Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-07, 11:33   #46
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2218
Standard

Har analyserat lite och utgått ifrån att det blir barfotaförbud. Tror det blir minst sexsiffrig utdelning idag om förutsättningarna står sig.

V86-1: Kommer låsa på Flemmings hästar, nån av dom borde trilla undan om inte annat så via OS. Flemming tar alltid minst en seger på Åby och jag tror den kommer här. Ser inga utpräglade skohästar som ska kunna hota här.

V86-2: Här förordar jag helgardering då i stort sett alla kan vinna. Favoriten Rugiada Dei Rex blir ruggigt överspelad här. Har aldrig vunnit på distansen i Sverige och har aldrig vunnit med skor på heller vad jag kan se. Förstahästen för mig är Talk the Talk från ett bra spår, har vunnit på distansen och har vunnit med skor.

V86-3: 1,5,8,10 borde vinna detta. Tror inte så mycket på Raggamuffen men OS ökar chanserna så vågar inte lämna den utanför kupongen.

V86-4: 2,3,4,5,11 och det är helstängt. Tror mycket på Uranium om det blir körning där framme. I Me Mine med Torbjörn från spår 3 kan jag inte fatta bara är spelad till 1% just nu. Hästen vann ett 100k lopp i maj med skor på. Visserligen är det ett sto men jag taxerar ändå vinstchansen till högre än 1% med rådande förutsättningar.

V86-5: 5,7,8,10,12 tror jag kan vinna detta. Övriga är barfotahästar.

V86-6: Omgångens bästa spik enligt mig. Wishing You Well med Lugauer från spår 2. Hästen har 3 raka segrar och går alltid med skor.

V86-7: Bazir Dimanche och Bergshults Leffe känns intressanta här, men jag tror mest på Angelo Am. Tänkbar chansspik för egen del.

V86-8: Vacqueyras tänkbar spik här. Torbjörn upp och hästen vann ett 100k lopp för nästan exakt ett år sedan på samma bana från samma spår MED skor på. Venkatesh blir nog värst emot men är ej att lita på.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:00   #47
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Bra med inlägg runt utländska hästar. Svårt för de flesta av oss att ha tid skaffa oss koll.
Jag gillar ju de små streckspelen. Kollade in Juels häst i första V4: Nr 6 Ursus Hoff

En fin fuxig häst som vunnit övertygande ifrån dödens på 17-tider. Det såg allt annat än bottnat ut, om nöden nu kräver lite mer. Dock väldigt osäker krabat, som Jeppe får ta det relativt varsamt med.

Motståndet är ju så bedrövligt att det borde gå vägen. Tänkbar spik.
Helgarderingen är väl solklar om man har nån annan spik klar för sig?

RED: Den danska loppreferenten sade, över upploppet vid comebackvinst, typ: "Den här hästen har Jeppe förväntningar på...".
Duger väl bra, med tanke på att Jeppe bygger sitt stall med en mängd kapabla krabater?

Det är nog bara dubbla galopper emot imorrn...

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-07
Bana: Åby, omg. 2
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6 Ursus Hoff* (10)
2 5, 7, 8, 10, 12, 14, 15
3 5, 9, 14
4 2 Wannabe

Vadet gäller startnummer

21 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 42,00 kr

Kvittonummer: Står nån av Axel Fame, Thengill eller Linus Wibb hela loppet?
Jag hade faktiskt spanat lite på Ursus Hoff sedan tidigare. Håller helt med dig på den fronten. Jeppe har också sagt att det är en "riktigt fin häst" och då borde den ju vara klar i det här sammanhanget. Gillar du loppen utanför streckspelen kan du ta en titt på Ursus Hoffs halvbror Unbeatable Racer som inte ser helt oäven ut och startar i Lopp 1 på Åby. Pappan för båda är Racer Bourbon som bland annat är helbror till toppstoet Qualita Bourboun. Kanske ingen stenklar, men mest meriterad här och tänkbar till ett hyfsat odds. Dessutom är det kungen Morten Friis som sitter i sulkyn, det är aldrig fel!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:26   #48
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
V86-2: Här förordar jag helgardering då i stort sett alla kan vinna. Favoriten Rugiada Dei Rex blir ruggigt överspelad här. Har aldrig vunnit på distansen i Sverige och har aldrig vunnit med skor på heller vad jag kan se. Förstahästen för mig är Talk the Talk från ett bra spår, har vunnit på distansen och har vunnit med skor.
Jag kollade lite snabbt på Rugiada Dei Rex. Hon har gått en halv sekund snabbare på distansen än resten av hästarna i fältet. På åtta försök i Sverige har hon en andraplats, tre tredjeplatser, tre fjärdeplatser och en sjätteplats över 1600 meter. Med tanke på att hon inte har varit favorit i något av loppen och vinner var femte lopp i genomsnitt är det inte ett särskilt dåligt facit. För övrigt har hon ju vunnit två lopp på kort distans i Italien, förvisso på tider som inte säger någonting, men ändå. Frågetecknet för skor på köper jag, men det känns konstigt att utgå ifrån att det blir barfotaförbud när det kördes barfota på Solvalla förra veckan. Jag är inte från Stockholm så har ingen koll på vädret, men enligt det jag har läst mig till är det större chans att det blir valfri balans än barfotaförbud.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-01-07 klockan 12:28.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:33   #49
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag kollade lite snabbt på Rugiada Dei Rex. Hon har gått en halv sekund snabbare på distansen än resten av hästarna i fältet. På åtta försök i Sverige har hon en andraplats, tre tredjeplatser, tre fjärdeplatser och en sjätteplats över 1600 meter. Med tanke på att hon inte har varit favorit i något av loppen och vinner var femte lopp i genomsnitt är det inte ett särskilt dåligt facit. För övrigt har hon ju vunnit två lopp på kort distans i Italien, förvisso på tider som inte säger någonting, men ändå. Frågetecknet för skor på köper jag, men det känns konstigt att utgå ifrån att det blir barfotaförbud när det kördes barfota på Solvalla förra veckan. Jag är inte från Stockholm så har ingen koll på vädret, men enligt det jag har läst mig till är det större chans att det blir valfri balans än barfotaförbud.
Det har varit snack om barfotaförbud, men det kanske bara gäller Åby då? Är det valfri balans på Solvalla så spricker mina analyser minst sagt.

Rugiada barfota är en tänkbar spik isåfall.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:38   #50
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Åby- barfotaförbud tills vidare oavsett hur fin banan är.

Solvalla - Troligt barfota men möte med banvet kl 16:15.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:40   #51
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jag kollade lite snabbt på Rugiada Dei Rex. Hon har gått en halv sekund snabbare på distansen än resten av hästarna i fältet. På åtta försök i Sverige har hon en andraplats, tre tredjeplatser, tre fjärdeplatser och en sjätteplats över 1600 meter. Med tanke på att hon inte har varit favorit i något av loppen och vinner var femte lopp i genomsnitt är det inte ett särskilt dåligt facit. För övrigt har hon ju vunnit två lopp på kort distans i Italien, förvisso på tider som inte säger någonting, men ändå. Frågetecknet för skor på köper jag, men det känns konstigt att utgå ifrån att det blir barfotaförbud när det kördes barfota på Solvalla förra veckan. Jag är inte från Stockholm så har ingen koll på vädret, men enligt det jag har läst mig till är det större chans att det blir valfri balans än barfotaförbud.
Det småsnöar och är inte så mycket vind i Sthlm. Har snöat sedan i går kväll, men inte alls några mängder. Så i det stora hela ser det bra ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 12:42   #52
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Ett trevligt litet chanssystem:

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-07
Bana: Solvalla / Åby
Spelform: V86, omg. 1

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2 (10)
2 1, 3, 6 (5)
3 5, 8, 11 (1)
4 5 Dead Wood (4)
5 5, 6, 8
6 1, 2 (10)
7 2, 7 (9)
8 7, 12 (6)

Vadet gäller startnummer

432 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 108,00 kr

Kvittonummer: A982 D0D8 xxxx xxxx
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:01   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Är Ernst Hugo ens intresserad av att köra för ledning?
Första starten på ett år med dojor, x antal galopper på den balansen och som bäst en 6e plats genom hela karriären..
Dock är galopperna i volt, auto är det inga större problem.

2 Ernst Hugo (Peter U Andersson) tänker jag prova i spets om vi kommer dit och får vi bestämma en bit kan det räcka till seger. Skor runt om är ett stort minus, säger Peter.

Från aftonbladet

Sen om det håller är en annan sak, men raggamuffin får ingen ledning iaf!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+5)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:12   #54
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Lite vinnartips från Bergh och hans hemsida.
Den första satte han på lunchen idag. Officer C.D mycket lite streckad på V86, 7%.

Bergsåker 7/1 Beauytson
Solvalla 7/1 Officer CD
Bollnäs 8/1 Unogaren (om barfota)
Östersund 9/1 Eld Lotus och Cash'em
Romme 10/1 Montdore
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:17   #55
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Skönt att dagens bästa spik är streckad på 2%!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:21   #56
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Skönt att dagens bästa spik är streckad på 2%!
Lätt Remus Tiki!
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:23   #57
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

...

Senast redigerad av trance_error den 2015-01-07 klockan 13:45.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 13:46   #58
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2218
Standard

Sen gäller det att få in dom där 2% spikarna också...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 14:24   #59
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

Sebastian Sund?
Undrar om dem menar den hos spelvärde.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 14:27   #60
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Sebastian Sund?
Undrar om dem menar den hos spelvärde.
Dom skriver ju bara att det är en singelprocentare. Jag tror dom spikar Officer C.D eftersom Robban själv har sagt att han tror på seger.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td