|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Mantorp
En snabb titt på vad som är anmält innan söndagens träningspass.
Nu när det är vinter ska man som vanligt hålla koll på väderutvecklingen i veckan. Det kan ju bli allt från närmast perfekt till snöstorm och stenhårda banor. Helt annan klass på lördag än den mediokra omgången på Bergsåker igår. Klass 2: Det var inte lätt att komma med här. Många 1000+ poängare som hamnat som reserver. Många som kan vinna ser det ut som, men kanske man ska ranka Untersteiners först tillsammans med Caddie Hit som står perfekt inne och som imponerat i ny regi. Klass 1: Mycket fint lopp detta med. Kan man gissa att Båth istället för hemmabanan igår valde Mantorp för att kunna köra Mellby Brunello barfota runt om nu ? Brons: Här lär det bli jätteskrik på Falcon Håleryd efter Jägersoloppet. Intressant men spelvärdet kommer bli lågt. Silver: Vilket race. Royal Fighter, Fleetfoot Hanover, Västerboonthenews mest troliga men flera kanoner med. Guld: Ser rätt ojämnt ut. Borde stå mellan Noras Bean (speciellt om spetsläge) och Digital Ink men nu kort distans och om Nothing But Class vinner spårlotten ska nog den också med i beräkningarna. Stoloppet: Här blir väl Darling Boko favorit (mest intressant om barfota) men flera riktigt bra märrar som utmanar. Stayerloppet: Ser spelvänligt ut och är väl inte årets bästa 3140 m lopp direkt. Dags för Ni Talar Bra Latin att gå felfritt och visa hur bra den är ? En spännande lördag att se fram emot. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Min söndagsspik: Falcon Håleryd, hoppas att den stnnar nere i listorna...
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
![]() Fast på söndagen vet jag inget om iofs, springer den dubbla dagar?
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Hehe, jag tänkte igår, alltså söndag, att det blir min spik! Dvs min söndagsspik
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tror också att Falcon Håleryd kan vara veckans spik i en omgång som i övrigt ser ut att bli ganska svår att hitta spikalternativ i.
Men undrar lite hur startsnabb Falcon Håleryd är? Tar han spets och är det ifrån ledningen det är tänkt att han ska vinna? Kan han svara ut t.ex. Screen Height? Talk The Talk? Undrar även vad ni tror om stayerloppet och Ni Talar Bra Latins chanser? Och tar Fleetfoot Hanover spets (alternativt får överta tidigt) i Silver? Tycker även att I Am Unique verkar (hittills) vara lite bortglömd i stoloppet? Hur ser ni på dennes vinstchans? Helt fel ute att ranka den som fjärde häst efter Radysin America, Darling Boko och Kimono Pearl? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banned
|
Nothing but class lär ju ta hand om ledningen, skulle inte tro att Peter U släpper, då är det god chans att hålla den ända in i mål först.
Senast redigerad av trance_error den 2014-12-08 klockan 21:46. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hemma bana. Nu kör vi
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Rugiada dei rex kan bli bortglömd, frågan är vart hon hamnar.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
TT podcast nämner ettan med Erik i första
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
,,,,,,,,,,,,
Senast redigerad av spalato den 2014-12-09 klockan 01:43. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senast redigerad av spalato den 2014-12-09 klockan 01:50. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Putte! Vår startexpert. Hur körs guld?
NBC till spets. Digital Ink dödens släpper till Noras. Tredje ytter Miss Sue. Spurtuppgörelse. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Bra fråga, är inte alls säker.
Tror att Amour Rapide, Inken och NBC kör utav bara h-e. AR snabbast, men släpper direkt till den av Inken och NBC som är först fram, och jag är inte helt säker på att NBC tar sig förbi. Inken är mycket snabb om man laddar, vilket man sällan gör. Men i dagens form tror jag Örjan gör allt för att fånga upp NBC, och sida vid sida kanske det går. Och att ledaren skulle släppa tror jag inte på, har man häst som går 11 släpper man inte.
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sharp$: 8442Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Vi får kolla hur de tänker göra, ladda eller köra på styrka.
Som sagt, det är väl nästan bara i elitloppet som han laddats fullt och visat hur snabbt han kan öppna.
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hej,
Ny här på forumet och tänkte delge er mina två bästa idéer till på lördag (hemmabanan). V75-4: 6 SKYMASTER 4% Mött betydligt värre hästar än dessa och borde ha toppchans (enligt mig). Galopperade på väg mot ledningen sist i V75 och får han en hyfsad start borde han lägga alla på rygg. Anders har väl ingen jätteform på grejerna men det borde han bara vinna. Sjukt bortglömd av spelarkåren... V75-5: 8 MONTDORE 15% Stark som få och på den här distansen kan jag inte se honom förlora. Favoriten har väl aldrig varit direkt bra över längre distanser och jag tycker MONTDORE är en bättre häst över just 3 km. Strykningen på Bazire dimanche betyder också 3:e spår i starten...Jansson rattar hem den här alla dagar i veckan. 2 st spikar klara...5 lopp kvar att beta av... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
passa bakspåren på Mantorp, de har en tendens att sätta dit nosen.....
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Glöm inte Rugiada dei rex, lutar åt spik vid första anblicken!
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Melander ligger lågt i startrusningen, kanske inte blir någon laddning ?
|
|
|
#23 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Hade tänkt spika Montdore på lördag, men nu vetefan.
Berghs form verkar ju vara... sådär. Galopp i varje lopp |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bergh är en pajas som inte kan ta en förlust
|
|
|
|
#29 |
|
Nu när Pajas Aiko inte kör I AM UNIQUE utan Pelle både tränar o kör,hur faen ska han torska måste ju vara stenklar med tanke hur grym den var senast,bara KJJÖÖÖRR som Jorma brukar säga.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Jag är tveksam till att två 4-åringar kan motsvara favoritskapet i avd5 då distansen är 3140. Min solklara förstahäst är 2Furyk som kan 15 på distansen.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Det är inte Bergh som kör.
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
V75-2
Stolopp är svårlösta. Men det här tar priset. 8 Darling Boko är bortlottad favorit. Håller med Coolmanriver om att 2 I Am Unique sett fin ut vid vinsterna efter tränarbyte till Per. Ostreckade 11 Pippi var fin vid andraplatsen i finalen på Valla. 7 Renate Bowl skrällvann 22/10 på Valla. Jag tycker som princip att det är amatörmässigt att helgardera. Men kan inte peka ut någon chanslös här. Tacksam för en fräsch idé.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Är inte Inken lite väl stor favorit? möter inte dåligt motstånd och senast fick den trots allt ett bra lopp med super högt tempo i tät? Denna gång tror jag det blir dödens på PU..
En av mina favorit hästar Noras Bean borde ha bra chans om han hamnar vettigt på det, vilket inte läget förordar! |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
mackpeter (+2) |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nothing But Class borde väl vara en bra spik till 12%?
Kommer till spets och ska slås därifrån på sin favoritdistans. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
AMHC (+1) Senast redigerad av spalato den 2014-12-12 klockan 13:15. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Jag har svårt att se Inken förlora detta lopp. Det taktiska känns inte svårlöst heller, (trots Trött-Örjan) han behöver ju bara köra en 11-tid rakt fram. Detta är ju en klasshäst (i bra form dessutom)och han kommer att krossa NBC från dödens alla dagar i veckan. Bästa spiken i omgången och kantbollar finns det gott om i andra lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
Utanför vann han väl ändå 2 lopp |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Någon som har Travrondens tipsettor?
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Blixt-snabb kioskvältare= Rutger Raket
AMHC (+1) Senast redigerad av spalato den 2014-12-12 klockan 15:51. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Tja, vad ska man tro egentligen. Takter har höga tankar om Darling Boko. Vinner den tunga vägen? 2 I Am Unique är ute på bättre distans nu än senast fast den vann ändå. Hårdare emot nu , men kan vinna. Aftobladets statistik-vinnare 6 Kimmono Pearl har jag ingen feeling för. Örjan får loppet efter en smart styrning nu, då hästen gjort dt bra efter tuffa lopp?
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
V75 avd 1
Hej, är ny.
Många stjärnor här, som man kommer ihåg från TP! ![]() Själv spelar jag mikro- och miniminisystem som kostar några kronor. Tycker det är roligt att spela och struntar alltid i vad alla experter har att komma med. Brukar titta på deras system och idéer sista timmarna före inlämning för att se om jag ska göra några ändringar. Även gluttar och glor i travtidningar under veckans gång men då bara för att konstatera att "jag är bäst"! Vilket tyvärr ej är med sanningen överensstämmande!![]() I avd 1 tror jag på 1 Mind Your Face/Erik A, 6 Talk The Talk/Örjan och 7 Tokio Hotel Hall med Björn Goop. Vore väl märkvärdigt om inte någon av dessa skulle gå in! Jag vet att 4 Falcon Håleryd är utropad till vinnare men av ngn anledning tvivlar jag. Visst, Johan U är bara för duktig men ändå... Får se hur det blir i morgon, vilken eller vilka av ovan som kommer med. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Hemma plan
här kommer ett kul system av1< 1 ,2 ,4 , 7 ,10 av2< 8 spik av3< 2 , 5 , 8 , av4< spik 5 av5< alla av6<1 , 2 ,4 ,5 ,9 av 7<spik 6 lycka till chompipe |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Har sett Vass eller Kass nu och Tobbe baissar ju lite på spåret för Radysin.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Jaha - och din slutsats?
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Känns lite för tidigt att spekulera, enligt SMHI ska det va snöblandat regn hela natten följt av kraftig blåst under lördagförmiddag. Får helt enkelt vänta och se hur det låter med skoändringar, om stormen ställt till det så att alla inte ens kommer till start etc.
Mina tankar så här långt: Avd 1: 1,2,3 R4,7 Avd 2: 10(evt plus 2,6,8) Avd 3: 2,3,8 och kanske 1 plus ngn till Avd 4: 1,6,9,12 (Tror mest på 1 PU här men skulle AS:et (6) få till en styrning så är ju hästen kapabel, 12 verkar bli lite av ett skrik, så den vinner väl inte, men större under har skett) Avd 5: 2,5,8,12,14,15 kanske ngn till Avd 6: Evt spik 11 Silver Annie (R1,9?) Avd 7: 1,2,4,6 Takter har väl vana vid Mantorp och jag tror, som fler, att både väder och bana i övrigt kan gynna bakspårskuskar, mer än vanligt i alla fall. Han har två, i mina ögon, bra chanser, 10 i V75:2 och sedan tycker jag att det finns stor chans att 11 Silver Annie, V75:6 får ett mkt mer passande lopp än senast. Funderar på att spika den senare. 15 % känns lite, från stor favorit till inget typ. I sista tror jag mest på 1,6, som alla andra, men varför inte 4 More than Enough som brukar kunna ha en bra rökare till slut och 4 % känns intressant. Tresoren med Erik är ju en chansning, men han brukar gå väldigt bra på tunga banor så än en gång det beror på väder och vind.
|
|
|
|
#58 |
|
Nån som har Snokens tipsettor?
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Här kommer systemet för 7 Rätt. - http://imgur.com/D6EVgUx
|
|
|
|
#61 |
|
ViTippa, Ögat, Sydsvenskan, Travronden, Spelvärde, Snoken, SS, TT
2.4 1.2.8.10 2.3 4.9 2.4.5.8.10 1.4.9 1.6.7.12 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5) |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
avd 6 1 Primo V
Är den startsnabb? |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Var hittar du spelvärdes rank?
|
|
|
|
#65 |
|
Lagt ut Omgångens Nycklar på Service Plays
Groknak (+2) |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
8-10 cm snö på ett par timmar strax söder om Mantorp och mer på väg...kan bli intressant i morgon...
|
|
|
|
#67 |
|
Intressant Nothing but class vinner avd 1 och 3 då?
|
|
|
|
#68 |
|
Dom har sin spik som drag också- såg nu tryckfel
Senast redigerad av spalato den 2014-12-12 klockan 22:18. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
P.S. Å då menar jag positivt att man har sådana likasinnade kisar som dig här på forumet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+10) Senast redigerad av coolmanriver den 2014-12-12 klockan 22:53. Anledning: förklaring(övertydlighet ej narr) |
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
1) 1 2 3 4
2) 1 2 6 8 10 3) 2 4) 1 2 3 5 6 9 11 12 5) 2 6) 1 2 9 10 7) 1 4 7
|
|
|
|
#72 |
|
Funderar över att göra systemet så här
1) 4, får Falcon dödens utanför 2 Screen Height blir det jobbigt - annars klart 2) alla 12, stolopp där ingen är chanslös 3) 2, har elitklass, 8 bortlottad, 5 skor ro, 3 kan få ledningen på favoritdistans men är blöt till slut 4) 3,4,6,9, har inte råd att ta med 1 och 2 5) 2,5,8,10,14, bör vara heltäckt 6) 1,9,11, bör vinnas av 1 eller 9 men många förespråkar 2,4,5,7 och 10 7) 1,6,7,12 Kostar 1440:-. Som vanligt är jag osäker på spikarna. Funderar vidare och kollar vädret. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Bra system. Du lämnar en björnlucka i avd IV - strecka även 4 Mr Southwind.
doob (+10) |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Vädret ser ut att bli 1-2 grader, grått men ingen nederbörd under tävlingarna.
Ligger det snö på banan nu? |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Det ligger gott om snö på backen 300m från banan!
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Finns två grymma drag i dag till låga procent, antingen är folk glömska eller har för mycket julskinka i tankarna...
AVD 5 - nr 10 Tristan Toro, sista loppet den avslutningen räcker långt i detta lopp. AVD 7 - nr 7 Västerbo Highflyer, ser ju ut som i fornstora där kommer att hävda sig väldigt bra i guld, tror jag. Med dessa två spikar, och Digitalen som tredje spik kommer systemet bli vasst... Lycka till!!
|
|
|
|
#77 |
|
Vi vet alla hur svårt det är att vinna på V7 från dåliga lägen, men jag vill ändå varna lite för Certification.
Jag tror den är bra nog att vinna, om den har TUR med resan. 5% känns bra.
|
|
|
#78 |
|
Vilka hästar är klara för finalerna på Solvalla om två veckor? Kan ju vara rätt avgörande i tex ett tvåhästarslopp
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Trinity (+1) |
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
Ingen sparar sig till det, när det är 2 veckor dit.
Skillnad om det varit 1v.
|
|
|
#81 |
|
Omgångens mest understreckade häst är enligt mig Tresor d'Inverne. Kommer aldrig komma någon fler gång i Silverdivisionen där han ligger under 5% från framspår. Omgångens mest klara fynd. Har han ens förlorat från bricka 2? Isåfall var det länge sen. Kommer bara ihåg årets två starter från bricka två där han vunnit i rätt fin stil!
Sist (kanske var näst sist. Har inte tillgång till ATG pga pissinternet i Thailand) man fick honom från bricka två körde han över dom och det till 20 gånger pengarna. Ser inte ut att bli lika bortglömd på vinnarspelet idag, men lika bortglömd som sist på V7. Om ni streckar två-tre hästar är han som säsmt tredjestrecket idag! |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Falcon Håleryd vinner inte idag med Lilluntis utan det gör Berkut Boko med Sjöström!
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Den här gången får han inte spets.
Det är därifrån han vunnit. Men det klart att %en är lockande... Citat:
|
|
|
|
#84 |
|
Om alla andra blir strukna.
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Gått bra tider de 2 senaste på lång. Går med på min bong, tack! Någon som har något inför avdelning 4? Har 4 streck men känns nästan inte som det räcker.. Senast redigerad av Icor den 2014-12-13 klockan 09:15. Anledning: tillägg |
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Skumt att TT tror på Västerbo Highflyer, när Goop sa i BjörnKollen att Fleetfoot är dagens mest säkra spik eller något i den stilen.
|
|
|
|
#88 |
|
Varför skulle TT rätta sig efter Goop ?
|
|
|
#89 |
|
För lätt idag
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 2 Screen Height 2 2 I Am Unique 3 2 Digital Ink 4 6 Skymaster 5 2 Furyk 6 1 Primo Valentino 7 1 Fleetfoot Hanover* Vadet gäller startnummer 1 rad x 50 x 0,50 kr Totalt: 25,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Är det inte uppenbart? För han kör hästen, och ser en annan som stenklar spik. Då tror han ju inte spec mycket på sin egen häst. sen att TT går ut och spikar den tycker jag är komiskt. Men kanske vill han dölja odds vad vet jag.
|
|
|
|
#91 |
|
Primo struken...
|
|
|
|
#92 |
|
primo valentino struken! impression till spets?
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Rankad trea hos mig!
|
|
|
|
#94 |
|
Nej, det är inte uppenbart.
För det första är Goop helt värdelös på att tippa, sedan ligger han alltid lågt med hästar han inte tror på. Men det är inte samma sak som att han inte kan vinna. När du rankar lopp, ska du ALLTID skita i vad andra tycker, det som räknas är vad DU tycker.
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#98 |
|
Tror personligen att Björn strider med Västerbo Highflyer. Ibland vill man inte haussa för mkt
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Impression spets o slut nu när ettan blivit struken ?
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Tycker det känns lite ohett när en häst nyss haft feber och skit... Ett streck för ledningen som alltid är +++, men ingen spik, eller?
|
|
|
|
|
#101 |
|
Jepp, Spets och slut, En spelvärd spik som just nu är en 9%..
![]() Fast det låter bra på Usain Henna, Som ska vara förbättrad sedan senaste starten och då blir han riktigt svår att stå emot. Och Usain Henna är förstahandare i turordningen och lär få en hel del av Primo Vallentions streck på sig. #Rikart Tack! för informationen, Visst ej att hon nyss varit sjuk. Senast redigerad av Trinity den 2014-12-13 klockan 10:52. Anledning: Inget bra spik, Då hon varit sjuk! |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Spikarna? Jo: Avd I: 4 Falcon Håleryd. (Efter intrycket senast är det givet testa. Går alltid fullt ut på ekipage, när jag lagt märke till nåt som stuckit ut i starten innan.) Avd V: 8 Montdore (Om barfota endast dock! Då Puros häst verkar ha lätt för att hamna i obalans, så känns ställningstagandet givet. Furyk i all ära, men det han knappt mötte senast går näppeligen att kalla motstånd gentemot dagens startfält.) Kommentar Putte64? |
||
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
V75-7
1 Fleetfoot leder och är Untersteiners bästa chans under dagen 7 Västerbo Highflyer kör Björn = enorm kuskförstärkning 12 Royal Fighter i prima författning - går lika bra bakifrån som i spets Den som har råd streckar även 4,5,6 (går med tåskor fram) |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
Men Art On Line till 0.5% då? Den vann i silver vid denna tidpunkt förra året, blir loppet kört som fan från början, och sen fortsatt tempo med dom som gillar det. Queasy, Naglo... Kan inte den susa till? BRA FORM!
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
MTE blir knappast hängande, men bör får det svårt ändå.
4% är iofs roligt. Falcon är lurig, svårt att se var han hamnar. Finns viss risk för dödens, och då går det knappast. M kan vinna barfota, men bra lopp. Citat:
|
|
|
|
#111 |
|
Tänk på att!
Falcon Håleryd har sett strålande ut i ny regi men är det en häst som vinner från dödens. Screen Height har sett väldigt bra ut och tar troligen ledningen. Radsyn America hade lekstuga med Darling boko när de möttes i September Inken har nog aldrig vart bättre än nu.Blir svårslagen även om han får puttra i dödens. Men Nothing är en tiger från spets på kort Caddie Hit var enormt fin senast och kommer såklart att fånga in de flesta men klarar han att plocka ner MR Southwind från ledningen. Montdore slipper hakar i dag. Är väldigt rejäl. Usain Henna ser väldigt formstark ut och tål att tuffa en del i spåren. Västerbo Highflyer blir det skrik på i dag. Ser inget konstigt i det. Hästen gick väldigt bra senast och är troligen inte sämre i dag. Hästen är ganska startsnabb och hittar säkert en bra position direkt. Tror också att den blir svårslagen idag. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Vadå inställning ???
|
|
|
#113 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
Gick på vad Oskar sa, Att Usain skulle vara än bättre än senaste start. Och då ej tänkt på att han är ojämn i sina prestationer. Nu blev loppet riktigt öppet.. |
||
|
|
|
|
|
#115 |
|
12 Royal Fighter (Jennifer Tillman) ligger vi lågt med inför loppet när vi har det spår vi har. Hästen är bra i ordning och bra för klassen men med ett sådant spår får man gardera runt om. Han måste med i alla fall, säger Per K Eriksson.
Kanske den inställningen han menar, det krävs tron om vinst för vinst på V75
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
I monté verkar hästen få ut sin fulla potential dock. Jag väntar till nästa montéstart innan jag funderar över Art igen. |
||
|
|
|
|
|
#117 |
|
Okej, ponera, impression får ledningen och Claes vill köra där, men hästen har varit sjuk och orkar inget 300 kvar, den som sitter i rygg, och i rygg på den kommer dras med bakåt. Vilka hästar sitter då dödens, andra ytter och tredje ytter i sista sväng?
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Stå på dig med 9 Usain Henna. 20 % är en spelvärd spik i denna omgång. |
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
HÄSTAR RES
1 1, 2, 4, 7 2 2, 6, 8, 10 3 2 DIGITAL INK 4 4, 5, 9, 12 5 2, 4, 5, 8, 14 6 2, 9 7 1, 4, 6, 7, 8, 12 3840 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 1 920,00 kr Mantorp omg. 65 ATG Team Lördag 2014-12-13 2014-12-13 11:01 HÄSTAR RES 1 4 FALCON HÅLERYD (2, 1) 2 2 I AM UNIQUE (10) 3 2, 3, 5, 9 (1, 8) 4 9 CADDIE HIT (4, 12) 5 2, 4, 5, 8, 10, 11, 12, 14 (6) 6 2, 4, 5, 7, 9 (6, 11) 7 1, 4, 6, 8, 12 (7, 2) 800 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 400,00 kr 0BA0 0324 **** 9545 Lördag 2014-12-13 2014-12-13 11:03 HÄSTAR RES 1 4 FALCON HÅLERYD (2, 1 2 2, 6, 8, 10, 11 (12, 3 3 5, 9 (2, 8 4 4, 5, 9, 12 2 5 2, 4, 5, 8, 10, 14 (11, 12 6 2 IMPRESSION (9, 7 7 1, 4 (12, 6) 480 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 240,00 kr Blir en mindre pga förskylning... avd1 Falcon gillas men riskerar grovjobbet vilket sätter ner chanserna... dock har vi inte sätt botten i honom än och Johan tror på bra chans... Spikas på lapp nr 2 och 3 avd2, Im unique blir svårslagen om Pelle är före Darling vilket jag tror han kan vara... "drag!" På lapp nr 3 tar jag även med Pippi som jag har jagat ett bra tag. (ospelad) avd3. Digital ink kan vinna fler vägar än spets! på lapp nr 2 garderar vi dock eftersom han enbart vunnit 1 av 7 på mantorp kan vara tillfälligheter... Statistiken de senaste fem gångerna har vunnits från spåren 5-5-9-10-11 därav jag chansar och låser emot på 5 och 9 på lappen nr 3.. avd4 Jag gillade intrycket på Caddie Hit senast och med det loppet på näthinnan tror jag man krossar allt i tid. avd5, Ganska öppet! Montdore på racerbalans ++ stallformen är dock ett ??? (Nahar var ju helt under isen senast), Kim har fått offensiva körorder med nr 4 "intressant!" Fyurk kan vara trevande från start men blir att räkna med om felfri.. avd6 Impression fick läget nu när 1an ströks.. Drag!. avd7 Fleefoot hanover är en stentuff märr som vill till spets, 5 av 5. Jeppe Juel har fått ett kalas läge, längesedan han hade så pass bra läge som nu. Spurtstark +++. 6 och 8 är två kapabla drag som ger lite klirr i kassan... God tur! Senast redigerad av Klanke den 2014-12-13 klockan 11:18. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Jag har kikat lite på Nothing But Class i arkivet och vill motsäga bilden av att han skulle vara extremt mycket bättre på kort distans. Finns säkert en viss skillnad med tanke på att han inte vunnit på medel än, men han har också fått mycket hårdare lopp där. Han gjorde bland annat ett heroiskt lopp på medeldistans under finalerna på Solvalla i mars. Gick bra även loppet före det på Solvalla. Senast tror jag att den bleka avslutningen hade mer att göra med att Ludde körde i 10-tempo andra femhundringen och att toppformen från sommaren kanske inte riktigt finns kvar. Såg förvisso pigg ut efter galopp för tre starter sedan, men det ska man heller inte ta för mycket på.
Som sagt, skillnaden mellan distanserna är nog inte SÅ stor som många vill göra det till. Med det sagt är det fortfarande hyfsad vinstchans från ledningen, men ingen spik för mig iallafall. |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Tycker att sista loppet är vidöppet om man inte spelar sos på Fleetfoot. Naglo har spöat ett sådant här gäng med galopp t o m . Air Gunner var det skrik på senast och Art kan allt vissa dagar så inte så många chanslösa i loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Nu är det ju inte hans egen häst, Redén som tränar och Björn har inte kört den på 1½ år så då kan man ju fråga sig hur bra koll han har.....För övrigt tycker jag inte att han är mycket att lyssna till överhuvud taget, sällan han levererar någon nyttig spelinfo.
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Det funkar inte så.
Kan man vinna gör man det, men från det läget är man helt utelämnad till de andra. Hon kan bara hoppas de kör som dårar. Självklart kommer hon inte köra först i 3e spår 1000m, ingen hittar på något så dumt. Sabbar bara hästen, men ger inte en spänn tillbaka.
|
|
|
#128 |
|
Certification ska laddas och är ju nu nedstruken ett spår, spik?
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
![]() Nejdå, Var jag som var för säker på min sak, Att Primo Valentino skulle vara etta i turordingen och nr: 11 blev då nr: 1, När jag tittade slarvigt! ![]() Tar dig då på orden och står på mig! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Själv brukar jag alltid beakta "jävligheten" som lätt drabbar mina system. Tyvärr har man ju inte råd att helgardera för jämnan...
![]() Det jävlas så lätt i garderingsloppen när spikarna suttit och när skrälldragen glider in jävlas spikarna. När sjuttsingen ska jag då få ha alla rätt? En mirakelkur som täcker dagens övningar kring detta vore klart önskvärt! Testar sockerdricka!
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Avgörande i V75-2 borde ju bli om Örjan tänker köra i ledningen med "Rex" eller inte.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Så här blev mitt bolagssystem. Många tvåor idag.
1) 1,2,4,7 (satsar på att 1 eller 2 tar ledningen. 4 favoriten dödens. 7 med Björn +++) 2) 2,8,10 (här ville jag ta med alla men modet och plånboken satte stopp) 3) 2 (elithäst med elitkusk slår detta gäng alla dar i veckan) 4) 3,4,9,12 (9 bästa hästen. Peter U säger att 3 är stallets näst bästa vinstchans) 5) 2,5,8,10 (2 är en stor och stark häst - leder länge. 10 underskattad) 6) 2,4,9,10,11 (9 bästa hästen. 2 leder länge. 4 bortglömd. 11 överstreckad) 7) 1,7,12 (1 stallets bästa vinstchans. 7 kuskförstärkt med Björn. 12 chans vid överpace. Borde haft med 4 och 6 också men fick inte råd) Kostar 1440:-. Håller tummarna för att någon sharpsare tar hem potten. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
![]() Testade då konjak o sockerdricka. Blev lika full. ![]() Provade rom & sockerdricka. Samma sak. ![]() Så nu har jag slutat dricka sockerdricka.
|
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
Jag fattar ärligt talat inte vad du yrar om.
Den har spår 12 !!! Vad tror du man gör därifrån ? Ditt prat om inställning är obegripligt.
|
|
|
|
#138 |
|
Systemet i nuläget
1: 1,2,3,4,7,10,11 2: 1,2,6,8,9,10,12 3: 2 4: 9 5: 2,8,10 6: 9 7: 1,4,5,6,7,8,11,12 Tog med en skräll i Art On Line som i princip ingen annan har med och experterna rankar honom sist eller bland de sista. Art On Line Jag har flyttat in hästarna till Åby igen och det har lyft hela stallet. Tror på en vass insats, men det blir inte lätt att vinna mot dessa tuffa hästar från spår 11. Eventuellt barfota fram nu, men det är marginellt mot skor, säger Mikko Aho |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Du vet lika mycket som jag att den är bäst barfota. Du kanske minns snacket senaste starten. De har deklarerat ett passivt upplägg då de känner sej bortlottade. Satsar alltså på finalen (man säger så). Men som jag skrev och så har även resonemanget gått om detta lopp så lär det bli körning. Jennifer lär knappast gå på ute i spåren sista varvet. Utan förlitar sig på upploppet.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Usch. Verkar bli rena leråkern idag :(
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10 2 9 Uranium 3 2 Digital Ink 4 5, 6 5 5 Ni Talar Bra Latin 6 8 Kemas Winnie 7 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12 Vadet gäller startnummer 126 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 63,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Tycker det ser lite halvknepigt ut idag. En spik är på plats. digital ink som det bara är plus på. fint spår, bra kusk, den häst som visat mest på sistone. Sen blir det värre. Är sugen på att chansspika mellby brunnello om jag hade vetat att den gått barfota. Det där går ju dock inte få några garantier på. Känns annars som att Adielsson lurar de här gröngölingarna som sitter på bra hästar:johnson, svanberg, pedersen.
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Uppmanar speakern att inte ens värma på innerspår undrar man hur det kommer gå för spetshästarna idag om innerspåret är så dåligt.
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Bärsdrickande har jag jobbat med i årtionden utan att ha sett minsta spår av förbättring vad gäller mitt systembyggande. Avrådes av den anledningen! Då spar du ju nåra till kvällen, dessutom! ![]() Nåväl, vi får väl strecka efter bästa förmåga som vanligt då. Lycka till! |
||
|
|
|
|
|
#145 |
|
Då inleder vi med 3 st från spår 2
![]() Registrerat spel Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 2 Screen Height 2 2 I Am Unique 3 2 Digital Ink 4 1, 2, 3, 4, 6 5 2, 14 6 2, 4, 6, 7, 10 7 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 Vadet gäller startnummer 400 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 8D4A 058E 0B87 1305 |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
V4 avgör till stor del hur jag bygger min V75:a
Hur ÄR banan, håller spets hästarna?
|
|
|
|
#147 | |
|
Slänger in en minirad med magen innan jag börjar att använda hjärnan
![]() Registrerat spel 2, 4 2, 8 2 Digital Ink 9 Caddie Hit 2, 5, 8, 10, 14 10 Mellby Brunello 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 12 Totalt: 80,00 kr
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
1 lopp , 1 spets seger (Dock inte imponerande)
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
- Banan är grisig, den är inte bra men jag tror inte det kommer bli sämre, sa Claes Svensson efter seger i Lopp 1 med Holy Heart.
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Bottenlös.
Får se om innern blir sämre, risk för det.
|
|
|
#152 |
|
Mantorp. Det är revansch som gäller efter bolagsfiaskot på Bergsåker. Skulle ha kört omvänt betr Nahar och Nurmos. Fasen vad lätt det alltid är efteråt. Enda positiva är väl att jag betraktade spelarkollektivet som totalt ovetande när man streckade Guli Järven mycket mycket mer än Raske Rutger. Jag såg på Dannero när Guli Järven inte ens kunde ta 20, och stod nu 40!
Efter mycket tänkande blev det till slut en spik på bolagssystemet, Digital Ink, Sedan Två av Tre i 3 lopp med följande utgångshästar, avd 4 nr 9 Caddie Hit, avd 6 nr 2 Impression och nr 9 Usain Henna och i avd 7 nr 1 Fleet Hanover. Låter väl vettigt??!! Systemen; Hästar 1 1, 2, 3, 4 res 7, 10 2 1, 2, 8, 10 res 6, 12 3 2 Digital Ink res 3, 8 4 9 Caddie Hit res 4, 12 5 2, 5, 8, 14 res 11, 10 6 2, 9 res 4, 7 7 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 12 res 9, 3 1024 RADER x 1 x 0,50 kr Totalt: 512,00 kr [B] Hästar Res 1 1, 2, 3, 4 res 7, 10 2 1, 2, 8, 10 res 6, 12 3 2 Digital Ink res 3, 8 4 9 Caddie Hit res 4, 12 5 2, 5, 8, 14 res 11, 10 6 4, 5, 6, 7, 10, 11 res 8, 12 7 1 Fleetfoot Hanover* (US) 6, 7 384 RADER x 1 x 0,50 kr Totalt: 192,00 kr Hästar Res 1 1, 2, 3, 4 res 7, 10 2 1, 2, 8, 10 res 6, 12 3 2 Digital Ink res 3, 8 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 12 res 11, 7 5 2, 5, 8, 14 res 11, 10 6 2, 9 res 4, 7 7 1 Fleetfoot Hanover* (US) 6, 7 896 RADER x 1 x 0,50 kr Totalt: 448,00 kr Senast redigerad av SO den 2014-12-13 klockan 13:08. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Verkar så, I Love Champagne tog ju slut helt
Nej jag spikar inte spets hästar idag på min V75:a
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Innerspåret verkar ju bli sämre och sämre.
Undrar om detta öppnar för att faktiskt spika Digital Ink? Min tanke innan var att dubbla Digital Ink med Nothing But Class. Men så klart lockar det även att spika Digital Ink och kunna ta med fler i övriga lopp... |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Nej det är givet att han inte får spets initialt. Jag skulle bli imponerad och förvånad om E.A sitter i spets första 200. Däremot ser jag inte det som osannolikt att han skulle ta över spets under första 1000. Hurvida det blir kört säger loppet men om han får överta smärtfritt så vinner han. Blir det en hård övertagning så tror jag inte någon av de betrodda vinner heller.
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Jag tror att banan kan spela många spratt i dag. Jag väljer att avstå. Känns för slumpartat.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Kan 7 Certification och 9 Usain Henna räcka i avdelning 6?
Eller bör man även ta med någon av Impression och Nelly Burge? |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Silver Annie icke att förglömmas
|
|
|
|
#160 |
|
Nu har två spetshästar av tre vunnit V4.
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Och tiderna är bra.
|
|
|
#162 |
|
1) Spik 4
2) Spik 10 3) 2,3,5,8 4) 1,2,3,9,12 5) 2,5,8,14 6) Spik 9 7) 1,2,3,4,5,6,7,10,12 |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#164 |
|
Inget snack om mina små drag så lägger dom här så kanske någon "räddas"..
![]() 3. FINISH FUTURE 1. AMOUR RAPIDE 4. MR SOUTHWIND 5. ARN HAMMERING 7. CERTIFICATION 7. VÄSTERBO HIGHFLYER 5. QUEASY |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Mina Spik denna omg är lite chansartade.
1-2-3-4 10 Radysin America 3 Nothing But Class 3 Bonhomme 2-5-8 4-7-9-10 1-2-7 |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Med tanke på väder och bana, så blev det såhär:
2 4 10 11 2 6 8 10 2 8 9 2 8 10 14 2 4 8 9 7 |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
Jag la också ner tankarna på spel idag då det blir alldeles för mycket lotto. |
||
|
|
|
|
|
#168 |
|
Tankar om lopp 6? Tycker att Kemas Winnie kan vara ett kul skrällbud om det klaffar
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Jag tycker Mellby Brunello blir bortglömd i avd 6. Gick väldigt bra i dödens mot Diego M Boko, som har toppform, för två starter sedan. Öppet lopp och bra hästar med mindre bra kuskar. Tror Erik löser det och jag chansspikar. Blir förhoppningsvis lite körning från start också.
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
hej nån kan hjälpa avd 5 nr 2 furyk kan det var chans spik?
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Citat:
Tar dessutom Peter position i rygg på Tobbe i lopp 4 istället, innan Sjunne stänger igen, är väl favoriten en allvarlig utmanare till vinnaren? Ser ut som en vanlig omgång såhär långt är känslan... |
||
|
|
|
|
|
#172 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 4 Falcon Håleryd 2 10 Radysin America 3 2 Digital Ink 4 4, 5, 9, 12 5 2, 5, 8 6 2, 4, 5, 7, 9, 10 7 1, 4, 6, 7, 8, 10, 11 Vadet gäller startnummer 504 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 252,00 kr Kör spikarna i början så man kan göra annat om man skulle bomma
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
Mantorp lucialördag
Mitt pyttesystem:
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 1, 4 2 3, 6, 10 3 3 Nothing But Class 4 2 You to Luscious 5 2, 5, 8, 11, 15 6 2, 9 7 1 Fleetfoot Hanover* Vadet gäller startnummer 60 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 30,00 kr Kvittonummer: 0740 C12A 4F0F 1341 Lycka till alla! |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
http://imgur.com/3TgPsCS
Efter en jäkligt fin lunch, så blev det två system. Ett redan inlämnat igår. Önskar ALLA lycka till och en underbar lördag!
|
|
|
|
|
#176 |
|
Kan ha fel och det kan spela ingen roll alls men det är väl typ 1-2 hästar som vunnit från spår 2 i gulddivisionen på 200 starter eller nåt va? För den som tror att spåren och statistiken runt det spelar roll
|
|
|
|
#177 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 2 Screen Height 2 2, 8, 10, 12 3 2, 3 4 3, 4, 9, 12 5 2, 4, 8, 10, 15 6 2, 7 7 6, 7, 12 Vadet gäller startnummer 960 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 480,00 kr Kvittonummer: CB8E AB4A 4FC5 1111
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#179 |
|
Banned
|
Mantorp 65 20141213 V75
Avd-1: 3, Res: 4 Avd-2: 10, Res: 8 Avd-3: 2,3,5,8, Res: 1 Avd-4: 1,2,3,9,12, Res: 5 Avd-5: 8, Res: 14 Avd-6: 2,4,5,9,10, Res: 11 Avd-7: 1, Res: 3 System: 1 100 rader * 1 * 0,50 = 50 kr |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 1, 4 2 10 Radysin America 3 2 Digital Ink 4 3, 9, 12 5 2 Furyk 6 7, 9 7 1, 6 Vadet gäller startnummer 24 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 12,00 kr Kvittonummer: 8FA8 8B4A 45E5 1345 |
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
falcon typ 4a i mål? jävlar!
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Jösses så lätt Johan vunnit utan omotiverad gunga. Jag spika, en trend...galopp,galopp,galopp...
Skön formkurva på vinnaren ska sägas. Seg och otillräcklig i 2 starter, bättre senast mot ljummet motstånd och nu taggad och fin! Bra tränat där!
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Tackarrrrr!!
|
|
|
|
|
#184 |
|
Surt som fan att Johans häst hoppade.
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Fin avslutning av Falcon Håleryd!
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 3, 4 (7) 2 8 Darling Boko (2) 3 2 Digital Ink (3) 4 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12 (10) 5 2, 5, 8, 10 (14) 6 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (4) 7 7 Västerbo HighFlyer (1) Vadet gäller startnummer 784 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 392,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Banned
|
Citat:
Tack Jorma! Jag visste att du skulle greja detta. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
såg det inte ut som bilen körde lite lågnt ut? Mind your face hade knappt nån vinge framför sig
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Guest
|
Hyvä Jorma! Tog lite tid och få ordning på hästen... men nu funkar den fint!
|
|
|
|
#189 |
|
Lycka till alla som är kvar & trevlig lucia.
|
|
|
|
#190 | ||
|
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#191 |
|
Falcon Håleryd kom ur rytmen bara sa Johan, därför han hoppade. Sådant som tyvärr händer i trav, och där förlorade han ju loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Kimono Pearl nu till ruskigt bra odds gör mig glad!
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
1-2-4-10 (3)
1-2-8-10-11 (9) 2 Digital Ink (8) 2-3-4-9-12 (8) 8 Montdore 7-9-10 1-2-5-6-7-8-12 (10) Ingen vidare kul start precis... Synd att inte Mind Your Face orkade överta ledningen... Eller att Berkut Boko möjligen kunde hittat ut tidigare vid upploppet. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Nu lirar vi tillbaka förlusten efter 1a avd.
2-10 på tvilling |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Gick med bike ffg senast och det gav ju ruggig effekt. Så här skriver den ansedda betaltjänsten spelvärde
"Jänkarvagnen var dock högst troligt nytt. Vi gick igenom de lopp som var tillgängliga i lopparkivet utan att hitta ett tidigare exempel och ställde även frågan till Erik Adielsson (tidigare ordinarie kusk) som inte heller minns att Kimono Pearl tävlat i ”bike”." |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Radysin gillade nog inte banan. Lurigt idag.
|
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#198 |
|
Man har mått illa förut efter V7 lopp men detta tar fan priset. Har FF som första rankad och
Missar honom på 5 häst för att jag spelar med bruden från Phuket. Blir äcklad! Hoppas jag får 3 rätt så jag kan leva med mig själv....... |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Varför spelar man med en brud från Phuket. Kan nog duga till en del på en Lördag men knappast till trav. Möjligen ritt
Senast redigerad av draken den 2014-12-13 klockan 15:08. |
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Verkar vara iskallt idag på spelet,men trägen vinner ju i längden säger dom
![]() en v5 för 180 kr 2.Digital Ink 3*4*6*9*12 2*5*8 4*7*9 1*6*7*12 |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Tror inte det hade lyckats att köra mot dödens då Darling Boko nog inte hade släppt ner henne. Men det såg inte ut att bita idag. Vi får ta den nästa gång.
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Kör samma som på V75an på V5
1) 2 2) 3,4,9,12 3) 2,5,8,10 4) 2,4,9,10,11 5) 1,7,12 Kostar 240:-. Glad Lucia!
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Spelar en DD 9-7 50 gör en litet V5 system och spikar dem också
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
V5:
1) 2,3,8 2) Spik 9 3) Spik 8 4) 2,4,5,7,9,10,11 5) 1,4,5,6,7,10,12 |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Ett litet försök på V5:an då när systemet gått åt skogen...
2 Digital Ink 2-4-9 8 Montdore 7 Certification 1-2-4-5-6-7-8-10-12 27 rader x 10 270 kr |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Som banan ser ut skulle jag kunna tänka mig att det blir 3 favoriter på raken. Starka gynnare som inte lider av tung bana. Möjligen att Montdore inte har psyke för att jobba i skiten men de andra lär ju bli ganska giftiga i dag.
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Noras gör det ju väldigt bra. Man tycker att den borde ha fått vinna.
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Örjan är otrolig. Bar ju hästen genom sista kurvan. Vilken kuskseger!
softpojk (+15) |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#213 |
|
ok. Same same but different som det heter
. Never trust a lady
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Spelvärdes idéer kan inte varit någon höjdare att betala för idag.
Nära att första hästen vann från 7,8,12 i guld sedan 2007 enligt Jens Sjödén, men bara nära... |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
De kan ju alltid skylla på banan . Det gör jag men jag ger inga betaltips och valde att stå över. Ingen som vet hur Digital hade travat på en bra bana men som den såg ut i dag hade aldrig Nothing förlorat mot den från spets så jag försvarar deras spikförslag. Det är gjort innan man vet hur banan blev. Självklar spik på Digital när man vet. Tror du att Timo och gänget sitter med spik i dag på Nothing på sina bongar så tror jag att du tror ganska fel.
|
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#218 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#219 |
|
Miss Sue V gick med skor ro idag. Passas nästa gång - i synnerhet om hon får Björn i jollen och sprintdistans.
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp, omg. 31 Lopp: 8 Spelform: Vinnare Hästar: 6 Skymaster Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: CF88 072A A9C3 1501 |
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Känsla är att det bara är galopp emot på Caddie Hit.
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
12 ggr på tvillingen 3-9. Lirar 200:-.
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Testar tvilling 3-11 hehe
|
|
|
|
#224 |
|
Är det något som är svårare att tippa än trav så är det väder. Konstigt att inga sighter har nappat på det och gör spel utav det. Enligt smhi har de 50% chans att tippa rätt dagen efter. En 10 dagars ligger på skrällnivå 1-2%. . Finns det spel på detta förresten?. Någon måste ju kunna hugga på det. Är ju väldigt snabba ryck . Nästan t o m halvtidspel på 6 timmars
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Låt 12 vinna nu
Och sen antingen 10 eller 14 så sitter 5 sexor |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Otroligt tungt åka på förstareserven i andra....
|
|
|
|
#227 |
|
Nice mannen
|
|
|
|
#228 |
|
Den vinnaren fick jag in i mailboxen ifrån ATG. Walmann var helt på det klara med att han hade bästa hästen. Det var väl första ggn nåt bra kom i liknande utskick. Lever på V5 för detsamma.
|
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Citat:
Trams! Olika sorter!
|
|
|
|
#230 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp, omg. 31 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2, 3 2 1, 2, 3, 6, 12 3 5, 8 4 2, 7, 11 5 1, 5, 6, 7, 12 Vadet gäller startnummer 300 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 300,00 kr Kvittonummer: 47CC 0FC2 85C1 1141 Är väl det enda man lever på, men svååårt.... svåårt för en femma.
|
|
|
|
#231 |
|
Fock 3 ggr plats på nätet
|
|
|
|
#232 |
|
Trams möjligen eller fylla men som inken såg ut idag hade nbc slagit den alla dagar i veckan så svar ja. Normalt nej. Inte vart aktiv i dag då jag stog över men det jag skrev var att Inken har nog aldrig vart bättre än nu och vinner troligen även från dödens men som den travade i dag så hade NBC slagit den alla dagar i veckan så svar ja
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Per Lennartsson i konkurs! Mörkat ekonomi för Sundbyholm!
Vad händer nu måntro...?
|
|
|
|
#234 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#235 |
|
Han kan fortsätta att supa hemma hos mig så ingen större skada haha. Nej såklart tråkigt. Svårt att hävda sig i dag
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
kommer till Axevalla i sommar med ett rövargäng från Sharps, då skall vi,du, laxdasen mfl diskutera den saken,spela trav poker och supa. Innan dess skall vi icke mäta kuk. som är ett av budorden.Du skall icke bedriva hor med grannens fru är det andra budordet. Det tredje är är att du skall inga gudar hava jämte de som kan trav. Det tål ju att diskuteras efter några putor brännvin såklart haaha. See yoy later alligator
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#239 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#241 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Varför detta skrik på Redéns kuse i dd:2? Känns långsökt. Igår var det å andra sidan skrik på Van Morrison, så allt e ju relativt. Västerbo besitter iallafall kapacitet.
Silver Annie med bakskor kan väl inte funka? Tror jag är en barfotavariant rakt av.
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Montdore var lika bra som jag trodde, om inte bättre. Synd att Caddie Hit åkte dig, annars bör min V5:a sitta. Ska inte lira något mer idag.
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
DD
1) 10 Mellby Brunello 2) 1 2 4 7 9 x 100 Totalt 500 kr
|
|
|
|
#245 |
|
Fick bli 100 plats på Nelly Burge, Tycker minst 2,2 ggr är bra!
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
DD 9,10-7,12 x 100:- = 400:-.
Hänger med på V5 i alla fall. |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
dd: meelby brunello mot rafolo
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
DD
6, 8, 11 8 |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Ja helt överlägsen, GRYM häst!
|
|
|
|
#250 |
|
Tvilling 7-11, 50kr
Vinnare 7, 100 kr
|
|
|
|
#251 |
|
Bra chans för lucka på Brunello!! Jobba!
|
|
|
|
#252 |
|
ERIK A!
Registrerat spel Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp, omg. 31 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2 Digital Ink 2 1, 2, 3, 4, 6, 9, 11, 12 3 8 Montdore 4 10 Mellby Brunello 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 96 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 96,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Tackarrrrr!!!
|
|
|
|
#254 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#255 |
|
Det enda som blir gratis för dig är att du får blanda leken
|
|
|
|
#256 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Läste nånstans ett uttalande av HULTMAN
12 raffinos kan växla ett helt fält på 100 meter....... Jag tänkte. Snacka kan dun i alla fall Vilken käftsmäll. |
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Ser ut som att vi blir många
. Dasen kan man ha utbyte av. All in på allt
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
kom igen nu takter. din tur nu!
|
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Vinnare 5
Tvilling 5-10-12
|
|
|
|
#264 |
|
Västerbo HighFlyer nu för en sexa. Hade varit med på sjuan om Johnny hade hållit undan med Darling Boko. Typiskt.
|
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Någon som vet hur länge fulsprit är bannad. Har såklart inte slutat spela
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Vidrigt, vilken flax man kan ha..
|
|
|
|
#269 |
|
Raden är som oftast inte svår i efterhand. De givna spikarna Digital och Montdore vinner men hade såklart inte haft 7 på ett matematiskt hur jag än gjort så +- 0 idag känns ganska bra
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Grattis alla som vann. Efter 5 rätt är man väl ändå nöjd med 400:- Och ca 5000 plus på lunchen med 400 satsat.
Kanske 500 back på vinnare/tvilling. Så är väl en ok dag, ha en grym lucia vänner, systrar & bröder. Nu blir det innebandy, sen PS4. Galopp imorgon, ganska roligt faktist. V65 ikväll.. Kastade lite pil faktist, hehe.
Trav är kul. Senast redigerad av softpojk den 2014-12-13 klockan 17:18. |
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Tja. Missade sista loppet. Någon som såg om royal fighter kom före nr 2 i placering?
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Tur det finns V3! ...(+att Bergh kan träna häst)
|
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Banned
|
Citat:
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3 Finish Future (4) 2 10 Radysin America (8) 3 2, 3, 5, 8 (1) 4 1, 2, 3, 9, 12 (5) 5 8 Montdore (14) 6 2, 4, 5, 9, 10 (11) 7 1 Fleetfoot Hanover* (3) Vadet gäller startnummer 100 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr Kvittonummer: C540 492A 4F85 1145 Utbetalt: 1 143,00 kr Grattis till alla er som vann, det blev bara 6rätt för min del. |
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Banned
|
Citat:
Datum: Lördag 2014-12-13 Bana: Mantorp Spelform: V75, omg. 65 Avd Ordinarie hästar 1 2, 3, 4 2 2, 6, 10 3 2 Digital Ink 4 12 Raffinos 5 5, 8, 10, 14 6 9 Usain Henna 7 1, 6 Vadet gäller startnummer 72 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 36,00 kr Kvittonummer: 0548 8106 C965 1305 Utbetalt: 156,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Bignblessed, du var så rätt ute idag, med lite större system hade du kunnat cashat ut 70k.
|
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Tråkigt att jag spikade Johan i första, men 6 rätt och 1550:- är väl bättre än inget
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Grattis
|
|
|
|
#281 |
|
Tack Sharps, ni är grymma, fortsätt.., synd man själv inte vågar delge mer info..
Är inne här varje dag och beundrar era inlägg. Avd Ordinarie hästar 1 2, 3, 4, 10 2 1, 2, 3, 5, 11 3 2, 8 4 1, 2, 3, 4, 9, 11, 12 5 8 Montdore 6 1, 10 7 1 Fleetfoot Hanover* Vadet gäller startnummer 560 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 280,00 kr Kvittonummer: Utbetalt: 74 147,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Skaplig dominans från Usa. De hade koll på banan
.
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Samma visa på V4 och V5. Svenskarna är kassa
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Heja Helge
https://www.youtube.com/watch?v=OEgY5CFKP7Q Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+20) |
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Yb8r3ZZAQx4 |
||
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Citat:
Grattis! |
||
|
|
|
|
|
#288 |
|
Det där hade jag inte hört men kommer nog att göra det flera gånger. Var en intressant vinnare H
. Hette hon Janna. Redan glömt haha. Ska lyssna igen.Rätt bra. Sätter sig som en v75 vinst. Senast redigerad av draken den 2014-12-13 klockan 21:21. |
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
|
|
|
|