Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-15, 01:13   #91

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Alvena toppspurtade visserligen senast med barfota runt om, men hur högt ska man egentligen värdera den insatsen? Jag vill iallafall inte övervärdera den, hon har spurtat bra med skor också tidigare. Glöm inte heller att hennes facit är 2-7-1 på 16 starter och att hon vek ner sig näst senast från ledningen. Som mackpeter säger så är Jetset överlägsen häst mot häst. Dessutom är jag inte hundra säker på att Alvena sitter i spets. Fördel på grund av spåret och kusken och därför spetsfavorit, men Jetset är nog snabbare ut så det är inte helt omöjligt för Flemming att ta sig förbi.

Jag är också inne på att spika Jetset, tror nog hon kan vinna från dödens till och med om Alvena, som jag förmodar, inte är som bäst i spets.
håller med om allt du säger här. tänker bara att man bör ju leta scenarion att fälla de högt streckade och dödens är ju ett sånt scenario för så bra är inte jetset att hon givet vinner från dödens. det är ju ett rejält hopp ner till de andra på strecken tex uranium då
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 01:15   #92

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
alvena ryckte dom skorna på sist o det gav en växel till. alvena är snabbare i volten än jetset o Peter säger att han vill köra i spets. de andra på startvolten vill ha innerspår. då får fleming dödens o får vänta på att nån ska avlösa honom. Jag tror uranium kan va den som avlöser o då kan den bli farlig då dom är uppåt från stallet
Peter U är rutinerad nog att försöka skrämma bort andra genom att säga att han tänker köra i spets också. Jetset är en bättre häst som har ett sämre läge, men å andra sidan så blir det inte så tajt när det bara är fem hästar i främre volten och Fleming är en rutinerad kusk. Jag tycker det är för mkt streck på bara de här två egentligen.
Nurmos tvivlade han på att banan skulle va bra nog att köra bf runt om på under lördagen och trodde att bakspårshästarna skulle kunna gynnas. I morgon vet vi!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 01:34   #93

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Peter U är rutinerad nog att försöka skrämma bort andra genom att säga att han tänker köra i spets också. Jetset är en bättre häst som har ett sämre läge, men å andra sidan så blir det inte så tajt när det bara är fem hästar i främre volten och Fleming är en rutinerad kusk. Jag tycker det är för mkt streck på bara de här två egentligen.
Nurmos tvivlade han på att banan skulle va bra nog att köra bf runt om på under lördagen och trodde att bakspårshästarna skulle kunna gynnas. I morgon vet vi!
Björn Goop, som kört Jetset i de två senaste starterna, träffar mitt i prick i Björnkollen: Antingen spikar vi Jetset eller kastar pil vid gardering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 01:39   #94

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Björn Goop, som kört Jetset i de två senaste starterna, träffar mitt i prick i Björnkollen: Antingen spikar vi Jetset eller kastar pil vid gardering.
björn goop är ingen spelare. finns ingen anledning att lasta nån pil här. vissa har bättre chans än andra bara att fylla på efterhand
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 01:40   #95

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Bra nivå på forumet nu, lite tjafs och mycket verkstad så man kan få lite vettiga uppslag om man inte fått några själv! Härligt jobbat allihopa! Så här resonerar jag så här långt:

1
Food Money kommer jag spika! Det är hästen som är klarast för spets i hela omgången, och dessutom ser jag sannolikheten som stor att den inte kommer få press under loppet den här gången. För vem ska göra det? Tillman upp är ett plus i det avseendet, alla vet att hon inte släpper. Mercan släpper inte heller om hon aviserat spetskörning, men där finns det incitament för de andra att sparka neråt på nykomlingen (spelar ingen roll att det är just Mercedes, är samma sak med vilken nykomling eller känt vek spetskusk som helst). Historiskt har det körts en del mot Jennifer också, men hon är erkänd nu och får mer respekt med sig. Tredje anledningen till spik är också enkel, det är minst spelade favoriten och öppet bakom. Sammantaget klart bästa spikvärdet i omgången sett till allt!

2
Montdore rankar jag faktiskt först här. Lover Face är nog bäst, men Bergh ska ändra huvudlag på sin för att bli raskare från start och skulle han lyckas ta sig till spets, eller nästan ännu hellre dödens och kan låsa loppet och hålla Veijo i tredje när han kommer, tror jag han har bra chans. Lover Face är ju tokbra för klassen, men också stor favorit samtidigt som han är favorit till att få ett mycket tyngre lopp än många av sina konkurrenter.

3
Det lutar åt spik på Charrua här. Hygglig spetschans och ska sedan slås. Det var inget dåligt gäng han höll stången från dödens senast och har radat upp fina prestationer före dess. Veijo har väl bästa hästen även här också...Done var jag inne på senast men är kraftigt övervärderad med de här förutsättningarna tycker jag.

4
Här gillar jag Ohana SMs chanser! Har plättlätt tagit tre raka i fin stil och med Johan och bike blir det ledning länge eller rygg ledaren och blixtra till om det löser sig! 2,3,4 räcker långt, det är de bästa hästarna där framme. Bart och Rolex är väl de bästa hästarna i loppet, men att de är så hårt spelade är ju ett skämt.

5
Här ser jag ingen som är helt chanslös (som så många gånger förr i den här typen av lopp), men Jetset klar förstahäst ihop med Alvena Take It om den går skolöst som förra gången. Jäkla fördel för starthästarna här för övrigt, tidsmässigt kan tilläggen inte klå dem om det blir kört rätt. Ska man rensa är det väl först och främst Cederin och Hultman som ska bort. Bra form på båda hästarna och läge, men vissa kuskar kommer ju bara aldrig komma först i sån här konkurrens för både häst och kusk.

6
Fånigt att Saveur är så hårt spelad från bakspår! Motiverat om det vore ett vanligt försök, för det är en bra häst, men här finns ju motstånd både där framme och där bak! 5,11,12 märkligt lågt betrodda. Bra läge på femman räcker nästan för att strecka. 11,12 har varit jättemycket betrodda tidigare och levererat bra, varför har alla glömt dem helt plötsligt? Coldtown har varit iskall att lira på länge, helt plötsligt stekhet nu!

7
Klassblandning här, 8,9,10 står över resten! Piraten har fått läget och därmed klart förstaval! Med lite andra hästar invändigt hade jag trott hårt på okomplicerad spets och släpp till honom av snabbaste hästen, men med de här kusarna ser första halvvarvet lite ovisst ut tycker jag. Grundtipset är ändå att favoriten relativt smärtfritt tar sig till spets eller dödens och har bra chans därifrån. Får han problem vinner Inken eller Nahar. Övriga hästar skulle kunna vinna ett kasst guldlopp, men att någon häst ska kunna klå den här trion oavsett lägen ser jag som väldigt osannolikt!

Preliminärsystem:
5
2,4,(6),(7),(9),10
(5),8
2,3,(4)
1,2,(3),(4),5,6,7,8,9,10,13,14,15
(3),4,5,9,10,11,12
(8),9,10
Krav: Minst tre ()
9828 rader reducerade till 2958 rader

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 01:41   #96

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Japp, det stämmer nog rätt så bra...det enda "lustiga" är att Fleming kört 9 V75-lopp på Solvalla under 2013-2014 med raden 0-2-2
Gammal 2014-11-15, 01:44   #97

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Japp, det stämmer nog rätt så bra...det enda "lustiga" är att Fleming kört 9 V75-lopp på Solvalla under 2013-2014 med raden 0-2-2
Det där är hårt vinklad statistik då det för det första bara är 9 starter (ett skralt statistiskt underlag), och då solvalla för det andra oftast kör finallopp som är svårare att vinna än försökslopp. Utöver det är det ganska svårt att komma upp i 0-2-2 på 9 starter på V7 så din poäng blev redan från början till Flemmings fördel skulle jag säga

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 02:01   #98

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där är hårt vinklad statistik då det för det första bara är 9 starter (ett skralt statistiskt underlag), och då solvalla för det andra oftast kör finallopp som är svårare att vinna än försökslopp. Utöver det är det ganska svårt att komma upp i 0-2-2 på 9 starter på V7 så din poäng blev redan från början till Flemmings fördel skulle jag säga
Ja, det må vara att det är skralt underlag, såg det mer som en parentes. Att nå 0-2-2 visar ju bara att han varit utanför plats 1,2,3 de övriga fem ggr. Oavsett så kvarstår det faktum att han inte vunnit på Solvalla varken på V75 eller i ngt annat lopp där i år.
Gammal 2014-11-15, 02:47   #99

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

V75-1
Food Money är nog rätt favorit här och när Food Money innehar omgångens svagaste favoritskap så känns det rätt att spika. Hästen har alla chanser att lyckas. Ett aber är dock Jennifer Tillman som är helt ny på hästen, jag hade gärna sett Mercedes köra som har gjort det så bra och kan hästen utan och innan. Dock kan man väl inte påstå att Mercedes i grunden skulle vara en bättre kusk än Tillman, så det jämnar väl ut sig.

Värsta motståndaren hittar jag i Narold Vox som dock inte kommer komma in i matchen om det inte blir hårt tempo hela vägen. Hästen är stark och inte speedig. Dom gånger Narold Vox har kommit in i matchen så har öppningarna varit hårda och vem ska trycka ner Food Money denna gången? Jörgen Westholm kanske slaktar sina chanser som sist och då kommer Narold Vox in i matchen.

Från bakspår känns Tomorrowland hetast. Hamnar han bättre till i finalerna och slipper galoppen så är hästen garanterat med och slåss om en pallplacering. Det är mycket om och men. Han gick en riktigt bra upploppsraka senast och ska passas tidigt. I synnerhet till nuvarande procent.

V75-2
Vid första anblick känns det som fel favorit i V75-2 - framförallt på grund av läget.

Shiraz Brodde är riktig vinnartyp och går hela vägen in i mål. Att döma av senaste loppet så är den inte positionsberoende för fem öre heller. Håller sig procenten som den gör så är den absolut ett spikförslag i ett annars öppet lopp. Vid gardering så tar man med Augustus F och Roto till 2 respektive 5%.

Augustus fick ett riktigt skitlopp senast då Roto dog på upploppet. Hade allt sparat i mål och bör ha en vettig chans om det blir lite körning där framme.

Roto dog som sagt på upploppet senast. Jag kan inte tänka mig annat än att det sitter i psyket hos hästen. Han visade samma tydliga tendenser över upploppet på 1609 meter. Men till 5% hos hästen som sitter i spets (man kanske inte ska vara helt säker på att hästen körs i spets dock efter magplasket senast).. Tjänstefel att inte ta med vid gardering då det ska ändras huvudlag på kraken. Jobbigt att missa en så kapabel häst till 5% om nu utrustningsändringen fungerar.

V75-3

Charrua Forlan har en vettig spetschans och är en av de bästa hästarna i kullen. Han har dock aldrig mött D'One som är en riktig kanon. Riff Kronos slog CF som tre-åring men det säger ingenting idag.

Men sett till läget ska Charrua Forlan vara favorit, det är befogat. Jag vågar dock inte spika utan går på de tre hästarna jag tycker har bäst chans: Riff Kronos, D'One och CF.

V75-4

Spontant känns det som att Dencos Nemo Kilab är fel favorit. Denco har ungefär lika stora spetschanser som Bart MM och därav borde Bart MM vara favorit då det är en bättre häst. Det är ganska troligt att det körs lite om spets och favoriten till att nå positionen borde vara Ohana SM. Får hon fuska bort tillräckligt mycket av loppet så kan det kanske gå. Annars är nog Bart MM hetast att vinna. Rolex känns också intressant om han rycker skorna och sätter på jänkarvagnen som det talats lite om.

Längre än så har jag inte kommit och i övriga lopp tycker jag att Saveur och OTP är för stora favoriter för att spika. Coldtown är märkligt bortglömd och Digital Ink känns jävligt het för dagen. Nahar kan alltid mycket om Bergh får ordning på hästen nån gång. O'Grady är snabb ut och vill Flemming köra där så får OTP ett svårt lopp.. Nu talar väl inte mycket för att O'Grady körs i spets då Flemming har aviserat att han vill sitta rygg ledaren, men han släpper nog inte till vem som helst.

Senast redigerad av oggeb den 2014-11-15 klockan 02:48.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 04:28   #100

putte64s avatar

Sharp$: 8423

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vet inte riktigt vad Silver Annie kan på medel.
Har aldrig gjort ett bra lopp på distansen, men har heller aldrig haft en bra kusk.
Garderingsbud för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag drog mina spikidéer i V64-fliken i torsdags. Dock saknar jag väsentliga kommentarer på mina idéer:

"Dernier krossar motståndarna snyggt, idag torsdag.(Satte trion förresten!)

På lördag gör Lover Face likadant: Spik! Funderar på att ta "kalsonggreppet" med Silver Annie på speed i 4:e. Vad säger du om det Putte64
?"

Faktum är att ju fler ggr jag ser om avslutningen på Silver Annie, desto mer övertygad blir jag på hur jag ska lira...
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 04:30   #101

hugothebosss avatar

Standard

Dagens rader, om nu inte väder o skor ställer till det. Skjuter från höften här och där och chansar bort några som man "borde" ha med!

3,5 R6,11
7 R9,6
4,5,8 R11,9
4,7,10,12 R2,6
2,4,6,8 R3,11
10,12 R3,9
8,9,10 R4,6

God natt, eller vad det nu är och lycka till!
Gammal 2014-11-15, 04:33   #102

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Peter har sagt att han kör i spets.

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
är du inne på att peter släpper med alvena eller? då ger han ju upp loppet
Gammal 2014-11-15, 04:36   #103

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Food Money får spets OM Tobbe släpper, inte annars.
Men det tror jag Tobbe gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bra nivå på forumet nu, lite tjafs och mycket verkstad så man kan få lite vettiga uppslag om man inte fått några själv! Härligt jobbat allihopa! Så här resonerar jag så här långt:

1
Food Money kommer jag spika! Det är hästen som är klarast för spets i hela omgången, och dessutom ser jag sannolikheten som stor att den inte kommer få press under loppet den här gången. För vem ska göra det? Tillman upp är ett plus i det avseendet, alla vet att hon inte släpper. Mercan släpper inte heller om hon aviserat spetskörning, men där finns det incitament för de andra att sparka neråt på nykomlingen (spelar ingen roll att det är just Mercedes, är samma sak med vilken nykomling eller känt vek spetskusk som helst). Historiskt har det körts en del mot Jennifer också, men hon är erkänd nu och får mer respekt med sig. Tredje anledningen till spik är också enkel, det är minst spelade favoriten och öppet bakom. Sammantaget klart bästa spikvärdet i omgången sett till allt!

2
Montdore rankar jag faktiskt först här. Lover Face är nog bäst, men Bergh ska ändra huvudlag på sin för att bli raskare från start och skulle han lyckas ta sig till spets, eller nästan ännu hellre dödens och kan låsa loppet och hålla Veijo i tredje när han kommer, tror jag han har bra chans. Lover Face är ju tokbra för klassen, men också stor favorit samtidigt som han är favorit till att få ett mycket tyngre lopp än många av sina konkurrenter.

3
Det lutar åt spik på Charrua här. Hygglig spetschans och ska sedan slås. Det var inget dåligt gäng han höll stången från dödens senast och har radat upp fina prestationer före dess. Veijo har väl bästa hästen även här också...Done var jag inne på senast men är kraftigt övervärderad med de här förutsättningarna tycker jag.

4
Här gillar jag Ohana SMs chanser! Har plättlätt tagit tre raka i fin stil och med Johan och bike blir det ledning länge eller rygg ledaren och blixtra till om det löser sig! 2,3,4 räcker långt, det är de bästa hästarna där framme. Bart och Rolex är väl de bästa hästarna i loppet, men att de är så hårt spelade är ju ett skämt.

5
Här ser jag ingen som är helt chanslös (som så många gånger förr i den här typen av lopp), men Jetset klar förstahäst ihop med Alvena Take It om den går skolöst som förra gången. Jäkla fördel för starthästarna här för övrigt, tidsmässigt kan tilläggen inte klå dem om det blir kört rätt. Ska man rensa är det väl först och främst Cederin och Hultman som ska bort. Bra form på båda hästarna och läge, men vissa kuskar kommer ju bara aldrig komma först i sån här konkurrens för både häst och kusk.

6
Fånigt att Saveur är så hårt spelad från bakspår! Motiverat om det vore ett vanligt försök, för det är en bra häst, men här finns ju motstånd både där framme och där bak! 5,11,12 märkligt lågt betrodda. Bra läge på femman räcker nästan för att strecka. 11,12 har varit jättemycket betrodda tidigare och levererat bra, varför har alla glömt dem helt plötsligt? Coldtown har varit iskall att lira på länge, helt plötsligt stekhet nu!

7
Klassblandning här, 8,9,10 står över resten! Piraten har fått läget och därmed klart förstaval! Med lite andra hästar invändigt hade jag trott hårt på okomplicerad spets och släpp till honom av snabbaste hästen, men med de här kusarna ser första halvvarvet lite ovisst ut tycker jag. Grundtipset är ändå att favoriten relativt smärtfritt tar sig till spets eller dödens och har bra chans därifrån. Får han problem vinner Inken eller Nahar. Övriga hästar skulle kunna vinna ett kasst guldlopp, men att någon häst ska kunna klå den här trion oavsett lägen ser jag som väldigt osannolikt!

Preliminärsystem:
5
2,4,(6),(7),(9),10
(5),8
2,3,(4)
1,2,(3),(4),5,6,7,8,9,10,13,14,15
(3),4,5,9,10,11,12
(8),9,10
Krav: Minst tre ()
9828 rader reducerade till 2958 rader
Gammal 2014-11-15, 10:48   #104
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
10 Underpaid Hannover
1.4.6.7.9.10
1.3.4.5.8.11.12
1.2.3.4.7.10.12
3 Alvena Take It
3.5.9.10.11.12
9 Digital Ink

882kr / 6 pers
Spik: 9 Digital Ink
Skrällar: 1 Dollar Boko / 5 Remember My Name
Tufft när Björn ger avslag på underpaid (skor idag)!!!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-15, 11:05   #105

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 492
Standard

Spikar

Sitter nu och funderar på tre olika spikalternativ och vilket av de tre jag ska välja.

1. Food Money. Missar då att ha med skrällbuden: Tomorrowland, More than Enough + några av de mer betrodda

2. Jetset. Missar då lågt streckade : Caddie Girl, Uranium, Lotus Cherie + Alvena

3. Red Rapide. missar då ett lås med även Saveur, Bear Dancer, Checco Boko,

Någon med bra ideer? Sedan hörde jag på Vass el Kass där Nurmos sade att han tror att hästar som går bf kan få problem. tydligen har grovt material lagts ut på banan. Tar nog bort Nahar från kupongen om den måste ha skor.

Edit : Verkar vara falskt rykte enligt banskötare har inget grovt material lagts ut.

Senast redigerad av MikaF den 2014-11-15 klockan 11:21.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td