Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-19, 21:36   #166
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Att säga att loppets utgång inte har någon betydelse alls är helt fel. I det här fallet fick Prince di Poggio i princip det sämsta lopp som det kunde bli och vann ändå. Visst var den alldeles för stor favorit. Men att säga att Odin Töll var en bättre spik, det håller jag definitivt inte med om, förstår inte hur man kan hävda något sådant.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:43   #167
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gidde_Palema Visa inlägg
Att säga att loppets utgång inte har någon betydelse alls är helt fel. I det här fallet fick Prince di Poggio i princip det sämsta lopp som det kunde bli och vann ändå. Visst var den alldeles för stor favorit. Men att säga att Odin Töll var en bättre spik, det håller jag definitivt inte med om, förstår inte hur man kan hävda något sådant.
Jo för du kan inte utse omgångens bästa spik efter loppen har gått. För då går det inte att fylla i några kuponger längre

Jag tror vi har samma syn på saken egentligen, men klär det i olika ord.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:43   #168
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Hahaha, om.........
Ja? Eller har du givit upp tanken om att få 8 rätt? I så fall kan du nog överväga att sluta tippa trav.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:44   #169
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jo för du kan inte utse omgångens bästa spik efter loppen har gått. För då går det inte att fylla i några kuponger längre

Jag tror vi har samma syn på saken egentligen, men klär det i olika ord.
Men herregud, jag utnämnde den till omgångens bästa spik förut idag. Titta tillbaka i tråden är mitt råd, se sida 2.

Ja jag tror också att vi tänker ungefär lika om saken i fråga.

Senast redigerad av Gidde_Palema den 2014-11-19 klockan 21:47.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:51   #170
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Vinner Prince Di Poggio sitt lopp fler än 6 gånger av 10? Definitivt, tror jag. Därav spelvärd spik. Goop satt ju och sov hela loppet, men gungade in den enkelt ändå. Helt överlägsen.

Vinner Odin Töll sitt lopp 3 gånger av 10? Tveksamt, men jag kan inte hästen bra nog.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:54   #171
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Vinner Prince Di Poggio sitt lopp fler än 6 gånger av 10? Definitivt, tror jag. Därav spelvärd spik. Goop satt ju och sov hela loppet, men gungade in den enkelt ändå. Helt överlägsen.

Vinner Odin Töll sitt lopp 3 gånger av 10? Tveksamt, men jag kan inte hästen bra nog.
Håller med om att Goop satt lugn för länge, hästen är inte så snabb, så fick svårt när det gick så fort sista 500 även om hästen hade krafter kvar.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 21:56   #172
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

är det nån som har nån kommentar till vad tarzan skulle ute med partyboat hanover i sista sväng i andra spår. hästen har problem att följa ändå flyttar han ut. kanske för att släppa fram björn med en pigg iponema. slug stallkörning
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:02   #173
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Vinner Prince Di Poggio sitt lopp fler än 6 gånger av 10? Definitivt, tror jag. Därav spelvärd spik. Goop satt ju och sov hela loppet, men gungade in den enkelt ändå. Helt överlägsen.

Vinner Odin Töll sitt lopp 3 gånger av 10? Tveksamt, men jag kan inte hästen bra nog.
Helt klart oense där... Vidhåller korrekt värdering och ångrar ingenting.
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:05   #174
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Dagens bästa spik är:

Den vinnare någon av oss förutspått som är spelad till minst procent och som sitter.

Då är "kalsonggreppet" taget på övriga spelkollektivet och färden mot rejäl utdelning ligger krattad.

Det räcker med dött lopp, trots att det måste ses som ett rejält bakslag. Jo, det kan till och med göra så att greppet slinter. Dock är det likväl dagens bästa spik. Naturligtvis borde ATG börja fördela vinsterna olika beroende på vilken av vinnarhästarna du har vid dött lopp. Så är det ju på DD, tvilling, trio...

Berglund på Travnet har resonerat i liknande termer i sina analyser, har jag sett. Bra analys fram till svårfunna vinnare ska löna sig, eller hur?

Endast favoriter gör ju att du får svårt att ens få tillbaka pengarna.

Alltså: Helt ointressant med hur mycket spiken i fråga vinner...
På V5 en sprintermästarkväll var utdelningen 9 kr... "'Gänget" hade lagt in för 500:-...

...samtliga spikar vann efter behag!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:12   #175
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2014-11-19
Bana: Solvalla/Åby
Spelform: V86, omg. 31, andelsspel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 12
2 4 Darling Boko
3 1, 3, 6, 7
4 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12
5 2 Even's First Boy
6 1, 3
7 1 Arazi Boko
8 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 12

Vadet gäller startnummer

5 760 rader x 1 x 0,25 kr x 1/10 Totalt: 144,00 kr

Kvittonummer: A3CC C41A D10E 1101

Utbetalt: 285,00 kr

Här har ni ett exempel på att det kunde ha blivit miljonutdelning med 8:an i fjärde och 3:an i sista. Inga skrällar, inga pengar. Tyvärr var Goop lite för bra idag! :(
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:13   #176
 
Gidde_Palemas avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 780
Sharp$: 2383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
är det nån som har nån kommentar till vad tarzan skulle ute med partyboat hanover i sista sväng i andra spår. hästen har problem att följa ändå flyttar han ut. kanske för att släppa fram björn med en pigg iponema. slug stallkörning
Förlorade mycket pengar på det där jag, hade spelat vinnare och plats på Eastar Rapida.. Riktigt surt.
Gidde_Palema är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:18   #177
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jo för du kan inte utse omgångens bästa spik efter loppen har gått. För då går det inte att fylla i några kuponger längre

Jag tror vi har samma syn på saken egentligen, men klär det i olika ord.
Gidde utnämnde Prince di Poggio till dagens bästa spik här idag kl 13.46. Då återstod åtskilliga timmar att fylla i kuponger. Det var ingen efterhandare.

Jag förstår efterhandssnacket om spelvärda kandidater. Men mitt spelkonto säger bara, att "först i mål var spelvärd".
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:19   #178
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Vinner Prince Di Poggio sitt lopp fler än 6 gånger av 10? Definitivt, tror jag. Därav spelvärd spik. Goop satt ju och sov hela loppet, men gungade in den enkelt ändå. Helt överlägsen.

Vinner Odin Töll sitt lopp 3 gånger av 10? Tveksamt, men jag kan inte hästen bra nog.
Ja och i det avseendet är det enkelt, Björn hade nog en något bättre chans än insatsprocenten och Odin Töll en något lägre chans än vad den var spelad till. Mycket lägre enligt min åsikt, men låt oss säga något lägre. Sen blir det lite mer komplicerat om vi ska bryta ner det här med spikvärde.

Säg att Maharajah startar i ett V64-lopp med 90% vinstchans och har 90% av insatserna. Så har en annan favorit 50% vinstchans i ett lopp den är spelad till 50% på insatsfördelningen. Solklart bäst spikvärde på 50/50-favoriten av den enkla anledningen att du då kan gardera Marre med andra-tredjehandarna som har ett övervärde du får en jäkla utväxling på. Andra-tredjehandarna i 50/50-loppet har med all säkerhet inte i närheten av samma övervärde.

Med det sagt var varken Odin Töll eller Prince Di Poggio bästa spiken i omgången. Verymuchkisskarsk är en mycket mer spelvärd spik till exempel, om man vågar och vill acceptera variansen. Den hade en spetschans väl över 60% och vinner säkert minst var femte gång mot favoriten därifrån, beroende på var den hamnar och hur den presterar. 10% alltså. Spelad till bara 5%. Samma med Eastar Rapida, väl över 60% vinstchans och sedan med tanke på häst, kusk och motstånd kanske en mindre chans att vinna därifrån. Men väl över de 3% den var spelad till. Minst det dubbla.

Jag hade MT Harmony som enda spik på att jag bedömde spetschansen som god och visste att Johan skulle köra i ledning. Det enda som egentligen talade emot var att det skulle gå för fort (relativt troligt scenario) och det gjorde det. Hög vinstchans bortemot det dubbla mot vad den var spelad till trots risken för körning iallafall och därmed bra spikvärde. Utöver det var det ett lopp där många garderade. Mycket bättre att spika med sådana förutsättningar än med en favorit som visserligen har chans väl över vad den är spelad till, men som "alla" spikar. Man måste se till hela omgången.

Jag tror alla skulle göra bättre resultat om de gjorde analyser av den typen på riktigt lågstreckade och vågade spika när förutsättningarna är de rätta. Det enklaste sättet att värdera är just på hästar med god spetschans. Där är grundförutsättningen, var hästen hamnar, given och felmarginalen blir mindre vid bedömning av den totala vinstchansen. Och om man inte spikar för att variansen blir väldigt stor i det individuella loppet (och därmed mångdubbelt större sett till hela omgången) så borde man kanske kolla in vinnaroddsen lite extra!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbidden_closet (+20), Emeffeff (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:23   #179
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Gidde utnämnde Prince di Poggio till dagens bästa spik här idag kl 13.46. Då återstod åtskilliga timmar att fylla i kuponger. Det var ingen efterhandare.

Jag förstår efterhandssnacket om spelvärda kandidater. Men mitt spelkonto säger bara, att "först i mål var spelvärd".
Jo jag såg att han gjorde det också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-19, 22:24   #180
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Att värdera odds i jämförelse med vinstchans verkar inte ha kommit till travet än.

"Bara hästen vinner skiter jag i oddset". Ses om 20 år när ni letar burkar på gatan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1), mackpeter (+2), Emeffeff (+10)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td