Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-06, 19:14   #16
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

måske men


Kan öppna hyfsat snabbt och i brist på riktiga
startraketer utanför sig, är det bra chans på spets, annars lär han få
ett bra Open Stretch läge till slut och då går ingen men ved gadering f'rste hest for mig er 8 Seven Jersey ett tidigt motbud även
om han har fått ett punschigt läge bakom bilen, vilket också tyvärr
förstör möjligheterna en del för att kunna bärga en ny segergloria.
Drog i hård fart senast från spets och höll knappt undan till segern
efter att han blev utmanad sista biten. Har ändå sett bra ut i de
senaste starterna och ska passas tidigt. Veijo Heiskanen laddade
senast från start med ellers åben bag om.....
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 19:51   #17
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Några första tankar om 3 av loppen:

1. Ett på pappret mycket jämnt lopp. Min första häst i nuläget är ändå 4 Denim Boko som Per Nordström alltid har hållit väldigt högt. Kanske inte så konstigt då den som två-åring vann svensk uppfödningslöpning med 600 laxar i första pris! Även 3-års säsongen började på bästa sätt, men sen har det gått sämre. Som så många andra hästar så fick Denim svårt att bära sina intjänade pengar från unghästtävlandet. Men nu verkar hon vara på gång igen. Visserligen ett tämligen ungt sto mot mer meriterade hingstar/valacker. men här tror jag hon tar ledningen i ett tidigt skede, eventuellt att hon övertar från 3 Strong Reasons som oxå är mkt snabb ut. Eftersom hon har speeden och det är OS så kanske Per släpper till Keeping Julia och borde ha vettig chans att speeda ner denna tillslut. Denim går oxå mycket bra med skor och det kan man ju inte säga att de flesta av konkurrenterna gör, så här känns det som hon har en klar fördel gentemot de flesta andra i fältet. Men en som fungerar på skor är just nämnda Strong Reasons, som jag tror är allra snabbast första stegen och bör få en fin och vilsam resa på innern och i nuläget är den streckad på 0,7% vilket är för lite. Om inte annat ska det bli skoj att se vad Unibet och Bet365 erbjuder för platsodds på denna! När jag ändå skrivit så mycket om detta loppet får man väl nämna Henke Diablo som har haft en otrolig utveckling som 10-åring. Har nu 5 raka segrar men alla är tagna från ledningen och där trivs han tydligen bäst. Visst har han varit fin men det har varit mot relativt enkla hästar. En annan bra häst är Flemmings Huge Star från bricka 1. Men här kan han inte förvara någon spets och denna häst har aldrig vunnit med skor och visade en klar begränsning med dojor på senast. Klar fördel Denim! Roligt platslir Strong Reasons!

2. Här kommer väl en mycket bra spik i 1 rugiada dei rex!? Visserligen inte en häst som vunnit ihjäl sig men här tror jag att hon är klart snabbast ut bakom bilen och spetsade från samma läge mot betydligt bättre hästar 26/11. Hon är härdad i tuffa gäng och gjort det riktigt bra! Som det känns nu är hon en av omgångens mest klara...

8. Ett roligt, fint och spelvänligt lopp. Som det känns nu kommer jag chansa med omgångens lås här, detta innehåller en rolig och trolig som man brukar säga 12 Venkatesh skulle väl kunna vara en spik egentligen, kapacitetsmässigt finns väl ingen som rår på honom!? Men han är knepig i travet och det ger såklart ett frågetecken. Senast körde Örjan honom väldigt passivt men avslutningen var verkligen av bästa sort. Han gillar distansen. Men efter avslutningarna av 5 James Broline på slutet måste jag bara ha med honom när han i nuläget är totalt bortglömd 2%! Även på denna häst känns det spännande att se vad man erbjuds för platsodds hos nätbolagen.

Bägge dessa hästarna samt Rugiada går alldeles utmärkt med skor om det nu mot förmodan skulle bli barfotaförbud på Solvalla imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), mijo14 (+5)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 20:54   #18
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 168
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Några första tankar om 3 av loppen:

1. Ett på pappret mycket jämnt lopp. Min första häst i nuläget är ändå 4 Denim Boko som Per Nordström alltid har hållit väldigt högt. Kanske inte så konstigt då den som två-åring vann svensk uppfödningslöpning med 600 laxar i första pris! Även 3-års säsongen började på bästa sätt, men sen har det gått sämre. Som så många andra hästar så fick Denim svårt att bära sina intjänade pengar från unghästtävlandet. Men nu verkar hon vara på gång igen. Visserligen ett tämligen ungt sto mot mer meriterade hingstar/valacker. men här tror jag hon tar ledningen i ett tidigt skede, eventuellt att hon övertar från 3 Strong Reasons som oxå är mkt snabb ut. Eftersom hon har speeden och det är OS så kanske Per släpper till Keeping Julia och borde ha vettig chans att speeda ner denna tillslut. Denim går oxå mycket bra med skor och det kan man ju inte säga att de flesta av konkurrenterna gör, så här känns det som hon har en klar fördel gentemot de flesta andra i fältet. Men en som fungerar på skor är just nämnda Strong Reasons, som jag tror är allra snabbast första stegen och bör få en fin och vilsam resa på innern och i nuläget är den streckad på 0,7% vilket är för lite. Om inte annat ska det bli skoj att se vad Unibet och Bet365 erbjuder för platsodds på denna! När jag ändå skrivit så mycket om detta loppet får man väl nämna Henke Diablo som har haft en otrolig utveckling som 10-åring. Har nu 5 raka segrar men alla är tagna från ledningen och där trivs han tydligen bäst. Visst har han varit fin men det har varit mot relativt enkla hästar. En annan bra häst är Flemmings Huge Star från bricka 1. Men här kan han inte förvara någon spets och denna häst har aldrig vunnit med skor och visade en klar begränsning med dojor på senast. Klar fördel Denim! Roligt platslir Strong Reasons!

2. Här kommer väl en mycket bra spik i 1 rugiada dei rex!? Visserligen inte en häst som vunnit ihjäl sig men här tror jag att hon är klart snabbast ut bakom bilen och spetsade från samma läge mot betydligt bättre hästar 26/11. Hon är härdad i tuffa gäng och gjort det riktigt bra! Som det känns nu är hon en av omgångens mest klara...

8. Ett roligt, fint och spelvänligt lopp. Som det känns nu kommer jag chansa med omgångens lås här, detta innehåller en rolig och trolig som man brukar säga 12 Venkatesh skulle väl kunna vara en spik egentligen, kapacitetsmässigt finns väl ingen som rår på honom!? Men han är knepig i travet och det ger såklart ett frågetecken. Senast körde Örjan honom väldigt passivt men avslutningen var verkligen av bästa sort. Han gillar distansen. Men efter avslutningarna av 5 James Broline på slutet måste jag bara ha med honom när han i nuläget är totalt bortglömd 2%! Även på denna häst känns det spännande att se vad man erbjuds för platsodds hos nätbolagen.

Bägge dessa hästarna samt Rugiada går alldeles utmärkt med skor om det nu mot förmodan skulle bli barfotaförbud på Solvalla imorgon!

V86 avd 2

Häst Med skor På V75 Övrig
1 0/2 0/6 Har vunnit 1 av 2 när den körts i ledningen
2 3/38 0/4 Har vunnit 1 av 3 när den körts i ledningen
3 6/25 0/5 Har vunnit 1 av 2 när den körts i ledningen
4 1/5 0/5
5 0/4 1/6 Har vunnit 2 av 2 när den körts i ledningen
6 0/20 0/3 Vann inte på 19 starter ifjol
7 5/50 0/1
8 5/52 0/6 Har vunnit 6 av 12 när den körts i ledningen
9 3/8 1/6
10 10/51 1/8 Vilat drygt två månader
11 1/20 0/3 Vann inte på 27 starter ifjol
12 3/39 1/13 Vann inte på 24 starter ifjol
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 21:27   #19
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Snabb-analys

(analysen är gjord med barfota-balans mest)

1 Huge Star är loppets drag! Bakom är dt stallkamraten 2 Keeping Julia tillsammans med 6 Search Launcher och 12 Leader Thom som är i sitt livs form. 4 Denim Boko är spesbudet. Hela vägen ?

Loppets drag är 9 Anastacia Trot. Bättre än raden! 1 Ruigada dei Rex ska med på lappen. Mött tufft motstånd, enklare nu. 12 Bear With Me är loppets bedövare ! 7 Angel France snackis senast. Dags nu?

1 Raggamuffin överlägsen senast. Distansminus nu. 10 Renda LB. Är mitt första-val. 11 Gantab Håleryd möter beskedligt motstånd nu. Plugga på !


2 Octopus tar säkert hand om spets..Formen? 4 Quality Questioned måste snart få vinna lopp. 5 Deadwood var på väg mot seger (?) när galoppen kom senast. 11 Uranium är loppets givna ide. Sylvass avslutning senast. Med skor!

5 Network Broline är ett spikförslag! Imponerat med sin löpskalle!

9 Warrawee Persus en besvikelse senast. Får en ny chans. Robert Berghs duo ska med likaså. Plugga på !

Hästarna 7.9.12 kan alla vinna.4 Mr Simpson finfin senast. Skor nu? 5 Careful Victory spets o släpp. OP-vinnare? 8 Top Model målfotoslagen senast. Se upp! (Twitter vann)Bakom vill jag nämna 3 Berghults Leffe som får ny kusk i Johan nu. Plugga på!

12 Venkatesh gick bra senast och kommer att få många anhängare på grund av denna presentation. Är dock lite för ojämn. Garderar med 8 Papparazzi M och loppets drag i 7 Vacqueyras, som varit ute i tuffa gäng på sistone. Tobbe upp nu =plus plus!

Senast redigerad av spalato den 2015-01-06 klockan 23:34.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 21:50   #20
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Några första tankar om 3 av loppen:

1. Ett på pappret mycket jämnt lopp. Min första häst i nuläget är ändå 4 Denim Boko som Per Nordström alltid har hållit väldigt högt. Kanske inte så konstigt då den som två-åring vann svensk uppfödningslöpning med 600 laxar i första pris! Även 3-års säsongen började på bästa sätt, men sen har det gått sämre. Som så många andra hästar så fick Denim svårt att bära sina intjänade pengar från unghästtävlandet. Men nu verkar hon vara på gång igen. Visserligen ett tämligen ungt sto mot mer meriterade hingstar/valacker. men här tror jag hon tar ledningen i ett tidigt skede, eventuellt att hon övertar från 3 Strong Reasons som oxå är mkt snabb ut. Eftersom hon har speeden och det är OS så kanske Per släpper till Keeping Julia och borde ha vettig chans att speeda ner denna tillslut. Denim går oxå mycket bra med skor och det kan man ju inte säga att de flesta av konkurrenterna gör, så här känns det som hon har en klar fördel gentemot de flesta andra i fältet. Men en som fungerar på skor är just nämnda Strong Reasons, som jag tror är allra snabbast första stegen och bör få en fin och vilsam resa på innern och i nuläget är den streckad på 0,7% vilket är för lite. Om inte annat ska det bli skoj att se vad Unibet och Bet365 erbjuder för platsodds på denna! När jag ändå skrivit så mycket om detta loppet får man väl nämna Henke Diablo som har haft en otrolig utveckling som 10-åring. Har nu 5 raka segrar men alla är tagna från ledningen och där trivs han tydligen bäst. Visst har han varit fin men det har varit mot relativt enkla hästar. En annan bra häst är Flemmings Huge Star från bricka 1. Men här kan han inte förvara någon spets och denna häst har aldrig vunnit med skor och visade en klar begränsning med dojor på senast. Klar fördel Denim! Roligt platslir Strong Reasons!

2. Här kommer väl en mycket bra spik i 1 rugiada dei rex!? Visserligen inte en häst som vunnit ihjäl sig men här tror jag att hon är klart snabbast ut bakom bilen och spetsade från samma läge mot betydligt bättre hästar 26/11. Hon är härdad i tuffa gäng och gjort det riktigt bra! Som det känns nu är hon en av omgångens mest klara...

8. Ett roligt, fint och spelvänligt lopp. Som det känns nu kommer jag chansa med omgångens lås här, detta innehåller en rolig och trolig som man brukar säga 12 Venkatesh skulle väl kunna vara en spik egentligen, kapacitetsmässigt finns väl ingen som rår på honom!? Men han är knepig i travet och det ger såklart ett frågetecken. Senast körde Örjan honom väldigt passivt men avslutningen var verkligen av bästa sort. Han gillar distansen. Men efter avslutningarna av 5 James Broline på slutet måste jag bara ha med honom när han i nuläget är totalt bortglömd 2%! Även på denna häst känns det spännande att se vad man erbjuds för platsodds hos nätbolagen.

Bägge dessa hästarna samt Rugiada går alldeles utmärkt med skor om det nu mot förmodan skulle bli barfotaförbud på Solvalla imorgon!
Tror inte Strong Reasons tar en längd på huge star.
Ska det va någon så är det Denim Boko som gör det på Storng Reasons och dem övriga invändiga, men är inte 100.

Som sagt många startsnabba hästar i första.

Senast redigerad av trance_error den 2015-01-06 klockan 21:58.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 21:51   #21
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
Kan öppna hyfsat snabbt och i brist på riktiga
startraketer utanför sig, är det bra chans på spets, annars lär han få
ett bra Open Stretch läge till slut och då går ingen men ved gadering f'rste hest for mig er 8 Seven Jersey ett tidigt motbud även
om han har fått ett punschigt läge bakom bilen, vilket också tyvärr
förstör möjligheterna en del för att kunna bärga en ny segergloria.
Drog i hård fart senast från spets och höll knappt undan till segern
efter att han blev utmanad sista biten. Har ändå sett bra ut i de
senaste starterna och ska passas tidigt. Veijo Heiskanen laddade
senast från start med ellers åben bag om.....
2 och 3 är snabbare ut än Raggamuffin.
5 är inte så dålig ut heller.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 22:25   #22
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Jag tänker om Denim Boko att den är blöt till slut "rakt igenom". Det funkade att hålla hög fart för tvååringar över upploppet och lyckas vinna, när hon var just 2 år. Det duger inte bland vuxna djur. För mig var känslan senast att 2:a-platsen var smickrande.

Nä, när det tunga gardet med Takter, Jonte, , Farsan, Jeppe, Jensen, Uhrberg å inte minst Thorson sätter in slutstöten, så kommer Per få hoppas på pengar med sig hem.

Jag håller Denim som ständigt avslag i klassen fram tills hon visar att hon klarar av att vinna. Är hon spelad under 5% kan hon komma med på "spets", för den tar hon nära nog alltid om så önskas...

Jag streckar ej.
_______________

Min danska turhäst 6 Remus Tiki kommer ut i III:e. Loppet känns klasslöst överlag, så jag ska unna mig att ta med den till 2%.

Vid de senaste två danska vinsterna har jag varit framme å tagit för mig. Även historiskt, flera år tillbaka i tiden, kan jag minnas att jag varit lyckosam med Remus. Minst 3ggr bra vinstspel på en häst jag tagit rygg på ett fåtal ggr är toppstatistik!

Kul, det här med att ha sina tur- alternativt favorithästar inom travet.
______________

På "jaga"-listan:

Det får bli låset i VIII:e på favoriterna 8 & 12. Att två så kapabla hästar kan vinna så sällan!? Få se om spåren underlättar?
______________

Följehästen:

En bra häst som "nästan" räcker till i sina lopp den startar i mest hela tiden. Denna gången känns förutsättningarna tuffare än på bra länge. Slipper dock Adrians V75-vinnare som stått i vägen vid ett par tillfällen. Denna ggn 2% i avd VII: 11 Handsome Knight!

Streckas! Ett tag till hänger jag med även i denna tuffa klass...
______________

Spikarna? Ajdå, svårt!

5 Network Broline kändes direkt och spontan i avd V. Fast det föll bort då jag ville ha med 1 på spets å bra tider & 8 på att Peter hittat rätt. Det är fint för då kan jag unna mig 4 Take Tanic som superskräll samtidigt!

______________

Eftersom min känsla säger mig att jag inte hittar några bra spikar i omgången, har jag att välja på att avstå helt eller lira ett ytterst begränsat reducerat system. Det blir ett system då jag ändå finner omgången trevlig.
Mina "vildaste fantasier" får hjälpa mig imorrn i valet av två spikar. Kvar finns ju lopp där jag inte tagit nåt beslut...

Bara att "gnugga vidare": Är detta rätt väg? Värka fram lösningen, när badkaret är tomt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 22:55   #23
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jeppe Juel sänder ut Tripolini V.P. i V86-7 som jag verkligen gillar. Hästen har gjort några mäktiga prestationer på sistone och om inte barfotaförbudet ställer till det allt för mycket blir det min givna spik i omgången. Hoppas Jeppe skickar iväg tidigt till dödens och inte lämnar något åt slumpen. Krossar allt.
Bra med inlägg runt utländska hästar. Svårt för de flesta av oss att ha tid skaffa oss koll.
Jag gillar ju de små streckspelen. Kollade in Juels häst i första V4: Nr 6 Ursus Hoff

En fin fuxig häst som vunnit övertygande ifrån dödens på 17-tider. Det såg allt annat än bottnat ut, om nöden nu kräver lite mer. Dock väldigt osäker krabat, som Jeppe får ta det relativt varsamt med.

Motståndet är ju så bedrövligt att det borde gå vägen. Tänkbar spik.
Helgarderingen är väl solklar om man har nån annan spik klar för sig?

RED: Den danska loppreferenten sade, över upploppet vid comebackvinst, typ: "Den här hästen har Jeppe förväntningar på...".
Duger väl bra, med tanke på att Jeppe bygger sitt stall med en mängd kapabla krabater?

Det är nog bara dubbla galopper emot imorrn...

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2015-01-07
Bana: Åby, omg. 2
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6 Ursus Hoff* (10)
2 5, 7, 8, 10, 12, 14, 15
3 5, 9, 14
4 2 Wannabe

Vadet gäller startnummer

21 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 42,00 kr

Kvittonummer: Står nån av Axel Fame, Thengill eller Linus Wibb hela loppet?

Senast redigerad av Voltstart den 2015-01-06 klockan 23:28.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-06, 22:57   #24
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Är lite inne på att spika Venkatesh i sista. Går bra bakifrån och går bra med skor. Örjan upp som vanligt och uppgiften ser lämplig ut.
Har hört att Örjan ska få en preparé här inför starten i Prix d'Amerique med Solvato.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 00:03   #25
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
DEAD WOOD - REVANSCH!!!!
1) 1 2 4 8 10 12
2) 1 4
3) 1 6 8 10 11
4) 5
5) 5
6) 1 2 4 10
7) 2 3 4 5 7 9 11 12
8) 4 12

Som sagt! Revansch! Vilket värde!!
Kryddar sista med Pine Cool som jag jagat....
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 00:20   #26
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 147
Sharp$: 522
Standard

TOP MODEL,

Jäklar vad bra den var sist, kom tvåa bakom Twitter!!! om ni har många hästar i det loppet eller spela tvillingspel.
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 01:21   #27
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 670
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Snabb-analys

(analysen är gjord med barfota-balans mest)

1 Huge Star är loppets drag! Bakom är dt stallkamraten 2 Keeping Julia tillsammans med 6 Search Launcher och 12 Leader Thom som är i sitt livs form. 4 Denim Boko är spesbudet. Hela vägen ?

Loppets drag är 9 Anastacia Trot. Bättre än raden! 1 Ruigada dei Rex ska med på lappen. Mött tufft motstånd, enklare nu. 12 Bear With Me är loppets bedövare ! 7 Angel France snackis senast. Dags nu?

1 Raggamuffin överlägsen senast. Distansminus nu. 10 Renda LB. Är mitt första-val. 11 Gantab Håleryd möter beskedligt motstånd nu. Plugga på !


2 Octopus tar säkert hand om spets..Formen? 4 Quality Questioned måste snart få vinna lopp. 5 Deadwood var på väg mot seger (?) när galoppen kom senast. 11 Uranium är loppets givna ide. Sylvass avslutning senast. Med skor!

5 Network Broline är ett spikförslag! Imponerat med sin löpskalle!

9 Warrawee Persus en besvikelse senast. Får en ny chans. Robert Berghs duo ska med likaså. Plugga på !

Hästarna 7.9.12 kan alla vinna.4 Mr Simpson finfin senast. Skor nu? 5 Careful Victory spets o släpp. OP-vinnare? 8 Top Model målfotoslagen senast. Se upp! (Twitter vann)Bakom vill jag nämna 3 Berghults Leffe som får ny kusk i Johan nu. Plugga på!

12 Venkatesh gick bra senast och kommer att få många anhängare på grund av denna presentation. Är dock lite för ojämn. Garderar med 8 Papparazzi M och loppets drag i 7 Vacqueyras, som varit ute i tuffa gäng på sistone. Tobbe upp nu =plus plus!
Gantab Håleryd med SKOR och från spår 11...totalt chanslös enl. mig!!
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 02:22   #28
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Gantab Håleryd med SKOR och från spår 11...totalt chanslös enl. mig!!
Dom flesta av Untersteiners pållar brukar vara markant mycket sämre med skor, dock har Gantab Håleryd nästan bara tävlat med skor i sin karriär och gjort det rätt bra dessutom, så jag förstår inte riktigt hur du resonerar kring den hästen? Kan däremot säga att Paparazzi M är ett avslag med skor om man tittar på statistiken. Tacksamt att han snart har gått om Venkatesh som streckfavorit.

Senast redigerad av Manprinsen den 2015-01-07 klockan 02:32.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 07:01   #29
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Dom flesta av Untersteiners pållar brukar vara markant mycket sämre med skor, dock har Gantab Håleryd nästan bara tävlat med skor i sin karriär och gjort det rätt bra dessutom, så jag förstår inte riktigt hur du resonerar kring den hästen? Kan däremot säga att Paparazzi M är ett avslag med skor om man tittar på statistiken. Tacksamt att han snart har gått om Venkatesh som streckfavorit.
Visst har den mestadels tävlat med skor, men förändringen till det bättre skedde ju nyligen när den vann v75 brf. Efter detta minns jag väl hur Peter inför kommande lopp gav direkt avslag pga att den inte hade hovar att tävla brf på nytt, & mycket riktigt, då kom återigen en "ok" insats men inte mer.

Således, brutalt överstreckad som 2a-handare idag & köper bergomiotmail avslag rakt av.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-07, 07:25   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
Kan öppna hyfsat snabbt och i brist på riktiga
startraketer utanför sig, är det bra chans på spets, annars lär han få
ett bra Open Stretch läge till slut och då går ingen men ved gadering f'rste hest for mig er 8 Seven Jersey ett tidigt motbud även
om han har fått ett punschigt läge bakom bilen, vilket också tyvärr
förstör möjligheterna en del för att kunna bärga en ny segergloria.
Drog i hård fart senast från spets och höll knappt undan till segern
efter att han blev utmanad sista biten. Har ändå sett bra ut i de
senaste starterna och ska passas tidigt. Veijo Heiskanen laddade
senast från start med ellers åben bag om.....
Han svarar aldrig nr 2 Ernst Hugo, en om det släpps vidare så kan de bli långt ner. Dock får han försöka ta sig ut och överta direkt!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td