|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#181 |
|
Luktar det inte mer o mer Tyrisvarten.
Lås 8-10-14 (13) |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Känns helt hopplöst att försöka hitta spikar i denna omgång. Finns ingen som är helt klar i mina ögon. Just nu lutar det åt Nikita Broline och Diego M Boko men det är minst sagt chansspikar från dom spåren.
Robbans finne i guld vill jag spika men det är sånt jävla tugg om Redéns häst så jag får kalla fötter... |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Ett par skrällbud med motiveringar:
Avd V: Nr 10 Lina Liv. Min uppfattning är att hästen slår favoriten Nikita Broline senast om en kusk av Oskars kaliber börjar på att gunga redan i början av upploppet. Tänker du strecka favoriten, så tar du givetvis med Lina också! 4% Avd VII: Nr 12 Liberty Face. Hästen har den typen av steg som gärna avgör upploppsdueller. Senast klev han förbi betydligt mer spelade 1 Jethro Tull "enkelt" över upploppet. 5% Båda gillar skor runt om tillräckligt mycket för att kunna prestera bra lopp. ____________ Dagens mest uppsnackade kuse, som jag väljer att hålla för iskall: Avd VII: Nr 5 Obi Degato. Näst mest spelat på en häst jag tycker saknar skallen för att vinna mot V75-motståndare. Nu är det ju Norrland, men det känns ytterst tveksamt. En fin modell förvisso, men vid flera av loppen har hästen fått smörresor utan att kunna göra vidare vasst intryck till slut. Mot Hero Sjöhammar bet det förvisso okej, men loppet blev kört helt för hästen, så det var det minsta att begära. Jag tycker hästen måste vinna en riktig upploppsstrid innan den går att haussa.(Övrig motivering går att finna i tråden om Rommes tävlingar. Där går dessutom att finna länk till var Putte64 sitter å silar sand mellan tårna... )Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Vad tror ni om abborren i första, missgynnad av skor, men annars en gammal kämpe.??
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Jo men tyvärr så är dom där 14% förödande om man ska spela 56 700 rader rakt varje gång. Ibland blir det inte utdelningar som ens överstiger insatsen och ibland får man inte 7 rätt och då sinar kassan rätt jävla fort.
|
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Citat:
Jag har suttit några timmar och jobbat ikväll. tyvärr blev det vin till middagen så mina tankar kanske är lite yviga. Brukar vara klart som korvspad när jag vaknar i morgon bitti lyckligtvis. jag har 4000 rader att förfoga över i bolaget och det är mastigt men varje streck kostar multum. Lopp 12 nr 4 Buås Tulla såvida ingen har mörkat fartresurserna Det blir spiklöst i morgon (!) Då behöver jag inte bekymra mig om skorna eller ev broddar jag håller på att vela om jag ska ta med Going for Gold Zaz eller Raske Rutger Det är hårdare gäng för Jessika denna gång. Hon hade tur förra gången och tur och otur brukar jämna ut sig. I avd 2 har jag 2-5-11 (ev 8) och i avd 3 2-5-9, har vldig tro på Guli Järven sen jag såg loppet i Umeå och Uffe är alltid Uffe, kör inte bort en meter. I övrigt har jag A häst i 3 llopp och 2 av 3 ska vinna. Avd 4 nr 6 och gard 1-2-3-4-9 avd 5 nr 1 och gard 11-14-15-2-6 avd 6 nr 9 och gard 1-3-6-7 ska sova på det nu gonatt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+50) |
||
|
|
|
|
|
#187 |
|
Värdelös som inte har en chans, krossad av Caramella för två starter sen, chanslös sist. Kommer inte ha en chans. Är vad jag tror. Grymt överskattat. Dock ska man passa Rebellion. Men vinner gör nog Västerbo.
|
|
|
|
#188 | |
|
Citat:
Vissa skrek ut sin förträfflighet härom veckan då de fick in ett kallblod som egentligen var tvåa i mål. Duktiga Berglund på gratis-Travnet fick in den som reserv å sin sida. Sedan rankar samtliga de där källorna bra ofta, men vem gör inte det? Snoken har varit speciellt vasst flera ggr på V8 och V7 på sistone, tycker jag mig ha läst till. Min känsla är att Berghs häst i guld ska slås i spets. Tror du de lyckas med det efter hur intrycket varit i hans regi på den kusen? Ta beslut efter hur du ser på saken och bry dig inte för mycket om hästar som det är skrik runt, framförallt när de måste springa förbi (bakspår).
|
||
|
|
|
|
|
#189 |
I OLAG MED TT
Sist spikade TT Järvsögutten v86 Valla/Bergsåker som stallet inte hade några större förhoppningar på ja skrev som stallet sa "vi är nöjda med pengar" Nu spikar TT tydligen Guli järven som stallet inte tror ska vinna citat "tar han skapliga pengar är vi nöjda" men tror inte han vinner på lördag! Vad grundar TT sina beslut på?? Piltavla? eller mörkar stallet? NJa ja tror ja fortfarande har bättre koll på mina kära kallblod än TT ,,
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Citat:
Vem tror du vinner loppet? Tror du som SO, att 4 Buås Tulla vinner lopp 12?
|
||
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#192 |
|
Har sneglat på Loppet hela veckan! Tror att allt beror på farthållningen om nån på sista tillägg bjuds in? tycker spontant proppen gynnar första volten men men står ett par tuffingar dubbla tillägg ock jag ska skriva någe bättre i möran om ja hinner!! Buås tulla? har inte kikat alls men har stor respekt för SO som brukar ha klart för sej
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
LEIA WAY och LIBERTY FACE kommer att förgylla min dag i morgon!
|
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Citat:
![]() Jag har svårt att se hur Redén ska vinna detta om ingen sätter upp tempo? Fick ju dessutom stryk senast av Robbans trots bättre spår? Jorma lär knappast köra med en häst som har varit sjuk och saknar dokumenterad form? Canaka är bästa hästen men klart minus med skor som jag ser det, dessutom har jag ytterst svårt att se Ulf Ohlsson ge sig in i en tokkörning mot Bergh? Nej det känns som ytterligare ett tråkigt gulddivisionslopp där det är SOS på favoriten.. |
||
|
|
|
|
|
|