Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-26, 12:00   #1
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Bollplank trav


Hallå!

Jag är en kille på 20 år som lever på trav. Jag är nästan sjukligt insatt i travet och skulle gärna ha kontakt med någon annan som är lika insatt som mig själv. Det skulle vara ha kul att ha någon att bolla idèer med om dagarna. Någon som känner sig träffad och är intresserad av att ha ett bollplank som mig?

Mvh / Daniel
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 15:25   #2
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Jag uppfattar hela denna forum som bollplank för travintresserade som är olika duktiga.
Jag utgår också från att det finns professionella spelare i forumet.

Mitt förslag är att testa och komma med dina egna bidrag och se om någon bemöter dig.

Då kan andra professionella spelare värdera dina kunskaper och bestämma om du har något att erbjuda dem. Något som gör att de väljer att bolla med dig i stället för andra i denna forum.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 17:34   #3
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Jag uppfattar hela denna forum som bollplank för travintresserade som är olika duktiga.
Jag utgår också från att det finns professionella spelare i forumet.

Mitt förslag är att testa och komma med dina egna bidrag och se om någon bemöter dig.

Då kan andra professionella spelare värdera dina kunskaper och bestämma om du har något att erbjuda dem. Något som gör att de väljer att bolla med dig i stället för andra i denna forum.
Jag vill inte sitta här och nöta i flera månader för att visa att jag "duger". Vill ha en seriös travspelare att bolla idéer och tankar med. Därför tänkte jag höra här om någon är intresserad.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 18:43   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3628
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Jag vill inte sitta här och nöta i flera månader för att visa att jag "duger". Vill ha en seriös travspelare att bolla idéer och tankar med. Därför tänkte jag höra här om någon är intresserad.
Om du nu citat: "är nästan sjukligt insatt i travet", varför ska du då ha någon "att bolla idéer och tankar med"?

Du har ju uppenbarligen redan stenkoll på travet enligt egen utsago...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:03   #5
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Om du nu citat: "är nästan sjukligt insatt i travet", varför ska du då ha någon "att bolla idéer och tankar med"?

Du har ju uppenbarligen redan stenkoll på travet enligt egen utsago...

Japp det stämmer, jag har mycket bra koll på det mesta inom travet, fråga mig något så tror jag nog att jag kan svara på det . Tycker bara att det skulle vara kul att ha någon som är lika insatt att snacka med.

Det går ingen nöd på mig på något sätt. Min enda inkomstkälla är travet och jag lever riktigt bra på det, så att få hjälp med att vinna pengar är inte det huvudsakliga syftet. Utan det är som jag tidigare nämnt att det skulle vara roligt att snacka med någon som har lika stort intresse och samma kunskap.

Hoppas det svaret gjorde dig något klokare.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:05   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

Frågan är om det är ett klokt sätt att marknadsföra sig själv på.

En 20 årig "yrkesspelare" som säger att han lever på travet (antar att han menar spelet på trav) skriver på att forum som vimlar av duktiga och kunniga travspelare (som i många fall troligen har långt mer erfarenhet av travspel än 2 år som är max för en 20 åring) att han indirekt inte tycker de travdiskussioner som förs här håller tillräcklig kvalitet utan vill ha någon som är lika skicklig att bolla ideer privat med.

Jag gissar att mailboxen hans inte har svämmat över av sökande

Går man in här på kvällen innan man lägger sig och sen loggar in igen nästa dag när man kommer hem från jobbet så är väl antalet nya inlägg runt 100 i genomsnitt. Därmed borde väl förutsättningarna vara minst sagt goda att som framgångsrikt 20 årigt spelproffs kunna bolla ideer här med travintresserade i princip dygnet runt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:06   #7
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Sjukligt insatt i travet...20 år...jag har tippat trav ungefär 30 år och skulle aldrig vågat påstå att jag är sjukligt insatt! Däremot väldigt påläst ibland.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:10   #8
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Sjukligt insatt i travet...20 år...jag har tippat trav ungefär 30 år och skulle aldrig vågat påstå att jag är sjukligt insatt! Däremot väldigt påläst ibland.
Då kanske du aldrig varit "nästan sjukligt insatt" någon gång? Kanske det är svaret på varför du aldrig kunnat säga det?
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:12   #9
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Japp det stämmer, jag har mycket bra koll på det mesta inom travet, fråga mig något så tror jag nog att jag kan svara på det . Tycker bara att det skulle vara kul att ha någon som är lika insatt att snacka med.

Det går ingen nöd på mig på något sätt. Min enda inkomstkälla är travet och jag lever riktigt bra på det, så att få hjälp med att vinna pengar är inte det huvudsakliga syftet. Utan det är som jag tidigare nämnt att det skulle vara roligt att snacka med någon som har lika stort intresse och samma kunskap.

Hoppas det svaret gjorde dig något klokare.
Fyra av landets toppkuskar är vänsterhänta - vilka?
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:12   #10
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Frågan är om det är ett klokt sätt att marknadsföra sig själv på.

En 20 årig "yrkesspelare" som säger att han lever på travet (antar att han menar spelet på trav) skriver på att forum som vimlar av duktiga och kunniga travspelare (som i många fall troligen har långt mer erfarenhet av travspel än 2 år som är max för en 20 åring) att han indirekt inte tycker de travdiskussioner som förs här håller tillräcklig kvalitet utan vill ha någon som är lika skicklig att bolla ideer privat med.

Jag gissar att mailboxen hans inte har svämmat över av sökande

Går man in här på kvällen innan man lägger sig och sen loggar in igen nästa dag när man kommer hem från jobbet så är väl antalet nya inlägg runt 100 i genomsnitt. Därmed borde väl förutsättningarna vara minst sagt goda att som framgångsrikt 20 årigt spelproffs kunna bolla ideer här med travintresserade i princip dygnet runt.

Har gått på trav sedan jag var 8 år. Pappa är också intresserad så jag fick spela genom honom från tidig ålder. Jag ser alla travlopp som körs under ett helt år och ägnar väldigt många timmar VARJE dag åt att kolla lopparkivet, analysera löpningsförlopp osv. Det finns inte många i Sverige som är lika insatt som jag är, ur spelarsynpunkt.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:15   #11
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Fyra av landets toppkuskar är vänsterhänta - vilka?
Haha det finns flera saker som jag har att påpeka angående den frågan. Det med att vänsterhänta skulle få bättre fart på hästarna är, enligt mig, otroligt överdrivet och ger ingen bättre effekt på hästarna. Hade det gjort skillnad så hade de högerhänta också hållit körspöt i vänster hand. Så det är ingenting man ska ta hänsyn till vid analys av travlopp. Sedan undrar jag vad landets toppkuskar betyder för dig, vilka är det?
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:16   #12
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Mäktigt att se ALLA lopp på ett år, då är du förtjänt av vinsterna. Hatten av!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:17   #13
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Mäktigt att se ALLA lopp på ett år, då är du förtjänt av vinsterna. Hatten av!
Med alla lopp så menas alla travlopp i Sverige, men det kanske även du menar
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:20   #14
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Japp det menade jag, det enda sättet att vara vinnare är att vara otroligt dedikerad.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:23   #15
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Japp det menade jag, det enda sättet att vara vinnare är att vara otroligt dedikerad.
Ja, det är ju så. Betalar ju min hyra, mat och alla andra saker med pengar från travet. Så är ju "pressad" att vinna, men det går bra så länge man jobbar hårt och är intresserad. Även om man såklart måste ha lite "talang" för det, men så är det ju med alla jobb.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td