|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#106 |
|
Snyggt Bergh! Då var första V4-spiken hemma, nu kommer Moe Blixten i nästa.
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Tresor D'Inverne spikas av fler och fler och nu är den helt plötsligt favorit. Tycker att det är helt sjukt. Visst, den var intressant när den stod i 11-12 % men nu? Knappast. Möter ju riktiga tanks som Rooibos och On Hold, och att de ska sitta kvar där bak tror jag inte ett dugg på. Någon av de kommer köra fram och sätta upp tempot efter senast ett varv och då är jag inte alls säker på att Tresor står hela vägen in i mål. Tror inte det är en slump av Bergh bara tagit ut Tresor i ett långlopp på slutet.
Själv tycker jag mer och mer att Caramella har en bra uppgift i det loppet, kan ju få ett kanonlopp i tredje-fjärde ytter och sen blir den framdragen på sista bortre av den av On Hold/Rooibos som inte gått i ett tidigare skede, för att sedan sätta in slutstöten när det är dags. Hon har ju verkligen bevisat att hon duger på V75 iallafall. Vill varna för några fina drag; 3 Old Faithful V75-1; Bra häst som går barfota runt om igen, optimal balans. Med rätt resa kan det smälla i inledningen. Tränaren verkar inte tro så mycket på vinstchans men det gör jag! 13 Twigs Voici V75-2; Har vunnit ett liknande lopp på V75 för ett par starter sen och det kan vara dags igen. Träffar Pekka rätt från springspåret kan hon hamna långt fram och då är chansen inte liten att den vinner. Helt bortglömd. 1 Ima Tornado V75-4; Bra senast, bra läge, kan få en fin resa och då kan den vinna ett väldigt billigt V75-lopp. 11 Elit Håleryd V75-7; Har själv inte råd att ta med denna varken på bolagssystemet eller mitt eget, men den ska passas. Erik igen och den har spurtat riktigt fint på slutet. Med maxklaff kan den skrälla rejält i avslutningen. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#109 |
|
Vidriga jävla kallblod. Ett enda stort lotteri med spontangalopper till höger och vänster..
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Moe Blixten var duktig, men tyvärr så blev det för tufft att gå utvändigt.
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Bra insats av de 4 och 7, synd bara att Moe Blixten skulle få gå utvändigt runt om, ska inte spika kallblod helt enkelt.
|
|
|
|
#112 |
|
Systemet
![]() 1, 2, 3, 6, 8, 11 1, 2, 7, 12, 13 1 Standout 4, 8, 10 1 Titan Tabac 5 Paying Guest 2, 4 90 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Madstdk (+2) |
|
|
|
|
|
|
#113 |
barfota! |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#115 |
|
Såg på ATG live igår när de hade Reijo i studion. En riktig vinnare. Han vill vinna alla sina lopp. Han är inte nöjd med att ligga 10a i Sverige, han vill vara nummer ett.
Som jag uppfattade gällande hans chanser imorgon, så vill han vinna med alla tre. Bäst kändes det som på Pleasure kronos. När han hörde att Bergh trodde hårt på sin, så sa han ja vi får väl köra om det då med sin Caramella Bf, sen hade han väl en häst till som jag inte minns. Tror att Pleasure kronos vinner och Caramella är sämst 3a men måste med på kupongen. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
1) Spik 1 - B.B.S. Pelleshan
2) 1,2,3,7,11,12,13 3) 1,2,3,4 4) 2,4,6,10 5) Spik 10 - Pondus 6) Spik 3 - Pleasure Kronos 7) 2,4,5,6,8,10 |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
så här blev systemet till slut.
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-07-26 Bana: Bollnäs Spelform: V75, omg. 37 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 B.B.S.Pelleshan (9) 2 1, 2, 7, 8, 9, 12, 13 (11) 3 2 Kadett C.D. (4) 4 4, 6, 8, 10 (5) 5 1, 5, 8, 10, 11, 13 (6) 6 5 Paying Guest (3) 7 2, 4, 5, 8, 10 (6) Vadet gäller startnummer 840 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 420,00 kr Kvittonummer:
|
|
|
|
#118 |
|
V75:1
1 B.B.S.Pelleshan har bara galopperat en gång på 24 starter och ska tydligen hålla ut dem ganska lätt. Gått 11,5 över distansen och det räcker hur långt som helst i klassen. Såg fin ut i värmningen! V75:2 2, 3, 7, 11, 13 Fonzan Sund verkar Örjan ha hjälpt tillbaka till travet. Hyffsad ut, ensam på springspår och understreckad tycker jag. Hoppar över favoriten med sina ynka tre år, det ska inte räcka på V75 mot äldre. V75:3 3, 4 Om inte Up Date Hoss hittar till ledning så kommer det gå fort i början och då vinner inte Standout. Jag tror inte alls på Kadett CD som inte vunnit ett enda lopp med förstapris över 50k sedan 2011. Har fyra vinster på 23 starter sedan 2012. Om Erik läst på tror jag att Örjan håller upp för Kadett CD och sedan kommer i en andravåg och över tar efter 500-600 meter. Vågar dock inte ta bort Montgomery Hill som gynnas rejält av körningen som kommer bli i början. V75:4 4 Primo Valentinos tränare tror på spets. Jag gillar att gå kort i såna här lopp där "alla andra" helgarderar och hoppas på skräll. Att hästen är favorit trots tre raka nollor är förvånansvärt. Näst rikaste hästen i loppet dessutom. V75:5 1, 3, 6, 7, 10 Järvsögutten är överspelad, stod i 744 för 10 för bara 1,5 månad sedan. Likaså är Bro Viking toköverspelad, den har tjänat mindre än 200k mer än ett par på startvolten så står ju helt fel inne i loppet. Tar med övriga jag tror kan vinna. V75:6 4, 5, 10, 11 En riktigt bra bronsdivision där jag tycker Pleasure Kronos är överspelad. Kommer inte till spets och här gör många upp om det. De intressanta är Max De Lux som får Goop upp för första gången, Paying Guest som har bästa spåret och en Berghare som är onormalt positiv. Bakifrån kommer tanken Val DAmour med formtoppade Mellby Vargtass i hasorna med gubben i lådan i sulkyn. V75:7 6 Jaguar Broline har bästa spåret (5) och har varit riktigt bra på slutet. Tränaren tror att en infektion stoppat honom tidigare och att hästen ska vara som bäst nu. Rikaste hästen i loppet med marginal och enbart femtehandare, värde!! Spoiler:
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2014-07-26 klockan 14:21. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
DD ser lite småklurig ut. Fick bli mindre insatser och
DD1: 5-6-10 DD2: 2-4
|
|