Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-26, 20:40   #46
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Finns många exempel på att det går, Marcus Lindgren är ett exempel! Men krävs nog en stor del talang!
Marcus Lindgren hade dock hjälp av en programmeringskunnig polare som skapade ett program för honom där man kunde ta ut DD-kombinationer som det fanns värde i & exakt hur stora insatser det skulle vara på resp. komb!

REDUCERAT PROGRAM, källa: http://www.v75.n.nu/v86-dubbel-jackpot

Det har kommit in frågor om dd-teori, och särskilt om dataprogrammet vi använder för dd-spelet. Kort svar: (kan svara längre imorrn)

Dataprogrammet vi använder för dd-spelet är exakt samma mytomspunna program som Marcus Lindgren använde när han blev dd-miljonär och vinsttrött på sin tid och började köpa hästar istället för pengarna. Tror det i alla fall. Nästan säker.

Ett svindyrt exklusivt program och man måste köpa licens varje månad. Använt i tre månader och skulle inte fixa det annars. DD måste vara den spelform där dataprogram fungerar bäst men det står i licenavtalet att det är förbjudet att beskriva programmet för icke-användare och man får inte avslöja hur systemet fungerar så inga detaljer just nu.

"Katastrof om alla börjar använda" skrev skaparen i mejl en gång så .... Det har alltid varit top-secret. Det var top-secret redan På Marcus Lindgrens tid. Ingen spridning får förekomma. (ML har f.ö. pratat om systemet osv men aldrig sagt ett ord om själva programmet och hur det fungerar)

Det skulle vara omöjligt att få dd-metoden att funka i längden utan dataprogrammet och i januari tog det 1 timme att räkna ihop siffrorna och bortkastad tid. I dataprogrammet: man behöver i princip bara skriva in rank lopp för lopp och klicka på en knapp så kommer de viktade komberna upp. Datorn har räknat ut allt. Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...

Det är dyrt och jag betalar 299 kr i månaden för att få använda och bara för det där idiotiska med "99" (varför inte 300?, låter som utkörsälning på Willys) borde man bojkotta.... Tror man kan köpa halvår också och då kostar det väl 999 kr.....

Men vi måste ha dataprogram som sagt och avgiften är bara 1 % mot vad vi spelar in per månad (20k) och från 1 juli 0.1 % och det får man käka med ett leende på läpparna. Grymt bra program anyway.

Senast redigerad av Migge den 2014-10-26 klockan 20:44.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:42   #47
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
missade bara 4 i avd 4 idag, vad gjorde att du trodde mer på 1 idag...häst var bättre men sämre kusk enligt mig...tacksam
Ja enligt min bedömning så var hästen 30 meter bättre än övriga. Gjorde ett mycket bra lopp i kriteriekvalet näst senast mot Al Dente. Senast hoppade den från start och tappade allt. Men Lennartsson körde ett eget lopp långt bakom fältet och han gick ruggigt fort i 2000 meter, utan att pressas.

Svårt att förklara exakt varför jag var så säker på att den skulle vinna, men största anledningen var att jag ansåg att hästen var överlägset bäst i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:44   #48
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Inget för mig, men intressant med det där DD-programmet.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:47   #49
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Inget för mig, men intressant med det där DD-programmet.
När får vi se ett spreadsheet på dagliga VP-kameler (innan spelstopp!) då?

Vore ju kul att följa en vinnare...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:49   #50
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
När får vi se ett spreadsheet på dagliga VP-kameler (innan spelstopp!) då?

Vore ju kul att följa en vinnare...
Hade gärna jobbat på travtjänsten eller liknande, men det är nog svårt att komma in där. Det är ett jobb jag skulle kunna tänka mig då jag inte behöver försaka travet på något sätt.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:51   #51
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Någon som vet något mer om det där programmet? Värt att testa?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:51   #52
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 211
Sharp$: 57321
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Marcus Lindgren hade dock hjälp av en programmeringskunnig polare som skapade ett program för honom där man kunde ta ut DD-kombinationer som det fanns värde i & exakt hur stora insatser det skulle vara på resp. komb!

REDUCERAT PROGRAM, källa: http://www.v75.n.nu/v86-dubbel-jackpot

Det har kommit in frågor om dd-teori, och särskilt om dataprogrammet vi använder för dd-spelet. Kort svar: (kan svara längre imorrn)

Dataprogrammet vi använder för dd-spelet är exakt samma mytomspunna program som Marcus Lindgren använde när han blev dd-miljonär och vinsttrött på sin tid och började köpa hästar istället för pengarna. Tror det i alla fall. Nästan säker.

Ett svindyrt exklusivt program och man måste köpa licens varje månad. Använt i tre månader och skulle inte fixa det annars. DD måste vara den spelform där dataprogram fungerar bäst men det står i licenavtalet att det är förbjudet att beskriva programmet för icke-användare och man får inte avslöja hur systemet fungerar så inga detaljer just nu.

"Katastrof om alla börjar använda" skrev skaparen i mejl en gång så .... Det har alltid varit top-secret. Det var top-secret redan På Marcus Lindgrens tid. Ingen spridning får förekomma. (ML har f.ö. pratat om systemet osv men aldrig sagt ett ord om själva programmet och hur det fungerar)

Det skulle vara omöjligt att få dd-metoden att funka i längden utan dataprogrammet och i januari tog det 1 timme att räkna ihop siffrorna och bortkastad tid. I dataprogrammet: man behöver i princip bara skriva in rank lopp för lopp och klicka på en knapp så kommer de viktade komberna upp. Datorn har räknat ut allt. Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...

Det är dyrt och jag betalar 299 kr i månaden för att få använda och bara för det där idiotiska med "99" (varför inte 300?, låter som utkörsälning på Willys) borde man bojkotta.... Tror man kan köpa halvår också och då kostar det väl 999 kr.....

Men vi måste ha dataprogram som sagt och avgiften är bara 1 % mot vad vi spelar in per månad (20k) och från 1 juli 0.1 % och det får man käka med ett leende på läpparna. Grymt bra program anyway.
Men en stor skillnad idag mot när han var spelare på dd är att det kommer in så otroligt stor andel av dd spelen bara minuterna innan första dd loppet. Man ser i stort sett varje dag enormt stora ändringar av många dd kombinationer väldigt sent. Borde det inte göra ett sådant program väldigt sårbart ? För programmet vet väl inte vad atg live nissarna ska skrika om kort innan start ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:52   #53
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Ganska smart att synas på många medier om du vill bli upptäckt av Spelvärde, både NicklasJ och Farnod som var senaste tillskotten syns ju mycket.

Skriv här om du vill bli "upptäckt".
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:53   #54
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men en stor skillnad idag mot när han var spelare på dd är att det kommer in så otroligt stor andel av dd spelen bara minuterna innan första dd loppet. Man ser i stort sett varje dag enormt stora ändringar av många dd kombinationer väldigt sent. Borde det inte göra ett sådant program väldigt sårbart ? För programmet vet väl inte vad atg live nissarna ska skrika om kort innan start ?
Helt sjukt vad folk blir påverkade av vad de i ATG-live säger... De kan i princip styra oddsen hur de vill i vissa fall.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:54   #55
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Ganska smart att synas på många medier om du vill bli upptäckt av Spelvärde, både NicklasJ och Farnod som var senaste tillskotten syns ju mycket.

Skriv här om du vill bli "upptäckt".
Senaste tillskotten? Vart då? Har de fått jobb på typ travtjänsten?
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:56   #56
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Fick väl jobb på spelvärde om jag inte minns fel.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:57   #57
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Fick väl jobb på spelvärde om jag inte minns fel.
Är väl bara tre personer som jobbar på spelvärde? Timo och ett par till?
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:57   #58
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 211
Sharp$: 57321
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Helt sjukt vad folk blir påverkade av vad de i ATG-live säger... De kan i princip styra oddsen hur de vill i vissa fall.
Ja, det har definitivt gått så långt i alla fall att det är oerhört svårt att så sent som ens 10 min innan dd 1 göra en rimligt värdering av spelvärdena på olika odds. Det har många insett och det kommer in oerhört stor andel dd spel idag jämfört med förr så sent som sista minuten innan spelstopp. Det borde som jag skrev också göra det svårare för dataprogram att värdera vilka dd kombinationer som är spelvärda.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:58   #59
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Är väl bara tre personer som jobbar på spelvärde? Timo och ett par till?
NicklasJ och Farnod hjälper till på V75 samt V86, deltid antar jag med andra ord.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 20:59   #60
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Hade gärna jobbat på travtjänsten eller liknande, men det är nog svårt att komma in där. Det är ett jobb jag skulle kunna tänka mig då jag inte behöver försaka travet på något sätt.
Och frågan gällde ju om ett spreedsheet här på Sharp$ om dagligt spel på VP-kameler för att visa oss övriga hur en vinnare ser ut i längden...

Frågan gällde alltså inte dina framtidsdrömmar om vilken arbetsgivare du har som förstahandsalternativ om du själv får bestämma.

NiklasJ fick ju sitt jobb hos www.spelvärde.se genom att bevisa här på Sharp$ sina spelvärdeskunskaper samt även genom ett offentligt spreadsheet!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td