Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-07, 09:33   #181
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Matematiskt sett vinner alltså Canaka B.F gentemot framspårshästarna med 1.5 sekund, eller ja 13.8 meter.. Men så kan man väl inte tänka... Eller är det så man ska tänka?
I teorin är det kanske så men hur loppen sen blir är en annan femma. Om tilläggen får chansen att knäcka de sämre hästarna där framme hänger på tempo, trafik och galopp. Hoppar många hästar i loppet ökar chanserna avsevärt. Man vinner position och slipper få hästar ivägen när man ska runda/spurta. Utöver det är tempot nyckeln. Kör de jämn hård fart där framme är det i princip omöjligt för tilläggen att vinna. Så länge de inte kör så fory att de svimmar helt till slut då. Kör de sakta första varvet och börjar pressa upp farten rejält varvet kvar får de också svårt där bak. Då blir det mycket hästar i vägen i spåren också. Men de har chansen att runda fram till dödens om de har en vaken kusk och då är mycket vunnet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+2), mackpeter (+2), Icewinner (+11)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:01   #182
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
I teorin är det kanske så men hur loppen sen blir är en annan femma. Om tilläggen får chansen att knäcka de sämre hästarna där framme hänger på tempo, trafik och galopp. Hoppar många hästar i loppet ökar chanserna avsevärt. Man vinner position och slipper få hästar ivägen när man ska runda/spurta. Utöver det är tempot nyckeln. Kör de jämn hård fart där framme är det i princip omöjligt för tilläggen att vinna. Så länge de inte kör så fory att de svimmar helt till slut då. Kör de sakta första varvet och börjar pressa upp farten rejält varvet kvar får de också svårt där bak. Då blir det mycket hästar i vägen i spåren också. Men de har chansen att runda fram till dödens om de har en vaken kusk och då är mycket vunnet.
Många vakna kuskar i det loppet o jag ser inte hur de låter uffe gå fram idödens. kkänns ganska kört för canaka då jag inte tror på nåt överpace heller.
så många galopper är de heller ingen större risk att det blir med de kuskarna bakom
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:04   #183
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
I teorin är det kanske så men hur loppen sen blir är en annan femma. Om tilläggen får chansen att knäcka de sämre hästarna där framme hänger på tempo, trafik och galopp. Hoppar många hästar i loppet ökar chanserna avsevärt. Man vinner position och slipper få hästar ivägen när man ska runda/spurta. Utöver det är tempot nyckeln. Kör de jämn hård fart där framme är det i princip omöjligt för tilläggen att vinna. Så länge de inte kör så fory att de svimmar helt till slut då. Kör de sakta första varvet och börjar pressa upp farten rejält varvet kvar får de också svårt där bak. Då blir det mycket hästar i vägen i spåren också. Men de har chansen att runda fram till dödens om de har en vaken kusk och då är mycket vunnet.
Vilket utmärkt inlägg!
Alla som är relativa nybörjare som staketkuskar/på väg bygga upp ett travintresse borde ta och läsa vad Stekel skrivit.
Då får man serverat till sig vad som annars kan ta åtskilliga sedda lopp för att inse.

____________

Duellen mellan Leif och Sciacallo O.M. känns kittlande idag! Vad är italienaren för sort egentligen?

Apropå olika sorter. doob, du kan väl "droppa" några sådana i olika lopp inom ramen för dagens tävlingar?
"Inken" vet vi ju om, men har du nån annan i bakfickan runt vilken övertygelsen ligger blytung?
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:20   #184
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Förmodar att det blir valfri balans idag. De borde kunna avgöra hur de ska ha det redan nu. Vädret kommer inte att ändras.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:20   #185
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
I teorin är det kanske så men hur loppen sen blir är en annan femma. Om tilläggen får chansen att knäcka de sämre hästarna där framme hänger på tempo, trafik och galopp. Hoppar många hästar i loppet ökar chanserna avsevärt. Man vinner position och slipper få hästar ivägen när man ska runda/spurta. Utöver det är tempot nyckeln. Kör de jämn hård fart där framme är det i princip omöjligt för tilläggen att vinna. Så länge de inte kör så fory att de svimmar helt till slut då. Kör de sakta första varvet och börjar pressa upp farten rejält varvet kvar får de också svårt där bak. Då blir det mycket hästar i vägen i spåren också. Men de har chansen att runda fram till dödens om de har en vaken kusk och då är mycket vunnet.
Håller med Voltis, att detta är ett sakligt och erfaret inlägg. Frågan är vem som tar ledningen. Det blir väl Johan med Dixie från springspår. Johan är ju en bra tempobedömare och har bra chans att stjäla loppet.
Jag streckar 6,8,12,13,14,15 i sista.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:24   #186
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

V75-1:
Ja, vem ska göra något mot VOTN? Troligtvis är det bara att spika och gå vidare.

Jag tycker att motbuden framförallt finns i October Kronos och Art On Line där den förstnämnda hade slem i halsen vid mötet med VOTN senast och man ska nog inte ta så hårt på den prestationen. Kommer han med toppform inför detta loppet så ska Kronos räknas om VOTN inte har sin bästa dag. Samma gäller för Art On Line som alltid räknas om han får rätt lopp. Men normalt sett så är det spets och slut för VOTN.

V75-2:
Det är förståeligt att Calvin Borel är stor favorit, men att han bara ska gå ut och vinna i en final med spår långt ut på vingen och seg som sirap i starten. Ja kanske? Men värd att gardera.

Liberty Face såg fin ut senast men det var heller inte samma motstånd som nu. Men å andra sidan är spåret betydligt bättre denna gången och kan vara en tänkbar spik för den fattige som ändå vill ha någon form av utdelning i omgången.

Annars känns Quick Fix och Tenzing mest intressanta där Adrian får en fin rygg i starten och borde komma igenom bra. Får Conrad för sig att gå fram tidigt och tokköra mot ledaren som svarar upp så kommer Tenzing sitta fint till 2%.

Kemas Winnie helt ospelad? Givet att han inte har samma chans som de mer spelade men minst spelad i fältet köper jag inte.

V75-3

Finns inget att säga. En normal dag vinner Digital Ink. Man kan dock konstatera spelvärdet på framförallt Dreams Take Time och Harry om luckan kommer. Frode's häst är också intressant om DI går bort sig eller sitter på en dold sjukdom. (Vad gör man inte för att försöka fälla ofällbara hästar).

V75-4

Jag kan inte tänka mig att Nadal Broline får ett smörlopp. Det borde dessutom kunna bli lite körning mellan några i början. Lägger sig Håkan platt när Nadal (om han är först fram) ställer frågan så kanske loppet är över. Men jag tror och hoppas att Erik är först fram och sedan blir det lite körning om spets där. Nadal i dödens i en final tycker jag inte alls är spelvärd till nuvarande procent. Stepping for Money är fin som satan och borde komma igenom hyfsat med rygg på Jetspirit. Da Vinci Boko spelad till 2% är också intressant. Springover har varit fin men spår lite väl långt ut på vingen bör ställa till problem. Digital Collection mötte inte motstånd av samma kaliber senast och från bricka 11 blir det jävligt svårt men med rätt lopp så är den också intressant som 4e handare.

V75-5

Bakspårshästarna borde få det svårt. Men lärlingar är lärlingar och det kan mycket väl bli idiotkörningar där framme som det ofta blir och då lär varken Alvena Take It eller Geisha Sund vara långt borta från seger. I Love Champagne har en av de bättre kuskarna och från springspår borde hon sitta i spets.

2,3,4,7 på startvolten och 14,15 på tillägg borde göra upp om loppet. Mest intressant sett till V75% tycker jag Geisha Sund är med Caroline i sulkyn som är 2/2 på V75 (båda i voltstart).

V75-6

Det inses ju lätt att spelarna är rätt ute på chansvärderingen. Dock tycker jag väl att Montdore borde vara något mer spelad och framförallt fattar jag inte att Pave The Way inte är spelad minst i paritet med Diego M'Boko. Visst. Orutinerad kusk i sammanhanget men han Kylin-Blom är ingen Fredrik B Larsson så jag anser trots allt att det är kuskplus. Den måste med om man streckar på i detta loppet.

Man kan nog räkna med att det blir valfri balans på valla och då är Montdore på tok för lite spelad med 9%. Man borde kunna räkna med lite körning från start och därmed fattar man att både Montdore och Oliver Kronos gynnas.

V75-7

Absolut mest intressant streckmässigt är Linus Wibb som visade att han kunde stå på benen i hela 3140 meter senast och såg fin ut. Nu endast spelad till 3%. Kanske är lite väl kort distans för att det ska gynna Wibben men med rätt lopp så blir han farlig ändå.

I am Dynamite med årets kuskförstärkning är också väldigt intressant till 5%.

I övrigt så har jag svårt att förstå att Jaguar Broline är favorit, trots intrycket senast. Han har någonsin visat att han kan vinna två lopp i rad? Varför skulle han börja göra det nu? Det är inte första gången han gör ett bra lopp och sedan går ut och blir en lågoddsare och inte lever upp till någonting alls egentligen. Spara pengarna och spela han nästa gång istället!

Jag förordar Johan Untersteiner som favorit i loppet, så det är väl bara att tacka och ta emot och spika egentligen. Men jag vill ha med fler hästar så spikar får hittas på annat håll.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:29   #187
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Bra! Nu kom informationen att det är valfri balans.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:36   #188
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Volimed i sista ska gå barfota runt om. Tyckte hästen såg fin ut i första starten på valla sist o höll bra från dödens. Antagligen fel distans här då fransoserna är starka o den gått över de distanserna där nere. Men hur mycket kan barfotarycket göra? lite tempo på grejerna o klaff så kanse åke kan lura dit den
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:46   #189
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Valfri balans var väntat men kommer man ändå kunna köra utan skor framförallt bak eller tvingas man ändå ha skor för fäste?
Ganska få körde BRO i onsdags och fredags trots möjligheten
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:47   #190
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Intressant info gällande VBOTN.

Ingves har varit i alperna och landar på Arlanda 13:00. Kommer inte hinna värma idag.
Frågetecken?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:58   #191
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Tror man att Västerbo och Digital vinner idag samtidigt som Calvin eller Liberty vinner andra så bör man nog överväga att stå över v75 och lägga slantarna på v5 istället. Kommer troligen att ge bättre betalt.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:59   #192
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Intressant info gällande VBOTN.

Ingves har varit i alperna och landar på Arlanda 13:00. Kommer inte hinna värma idag.
Frågetecken?
ja litet faktiskt. Inte för att han behöver värma, men skulle flyget va försenat o de får sätta upp annan kusk. vem blir det då?

De låter som de är lite sugna o köra harry i spets. Då känns inken lite överstreckad i alla fall. vinner antagligen ändå men det blir ju inte lika lätt. ska man gadda får man nog plocka dreams take time som ska träna riktgit gint o alltid spurtar vasst med rätt resa. även winmecredit har höjt sig på slutet o kan va värd ett skrällstreck
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 10:59   #193
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
...

V75-7

Absolut mest intressant streckmässigt är Linus Wibb som visade att han kunde stå på benen i hela 3140 meter senast och såg fin ut. Nu endast spelad till 3%. Kanske är lite väl kort distans för att det ska gynna Wibben men med rätt lopp så blir han farlig ändå.

I am Dynamite med årets kuskförstärkning är också väldigt intressant till 5%.

I övrigt så har jag svårt att förstå att Jaguar Broline är favorit, trots intrycket senast. Han har någonsin visat att han kan vinna två lopp i rad? Varför skulle han börja göra det nu? Det är inte första gången han gör ett bra lopp och sedan går ut och blir en lågoddsare och inte lever upp till någonting alls egentligen. Spara pengarna och spela han nästa gång istället!

Jag förordar Johan Untersteiner som favorit i loppet, så det är väl bara att tacka och ta emot och spika egentligen. Men jag vill ha med fler hästar så spikar får hittas på annat håll.
svårt rangordna 6 9 12 13 14 15 i sista
lite minus på brodd bak / halvvintrig balans på nr 6 gissar jag.
9an vet jag inte om den är snabb nog är väl den eller Tomorrowland som först kan köra fram o ta över troligtvis är väl 9an slowstarter? så Tomorrowland i spets e 700m !?
eller Örjan?
skulle inte förvåna om Quality Q körs till spets o räcker långnäsa mot förståsigpåarna på spelvärde som sågat den om en av veckans mest överskattade @11%
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 11:04   #194
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2220
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
ja litet faktiskt. Inte för att han behöver värma, men skulle flyget va försenat o de får sätta upp annan kusk. vem blir det då?

De låter som de är lite sugna o köra harry i spets. Då känns inken lite överstreckad i alla fall. vinner antagligen ändå men det blir ju inte lika lätt. ska man gadda får man nog plocka dreams take time som ska träna riktgit gint o alltid spurtar vasst med rätt resa. även winmecredit har höjt sig på slutet o kan va värd ett skrällstreck
Ingves är till åren kommen och har suttit på ett flyg i flera timmar. Känns inte som direkt optimal förberedelse inför en final?

Tyckte också det lät som dom ska köra Harry i spets, men att det i slutändan är upp till Peter. Frågan är hur han gör? Tveksamt om han kommer basunera ut sin taktik i förväg hur mycket dom än frågar honom?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-07, 11:05   #195
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
svårt rangordna 6 9 12 13 14 15 i sista
lite minus på brodd bak / halvvintrig balans på nr 6 gissar jag.
9an vet jag inte om den är snabb nog är väl den eller Tomorrowland som först kan köra fram o ta över troligtvis är väl 9an slowstarter? så Tomorrowland i spets e 700m !?
eller Örjan?
skulle inte förvåna om Quality Q körs till spets o räcker långnäsa mot förståsigpåarna på spelvärde som sågat den om en av veckans mest överskattade @11%
har svårt att se nån bakifrån köra sig enda till spets. inte släpper de därframme, antagligen johan, då är ju slaget förlorat. tomorrowland är väl riktigt slö i början också. känns som fleming kan få iväg jaguaren bäst. quality är inte van voltstart alls
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td