Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-27, 22:48   #61
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vilka spikar har ss?
Tenzing och Zelda Zonk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 22:50   #62
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Behöver 2 eller 3 spikar till i morn! Många som är inne på kuskplus på Art on Line, visst det är plus, men när Erik Adielsson sitter upp bakom värsta motbudet så blir det pluset inte lika stort i min värld?

På tal om Erik så känns det som bra slagläge för honom från spår 2 i avd 5. Men tyvärr har jag dålig koll på Thaitec, är det en häst som kan vinna på v75?

Lär spika Zelda Zonk om det blir BFF i morgon. Annars var Goop inne på att Bo V kunde vara en chansspik i avd 6. Ser att den är spelad till 4% nu?
Erik ska passas från framspår. Bommar sällan därifrån. Svårslagen. Körning mellan ettan och tvåan bäddar för tredje part. 12 Aristocat Boko ?
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-27, 22:56   #63
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Du är så härligt uppfriskande med ditt statistik-hänsynstagande. Helt säkert ger det resultat på sikt!

Om hästen(Oliver) vill jag dock säga att den har haft en helt annan fräschör hos Ulf. "Hackade" sig fram fullständigt hos tidigare tränare, långt därifrån nuförtiden.

I övrigt tänker jag att större balansändringar på denna häst kanske är förödande?

(Jag saknar känsla för omgången, men funderar på Oliver som enda häst vid valfri balans. Jag tror den är bäst här helt enkelt å då känns lång distans som en fördel, när hästen handikappas av bakspår. Många balanskänsliga i detta loppet:2,5,6 väl?)
Ja man måste titta på statistiken i viss mån iallafall, och ibland kan det gå till överdrift såklart.

Balansändringen känns kanske som en extra stor osäkerhetsfaktor just för denna häst som du säger. Jag tror det iallafall.

Det där med att lång distans är en fördel skulle jag vilja avfärda som lite av en myt. Visst är du mer beroende av hur loppet körs om det är sprint, kör de vad tygen håller med bra hästar där framme är du chanslös från kön och ännu värre om de fuskar bort ett varv utan att du får chansen att runda fram till dödens. Över lång distans ökar chansen att man kan kontrollera utvecklingen med en bra häst från bakspår, de andra kommer normalt sett vara passiva stora delar och du har god chans att kunna runda fram till dödens eller ledning utan bromsklossar någon gång under vägen om det blir för dåligt tempo. Men om det inte klaffar är lång distans en nackdel då du får lägga många fler meter under vägen än de som gått spårsnålt.

För just den här hästen tror jag det är en fördel med lång distans jämfört med kortare, men den fördelen överdrivs kraftigt med motiveringen att det ska vara så mycket lättare att vinna bakifrån vid längre distanser. Loppet är inte så jättehårt, men skulle behöva vara mer ihåligt än så här för att hissa Olivers vinstchanser.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 02:53   #64
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Bear Dancer och Tenzing möter bägge hästar de inte kan svara, om alla kör för fullt. Det gör det lurigt, minns bara Frozen senast...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+1), Major (+2)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 03:16   #65
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

2
5
1,2,3,5,9 (A: 5)
2,3,5,6,12 (A: 2)
2,6,7,11,14(A: 14)
1,2,6,8,9 (A: 1)
2,7,10

1875 rader

Reduceras ner till 450 rader (6 kuponger a 75 rader) med villkoret att 2st "A-hästar" måste vinna
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 03:20   #66
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

1) 2
2) 1 2 4 5 9
3) 5
4) 2 3 4 5 6 9
5) 1 2 6 7 10 11 12 14
6) 1 3
7) 1 5 7 10
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 08:22   #67
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 6
Sharp$: 180
Standard

ser ju ut att bli rejäl körning i avd 6- många som vill trycka av,
12 twiligt eyes med Adielsson kanske skulle vara nått där till 2% ?
tandpetare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 08:38   #68
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Någon som har statistik på hur många gånger en debutant i guld har vunnit? Kan inte vara många.. En Food Money med pjuck på fötterna lär inte ha en chans som motsvarar insatsfördelningen..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 08:41   #69
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Någon som har bra koll på hur spår 1 är på Örebro kontra andra banor? Framförallt på 1609 och 2100 auto?
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 08:44   #70
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Skall inte vara någon skillnad nu när dom kortat distanserna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+2)
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 08:44   #71
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 136
Sharp$: 784
Standard

Såg lätt ut
Registrerat spel

Datum: Söndag 2014-12-28
Bana: Örebro
Spelform: V75, omg. 69

Avd Ordinarie hästar
1 2 Art on Line
2 5 Nadal Broline
3 1, 2, 3, 5, 9
4 1, 2, 6, 12
5 1, 2, 6, 9, 12
6 1 Tenzing
7 1, 5, 7, 8, 10

Vadet gäller startnummer

500 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 250,00 kr
barkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 09:08   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Skall inte vara någon skillnad nu när dom kortat distanserna.
Det är väl just vad det är? De får mer raka att accelerera på innan bilen släpper. Det är annars det stora problemet med innerspår, att det går så sakta i svängen att de inte hinner få upp farten så bra som hästarna mitt i banan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 09:15   #73
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5113
Standard

Skarp snabbanalys
Avd 1- Kan inte se hur favoriten skall förlora, ständigt detta tjat om Art On lite, när vann han på V75 sist?? Blir Jonny hängandes i dödens då blir han ju helt tossig.
Spik 1 Bear Dancer
Avd 2 - Ett starkt trehästarslås, jag rankar 5 Nadal Broline sist utav dem, klar förstahand för mig är 10 Caspian Doc en nästa gångare i mina papper, tredje hästen är nr 4 Figaros Dream, hemmasegern i omgången??
Avd 3- Spik Food Money, får överta spets och brusar undan på 12 blankt.
Avd - 4 Svårt lopp men lyfter fram två hästar, 5 Trailing Edge som ibland ser ut som en gulddivisionare, ofta bra efter vila och firma Bergh /Jansson, den andra kusen perfekt inmatchad?? Bearhawaii. Men strecka på...
Avd 5 - Omgångens stora drag kommer här. tror att Olle Goop vinner åkandes med Hes a Difficult, tror att de på mellanvolten segerstrider, (jag vet att det inte är statistiskt rätt...)
Avd 6 - Också svårlöst, Tror det blir tokkörning med de flesta från framstår, gynnar 10,12
Avd -7 I am Unique, om hon får fuska bort lite i ledningen så kan hon vara en smällkaramell.
Lycka till!!
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 09:15   #74
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tandpetare Visa inlägg
ser ju ut att bli rejäl körning i avd 6- många som vill trycka av,
12 twiligt eyes med Adielsson kanske skulle vara nått där till 2% ?
Hej! Kul med "nya" på forumet! 2% speglar nog vad hästen har för chans, max. Vid senaste 2:a-platsen vek hästen ner sig mot Goops Tintin. För mig duger det inte om du sedan ska klara hävda dig på V75 ifrån bakspår. Plättlätt vinst och fin ifrån ledning senast i blufflopp förstås. Visst, får Erik fart på hästen likt då över upploppet, varför inte? Du kanske har rätta känslan här och hästen kanske trivs med ditt uppmålade scenario? Gå då på den känslan! Själv hoppar jag, men samtidigt spelar jag ju smått på V75(oftast). Hästen är absolut en klart duglig häst, men läge och motstånd?

Jag har själv snöat in på "bonn"-hästen Heart Jack, som Jorma kör här, då det varit imponerande insatser mot skralt motstånd på slutet. En "rolig", som riskerar falla platt? Dessutom har jag trevliga spelminnen på hästen sedan långt tillbaka i tiden. Nu verkar kusen höjt sig lite till, eller?

Här tänker jag gardera! Därmed inte sagt att favoriten känns svag i detta race. Nä, den har varit ruggigt fin i två raka!

2 Nelly Burge är en härlig spurtkanon, med bra startspår. Distans och startsnabbhet är ju frågetecken.

8 Primo Valentino har verkligen visat sin kapacitet på sistone, liksom favoriten. Struken senast dock. Bildskön rackare!

I garderingslopp är det alltid värt chansa med vad som helst, helt klart! Bygg systemen runt egna idéer, glöm inte av det!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-28, 09:23   #75
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är väl just vad det är? De får mer raka att accelerera på innan bilen släpper. Det är annars det stora problemet med innerspår, att det går så sakta i svängen att de inte hinner få upp farten så bra som hästarna mitt i banan.
Att tiga är guld säger dom. Jag erkänner mitt misstag men jag har helt enkelt lyssnat på fel människor. Idén var väl att hästarna skulle få mer raka att springa på och slippa acceleration genom kurvan bakom bilen. Vid en snabb googling så visar det sig att det inte föll ut riktigt som det var tänkt.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td