Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-26, 21:39   #76
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 224
Sharp$: 57349
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Jag var på Galoppen när jag var fem och på travet från 8år . Förlorat många miljoner och vunnit ännu fler .
Det finns några hundra som lägger 40timmar och mer per vecka på trav.
Det har även jag gjort men gör numera endast när det är jackpot på V75.
Det finns aldrig några genvägar som egen arbetsgivare , du är alltid tvungen lägga 40-80 timmar i veckan oavsett bransch.
Kunskap är det som skiljer anställda från egenföretagare normalt.
Jämför med "spelexperter" på tidningar o tv. De klarar sig ytterst sällan att livnära sig på spel utan kräver månadslön för överlevnad. Men du tänker helt rätt, bygga kontaktnät är fruktansvärt givande för såväl plånbok som själsligt.
Börja med Twitter och kolla vilka som skriver och åker mycket på trav. Du kommer bli välkomnad om du är seriös och hederlig och ger samt tar. KÄMPA
Men den här typen av kontakter måste väl idag vara viktigare till typ ramlopp på romme en fredagskväll eller en breddtravdag än till V75. V75 loppen är ju numera så sönderanalyserade att det kort innan spelstopp nästan rapporterat även hur hästarna skitit under lördagsförmiddagen. Det kom ju t ex ut igår att omgångens största favorit varit lös i magen bl a. Det är ju knappast info som kommer ut i lopp på vardagarna utanför streckspelen och inte kom ut förr i tiden heller till massorna gällande V75 lopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 21:59   #77
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Så är det. Mitt mål är att jag ska lyckas spela ihop pengar till pensionen. Samtidigt så går det att fortsätta med travspelet även när man är pensionär, "alla" som är på trav är ju pensionärer.

Men sen kommer pensionsåldern vara ännu högre när det börjar närma sig för mig och jag kanske inte ens lever tills dess. Jag har tänkt på framtiden, men ser det inte som ett stort problem i dagsläget. Allmänna pensionen finns ju till för alla också?
Tycker du har lite att bevisa innan någon finner intresse av dina påstådda kunskaper. Häng här och bevisa att du duger. Ut med lite analyser och spelförslag så får andra bedöma din kompetens!

Tills dess ska jag ge dig ditt livs bästa tips och jag garanterar att du, åtminstone när tiden är kommen, är mig evigt tacksam! Jag bjuder på den! Du kan alltid återgälda med en spik eller två! Håll i dig hårt så du inte ramlar av stolen och läs...

http://secure.pensionsmyndigheten.se...Pensionen.html

Allmänna pensionen är inte riktigt till för "alla"... I synnerhet inte professionella gamblers! Om du inte har något unikt avtal med bolagen som ser dina vinster som inkomst?

Eller du kanske syftar på "bostadstillägg för pensionärer" eller "äldreförsörjningsstöd" och i så fall ber jag om ursäkt...

Senast redigerad av doob den 2014-10-26 klockan 22:04.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:04   #78
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Tycker du har lite att bevisa innan någon finner intresse av dina påstådda kunskaper. Häng här och bevisa att du duger. Ut med lite analyser och spelförslag så får andra bedöma din kompetens!

Tills dess ska jag ge dig ditt livs bästa tips och jag garanterar att du, åtminstone när tiden är kommen, är mig evigt tacksam! Håll i dig nu och läs...

http://secure.pensionsmyndigheten.se...Pensionen.html

Allmänna pensionen är inte riktigt till för "alla"... I synnerhet inte professionella gamblers! Om du inte har något unikt avtal med bolagen?

Jag är som tidigare nämnt inte här för att bevisa för någon att jag är duktig på att tippa trav, jag vet själv vad jag kan. Det jag vill är bara att ha någon duktig spelare att snacka med, finns det ingen som har intresse för det så är det inte hela världen. Som jag skrev så oroar jag mig inte speciellt mycket för pensionen, pensionsåldern kommer vara hög och med tanke på min släkt så är det troliga att jag inte lever vid pensionsåldern. Jag är bara 20 år men ändå är min farmor, farfar, mormor och morfar alla döda. Pensionen är inget orosmoln i dagsläget, även om jag tänkt på det.

Jag vill leva på mitt största intresse och då det fungerar bra så tänker jag fortsätta med det
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:08   #79
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Jag är som tidigare nämnt inte här för att bevisa för någon att jag är duktig på att tippa trav, jag vet själv vad jag kan. Det jag vill är bara att ha någon duktig spelare att snacka med, finns det ingen som har intresse för det så är det inte hela världen. Som jag skrev så oroar jag mig inte speciellt mycket för pensionen, pensionsåldern kommer vara hög och med tanke på min släkt så är det troliga att jag inte lever vid pensionsåldern. Jag är bara 20 år men ändå är min farmor, farfar, mormor och morfar alla döda. Pensionen är inget orosmoln i dagsläget, även om jag tänkt på det.

Jag vill leva på mitt största intresse och då det fungerar bra så tänker jag fortsätta med det
Du har nog inte tänkt riktigt klart gällande pensionen... Förstod du överhuvudtaget min poäng?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:09   #80
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Du har nog inte tänkt riktigt klart gällande pensionen... Förstod du överhuvudtaget min poäng?
Du är välkommen att förklara din poäng.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:11   #81
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Du är välkommen att förklara din poäng.
Läs innantill!

Sedan kan du posta ett v4-förslag till imorgon med analys och lite info så man kan bedöma din kunskap!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:14   #82
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Han har ju dock inte sagt något om att han vill bevisa sin kunskap.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:15   #83
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Läs innantill!

Sedan kan du posta ett v4-förslag till imorgon med analys och lite info så man kan bedöma din kunskap!
Jag var inte säker på om jag skulle få någon allmän pension eller inte, antar att det är det du menar, men det gör inget för min del att jag inte kommer få det. Är glad om jag lever tills dess som sagt, skulle jag se som en vinst..

Visst kan jag posta en analys till en omgång, men hade inte tänkt spela så mycket på V4:an imorgon. Så blir en annan omgång, men jag ska posta en sån om det är det du vill. Dock vill jag poängtera att jag inte är här för att bevisa att jag är duktig för någon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 22:16   #84
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Han har ju dock inte sagt något om att han vill bevisa sin kunskap.
Näe precis, är mer inne på att man får lita på att jag vet vad jag håller på med. Annars så märks det ju rätt fort om någon inte är så insatt om man börjar snacka lite mer.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 02:30   #85
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Du har nog inte tänkt riktigt klart gällande pensionen... Förstod du överhuvudtaget min poäng?
Det finns något som heter garantipension. Den är inte stor men den går att leva på. Om inte reglerna har ändrats de senaste åren? Det kanske de har?

Självklart alltid vettigt att ha en buffert. Ju större desto bättre, men skulle det skita sig fullständigt så finns det (väl?) en grundpension även för "professionella gamblers".

Senast redigerad av overpace den 2014-10-27 klockan 02:32.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 02:51   #86
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Näe precis, är mer inne på att man får lita på att jag vet vad jag håller på med. Annars så märks det ju rätt fort om någon inte är så insatt om man börjar snacka lite mer.
Helt rätt. Om du hävdar att du är skicklig utan att vara det, så blir du omgående avslöjad om du "bollplankar" med någon som faktiskt är det. Och det är inte i första hand givna vinnare första eller andra gången som räknas, utan djupet i analyserna.

Sen är det omöjligt att vara superb på alla aspekter av spelandet. Det gäller även för 20-åringar.

Samarbete/bollning som fungerar är alltid intressant. Tyvärr har jag inte så mycket att erbjuda då jag lagt ner den seriösa travsatsningen sen några veckor tillbaka. Lite dryga millen av min "pension" har rykt senaste året, så det var dags att ge sig medan det fortfarande fanns lite kvar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 08:29   #87
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Helt rätt. Om du hävdar att du är skicklig utan att vara det, så blir du omgående avslöjad om du "bollplankar" med någon som faktiskt är det. Och det är inte i första hand givna vinnare första eller andra gången som räknas, utan djupet i analyserna.

Sen är det omöjligt att vara superb på alla aspekter av spelandet. Det gäller även för 20-åringar.

Samarbete/bollning som fungerar är alltid intressant. Tyvärr har jag inte så mycket att erbjuda då jag lagt ner den seriösa travsatsningen sen några veckor tillbaka. Lite dryga millen av min "pension" har rykt senaste året, så det var dags att ge sig medan det fortfarande fanns lite kvar.

Håller med, så är det. Du kanske vinner tillbaka den där millen snart, vem vet
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 10:01   #88
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Marcus Lindgren hade dock hjälp av en programmeringskunnig polare som skapade ett program för honom där man kunde ta ut DD-kombinationer som det fanns värde i & exakt hur stora insatser det skulle vara på resp. komb!

REDUCERAT PROGRAM, källa: http://www.v75.n.nu/v86-dubbel-jackpot

Det har kommit in frågor om dd-teori, och särskilt om dataprogrammet vi använder för dd-spelet. Kort svar: (kan svara längre imorrn)

Dataprogrammet vi använder för dd-spelet är exakt samma mytomspunna program som Marcus Lindgren använde när han blev dd-miljonär och vinsttrött på sin tid och började köpa hästar istället för pengarna. Tror det i alla fall. Nästan säker.

Ett svindyrt exklusivt program och man måste köpa licens varje månad. Använt i tre månader och skulle inte fixa det annars. DD måste vara den spelform där dataprogram fungerar bäst men det står i licenavtalet att det är förbjudet att beskriva programmet för icke-användare och man får inte avslöja hur systemet fungerar så inga detaljer just nu.

"Katastrof om alla börjar använda" skrev skaparen i mejl en gång så .... Det har alltid varit top-secret. Det var top-secret redan På Marcus Lindgrens tid. Ingen spridning får förekomma. (ML har f.ö. pratat om systemet osv men aldrig sagt ett ord om själva programmet och hur det fungerar)

Det skulle vara omöjligt att få dd-metoden att funka i längden utan dataprogrammet och i januari tog det 1 timme att räkna ihop siffrorna och bortkastad tid. I dataprogrammet: man behöver i princip bara skriva in rank lopp för lopp och klicka på en knapp så kommer de viktade komberna upp. Datorn har räknat ut allt. Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...



Det är dyrt och jag betalar 299 kr i månaden för att få använda och bara för det där idiotiska med "99" (varför inte 300?, låter som utkörsälning på Willys) borde man bojkotta.... Tror man kan köpa halvår också och då kostar det väl 999 kr.....

Men vi måste ha dataprogram som sagt och avgiften är bara 1 % mot vad vi spelar in per månad (20k) och från 1 juli 0.1 % och det får man käka med ett leende på läpparna. Grymt bra program anyway.
Så länge informationen ser ut som ovan känns det här marginellt mer trovärdigt än de fantastiska V75-system man erbjuds av "Sören Olsson" i de mail som alltid landar bland skräpposten...

Några funderingar:
- Det finns väl knappast någon anledning att sälja programmet alls om det ger hög garanterad avkastning (iofs samma problematik som tjänsterna som säljer spelförslag, men ändå).
- Det går inte att spela direkt mot atg.se inifrån ett program i dagsläget ("Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...").
- Varför inte Tvilling? Man slipper osäkra siffror om ett lopp som börjar om 25 minuter och det finns betydligt fler speltillfällen att plocka ut sin höga och säkra avkastning.
- Av det som beskriv ovan finns ingenting som inte går att göra i exempelvis HPT. Vilka unika funktioner gör att det här programmet skiljer ut sig? Det måste rimligtvis gå att beskriva närmare utan att redogöra för exakta algoritmer...

Hursomhelst så ser jag fram emot det mer detaljerade blogginlägg som utlovas.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 10:48   #89
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

v75.n.nu är en ren spamblogg med enda syfte att få en bra rankingposition på Google, och att kunna plantera länkar så att andra sajter placerar sig högt. Någon fantastiskt programvara säljs inte där.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Fulsprit (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-27, 17:16   #90
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Så länge informationen ser ut som ovan känns det här marginellt mer trovärdigt än de fantastiska V75-system man erbjuds av "Sören Olsson" i de mail som alltid landar bland skräpposten...

Några funderingar:
- Det finns väl knappast någon anledning att sälja programmet alls om det ger hög garanterad avkastning (iofs samma problematik som tjänsterna som säljer spelförslag, men ändå).
- Det går inte att spela direkt mot atg.se inifrån ett program i dagsläget ("Och sen kan man lira från programmet också och behöver inte ens föra över allt till atg...").
- Varför inte Tvilling? Man slipper osäkra siffror om ett lopp som börjar om 25 minuter och det finns betydligt fler speltillfällen att plocka ut sin höga och säkra avkastning.
- Av det som beskriv ovan finns ingenting som inte går att göra i exempelvis HPT. Vilka unika funktioner gör att det här programmet skiljer ut sig? Det måste rimligtvis gå att beskriva närmare utan att redogöra för exakta algoritmer...

Hursomhelst så ser jag fram emot det mer detaljerade blogginlägg som utlovas.
Marcus Lindgrens spelteknik går alldeles utmärkt att använda sig av när man använder reduceringsprogrammet HPT ( HjälpPåTraven ).

Det var dock inte programvaran som var grunden till Lindgrens framgångar. Utan snarare förmågan att sätta korrekta vinstchanser på alla hästar i båda DD-loppen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td