Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-10, 01:27   #91
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Har just läst igenom alla inläggen om den ändrade travtiden.

Om den ändringen tycker jag såhär:

Ändå tittar jag aldrig på TV eller datorn före loppen, har fullt sjå med att LÄSA om hästar, kuskar, tränare, utrustningsändringar, hur hästarna antas må, vad tränarna tror, hur man har förberett hästarna inför loppet med mera, med mera. Ja, och hästarnas tider, hur de har fungerat på sista tiden, mycket galopper? Varför då? Vad tror hästens omgivning?

Och hästarnas bakgrund, har de bytt tränare? Om så, har den nye tränaren bättre resultat? Har de varit borta, varför? För vila och träning eller för skada?

Ovanstående gör jag på lediga stunder när andan faller på. Eftersom jag nästan bara spelar V75 och V86 så blir det tisdagskvällar eller -nätter samt under onsdag. Och V75 gör jag sporadiska anteckningar om då och då under veckan, dock mesta tiden på lördag fm fram till spelstopp.

Ogillar dock ändringen eftersom den ju skulle komma att sträcka ut travgrejen över hela lördagen. Jag vill ha det som nu så att det hela är klart vid femtiden någon gång så jag kan sörja över min otur och rasa över min oskicklighet ett tag och sen är det lördag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
peozz (+5)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 06:37   #92
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Lokatten: kan bara instämma med det du säger, en ledig lördag = läsa v7 fram till start sen se travet. Som det är nu så får man iaf kvällen fri, ändrar dom så är risken stor att man kommer sova en timme längre, läsa en timme längre och sen är lördagen i princip slut. För mig blir det en prioritering och det resulterar i att jag väljer bort v75. Min kära sambo står ut med mycket men tror hon kommer bli galen om jag ska vara upptagen hela lördagarna =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+1), peozz (+5)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 10:54   #93
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1290
Standard

Gillar inte alls att det ska ändras tider. Betyder att man då får flytta lördags middagen med frugan. Nej tack, då äter jag med frugan istället. Drar ner på spelandet. De måste tänka om eller att spelar kollektivet visar sitt förakt i detta och inte spelar de första omgångarna. Jag kommer till 100% att inte spela.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 11:07   #94
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7867
Standard

Vi som har häckat med samma fruga i 25 år ser det precis tvärtom. Optimalt för att slippa äta middag med henne
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
johanl (+10), jocklon (+25)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 12:04   #95
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 968
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Vi som har häckat med samma fruga i 25 år ser det precis tvärtom. Optimalt för att slippa äta middag med henne
Middag går väl an. Men frukost och lunch vill jag ha för mig själv.

Min kona har varit sjukskriven i 8 veckor så det har varit en prövning.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+1)
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-10, 16:43   #96
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Jag ser egentligen inga fördelar eller nackdelar, det enda tråkiga är att det kommer krocka med övrig sport. Tills nu har ju lördagarna varit optimala.

Lunchtrav
V75
Fotboll eller Hockey
Fotboll eller Hockey

Tråkigt. Men inte hela världen, man får prioritera helt enkelt. Sen vet jag inte hur dem gör med lunchen. Är lite tråkigt om det blir ett gap mellan lunchen och V7. Speciellt om man är på banan.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 15:26   #97
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Nu står det också klart att V64 på Söndagar senareläggs så att första avdelningen startar klockan 16. Det kommer att direktsändas i TV. Där försvann också söndagspubliken från banorna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 15:27   #98
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nu står det också klart att V64 på Söndagar senareläggs så att första avdelningen startar klockan 16. Det kommer att direktsändas i TV. Där försvann också söndagspubliken från banorna.
Det gillar jag däremot extremt mycket, en timme hit eller dit gör mig inget, men att få det live i TV är ett stort plus för mig personligen iallafall! Fan vad bra. Och sen tror jag inte det kommer göra någon märkbar skillnad på publiksiffran. Detta är bra +++++ tror jag!
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:14   #99
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 224
Sharp$: 57347
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Nu står det också klart att V64 på Söndagar senareläggs så att första avdelningen startar klockan 16. Det kommer att direktsändas i TV. Där försvann också söndagspubliken från banorna.
Vilken publik ? Står att det var 1237 åskådare på Umåker i söndags.

Sen blir det väl som på vardagarna kanske att de sista 6 loppen är V64 loppen och i så fall blir det väl inga större ändringar av starttiderna på banan. Dom brukar väl köra några lopp efter V64 spelet idag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:28   #100
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vilken publik ? Står att det var 1237 åskådare på Umåker i söndags.

Sen blir det väl som på vardagarna kanske att de sista 6 loppen är V64 loppen och i så fall blir det väl inga större ändringar av starttiderna på banan. Dom brukar väl köra några lopp efter V64 spelet idag.
1237 är ingen bra siffra, men ändå betydligt bättre än vad t.ex. storbanorna har på sina Xpress-tävlingar.

För inte så många år sedan började tävlingarna på söndagar klockan 13, V64 började 14, och det hela var klart till 16. (De sista loppen är bara utfyllnad). Då var man hemma vid 17 och hann med söndagsmiddag, bada barnen, köra tvättmaskinen ett par omgångar etc.

Sedan flyttades tävlingarna fram en timme, och middagen byttes ut mot besök på McDonalds eller Max för barnen efter att ha varit med pappa på trav. Nu flyttar man fram en timme till, och då börjar det bli problem att få ihop det om man vill ta barnen med sig och introducera dem för travsporten. Det blir någon annan aktivitet på söndagarna istället, även när det är trav på hemmabanan.

Jakten på omsättning, som ändå inte genererar mer prispengar 2015 än vad vi hade 2009, har bit för bit hackat sönder alla traditionella vägar till återväxt och publikevenemang. Det måste uppfinnas nya hjul, och visst lyckas man ibland, men det går inte att ha "midnattstrav", gentlemannadagar och miljonlopp alla dagar om året. Det vore lite spännande om man en dag i veckan kunde ha kvar något av det som var folksporten trav.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:33   #101
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Det gillar jag däremot extremt mycket, en timme hit eller dit gör mig inget, men att få det live i TV är ett stort plus för mig personligen iallafall! Fan vad bra. Och sen tror jag inte det kommer göra någon märkbar skillnad på publiksiffran. Detta är bra +++++ tror jag!
Jag måste erkänna att jag tillhör den nya moderna familjen som inte har en massa TV-kanaler. Tablå-TV är ungefär lika intressant som att spela LP-skivor. Här är det istället diverse streamingtjänster som gäller. Direktsänd sport finns som regel via nätet också, ATG har sedan länge konceptet ATG Live som var det sista som höll mig kvar vid diverse kanalpaket.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:37   #102
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 224
Sharp$: 57347
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
1237 är ingen bra siffra, men ändå betydligt bättre än vad t.ex. storbanorna har på sina Xpress-tävlingar.

För inte så många år sedan började tävlingarna på söndagar klockan 13, V64 började 14, och det hela var klart till 16. (De sista loppen är bara utfyllnad). Då var man hemma vid 17 och hann med söndagsmiddag, bada barnen, köra tvättmaskinen ett par omgångar etc.

Sedan flyttades tävlingarna fram en timme, och middagen byttes ut mot besök på McDonalds eller Max för barnen efter att ha varit med pappa på trav. Nu flyttar man fram en timme till, och då börjar det bli problem att få ihop det om man vill ta barnen med sig och introducera dem för travsporten. Det blir någon annan aktivitet på söndagarna istället, även när det är trav på hemmabanan.

Jakten på omsättning, som ändå inte genererar mer prispengar 2015 än vad vi hade 2009, har bit för bit hackat sönder alla traditionella vägar till återväxt och publikevenemang. Det måste uppfinnas nya hjul, och visst lyckas man ibland, men det går inte att ha "midnattstrav", gentlemannadagar och miljonlopp alla dagar om året. Det vore lite spännande om man en dag i veckan kunde ha kvar något av det som var folksporten trav.
Har kanske inte läst så noga, men är det klart att huvudbanans start för lopp 1 ska skjutas fram en timme ? Hade väl annars gått utmärkt att fortsätta ha första start kl 14 eller möjligtvis 14.15 och sen som idag på kvällarna lägga V64 loppen som lopp 6 och framåt. Idag är väl V64-1 normalt lopp 4 på söndagen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:44   #103
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Det gillar jag däremot extremt mycket, en timme hit eller dit gör mig inget, men att få det live i TV är ett stort plus för mig personligen iallafall! Fan vad bra. Och sen tror jag inte det kommer göra någon märkbar skillnad på publiksiffran. Detta är bra +++++ tror jag!
TV4 var snabbare än ATG/ST/Kanal75 här.

Det är ju inte ens bestämt hur det ska bli och någon live-söndag är absolut inte klar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:46   #104
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har kanske inte läst så noga, men är det klart att huvudbanans start för lopp 1 ska skjutas fram en timme ? Hade väl annars gått utmärkt att fortsätta ha första start kl 14 eller möjligtvis 14.15 och sen som idag på kvällarna lägga V64 loppen som lopp 6 och framåt. Idag är väl V64-1 normalt lopp 4 på söndagen.
Om V64-6 går senare så har tävlingarna senarelagts enligt mig.

Det är inte klart än att det ska bli live-TV på söndagarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 07:53   #105
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 224
Sharp$: 57347
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om V64-6 går senare så har tävlingarna senarelagts enligt mig.

Det är inte klart än att det ska bli live-TV på söndagarna.
Kollade precis banprogrammet i söndags. Starttiden för sista loppet är utsatt till 17.37, så det skulle med nya upplägget innebära kanske 15 minuters förskjutning om V64-6 är sista loppet. Det är väl i så fall inget dramatiskt för banpubliken.

Men jag hade hellre sett att man kört tidigare också. Tycker söndagarna är en värdelös dag i atg live när dom blandar galoppen och travet. Är man inte intresserad av galoppen så är det väldigt sent att dra igång travet på allvar först kl 16 på söndagseftermiddagen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td