|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Jag gjorde en tråd i detta ämne för ett tag sedan och vidhåller att det är dumheter att senarelägga V75. Jag räknar med att det leder till mindre spel på lördagarna.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Värdelöst.
Blir svårt att motivera hemma att man ska se på trav på lördagskvällen senare. Tänk er en Elitloppslördag. Klart vid 19. Ta sig in till hotellet/lägenheten, vila/nyktra till ta en öl byta skjorta, försöka äta, för att sen gå till Golden Hits eller motsvarande i centrum. Lycka till med att hinna det! Rätt kul att läsa vad Jan Timonen tycker om detta i Aftonbladet och Atg i sin helhet
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Olle, till och med här i Norrland har affärerna öppet till både 21 och 22 ;-)
|
|
|
|
#19 |
|
Överlag verkar ju trav-folket vara missnöjda med detta. Både spelare och de aktiva. Tycker det känns jäkligt konstigt att ATG vågar laborera på detta sättet med det största och mest populära streckspelet vi har i Sverige. Och nu kommer V75 frontalkrocka med stryktipset och Premier League vilket inte heller känns genomtänkt. För mig personligen passar nog detta minst lika bra, förutom ALLA de lördagar som man ska träffa vänner för en middag som man brukar börja vid 18-tiden... Hur många % av folket brukar inte träffa vänner och bekanta vid 17-19 tiden på lördagar för en middag? Hur tänker dom där?? En normal lördag är ju V4 på lunchen, följt av V75 innan man tar en dusch för att sluta upp med vänner för en middag. Nu kommer det ju inte att gå, så länge som inte hela sällskapet är travnördar. Detta beslut verkar oerhört korkat. V4 omsättningen kanske kan öka men inte omsättningen totalt.... Känns som dom ändrar bara för att ändra.... Hur ofta har man hört folk klaga på starttiden för V75? Det har jag aldrig hört någon göra iaf.... Nu kommer man ju få avstå omgångarna var och varannan gång, såvida man inte kan ta, att man får se loppen i efterhand alt ta upp mobilen mitt i middagen.
Gör om, gör rätt! Senast redigerad av jocklon den 2015-04-07 klockan 19:31. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Tror inte butikerna hade öppet till 21-22 i Norrland heller för 20 år sedan, och det visar väl att även ni där uppe fått lite andra och senare vanor. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Jan Timonen, storspelare
– För mig är det sovmorgon! Men det är inget positivt för mig, det blir en lång och tråkig lördag, allt blir förskjutet. Fram till nu har jag haft klockan på 04.00 varje lördag morgon, men jag har vaknat 03.30. De där första timmarna till sju-åtta har jag varit helt solo med mina tankar, det är det jag har vunnit mina pengar på. Men ärligt talat så har jag tappat lusten för V75 i och med att de tog bort alternativet att bara spela ”för sju rätt”. Det blir jackpott varje gång. Det går inte att vinna längre, vi har inte råd att kasta bort pengar. – Förmodligen ökar omsättningen, men som sagt så har jag redan tappat lusten. – Jag kommer inte påverkas så mycket, med tanke på att jag inte kommer att spela V75 längre. Jag kommer att avveckla de hästar jag äger i Sverige och satsa fullt ut i Frankrike. ATG är inte mitt spelbolag längre. Travet är slut i Sverige. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Det görs alldeles för många fel ifrån våra två statliga spelbolag & man förstår helt enkelt inte vilka spelmöjligheter & spelönskemål kunderna faktiskt vill ha... |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
För mig personligen kommer jag sluta spela v75 privat och bara göra andelsspelen. Man får säga hejdå till allt socialt umgänge om man ska sitta upptagen till kl 19 på lördagarna.
Att spela utan att se travet live är inte av intresse. Kan även nämna att jag pratat lite med både tränare och funktionärer och dom är inte nämnvärt nöjda med detta. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Vad fan nu då? Nu missar man ju Helgmålsringning. För jävligt. Detta går åt helvete.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nä verkligen inte. Det är en högst personlig uppfattning och feeling att det positiva överväger det negativa med senare starttid på V75. Dom som slutar spela för att loppen startar två timmar senare är inga eller väldigt få, men de två extra timmarna på lördagseftermiddagen gör nog att fler både hinner följa med i uppsnacket och att fler som har andra sysslor på lördagsförmiddagen och tidig lördagseftermiddag hinner spela.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
För oss spelare är det jättebra tycker jag, men tyvärr tror jag att banorna kommer lida av det i och med färre besökare.
Klart det är surt när man ska sitta inne och följa travet en lördag t.ex när det är strålande solsken och man helst vill vara utomhus. Erik Adielsson skrev några intressanta inlägg på twitter "V75 börjar 16.20 from 15 aug. Kan inte säga säkert om det är fågel eller fisk. Däremot kan jag säga att vi måste ge det en ärlig chans. Detta för travsportens bästa. Börjar vi alla tjata nu om vilken katastrof det är missgynnar det alla oss i om travet.Oavsett personlig åsikt Och vi lär tänka lite utanför ramarna. Jag ska ex inte gnälla på att det sällan blir en lördag kväll med familjen eller ev större kostnader. Blir det högre omsättningen gynnar det alla! Blir det sämre omsättning tror och hoppas jag ATG går tillbaka. En rättvis chans är det värt. Och tro mig. Jag förstår vinkeln hur viktigt det är med publik, hästägare osv. Men om det nu är beslutat så tycker jag vi ger det en chans." |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
För mig personligen helt perfekt! Tycker de flesta som gnäller är spelare än aktiva. Spelarna hinner inte laga middag, äta och vara sociala. haha Jag hinner idag både laga mat och äta när V75 startat, däremot vill jag inte ha störande moment i form av gäster, men det undviker jag redan idag under heligt trav.
Går utmärkt med en fjuttig ändring på 2 timmar. |
|
|
|
|
|
|
|