Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-26, 19:26   #16
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Här på forumet finns det i alla fall något hundratal travspelare som tillsammans lagt tusentals år på att se på trav från olika håll och kanter. Inte sällan kan det vara något dussin människor som sett samma lopp och har totalt olika åsikter om hur loppet kördes...

Här finns spelare som vunnit miljonvinster, som jobbar på olika betaltjänster för spelare, som jobbar som journalister, som spelombud etc. Spelare som besökt över 100 olika travbanor, och som tillbringar något hundratal dagar om året ute på banan. Hästägare, folk med körlicens, anställda av travbanor, uppfödare eller enbart blott spelteoretiker.

Här finns nästan alltid någon eller några att bolla idéer med, och som är vansinnigt skärpta på sina små byggstenar av den komplexa travsportens spel.

Välkommen hit!
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
overpace (+10), shasha (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:28   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 224
Sharp$: 57349
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Har gått på trav sedan jag var 8 år. Pappa är också intresserad så jag fick spela genom honom från tidig ålder. Jag ser alla travlopp som körs under ett helt år och ägnar väldigt många timmar VARJE dag åt att kolla lopparkivet, analysera löpningsförlopp osv. Det finns inte många i Sverige som är lika insatt som jag är, ur spelarsynpunkt.
Imponerande. Men gissar att det blir lättare och roligare att ägna sitt yrkesliv åt spel på hästar när det går så bra i så unga år. Gissar att ni proffs även har koll på åtminstone travet i våra nordiska grannländer så det kan inte bli mycket tid över annat än till att äta och sova när man är proffs och har stenkoll på allt som rör sig.

Har du återinvesterat alla pengar du spelat in på att t ex köpa travhästar eller är det bara spelet som är intressant och sen använda alla vinster till annat. Gissar att du lagt några av miljonerna i någon fond för att säkra upp det hela om det någon gång skulle komma en sämre period spelmässigt, för man är ju väldigt sårbar ekonomiskt som spelproffs om det mot förmodan skulle sluta att trilla in vinster kontinuerligt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:29   #18
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Här på forumet finns det i alla fall något hundratal travspelare som tillsammans lagt tusentals år på att se på trav från olika håll och kanter. Inte sällan kan det vara något dussin människor som sett samma lopp och har totalt olika åsikter om hur loppet kördes...

Här finns spelare som vunnit miljonvinster, som jobbar på olika betaltjänster för spelare, som jobbar som journalister, som spelombud etc. Spelare som besökt över 100 olika travbanor, och som tillbringar något hundratal dagar om året ute på banan. Hästägare, folk med körlicens, anställda av travbanor, uppfödare eller enbart blott spelteoretiker.

Här finns nästan alltid någon eller några att bolla idéer med, och som är vansinnigt skärpta på sina små byggstenar av den komplexa travsportens spel.

Välkommen hit!
Det stämmer. Men det jag söker är någon duktig spelare som jag kan ha kontakt med via till exempel sms dagligen och få höra omgående om det är något intressant på gång. Att sitta och läsa igenom 100 inlägg om dagen är inte riktigt vad jag söker. Det tar för mycket tid. Sedan vet man inte vilka som har substans bakom sina tips och vilka som inte har det.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:32   #19
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Imponerande. Men gissar att det blir lättare och roligare att ägna sitt yrkesliv åt spel på hästar när det går så bra i så unga år. Gissar att ni proffs även har koll på åtminstone travet i våra nordiska grannländer så det kan inte bli mycket tid över annat än till att äta och sova när man är proffs och har stenkoll på allt som rör sig.

Har du återinvesterat alla pengar du spelat in på att t ex köpa travhästar eller är det bara spelet som är intressant och sen använda alla vinster till annat. Gissar att du lagt några av miljonerna i någon fond för att säkra upp det hela om det någon gång skulle komma en sämre period spelmässigt, för man är ju väldigt sårbar ekonomiskt som spelproffs om det mot förmodan skulle sluta att trilla in vinster kontinuerligt.

Jag fokuserar till största delen på Sveriges hästar och utländska hästar vid behov. Jag har inte investerat i några travhästar. Haha vad får dig att tro att jag är mångmiljonär?
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:36   #20
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 224
Sharp$: 57349
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Jag fokuserar till största delen på Sveriges hästar och utländska hästar vid behov. Jag har inte investerat i några travhästar. Haha vad får dig att tro att jag är mångmiljonär?
Att du säger att man vinner hela tiden bara man läser på. Det har jag trott i snart 25 år men inte fan har man blivit mångmiljonär på spel för det.

Man spelar hela tiden mot ett mycket högt spelavdrag och en slumpfaktor som aldrig går att eliminera oavsett hur mycket man läser på. Därför har jag aldrig själv haft planer på en yrkesmässig bana som travspelare, men det är klart att om jag blir ensam vinnare på V75 någon gång och drar in sisådär 30-40 mkr kanske man kunnat unna sig det.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:37   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

jag tycker också det är svinkul och följa travet, ibland i liknande utsträckning som dig ( dock inte alla lopp) men hur klarar du av att hålla motivationen uppe? periodvis så tycker jag det är urtråkigt att dra igång lopparkivet!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:38   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Att du säger att man vinner hela tiden bara man läser på. Det har jag trott i snart 25 år men inte fan har man blivit mångmiljonär på spel för det.

Man spelar hela tiden mot ett mycket högt spelavdrag och en slumpfaktor som aldrig går att eliminera oavsett hur mycket man läser på. Därför har jag aldrig själv haft planer på en yrkesmässig bana som travspelare, men det är klart att om jag blir ensam vinnare på V75 någon gång och drar in sisådär 30-40 mkr kanske man kunnat unna sig det.
Finns många exempel på att det går, Marcus Lindgren är ett exempel! Men krävs nog en stor del talang!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:39   #23
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Att du säger att man vinner hela tiden bara man läser på. Det har jag trott i snart 25 år men inte fan har man blivit mångmiljonär på spel för det.

Man spelar hela tiden mot ett mycket högt spelavdrag och en slumpfaktor som aldrig går att eliminera oavsett hur mycket man läser på. Därför har jag aldrig själv haft planer på en yrkesmässig bana som travspelare, men det är klart att om jag blir ensam vinnare på V75 någon gång och drar in sisådär 30-40 mkr kanske man kunnat unna sig det.
Nej men ser du varje travlopp som går är det otroligt uselt om man inte går hyfsat plus på det. Säger inte att alla kan leva på trav men med den tiden som snubben i fråga lägger ner så har han ENORM edge mot resten av spelarna.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:39   #24
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Att du säger att man vinner hela tiden bara man läser på. Det har jag trott i snart 25 år men inte fan har man blivit mångmiljonär på spel för det.

Man spelar hela tiden mot ett mycket högt spelavdrag och en slumpfaktor som aldrig går att eliminera oavsett hur mycket man läser på. Därför har jag aldrig själv haft planer på en yrkesmässig bana som travspelare, men det är klart att om jag blir ensam vinnare på V75 någon gång och drar in sisådär 30-40 mkr kanske man kunnat unna sig det.

Man vinner inte hela tiden bara man läser på, det har jag inte sagt. Men jag säger att det går att vinna kontinuerligt om man jobbar hårt och har en viss talang för att spela på trav.

Jag är väl medveten om spelavdrag och slumpfaktorn. Men trots detta är det bevisligen inte omöjligt att vinna på trav.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:41   #25
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Nej men ser du varje travlopp som går är det otroligt uselt om man inte går hyfsat plus på det. Säger inte att alla kan leva på trav men med den tiden som snubben i fråga lägger ner så har han ENORM edge mot resten av spelarna.
Jag känner att jag har en klar fördel gentemot merparten av de andra spelarna. "Vet" att ingen (i alla fall inte många) kan ha mer info att jobba utifrån än mig.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:44   #26
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Jag gillar dedikerade människor, själv lägger man ner mycket tid på sportsbetting, problemet är att jag mestadels slår europabookies hårt och limiteringarna står som spön i backen, annars hade jag kunnat leva min dröm att vara heltidsspelare.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:46   #27
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Jag gillar dedikerade människor, själv lägger man ner mycket tid på sportsbetting, problemet är att jag mestadels slår europabookies hårt och limiteringarna står som spön i backen, annars hade jag kunnat leva min dröm att vara heltidsspelare.
Ja det är jävligt jobbigt med de där limiteringarna. Förstår precis vad du menar..
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:47   #28
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 224
Sharp$: 57349
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Finns många exempel på att det går, Marcus Lindgren är ett exempel! Men krävs nog en stor del talang!
Man måste i så fall ha ett väldigt stort startkapital i botten för annars är risken alldeles för stor.

Det är väl knappast att rekommendera att säga upp sig från jobbet i morgon, och sen dra igång med att spela på hästar på heltid utan att han en startkassa som tillåter att det inte går så bra under rätt lång tid, för hur roligt blir livet som yrkesspelare om du en dag sitter där utan varken några pengar eller någon mer säker inkomst ?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:51   #29
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Man måste i så fall ha ett väldigt stort startkapital i botten för annars är risken alldeles för stor.

Det är väl knappast att rekommendera att säga upp sig från jobbet i morgon, och sen dra igång med att spela på hästar på heltid utan att han en startkassa som tillåter att det inte går så bra under rätt lång tid, för hur roligt blir livet som yrkesspelare om du en dag sitter där utan varken några pengar eller någon mer säker inkomst ?

Jag har inte ett "väldigt stort startkapital", men det behöver jag inte heller. Jag sprider mina risker på travet, det är inte så att jag bara spelar V64,V86 och V75 för ett par tusen varje dag och sedan inget mer. Jag jobbar inte för att vinna en miljonvinst en gång om året. Jobbar istället främst för att ha en stabil och bra månadsinkomst i första hand.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 19:51   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Man måste i så fall ha ett väldigt stort startkapital i botten för annars är risken alldeles för stor.

Det är väl knappast att rekommendera att säga upp sig från jobbet i morgon, och sen dra igång med att spela på hästar på heltid utan att han en startkassa som tillåter att det inte går så bra under rätt lång tid, för hur roligt blir livet som yrkesspelare om du en dag sitter där utan varken några pengar eller någon mer säker inkomst ?
absolut.. själv skulle jag inte kunna leva på liret för jag är helt e nkelt inte en tillräckligt duktig spelare!

Man kan eventuellt börja som vanlig spelare och sedan övergå till professionell när man byggt upp sitt kapital!?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td