|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Jag dricker inte ofta, i princip aldrig. Nu ska jag ta ett glas vin för jag vill känna smaken. Det handlar inte om att jag förlorade 500+Ev utdelning.
Som jag skrev i en annan tråd, jag är rel ny på trav. Men man ska hålla rakt spår på uplopp. är det logikst att säga "Tror inte han vart diskad för att han kanske inte hunnit fram?" Är Trav ett jävla "vi tror det blivit så vi kör på"... Ska inte ALLA ovasett kusk, häst, spår. Ha samma j-va chans? En gång så kollade jag trav på färjestad, där en häst vart diskad till Björn Goops favör.. Många här var tveksamma till att det skulle vara en diskning, jag kunde inte riktigt avgöra med tanke på brist av kunskap. Men detta. När man får reprisen framifrån. då hästarna springer emot dig. Gubbfans häst går ju ut totalt kanske en meter, när Ohlsson FLYGER förbi. Sen ha uppkäftighet i intervjun och säga "Det var ju otur för Ulf att vi hakade fast då han gick snabbare". Ni som varit med längre än mig, några år minst. Var det bättre för? För.. regelverekt i Trav verkar vara lite j-vla kalle anka? Detta är inget skrivet för jag är arg, frusterad eller tiltad. utan för att jag vill gå vidare med större kunskap om sådana här kommande situationer. Mvh doob, hoppas du hittar V4an!
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Nuförtiden känns det som att kuskarna inte ska lämna in protester utan att domarna ska kolla på eget bevåg och se det själva i förstaläget. Nu kanske det sköts på annat sätt via stallbacken eller nåt men var LÄNGE sen jag såg en kusk vända upp och åka och tala med domarna innan de lämnat banan.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2015-01-02 klockan 14:27. |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Tack ska du ha! Hoppas sätta den! Gällande domslutet (eller det uteblivna domslutet) så är min första tanke "been there - done that" men det är såklart inte med en axelryckning! Det är för jävligt när man drabbas och nu kanske jag vinner på det! Jag gnäller såklart inte men tycker att det likväl är skandal och för jävligt! Den enda lärdom vi kan dra är att försöka lära oss lite om hur kompetenta måldomarna är bana för bana och därmed försöka ställa in oss på glädje eller frustration. Händelsen i sig går ju inte påverka än mindre domarnas beslut men att ta något för givet... Nej, det är min lärdom att det kan man aldrig göra! Man slutar aldrig förvånas hur krokig deras bedömningsinstrument är! Tycker fan att vi spelare och aktiva borde ha rätt till ljudupptagning över deras resonemang innan dom kommer fram till beslut för att undvika "fan farsgubben har spikat den där....den kan få slinka va?". Nu hårddrar jag men ni vet vad jag menar...
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#35 |
|
Dödens och andra ut känns bra.... För spets kroknar väl?
|
|
|
|
#36 |
|
Hoppas 11 vinner och 12an får komma 2a =)
|
|
|
|
#37 |
|
Fan jag spyr!! Oflytet fortsätter!!
Piss-Jönsson sitter kvar och Ohlsson får dra fram Kontio som äntligen fattat hur banan fungerade... HELVETE VAD SUR JAG ÄR ÖVER DETTA STÄNDIGA HELVETE TILL MISSFLYT!!!!!
|
|
|
|
#38 |
|
Synd doobis, bara komma igen till V64
|
|
|
|
#39 |
|
Absolut. Mitt intresse var mycket större då iaf. Det var roligare att gå på banorna som hade mer publik och mer små-events och sponsorer på plats som gjorde det trevligt.
Bara en småsak som att hamburgarna kostade 30 kr istället för 60 kr och att inträdet lägre gör sitt i förlängningen. Aldrig förstått det där riktigt. Minst 90% av alla spelare går back och inte åker man hem med 200 kr på fickan om man åkte dit med 1000 kr. Så banorna får ju pengarna på annat sätt än genom inträde och mat. Sen att ATG kanske roffar åt sig mer av spelpengarna och det är därför banorna agerat som de gjort är ju bara bedrövligt. Mindre folk på banorna förlorar ju ATG mest på i förlängningen även om banorna får ta största smällen i förstaläget. Sen att man kunde prata med kuskarna och få info som inte ALLA kunde få gratis var trevligt. Det gjorde nog ingenting för vinstchansen men känslan att det ökade vinstchansen var trevlig.
|
|
|
|
#40 |
|
Orkar snart inte... Funderar allvarligt på att lägga ner tre fyra veckor. Det släpper inte...
Har tagit time-out förut med framgång. Samtidigt... När man är där och hugger så måste det ju släppa? Skillnad när man är ISKALL och allt bara galopperar och har sig. Lättare då att avstå helt.
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#43 |
|
SE HIT SE HIT
V3 Solvalla Avd 2. Glöm inte att strecka strecket! I monté nu! Haha
|
|
|
|
#44 |
|
Jag har tagit en kortare paus på några dagar. Tömde mitt ATg konto. I morgon startar mitt travår 2015 med nya insatser. Ska räkna varenda krona i år och se vart jag landar efter årets slut.
|
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|