på etc (Detta framgår ju ganska tydligt på många utav er här).

Jag säger inte att man skall skrika ut allt här, och för vissa är det blod svett och tårar och för andra rent ploj. Ni är inte ensamma här. Om ni vill vara exklusivt ensamma så röstar jag för att ni PMar istället och kör en sluten sekt som tror att de vinner på smalt tänkande

Ps. förväntar min inget svar då jag säkert är blockad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kyodai (+50), MattiasB75 (+10), hanscrispi (+10), sigh (+30), Cleon_9 (+10)
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td