|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
|
V86 25/2 Dubbel Jackpott
Ska det inte vara dags nu för Global Perfection.
Bra spår, tar spets här, Ulf upp, önskedistans, verkar gå bäst i spets. Formen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har inte läst på speciellt noga än, men några hållpunkter är intressanta redan från start baserat på förtidsspelet och hur loppen ser ut:
-Ett antal lopp har mycket liten skrällchans. Några däremot betydligt mer skrällbenägna än vad de förmodligen kommer att spelas till. Fjärde och femte tänker jag främst på då. Även sjätte, men där kommer det nog inte segla upp någon stor favorit som gör fårskock av kollektivet. -Lika spelvärd som Quick On The Draw var senast, lika uselt spelobjekt kommer hon bli på onsdag. Förutsättningarna är som natt och dag. -Omgångens bank Tangen Didrik är travsäker och bra vad det verkar, men är ändå orutinerad och sitter på ett läge det skulle kunna häxa ifrån. Möter väldigt beskedligt motstånd, men får inte hoppa eller vara sjuk/formlös om han ska vinna. I en omgång där man kan gå kort i många lopp är det givet att välta en sån här megalampa, för vinner han blir det ingen utdelning. Då återstår alternativet att gå på flerbong. Min första preliminär-ram: 2,3,6 4,5,10 3,7,9,11 2,4,5,6,7,8,9,10,11 1,5,7,8,10,11 3,6,7,8,9,10,13,14,15 3 1,3
|
|
|
|
#3 |
|
Glömde en av de största grejerna, Rub It Out blir (om det håller i sig) stor favorit och det är ganska anmärkningsvärt. Ensam som femåring som en av de få stona i öppen klass, bakspår på 1600 och därtill en av de mer överskattade spåren man kan ha. Ser bra ut för toppspåren 4,5,6 som fått hyggliga ekipage lottade tycker jag, man kan gott gå kort och stänga på dem!
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
En intressant häst är Caddie Heart som är ny hos Bergh. Love You-häst. Testar han att dra skorna runt om på denna tro?
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Det har avgjorts 163 V86-omgångar hittills.
I 16 av omgångarna har det blivit jackpott på 8 rätt - endast en gång när största favoriten har vunnit. Omgångens största favorit har vunnit i 102 av 163 omgångar eller 62,6%. Medelutdelningen när största favoriten vinner är 432 070:- och 792 897:- utan. Medianen för det samma är 39 134:- respektive 211 003:- 11 gånger har det blivit miljonutdelning när största favoriten vinner. Av dessa 11 så har 9 omgångar innehållit 2 eller fler favoriter. 12 gånger har det blivit miljonutdelning när den största favoriten inte vinner. Av dessa 12 så har 8 omgångar innehållit 2 eller fler favoriter. Den vanligaste rankingsumman är 19, medelutdelningen är då 29 382:- Vid en rankingsumma mellan 19 - 30 så täcker man in nära 70% av omgångarna och med en medelutdelning på 525 841:- där lågvattenmärket hittas vid 3605:- och där taket har varit jackpott eller 5 325 083:-. Lägsta rankingsumma som givit miljonutdelning är 20, då vann det tre favoriter men dagens största brände. Utdelning över 100 000 hittas redan vid en rankingsumma på 17, med fyra favoritvinster - även här brände omgångens största. Än så länge har det inte segrat 8 favoriter i en omgång. Två gånger har det segrat sju (båda gångerna förlorade omgångens största) favoriter och sex gånger har det segrat sex favoriter. Med 3-4 favoriter täcker man in över hälften av omgångarna och drar man gränsen vid 2 så täcker man in 73%. När omgången innehåller 1 favoritsegrar så vinner omgångens största var fjärde gång (5/20). När omgången innehåller 2 favoritsegrar så vinner omgångens största ungefär hälften av gångerna (17/36) När omgången innehåller 3 favoritsegrar så vinner omgångens största nära 70% av gångerna (33/48) När omgången innehåller 4 favoritsegrar så vinner omgångens största över 80% av gångerna (29/36) God tur och lycka till med reduceringen av systääämet! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banned
|
V86-1: 3 Kalypso Face 20%
Skönt att inleda med en spik! Kollat lite i arkivet och Ulf har ju kört hästen förut. Hästen kan öppna så jag tror man blir släppt till ledningen och för mig så är det första hästen. V86-2: 4,10,5,6,3,8 En favorit från bakspår det gillar jag. 4 Final Oak gillar distansen och med Jorma så rankar jag den 1:a. Återså att se om formen finns där. Garderar lite i övrigt. V86-3: 7,3,6,9,11,12,10 Stolopp - Här kan det ju säga tjong i kuponghögen om nu inte Robban träffar rätt. V86-4: 9,2,6,4,8 Intressant lopp. Frågan är vilken form 2 Elit Sund har. Erik känner ju den hästen väl. Då jag inte är någon Jackpott kille så garderas loppet ändå. Roliga ideen är 6 Rose Hill Dream. V86-5: 5 Tangen Didrik 61% Gillar inte att spika i kallblodslopp men detta borde Robban fixa! Ingen Stamping eller Guli Järven med. V86-6: ALLA Omgången svåraste lopp! Helt omöjligt för mig att reda ut. Hjälp mottages tacksamt. V86-7: 2 Global Perfection 13% Omgångens drag / Fynd! Spets och slut! V86-8: 1,3 Omgången lås om nu 3:an går barfota annars kommer jag spika Tenzing. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Jättebank imorgon är Rocket Zet om det inte vankas skoryck på Aristocat som det var snack om sist.
Överlägset bästa hästen och Erik kör, känns som den kombinationen brukar sluta i seger. Allt under 55 % är spelvärt! |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jag hajade på den men av motsatt anledning, tyckte det var en väldigt konstig storfavorit med tanke på att de två motbuden dragit bra spår där framme. Han blir bara större och större också. Only in its class däremot tycker jag borde vara omgångens största ihop med Didrik. Skoryck på den och med det facitet skolöst ska det bara vara kross imorrn!
|
|
|
|
#10 |
|
Har starka funderingar på att spika Nikita Broline i morgon. Var ju skrik om den för några veckor sedan på v75. Tycker Robbans blir alldeles för stor favorit där och Nikita är en stark dam som tål att tugga på i spåren.
Viss galopprisk dock! |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
”Fast med krafter kvar senast – kan vinna nu” På onsdag är det dubbeljackpot på V86 där en ensam vinnare kan ta hem 14 miljoner kronor enbart på åtta rätt. Daniel Redén har två hästar till start och båda kommer att bli hårt betrodda. Redén har intressant information att berätta, bland annat om en spännande balansändring. - Rocket Zet (V86-2) satt fast med krafter kvar senast och kändes väldigt fin enligt Björn Goop. Näst senast var han duktig vid en lätt seger i V75 och det här är en kapabel häst som precis som Call Me Keeper kommer att passa bra i Frankrike framöver. Han ska starta i V75-finalen först och sedan kommer han nog att åka ner redan i sommar då han har lite passande lopp. Det är en stark och rejäl häst som gillar lång distans och allt talar för att han kommer att göra ett bra lopp. Jag måste tro att han är en av de som har chans att vinna. Barfotabalansen sparar vi till finalen så det blir skor runt om igen och jänkarvagn. ”Kraftigt på gång – kanonnöjd” – Only In Its Class (V86-8) har gjort två bra lopp efter lång vila och jag har varit kanonnöjd med honom. Det verkar som att han är på väg tillbaka igen även om han kanske inte har toppform ännu. Men han börjar närma sig den och man ska tänka på att hästen inför comebacken bara hade gått ett lopp på två år. Det känns i alla fall som att han är kraftigt på gång och han förlorade bara med en nos senast. Nu blir det barfota runt om och det känns lite spännande eftersom det var nästan två år sedan han gick så senast. Det blir även jänkarvagn den här gången och från ett fint läge måste han vara en av de som räknas med chans, säger Daniel Redén. Michael Carlsson, Kanal 75 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2) |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Avd 1: 2,3 gör upp om detta. Spetsstriden avgör, fördel nr 2?
Avd 2: 5,10,8 Pedersen har form på grejerna, vill varna för den, bortglömd. Avd 3: 9,7 Låter väldigt uppåt på Berghs, intressant om det blir skoryck. Tror dock Nikita är starkast tillslut om Ohlsson får iväg henne felfritt. Avd 4: Helgardering, favoriten mycket sårbar och på tok för hårt spelad. Finns ändå risk för att bästa kusken reder ut detta från skitspår. Avd 5: Utgång på 5, garderas med 7,8,10 Avd 6: Spik på 3 Digigirl IH, SOS. Robert åker inte hela vägen till fjollträsk för att få tröstpris. ![]() Avd 7: Spik på 3 Liberty Face, vinner detta utan bekymmer. Avd 8: 1,3 (fördel 1 då den är snabb och kan försvara innerspåret) Senast redigerad av Manprinsen den 2015-02-24 klockan 22:40. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har kollat på Bergsåkersloppen. De här hästarna hittade jag.
Bergsåker avd 1: 3 Kalypso Face, h8,U Ohlsson/Båth. 547 poäng men varit i Frankrike och inte lyckats där. Ganska ovanligt i år när det gäller svenskarna. Att misslyckas menar jag. I år alltså. 6 Kung Töll, v9, Krister Söderholm/Kjell Bergström (a) 1461 p. 8 Landers Power, v8, Janne Norberg/Jan Hellstedt. Svårt att hitta några tänkbara i avd 1. Alla hästarna verkar formlösa mer eller mindre. Solvalla avd 2? Bergsåker avd 3: stolopp 1 Myrna Minkoff, s7, Jimmy H Andersson/Karolina Ward. Myrna har varit hos Henrik Svensson hela tiden, det här är första loppet för Karolina. Inte för att jag tror så mycket på Myrna, men tycker det skulle vara kul om hon vann. 7 Caddie Heart, s6,Robert Bergh. Första starten för Robert. Har varit hos Stig H. Inte startat på 2,5 mån. 9 Nikita Broline, s5, Ulf Ohlsson/ Greger Hägglund, amatörtränare. Hon är den enda som har ordentliga startpoäng: 2565 poäng. 12 Super Ariel, s6, Micael Melander/Kennet Häggström. Solvalla avd 4? Bergsåker avd 5: Kallblod. Volt medel. 1 Mitt hjärtas Lilja, s7, Tomas Pettersson/Therese Hyllsjö. Samma historia här som med Myrna Minkoff, att jag inte tror så mycket på henne men vill att hon vinner! 5 Tangen Didrik, v5, Robert Bergh. Norsk häst som varit väldigt duktig sen han kom till Robert. Solvalla avd 6? Bergsåker avd 7: 3 Liberty Face, v7, Per Linderoth 6 Mellby Brunello, v5, Uffe O/Svante Båth 11 Quick on the Draw, s6, Robert Bergh/Markus Pihlström Solvalla avd 8? Tillägg: Glömde 2 Fredrik Laday, v7, Henrik Svensson. avd 1 Bergsåker. Kan vara vinnaren.
Senast redigerad av lokatten den 2015-02-24 klockan 23:36. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Då får du isf max 7 rätt. Han är inte särskilt jobbad och Båth vill starta igång honom, räkna med ett snällt upplägg. Ledningen tar Fredrik L, och den vinner från ledningen imorgon (om barfota runt om).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+2) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jag har för mig att det är Lischla Dunder som flera på forumet velat ha in bra länge, stämmer det? Vore häftigt isåfall om nån på $harps plockar stor vinst på att den vinner en jackpottomgång.
_____ Kombinationen Solvalla-Bergsåker passar mig dåligt, då jag oftast kan mindre om djuren i norr. En analys för att bidra till att hålla forumet levande: Avd VI: Jag gillar 12 Angel France som typ. Rejäl och relativt långklivande. I regi Nurmos har hästen varit riktigt fin vid ett par tillfällen, sämre andra gånger. På kort hinner hästen inte med, vilket senaste loppet skvallrade om iallafall. Nu är det åter medeldistans och ett svåranalyserat lopp med spårtrappa. Svårlöst känns det alla dagar i veckan, åtminstone för mig. Jag vill ändå puffa för Jormas uppsittning, då hästen har låga 13-tider i kroppen och definitivt tillhör ekipagen som lär vara gynnade av eventuellt överpace. Till 7% känns hästen som ett måstestreck vid minsta gardering. Jag skulle naturligtvis ha chansspikat.
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Angel france tänkte jag först skippa men helmålar nu. Tänkbar men ser inte så spelvärd ut, rätt påpassad. Bättre värde då på Sanna Vint där bak! Stabil och bra häst med Erik upp!
|
|
|
|
#17 |
|
Bergsåkers Travbana
Vad säger vi om banan? emil sellen emil sellen: jag kom precis därifrån och det ser lovande ut. Jag har lagt på nytt grus idag. Aningen grovt men det behövs nu, med bra hov kommer inte barfota vara något problem. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Alla får väl lön i morgon. Det borde innebära flera miljoner extra i omsätting, för det har nog varit en mycket tung månad nästan alla spelkonton med alla skräputdelningar och jackpots. Hoppas nu att inte alla har spelat bort hela lönen på söndag med jackpot i morgon, på torsdag, på lördag och sedan extra V75 på söndag. Det är ju en i mars sen som det börjar hända lite i startlistorna när dom som vintervilat börjar visa sig igen, och då kan det vara bra att ha lite flis kvar på kontot.
Redéns i sista är det ju intressanta utrustningsändringar på, men det har stått överallt så knappast något nätbolagens bookmakers missat när oddsen släpps i morgon. Hos atg kommer den bli ospelbar när det lyser dubbelrött och när denna info nu kablats ut överallt blir det säkert inget streckvärde på V86 heller för dom som ska spela det. Landers Power i första ska upp och möta Norrlandshästar. Har mött bra hästar i söder. Går resan bra borde chansen till första segern sedan 2013 kunna komma, men spåret blev skit. Är väl Fredrik Laday av norrlandsgänget som är hyfsad och om det blir barfotabalans på den extra plus. Caddie Heart debuterar för Bergh. Bergh och Love You hästar brukar inte vara fel, speciellt om det skulle bli tal om skoryck direkt. Som insatsfördelningen ser ut och som den brukar se ut på detta svåra spel blir de betrodda extra överspelade. Men man behöver inte gå långt ner i listan i resp lopp för att hitta hästar med mindre än 10 procent av insatserna. Det är dom som kan sätta fart på utdelningen på V86. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Solvalla idag Valfri Balans! Synd att man inte följde sitt eget tips om Danskar på Jägersro igår!
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fel tråd
Senast redigerad av LeBanner den 2015-02-25 klockan 05:38. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Only In Its Class Nu blir det barfota runt om och det blir även jänkarvagn den här gången
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Vad hände med medlemmen Jackpot?
|
|
|
|
#23 |
|
Den och den andra Snickarboa försvann igår, gissar båda nicken var en tidigare känd avstängd medlem.
Den andra startade några vimsiga trådar igår, allt raderat. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Har någon hört om det går köra barfota på Bergsåker
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Det ser lovande ut enligt rapporter från banan igår men inget beslut taget ännu.
capone (+1) |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kan inte Landers Power skrälla i avd1
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Omgången känns iskall för mig analysmässigt, men andra ser sig kunna finna lättlösta scenarion i en del avdelningar. _____ AndyMart...gillar att gå rakt ut på hästar han gillar och där han ser passande motstånd och möjligt/troligt loppscenario framför sig. När det kommer till häst får du medhåll av mig, Rocket Zet lär göra ett riktigt strongt lopp. Aristocat Boko är en häst som lurar på en seger om någon. Flera bra V75-starter i skymundan nu, då med bra avslutningar eller suttit fast som inlåst. Avslutat lika bra som Art on Line, vilket är vasst. Nu känns motståndet överkomligt, frånsett favoriten, jämfört med V75-loppen. (Varulv instämmer nog?) _____ Stekel... Att spika Only In Its Class tilltalar inte mig. Det är en häst som inte visat någonting "extra" ännu i årets starter(Jodå, ville allt avsluta senast å grundkapabel rackare!). Då grundas spikbeslutet helt på att allt är iordningställt på flera starters sikt. Jag som spelare vill helst se att form har gått att skönja i starter gjorda nyligen alternativt att motståndet är riktigt uselt. Dessutom är det väl få hästar med chans, så loppet går nog att köpa billigt(eller reducera in på fåtalet önskade hästar)? (...gjorde min analys i VI:e avdelningen, då jag tyckte det kändes som en utmaning. Tror det är ett bra lopp för stor gardering, men i omgångar där jag saknar känsla helt gällande spikar, brukar jag gå för budgetlösningen vid spel och sätta garderingar i lopp där jag når hyfsad kontroll på fåtal antal hästar.) _____ varulv...tror du är inne på helt rätt spår. Det är ett mediokert gäng och hästen tar högst troligt spets. Nu är jag inget fan av Fredrik Laday, då han underpresterar rejält mellan varven och är extremt ojämn. En häst jag inte litar det minsta på. Nu var det inget roligt upplopp senast heller(Nog fanns det tidig lucka för hästen i rygg senast och med mer vaken kusk i sulkyn där, så är det tveksamt om segern bärgats?). Motståndet är av sådan kaliber att garderingsalternativ känns svårt att urskilja. Det känns sunt att testa med hammaren, låta det bära eller brista. Det är lätt hänt att svaga spikar kröker sig dock... _____ Sådär, lite reflektioner. Ser fram emot att se 4 Araw Hoss(V5:1). Vann väldigt enkelt senast, repris? |
||||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
![]() Sällan har det väl rapporterats avslag i sådan utsträckning som runt Juuls vinnare igår? Det är viktigt att lira mer efter ögat och egen erfarenhet av hästarna, än att lyssna med örat. Att ta med Juuls båda vinnare efter sådant snack som igår, blir ju svårt även vid gardering av båda loppen. Att nyansera vinstchanser är svårt i grunden. Jag tror det förvrängs rejält när det dessutom ska kanaliseras genom ATG-Live? Nu hörde/såg jag inte till någon intervju med Steen igår. Baserat på vad Borgås/Molle förde vidare, så skulle bara en dåre valt att strecka med båda två.
Jollyjumper (+5) Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-25 klockan 11:01. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
avd1 Favoriten: Fredrik Laday växer med uppgiften när han tävlar mot lättare konkurrenter. Läget är bra och med klaff knäpper han många till slut men känns inte stenklar på något sätt så därför tycker jag 40% är tok för mycket.
Draget: Kung Töll som är stark och tuff och sliper isbana nu, gynnas kraftigt av grusbana och känns klart intressant på 20%. Skrällen: Sahara C Four har sätt förbättrad ut på slutet en tokrysare om några av de bättre gör bort sig.. avd2. Favoriten: Rocket Zet vann utan att gå i botten från spets näst senast, senast satt han fast med gott om kräm kvar, bästa hästen är det men spåret är allt annat än önskvärt. Draget: Aristocat Boko felade bort sig senast gången innan satt han fast med allt sparat i en v75 final. Bra läge nu och kan få en ljuvlig revanch. Kapabel och streckvärd på 17%. avd3. Chansspiken: Caddie Heart har fin kapacitet men har tävlat ojämnt i sin karriär, debuterar nu i Berghs regi och träningen går i dur, känns riktigt fin och taggad. Bra läge, bra kusk och en bra häst för klassen. Svårslagen! Skrällen: Flickans Grandessa har avslutat bra varje gång på slutet och verkligen tänt till Värt ett OBS! avd4. Favoriten Rub it out var bara godkänd som fyra senast, gången före vann hon i fin stil, hon besitter fin kapacitet men spåret är inte till hennes fördel och hon känns bara som en av flera tänkbara i öppet lopp. Draget. Staro Familly är klart bäst på kortdistans och såg riktigt spänstig ut på lätta ben som tvåa senast hon kan öppna bra bakom bilen och känns som ett hett segerbud denna gång. Skrällen: Elit Sund kan öppna rappt och känns som ett tidigt spetsbud. Bra avslutning senast som fyra och verkar lite på gång. avd5. Favoriten: Tangen Didrik har stadigt utvecklats hos bergh, står lite halvrisigt till och riskerar att hamna pyrt till det. Kan hamna i maskin. En av flera. Draget: Mitt Hjärtas Lilja är ett fint sto som står 20 meter bättre till och kan bli svår att nå om hon får köra sitt tempo i spets. Ny kusk kan ge ytligare en extra växel.. Pass upp! Skrällen: Monster Monsun är mycket formstark för dagen men har svårt att gå felfri i ett helt lopp. Om han lyckas så blir han klart intressant i denna omgivning. avd6. tipsettan: Eunice Boko är en klassig travare i grunden, presterar lite ojämnt men om en bra dag så fäller hon normalt alla här. Draget: Silvia Logoj avgjorde snyggt efter en perfekt resa senast, snabb ut och körs i spets nu? Chans oavsett. Skrällen. Pleaselivemealone avgjorde enkelt näst senast, vass spurt senast och är på gång. Kan skrälla i detta öppna lopp. avd7. Draget: Qick the draw är en toppkapabel travare som såg rejäl ut senast blir åter igen mycket svårslagen om samma spänst. 14% avd8. Tipsettan: Only in its Class öppnar raskt och har så här långt segrat i nio av karriärens 21 starter. Han har gjort det fullt bra på slutet, men kan normalt sett ännu lite bättre än så han är vassast då han får tävla skolös runt om. Draget: Ritmo di Poggio är utrustad med fint löphuvud och tål normalt sett att göra en del jobb själv på vägen. Spiken: Caddie Heart Chansspiken: Aristocat boko Bästa draget: Qick the draw God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gyllaren (+45) |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Fredrik Laday, Aristocat och Only in its class. Måste lämna in redan nu innan lunch så det får bli de som spikar. |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Skrattar på mig åt Redéns twitterinlägg gällande kvällens starter!!!
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Enda roliga draget man har idag är. Pleaselivemealone nr 5 i 6e. Skoryck idag och såg väldigt tankad ut senast. Gick i mål med allt kvar lucka för sent. Bara 3% måstestreck.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Reijo på Twitter:
"Aristocat boko kändes bra efter senaste starten så vi prövar igen. Bra spår. Testar custom jvagn i värmning. Bf bak. Chans om felfritt."
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Vad syftar Reden på med sina tweets? Lite pajasvarning tycker jag.
Klanke (+1) |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Håller verkligen om att han är en pajas men förut har man behövt tänka ut det själv. Nu är det som om han bestämt sig för att informera alla att han utom allt rimligt tvivel är det.
Edit: Har Nybrink skrivit någon krönika som trampat den väldigt känsliga och kramgoa travkåren på tårna? Eller varför haschtaggen "#Nybrink"? Senast redigerad av Snapphanen den 2015-02-25 klockan 15:57. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Idag borde väl Jorma ha enorm chans i Avd-4.
|
|
|
|
#47 |
|
Min syn på hästen är att den varit mest seg, trist och otillräcklig i sina senaste starter.
Jorma är uppåt i Expressen och tydligen har kusen aldrig lagt ifrån spets, tror jag att där stod? Jag går själv aldrig på hästar som jag upplevt åt det trista hållet i loppen på slutet. Å andra sidan: Jorma bara sööör!
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Tacksam med synpunkter.
|
|
|
|
#49 |
|
Breddloppshäst = häst med mindre än 500 startpoäng som därmed är berättigad att starta i breddloppen.
V86-1: Sex breddloppshästar i startlistan. Vi tar bort dem. Kalypso Face gör årsdebut efter ett halvårs vila, den tar vi bort. Kvar finns 3, 6, 8 som kan vinna loppet. V86-2: Fem breddloppshästar i startlistan, vi tar bort dem till att börja med. De två mest formstarka har fått spår 10 & 11. 5 Aristocat Boko är ett bra spikbud om man vill koppla grepp på kollektivet. V86-3: Inte mindre än 8 breddloppshästar, som knappast vinner, om det inte vore för Caddie Heart som seglat upp som stor favorit. Den tar vi med och så får 9 & 11 hänga med där om CH är ringrostig. V86-4: Bara två breddloppshästar. Det kan krävas några streck för att vara säker här, tror inte Rub It Out är överlägsen, men har chans. 1, 4, 5, 8, 9, 10, 11 får komma med efter lite klurande. V86-5: Sex breddloppshästar, som vi börjar med att ta bort. Resten får man nog strecka. V86-6: Endast två breddloppshästar, och fullt fält. Jag tror ändå man kan stänga på 3, 10, 13 då de verkar höja sig lite över mängden. V86-7: Endast en breddloppshäst gör det här till dagens bästa lopp. Liberty Face bör vinna detta, jag tycker det är en bra spik. V86-8: Tre breddloppshästar. 1, 3, 7, 9, 10 gör upp om det. Ställer vi krav på 3-6 streckfavoriter, så blir det 948,75kr, och ändå chans på att vara ensam om potten enligt HPT.
|
|
|
|
#50 |
|
nån info från berg om kallblods favoriten? vågar man chansspika där? måste red. pga kostnad. tacksam
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Viroid (+5) |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Man sparar 40kr på att ta 3-5 streckisar istället för 3-6. Jag tror det blir en hel del favoriter ikväll igen. Det är väldigt mycket löss med i vissa av loppen.
|
|
|
|
#53 |
|
Vilket jävla nedköp med Åke Olsson jämfört med Hansson i Liven...han är tamejfan överallt den där Olsson numera!!
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Mellby Brunello BRO i avd 7, jag spikar!
|
|
|
|
#55 |
|
Vad tycker Ni om Rub It Out? Uselt spår men barfota runt om för första gången? Har för mig att travet var sämre de senaste loppen, borde inte barfota passa denna häst perfekt?
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Avd 3: Cherie Sund. Absolut stenklar.
|
|
|
|
#57 |
|
Du tänker nog rätt. Global Perfection lär nog sitta i ledningen. Liberty Face borde nog ta hand om första utvändigt. Så Mellby Brunello lär nog få loppet.
Dessutom är Linderoth aldrig spelvärd. Förlorar när han ska vinna och vinner när han borde förlora... |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Hon var en besvikelse i ledningen senast. Nu med stängt spår är inte en fördel. Skall med men garderas.
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Proportioner? ATG!
Dubbeljackpott V86 "HA HA" Ett skämt för svensktrav sport! skärp er gubbar(ursäkta om det sitter damer i beslutsfattande platser) som räknar ut detta vecka, efter vecka??? Senast redigerad av Jollyjumper den 2015-02-25 klockan 18:07. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Men den som har råd skall nog strecka fler. |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Solvalla lopp 2 Favorit i fara!
Tvillingspel Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-02-25 Bana: Solvalla, omg. 17 Lopp: 2 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 5, 7, 8 U-hästar: 3 Brooklyn Club Vadet gäller startnummer 4 x 10,00 kr Totalt: 40,00 kr Kvittonummer: A766 719A 8DB4 1501 |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
![]() ![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Den är en häst som alltid går till slut! Min favoritkusk i norr, Uffe E, kör dessutom!
Caddie har jag alltid tyckt springa utan att det händer någonting mot slutet. Hästen har bara "en fart"? _______ Sanna Vint i VI:e säger Stekel. Bra fart, men spåret? Kunna gå snabbt kan ju vara ett krav om man ska hinna runt alla? ![]() _______ Tänk på att många lopp vinns ifrån spets!
Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-25 klockan 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
-Inte startat på länge -Har bytt tränare och miljö sedan senaste starten -Första gången skolöst -Ny kusk Jag spelar utgång på den, skulle aldrig få för mig att spika.
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Tänkte mest på att Nikita Broline är lite sämre med skor. Cherie Sund verkar vara en sprinter. Super Ariel har inte heller tävlat på ett tag. I start finns Magic Broline och den kör ju Norberg, han lär inte bråka med Bergh. Tänkte mest på att det kommer att vara Bergh i ledningen, sen lär det gå väldigt långsamt ett tag och avslutas med en trudelutt... |
||
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
"Vi lyfter på hatten" "Varnar för en riktig smällkaramell" Åke S, de tomma klyschornas mästare. Hänvisar bara till vad tränarna har sagt, vet inget själv. Hopplöst jobbig att lyssna på. Tror att det gäller att säga så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt... |
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
Tvilling Bergsåker
Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-02-25 Bana: Bergsåker, omg. 9 Lopp: 2 Spelform: Tvilling Hästar: 4, 6 U-hästar: 10 Håksätter Svarten Vadet gäller startnummer 2 x 10,00 kr Totalt: 20,00 kr Kvittonummer: 4308 99B4 AB34 1101 Håksätter svarten! |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Det är en reslig och fin häst. Bergh brukar ju få Love You:are att gå bättre än nån gång tidigare. Att Cherie Sund är en sprinter känner jag mig tveksam runt. ![]() _____ Red: Efter den intervjun med Nurmos i lajven kan spelarna nog hälsa adjö till 6% på Angel France i VI:e... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+5) Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-25 klockan 19:00. |
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
Såg era inlägg Stekel och Voltstart.
Anser att Rocket Zet är en mycket bättre häst än konkurrenterna här, inkl. Aristocat Boko även om den är det värsta motbudet. Kör Erik inte för passivt tycker jag bara den ska krossa detta motstånd. |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Grymt fint kört av Robert Dunder i v5-2 om nån såg det
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Det är ju bara att köra fram och mosa packet! ![]() _____ Araw Hoss var ju fin igen!
Senast redigerad av Voltstart den 2015-02-25 klockan 19:16. |
||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Chiron (+5) |
||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Atg Live verkade någon från Berghs stall vara extremt positiv. Lade inte märke till vem det var. Han ville inte heller säga hur snabbt hästen gått i jobben, mystisk... Men "vågar" Eriksson syna Bergh? Även om det är Pihlströms önskan? |
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Mkt bra intervju med Henrik Svensson, saklig och korrekt!
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Å andra sidan är hans hästar jämnt nedspelade på toton så att även om han hade dubbla segerprocenten är det väl tveksamt om man gick plus på att spela honom konsekvent...
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
Torskar hästen nu så lär han aldrig mer göra några uttalanden inför kameran
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tvilling lopp4 Solvalla
Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-02-25 Bana: Solvalla, omg. 17 Lopp: 4 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 2, 3 U-hästar: 10 Global Pleasure Vadet gäller startnummer 3 x 10,00 kr Totalt: 30,00 kr Kvittonummer: EB64 77DC 2158 1305 |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
____ Araw Hoss heter ju pållen, hann inte redigera snabbt nog. ____ Mellby Collector eller Stand Bayou, vem tror du på?(Fint lopp!)
|
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bästa spiken idag är Fredrik Laday i första. Jag kan inte se hur den ska torska?
Efter den kommer båda Redéns. Måste vara toppchans för båda om dom bara är i ordning för dagen, top 5 kuskar på båda dessutom. Robbans häst är nog antingen fisk eller fågel. Jag kan inte spika en kuse bara på tränarens tidigare meriter med liknande material. Blir utgång men ingen spik. Saknas ju inte motstånd direkt heller. Enda risken, och speciellt på Bergsåker, är att Robban får sitta ifred och styra och ställa just för att det är Robban. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Kusk och läge talar för Mellby. Häst mot häst är det nog fördel Redéns.
Voltstart (+1) |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Fredrik svimmar i ledningen 300 kvar.
Aristocat trillar undan efter att Erik jetlag-snoozat i kön. Bergh rycker Love You-skriket i galopp helt enligt plan och Super Ariel spränger ljudvallen i en mäktig långspurt. Sjöström släpper ingen djävul över bron över 1600. Bergh rycker ännu en "klar" i galopp varvet kvar. Skyller på att banan inte funkade barfota om det kniper. Rimligt tvivel... Erik vaknar och sänder Sanna Vint i fjärdespår när de såsar framför halvvarvet kvar. Vinner åkandes med 20 till slut. Brunello trycker sig till ledning och sprintar undan på lätta ben framför en tempotorsk-favorit. Erik skrattar sist efter att de öppnat varvet på 10! "Årtusendets V8-jackpott till nästa vecka är ett faktum" tänkte jag avsluta med här, men hur jag än vrider och vänder på den här omgången får man nog inse att 8-rättsjackpott är fullständigt osannolik idag.
|
|
|
|
#98 |
|
halloj halloj , startar det 20:30 ?
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Den som tror på Sanna Vint, kan ju snegla åt platsoddset 8ggr på bet365 o 8,50 på unibet.
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Skulle inte förvåna mig om Erik sätter dit Rub it Out i 4:e också. B-Fredrik och Gas-Klasse lär ju köra utav helvete och när röken har lagt sig står favoriten som skulle fällas som segrare.
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Mellby Brunello har växlat om till skor runt om...?
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Så bra att jag redan lämnat in då och streckade den istället för favoriten för att den skulle gå skolöst...not! Nåväl, han kan ju alltid gå och vinna ändå.
|
|
|
|
#106 |
|
Typiskt. Alltid när man är lite tidigt ute. Hoppas att du har rätt... Annars lär väl utdelningen vara riktig låg?
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
Följande hästar har 50 procent eller mer av insatserna i resp lopp och dessa är det därmed sanslöst dåligt spelvärde på om man spelar för att det ska bli någon utdelning att tala om 1. F Laday 50 procent 2. Rocket Zet 55 procent 3. Caddie Heart 52 procent 4. Rub It Out 37 procent (ändå obefintlig värdeökning även på den) 5. Tangen Didrik 57 procent 7. Liberty Face 54 procent Utdelningen idag handlar väldigt mycket om hur många av dessa som vinner/förlorar. Vinner alla blir det väl knappt ens 100 kr på 8 rätt. Torskar alla blir utdelningen gigantisk. Vinstchansen för dessa hästar motsvarar i alla fall inte den andel av insatserna dom fått på sig så samtliga är väldigt överspelade. |
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
MB vinner aldrig med skor.
Kul duell nyss, blir nästan alltid samma resultat när en hingst möter sto sida vid sida. Som DIF mot bajen, där bajen aldrig vinner. Tycker alla glömmer Eng Stegg också, kan vinna. Magic Broline är ej ofarlig, kan vinna. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Nu verkar Robban ha mixtrat klart. SKOR RUNTOM på Caddie Heart!
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
Caddie Hart däremot med alla osäkerhetsfaktorer som jag redan varit inne på ser jag som överspelad. Och Rub It Out är en sån där favorit som är i brist på annat. Tror inte ett spår på den från det läget. Från framspår hade nog chansen legat där någonstans. Liberty Face är ju lite sårbar då han knappast får någon ledning, men det är ett ganska ihåligt lopp också. Något överbetrodd men inte mycket.
|
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Synd att den inte varit anmäld så hela tiden. Jag tror det är ett plus för vinstchansen att den går med skor. Behöver inte rycka dem för att vinna loppet och det blir en osäkerhetsfaktor mindre.
|
|
|
|
#114 |
|
Skor runtom även på Tangen Didrik. Kass bana på Bergsåker får vi anta?
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Atg Live: Bergh ligger lågt, dåliga träningsförhållanden...
Senast redigerad av Chiron den 2015-02-25 klockan 20:08. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Avslag på Cherie Sund, kommer ev inte ens till start.
Bara att spika Robban? |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Cherie sund värmde dåligt kanske inte ens startar enligt MP
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Jag ska ha med Magic Broline och Nikita Broline ändå. Finns ju gott om klara spikar i denna omgång så jävligt korkat att chansa. Ska nog fylla på med några hästar till då det börjar lukta skräll här helt plötsligt med alla avslag och frågetecken!
Var ju frågetecken även på Caddie... |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Alla byter till skor nu
|
|
|
|
|
#121 |
|
Vad händer om man har en häst som utgång och den stryks?
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Men helvetes jävla skit, hur ska man hinna göra om hela systemet nu? :(
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Nu plockar man bort Cherie Sund pga jättesågningen. Går den nu och vinner så blir jag galen
![]() Testar ett vinnarspel på Quick Razz. Har väntat på den och nu kan det vara dags
Senast redigerad av linfre den 2015-02-25 klockan 20:19. |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Nu jävlar ska vi jobba in käpphästen Lischla Dunder i avd 3
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Samma här, nu vinner han inte :-(
|
|
|
|
#126 |
|
Vad fan hände där egentligen? Var den döende?
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Vilken usel favorit i första. Dödenshästen var heroisk.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Och givetvis bytte man från Spik på Caddie i 3e till Fredrik i sista sekund.... Vilken jä*la genidrag....
|
|
|
|
#130 |
|
Tror det var lite fel att gå barfota? kanske inte helt kurant? inledningen? Tur man dubbla med kung töll!
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Den har förmodligen en begynnande infektion i kroppen, eller så blev han hovöm.
|
|
|
|
#132 |
|
Den där Jens krönika, har ju fel hela tiden. Jag bara undrar. är hans krönika en slags ironoi? eller är det bara en svacka? (seriös undran)
|
|
|
|
#133 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Det är ett försök att hitta vinnare från en annan synvinkel än den gängse normen. Han brukar inte ha mer fel än Guiden och Ronden...
|
|
|
|
|
#135 |
|
Kul att folk dissar Reden här p.g.a twitter inlägg. Han kommer en dag bli sveriges bästa tränare upp och ner.
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#137 |
|
Tur att man hade råd att ta med Aristokaten ändå men lite hårdare reducering. Hade lite feeling för att det här kunde inträffa...
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Hade man inte satt på jänkarbiken och ryckt skorna på Aristocat B hade nog ordningen blivit den omvända. Till V75 finalerna är det väl dags att plocka av dojorna på Rocket Zet. Två grymma prestationer.
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Det här visar återigen hur jävla svårt det är att vinna från bakspår. Oavsett vad det är för häst och hur bra kusken än är.
Stekel (+10) |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Ibland är det så lätt! Hoppas ni rygga! // spets o slut
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Han är ensam, han fyller sitt liv med siffror, han ringer inte runt till tränare för att få senaste nytt och ändå tycker jag han är rätt så korrekt på det. Han har ju dessutom en rätt skön stil med en rad statistiska sanningar som man som spelare inte alltid tänker på. Jag köper inte allt han skriver, men när han varnar för en susare finns det all anledning att kika närmare på den.
|
|
|
|
|
#142 |
|
Vinner cherie sund nu så är MP en skurk!
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Fyfan vad fult
|
|
|
|
|
#146 |
|
Sådär damer och herrar så gör man en spelstöt!
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
LoL - skön oddshöjning på den....hur många blev kurade på den då?
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Pihlström har precis fått hela travspelskåren emot sig kan jag säga
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Så gör Sundsvallsmaffian när dom vill ha upp oddsen
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
ha ha ha ha vilket mafia.., inte första gånger dem gör så.. mafia sport, ha ha
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 852Bäst på häst! Stats: 1 - 1 - 0 ROI: 85.71% Vinstprocent: 50.00% |
Vilken j*vla idiot!
Hur f*n kan man leva med sig själv...
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Kommer han ställas mot väggen för det där eller är det ok att göra sådär?
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
mycket idiot tränare lovar som sagt alla som ljugar för oss spelarna måst betala böta atg måste kräva detta
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Hoppas ni rygga o spika.
|
|
|
|
#158 |
|
Man går fan inte ut och säger att hästen ev kommer strykas för att den värmde så jävla dåligt, det här är rent vidrigt...
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Som sagt det där med att följa värmningar...
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Vad snackar ni om, alla som hade live hade väl möjlighet att se värmningarna och bilda sin egen uppfattning?
|
|
|
|
#161 |
|
Cherie Sund var ju grym. Tredjespår utan rygg i ett halvvarv och totalt överlägsen trots lustempo där framme. Där hade Pihström ställt i ordning så det heter duga.
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Citat:
Dessutom är ledaren kanske bättre än många tror, framförallt i spets? Hästen har ju gjort insatser i paritet med Art on Line på slutet. Det är ju en guldhäst. Rocket blir kul att följa! ![]() ______ Precis som mitt travöga hela tiden sagt mig: Fredrik Laday är en häst som är osmart att spika av flera anledningar. Caddie Heart tillhör den blöta skaran. Har endast en fart i sig. Enda sättet att hålla undan är att ingen av motståndarna ökar farten över upploppet. Trav är kul!
|
||
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Som jag sa, stenklar. ni som avskyr mig o tog bort den p.g.a de. skyll er själva. dagen säkra spik.
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Softpojk, om du spikade den efter den totala sågning som MP gav i liven så är du inte riktigt frisk! tror det var rätt många som var ute på den men självklart spikar man ju inte den efter att han säger att han eventuellt ska stryka den.
rasa59 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Det var min spik redan igår.
|
|
|
|
#170 |
|
Ja det är väl en sak att tycka att värmningen var sådär, men att gå ut framför kamerorna och säga "få se om hon ens kommer till start", då måste man efter den infon från tränaren vara sinnessjuk om man spelar en sådan häst.
Imself (+10) |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Ifrån berghs stall så var det ju klartecken på Caddie . Ifrån Pihlströms så var det världens avslag
Svårt med trav
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Om det skulle röra sig om en spelstöt lär ju Pihlström ha pratat ihop sig med Karin innan så de synkar sina uttalanden någorlunda. Men jag kanske överskattar folk...
|
|
|
|
#173 |
|
Det är en sak om referenten uttalar sig men när tränarn går ut och sågar den vid knäna så självklart tar man det på allvar!
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#176 |
|
softpojk, du måste ju missat det han sa?
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Och där vann precis dagens avslag...
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Givetvis handlade det inte om någon spelstöt. Då skulle han inte varit så pass optimistisk som han var innan. Men Pihlström är alltid rätt extrem i sina uttalanden och det är ofta svart eller vitt. Men han säger vad han känner och vågar sticka ut hakan åt båda hållen.
Stekel (+10) |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
dem skickar nån springpojke som ger klartecken på bergs och phil. gör avslag på sin.. fy fan vilket mafia..
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Kan det vara barfota runt om för första gången som gav sådan effekt på Rub It Out ? Var ju som en ny häst intrycksmässigt jämfört med senast.
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Jag säger inte att det är nån spelstöt eller olaglig uppgörelse som ligger bakom detta, för det finns inte fog för sådana påståenden. Men jag måste ifrågasätta Pihlströms omdöme i detta fall, och tycker att någon ansvarig bör göra en djupdykning i ärendet.
Det är inte okej mot oss som spelar, oavsett. |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Irriterande för 1 timma sen satt man med spik på cherie sund rub it out och angel france, tillslut blev det aristocat boko istället för cherie sund. självklart tog jag bort skurkens häst helt! vinner angel france ska jag fan skicka en faktura till philenbrant!!
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Ska ni gråta? ja lämnade in innan dom sa de, gav också er tipset. sluta gråt.
|
|
|
|
#186 |
|
Är ju ens egna idéer man vinner på i längden .. Sen hur hästarna ser ut i värmingen är inget som säger hur det kommer gå i loppet, så starkt softpojk att hålla fast vid vald spik !
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Men så här vid närmare eftertanke så känns hela situationen jävligt konstig.
Jag reagerade för det första på att Berghs stallpojke går ut och säger "Den är klar", sällan man hör så starka uttalanden även om det är en bra häst som är favorit. Om den där var klar så borde väl Tarzan ha gjort helikoptern inför kamerorna gällande Inken i lördags? |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Äsch, jag velade på spikar mellan Fredrik och Liberty face. Valde såklart fel
Ang. Pihlström så kan man nog säga mycket, framför allt ett par minuter efter målgång.... Det som känns mest olustigt är att han själv sågar hästen och funderar på att stryka, medans den som tydligen värmde tyckte hästen kändes som vanligt. Det jag ställer mig frågande till är om Hr Pihlström verkligen ska plocka ut sin proffslicens, som potentiell hästägare ställer jag mig ycket tveksam till hans hästöga. Kanske bättre att nasa annonser till Bergsåker istället. |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2015-02-25 Bana: Solvalla/Bergsåker Spelform: V86 Harry Boy, omg. 8 Avd Ordinarie hästar 1 2, 3, 6, 8, 9 2 5,10 3 11 Cherie Sund 4 9 Rub it Out 5 5, 7, 8, 9, 10 6 3, 10 7 3 Liberty Face 8 3, 10 Vadet gäller startnummer 200 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 50,00 kr Kvittonummer: 836E Harry
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#191 |
|
Nu blir det då ingen jackpot kan jag lova
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
Att komma och påstå att man inte skulle byta spik om man kunde efter att tränaren gått ut med att ev stryka hästen är rent jävla skitsnack, och det vet vi alla. |
||
|
|
|
|
|
#194 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Citat:
Det är väl ingen som ska hänga Åke Lindblom när han som alltid är överoptimistisk om sina hästar? Eller gnäller på Goop som alltid säger platschans om hästar som är stenklara? Nu har ni kanske lärt er att inte lyssna så mycket på Pihlström också. Såg inte värmningen själv, var det så att den faktiskt värmde dåligt så är det inte så mycket att snacka om. Var det inget fel på värmningen så är Pihlström ute och cyklar. Oftast presterar de inte på det viset om de värmer uselt, men det händer i undantagsfall. Get used to it!
|
|
|
|
#196 |
|
Softpojk borde spela lotto!!!! han verkar ju vinna storkovan varje vecka men han vill aldrig lägga ut kupongerna. inte så att jag bryr mig just nu är jag bara upprörd därför jag går loss här. Hästar spelar jag enbart för min egen plånboks skull och inget annat!
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Fy fan så jag gillar Robert Dunder, höll på att jobba in den där i bästa Goop-anda
|
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#200 |
|
Hade ju vunnit lätt om han inte varit så het hade fått andra ut i stenhårt trmepo!
! |
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Där sätter man en 6% som spik och blev ännu mer förbannad, jävla helvete!! visst skulle jag kunna betalt för cherie sund men MP har alltid vart en kunnig tränare i mina ögon, just nu är han en skurk!!!
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Ja det där var ingen bluff. Ska bli kul att se vad det blir av Dunder också! Surt att man var fel på det och inte trodde ett spår på Rub It Out idag, annars kanske man suttit med chans.
|
|
|
|
|
#203 |
|
Jag kan köpa Philströms förklaring som han gav i efterhand. Men har man gjort totalt avslag på hästen kanske man ska försöka anstränga sig lite att få fram information till spelarna om att hästen efter vissa korrigeringar uppträdde betydligt förbättrat?
Det hade varit mer reko kan jag tycka. |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
sitter gubbar i varje live butik som spelat på hästar i 50 år men är lika panka som en kyrkråtta!! säger ingenting. själv har jag lirat sen man var en pojk med en styvfar som är en av sveriges vinstrikaste travspelare som mentor, säger dock ingenting heller. pengar på banken är det enda som betyder nåt inte ryggdunkar på ett travforum!
|
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Sitter och velar mellan Aristocat och Fredrik som spik, väljer såklart den sistnämnde och sitter här och är besviken på mig själv. Nya tag på lördag. Kvar för 7 rätt, vad nu än det må ge. Pengarna tillbaka i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Citat:
Hör jag han säga att hästen är halt i 2 varv, ja då ändrar jag itt ystem om det inte är inlämnat. Om jag 5 minuter senare hör, "nja, vi tar bort brodden, sätter på en sula och hoppas att det ska räcka." ja då kanske hästen slinker in på systemet. Sen vissa som ska slå sig för bröstet och skrika stenklar från igår bla bla bla. Nonsens, bara för att provocera. Lex laxdasen.............. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Imself (+10) |
||
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#210 |
|
Snyggt.
Spikade mao fel ![]() ![]() 1,3,10 i sista för 7 rätt |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
40kr på dubbeln kastade i sjön!! AVGÅ favoritjävlar
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Citat:
![]() Ja jag valde att lämna den helt utanför till förmån för några skrällar eftersom jag ändå tänkt gardera... surt är det. Tyvärr hade jag spikat favoriten i första så det var inte hela världen för mig, men jag lider med dom som hade haft chansen på 8 rätt idag.
|
||
|
|
|
|
|
#213 |
|
Sitter med heltäckt i sista hoppas på en skräll som plåster på såren så man får 3 sjuor och 25 sexor. ha det gott! nu har jag lugnat ner mig eftersom jag vet att det kommer fler tåg.
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
imself nya tag imor, jackpot igen men verkligen synd ikväll
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Nog har han fina kusar alltid den gode Redén
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
grattis alla som vann.. nya tag imor v64 jackpot..
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
DD jag spyr på dessa favoritkombinationer
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Alltid lika roligt när en sådan kusk som Mats Ulriksson ska ut i 3 djespår och försöka för att efter 200 meter få slut i tanken och tappa...
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Citat:
![]() Nu ska jag kladda ihop ett system till lördagens sjua på en timme och lämna in utan större korrigeringar!
|
|
|
|
#224 |
|
Spännande se Little Brown Fox imorgon. Han har ett helt gäng spännande starter nu, ojojoj.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#228 |
|
Den moraliska vinnaren av det loppet. Både hästen och kusken gjorde en heroisk insats.
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Lite inne på digital photo imorn samt pampas s.i.r. och b.w.t. engaged som utgångar men mycket kan ju ändras.
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Citat:
Voltstart (+5) |
||
|
|
|
|
|
#233 |
|
Jag är nöjd med allt utom att jag inte var tillräckligt påläst om Fredrik Laday.
Sen undervärderade man Rub it Out ganska kraftigt. Jävlar bra den var! Men men Får som vanligt störa mig på att man aldrig lyckas pricka in alla rätt!! Men, snart är det lördag! Solvalla/Bergsåker 8 20150225 V86 Avd-1: 2 Avd-2: 5,10 Avd-3: 3,7,9,10,11,12 Avd-4: 2,4,5,6,9,11 Avd-5: 1,5 Avd-6: 6,9,12 Avd-7: 3 Avd-8: 1,3 System: 1 864 rader * 1 * 0,25 = 216 kr
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-25 klockan 23:21. |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Citat:
![]() Fredrik Laday hade nog vunnit det där om han varit kry. Var ju uppenbarligen något fel på hästen och det går inte att räkna med sånt i förväg. Nåja, dubbla v75 vinster till helgen kommer smaka fint
|
||
|
|
|
|
|
#235 |
|
Pilström intervjun kostade 8 rätt. Från 1a häst till utanför systemet! På 5häst!!.Jag å trav som farsans potatismos. Ohållbart! Han skiljde. Sej vattnet från potäterna utan mosade dem adirekt bara. En jävla sörja som mitt huvud alltså
|
|
|
|
#236 | |
|
Citat:
Visserligen tvärtom, det hade varit en jävla bra tröst om jag var ensam med 7 rätt haha ![]() Jo precis nya tag! Revansch är till för att tas!!
|
|
|
|
#237 |
|
V86 är åtta lopp, inte ett. Bara för jag hade rätt i ett. Har jag inte det i åtta. Sju rätt hade jag.
|
|
|
|
#238 |
|
Ja, V86 är inte mitt spel, så jag sköt lite från höften när det var så stor jackpot. Skall nog hålla mig till strikt statistiskt upplagda system i enpottsspel istället. En sak verkar både jag och statistik-Jens upptäckt i våra siffror i alla fall; breddloppshästar har mycket svårt att hävda sig på V75/V86. En hel del talar för att de inte har så mycket att hämta på V64 heller, men jag har inte mekat till den statistiken. Inte ens när kollektivet gjort en av dessa breddloppshästar till mycket stor favorit igår, och det lämnades klart från stallet, så förmådde den vinna.
|
|
|
|
#239 |
|
Spikade den innan.
|
|
|
|
#240 |
|
Jag hörde vad han sa, men jag har inte missat lopparkivet och den verkliga värmningen. Hästen är bra, hästen var bra i värmning. men kusken ljög, inte mer än så.
Som jag sa, dagens säkra. dock så hade jag kanske inte spikat om lämnade in efter det. Men aldrig tagit bort.
|
|
|
|
#241 | |
|
Citat:
Så glad jag lämnade in innan ![]() Hatar att jag alltid köper och alltid kommer köpa deras ord
|
|
|
|
#242 | |
|
Citat:
Mm, har lärt mig den hårda vägen att det ska man akta sig för. Suger att jag inte fick åtta rätt igår. Var ändå så rätt ute tyckte jag, men tvärfel ute i Avd-4 där jag spikade Nr: 4. I Kallisloppet tog jag alla, även fast jag nästan va hundra att ingen skulle komma ikapp Lilja. Men så är det. ![]() Lycka till med fortsatta spel kompis!
|
|
|
|
#243 | |
|
Citat:
![]() Blev ju "lurad" av Réden i helgen, men var ju ingen större förlust på 7:an. Jo, man var rätt ute! Hade alla vinnare 1:a eller 2:a rankad och tänkte spela spiklöst med tanke på att V86:an suttit de två senaste omgångarna om jag hade spelat spiklöst då... Men, sen blev det spik i första iaf och så målade man lite andra avdelningar där det inte skrällde ![]() Vi tar revansch, snart smäller det! Lycka till du med!
|
|
|
|
|