Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-11, 21:53   #16
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

1. 1 Västerboonthenews är ett spikförslag. Kan vinna oavsett upplägg. Möjligt att man inte ger sig in i någon spetskörning och släpper till 3 Bear Dancer och sedan via open-stretch. Dt troliga är dock att Ingves väljer att köra i ledningen.Bedövaren i loppet är 11 On Line d' Amour om dt blir utdragen körning mellan ovannämnda.

2. 4 Spring Over är värd en seger snart efter två andraplatser. 3 Il Sånna vek sig senast över distansen och ett spets-och-släpp upplägg är att vänta nu. 11 Cashier Center är en barfotahäst. Kolla balansen! 1 Sassafras vek sig från ledningen sensast. Annat upplägg nu?

3.6 Quick Fix har varit strålande på slutet. Inte många som kan haka på Calvin Borel i dagsläget. Upplagt för spets och slut! Toppchans !

4. 4 Network Broline visar prov på löpskalle i varje start. Förra motståndaren blev dock för svår. 5 Artemis har gjort dt bra hittills och ska räknas på nytt. 6 Jetset får dock min tipsetta.11 Min Finish har varit en följetång ett tag nu på sharps.se.
2 Wingait Ida har vi väntat på , men verkar inte bjuda till. Här kan man få dt serverat och utnyttja OP. Dags nu?

5.1 Tack Wee står bra till och kan leda länge. Hela vägen? 3 Lunatic Face kördes ren prepare inför detta senast. Jens Laursen trivs på Åby och ekipaget kan storskrälla! 4 G. Man Tooma likaså. 8 Linus Wibb är osäker men stark som få.
11 Trailing Edge imponerar och är ett givet bud. 10 Nusa Dua har en giftig slutrökare. Rätt distans nu. Se upp ! 14 Chip Dealer visade prov på sitt kunnande senast , även om man fick dt serverat. 12 Naglo har vunnit över aktuell distans på v75.Favorit?Plugga på !

6. Här ger jag min röst till 3 Alamo Boko som höll mkt bra efter ett tufft upplägg. 11 Asterix Hornline är en vass avslutare och kan vinna med klaff. 9 Vacqueyras hade uppvisning senast. Repris? 8 Montdore gjorde dt bra som tvåa med skor. 4 Westline var inte lika bra senast som vid vinsterna. 12 Listas Rafiki bäst barfota runt om. Ej borta.

7. Far & son är tidiga kandidater inför avslutningen. Tänker då på familjen Untersteiner. Upplägget blir föga överraskande oavsett vem som släpper resp. utnyttjar OP. 7 Noras Bean är oöm för positioner. Slutar långt framme. 9 Montgomery Hill får dock min tipsetta och kan växla ner allt på upploppet ! 12 Arazi Boko står med uselt läge , men har dunderform. Kan inte avskrivas helt.

Senast redigerad av spalato den 2015-01-12 klockan 22:17.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-11, 22:33   #17
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Hade önskat du Storfot har rätt. Så är icke fallet, krävs nya regler OM ändra på detta.
Typ, avsatt banveterinär.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-11, 23:03   #18
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

Svårt o ta nåt från bakspår i guld på kort distans.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-11, 23:06   #19
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Svårt o ta nåt från bakspår i guld på kort distans.
Dt gäller att någon sätter tryck på tillställningen
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 08:41   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Som spelare är det viktigast att man vet i god tid om det är barfotaförbud eller ej, enklast vore ju om det var det hela tiden på vintern! Har ingen aning om vem eller vad Åbys veterinär är men gillar tidiga beslut.

:-)

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 11:12   #21
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Följande hästar blir favoriter på lördag:

V75-1: 1 Västerboonthenews (stor!)
Antal segrar med skor runt om: 1/12 – och det i debuten. Så nära noll man kan komma.

V75-2: 4 Springover (troligtvis knapp favorit i mycket jämnspelat)
Antal segrar med skor runt om: 4/4 – BOOM!

V75-3: 3 Go Johnny GoGoGo (trolig favorit, Flemming + läget)
Antal segrar med skor runt om: 0/2.

V75-4: 6 Jetset
Antal segrar med skor runt om: 2/7, båda tidigt i karriären.

V75-5: 11 Trailing Edge (väl? Blir väl haussad eftersom han var så fin senast, med just skor. Men svårbedömt)
Antal segrar med skor runt om: 10/11 – BOOM!

V75-6: 5 Oliver Kronos (nosar ut West Wing?)
Antal segrar med skor: 6/10.

V75-7: 3 Harry Haythrow
Antal segrar med skor: 0/10.


Hur stor del av de ”tidiga” spelarna…
…vet om barfotaförbudet?
…tar ordentlig hänsyn till det?

Obs, jag har säkert inte rätt om alla favoriterna. Händer mycket i strecklistan när Spelvärde mfl kommer med sina drag.

/http://bloggar.expressen.se/rickardhansson/2015/01/12/v75-favoriterna-som-brukar-vinna-med-skor/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
luggen77 (+5), spalato (+15), Major (+10), jesusJL (+10), monimaker1 (+2), spiifii (+5), Amadeus (+4), 1William (+15), Cleon_9 (+5), AbbeAce (+5), smak (+5)

Senast redigerad av Helge den 2015-01-12 klockan 11:16.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 11:52   #22
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Västerbo OTN var bra med skor näst senast på Mantorp. Har gått med skor 7ggr..inte 12. Har 1st 1:a, 3st 2:a pris, 1st 3:e, 1st g, 1st 0. Han är minst missgynnad av barfotahästarna i silver på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1), scunnert (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 12:17   #23
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Västerbo OTN var bra med skor näst senast på Mantorp. Har gått med skor 7ggr..inte 12. Har 1st 1:a, 3st 2:a pris, 1st 3:e, 1st g, 1st 0. Han är minst missgynnad av barfotahästarna i silver på lördag.
Tipsa Hansson om det så han kan ändra om det inte stämmer
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 12:41   #24
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Tipsa Hansson om det så han kan ändra om det inte stämmer
Orkar inte, det blir väl en diskussion in absurdum isf.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 12:50   #25
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Orkar inte, det blir väl en diskussion in absurdum isf.
Fniss. Jag skickade ett DM på Twitter till honom.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
varulv (+10)

Senast redigerad av Helge den 2015-01-12 klockan 12:55.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 13:37   #26
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fniss. Jag skickade ett DM på Twitter till honom.

Hans svamlande i det blogginlägget är väldigt missvisande, trots uppdateringen. Det utgår ju ifrån hur missgynnad favoriterna är av att gå med skor på lördag. Västerbo OTN har tex 71% på pallen med SKOR. Det är inte i betydelse detsamma som:


"V75-1: 1 Västerboonthenews (stor!)
Antal segrar med skor runt om: 1/12 – och det i debuten. Så nära noll man kan komma."
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 13:48   #27
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Hans svamlande i det blogginlägget är väldigt missvisande, trots uppdateringen. Det utgår ju ifrån hur missgynnad favoriterna är av att gå med skor på lördag. Västerbo OTN har tex 71% på pallen med SKOR. Det är inte i betydelse detsamma som:


"V75-1: 1 Västerboonthenews (stor!)
Antal segrar med skor runt om: 1/12 – och det i debuten. Så nära noll man kan komma."

Oavsett så kan man ju undra hur banan blir? Verkar ju minst sagt kass. Ska man ens köra tävlingar där? Inte koll på hur vädret ska bli fram till helgen iofs eller lördagen.

Så här säger Veijo i en intervju idag.

"Detta trots att träningsförhållandena har varit riktkgt svåra här på slutet och träningsbanan på Åby har nästan varit bottenlös. Jag körde på tävlingsbanan häromdagen och den är väl lite bättre i vart fall. Man kan samtidigt inte begära en perfekt bana med tanke på det extrema väder vi haft här på slutet med mycket snö och regn om vart annat."

Nyårsdagens V64-tävlingar på Åby ställdes in på grund av tjällossning, verkar vara fortsatta problem.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 14:08   #28
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Oavsett så kan man ju undra hur banan blir? Verkar ju minst sagt kass. Ska man ens köra tävlingar där? Inte koll på hur vädret ska bli fram till helgen iofs eller lördagen.

Så här säger Veijo i en intervju idag.

"Detta trots att träningsförhållandena har varit riktkgt svåra här på slutet och träningsbanan på Åby har nästan varit bottenlös. Jag körde på tävlingsbanan häromdagen och den är väl lite bättre i vart fall. Man kan samtidigt inte begära en perfekt bana med tanke på det extrema väder vi haft här på slutet med mycket snö och regn om vart annat."

Nyårsdagens V64-tävlingar på Åby ställdes in på grund av tjällossning, verkar vara fortsatta problem.
Är inte banan i tävlingsmässigt skick så ska det inte tävlas, hästarna måste skyddas. Men är banan bara "dålig" (du fattar skillnaden) Så är det inget att snacka om anser jag. Ur spelperspektiv så föredrar jag krävande banor, storm och vidrigt väder!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5), Rickart (+5), Major (+2), mackpeter (+3)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 14:13   #29
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Är inte banan i tävlingsmässigt skick så ska det inte tävlas, hästarna måste skyddas. Men är banan bara "dålig" (du fattar skillnaden) Så är det inget att snacka om anser jag. Ur spelperspektiv så föredrar jag krävande banor, storm och vidrigt väder!
Håller med!

Men om risken finns för inställda tävlingar så borde de se över detta nu.

Med DEN banveterinären så skulle inget förvåna mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
varulv (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-12, 18:39   #30
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Tränarna borde gå ihop och bestämma sig att inte anmäla till lopp på dessa banor, finns ju andra.
Hur många inställda tävlingsdagar tror du det tar innan beslutet är ändrat, eller veterinären bkivit av med jobbet ?
ATG bestämmer om fördelning av tävlingsdagar. Med motivering att "Åby och Axevalla har enligt banveterinärerna inte banor i sådant skick att även hästar med friska hovar får tävla barfota. I avvaktan på förbättring av dessa banor flyttas V75-tävlingarna till andra banor. ATG följer noggrant utvecklingen och avvaktar förbud mot tävlingstillstånd för övriga dagar."

Då får vi igång en ordentlig debatt och riktlinjer för en likartad syn på barfotakörning. Dagens splittring är inte bra.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td