Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-03, 20:42   #16

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Jag bara väntar på V75-yran som ska bringa klarhet i vad folket vill ha

Lycka till Lindvallen o ATG !

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 20:46   #17

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Travets överlägset största skyltfönster är V75. Det är rätt sorligt därmed att kallblodsloppet med landets stora profilhäst inom den rasen hamnar som att bortglömt lunchlopp som ingen bryr sig som i stort sett. Istället lägger man fokusen på ett ganska lågklassigt långlopp där klassen på hästarna väl snarare håller lunchklass. Det är ingen positiv reklam för travet som sport och visar väl tydligt att allt handlar om spelet numera.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 20:52   #18

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Fler variabler i fotbollen än i travet?!

I dessa tider när allt handlar om jänkarbikar, huvudlag, skor eller icke skor, rycktussar, knäkappor, foderbyten, övernattningar, väderlek, banunderlag & vad kusken har käkat till frukost och mycket mer...

Samt ca 30-40 miljoner rader som kan tänkas gå in...

Tar mer tid att analysera en travomgång än t.ex. Stryktipset
Skillnaden är att inom fotbollens värld får du inte i närheten av all information du får inom travet. Mycket av sånt du egentligen borde få veta i förväg stannar inom lagen. Därför tycker jag travet är mer tacksamt som spelobjekt. Sen är det som sagt 11 spelare på plan i varje lag + alla avbytare som ska prestera.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:03   #19

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Travets överlägset största skyltfönster är V75. Det är rätt sorligt därmed att kallblodsloppet med landets stora profilhäst inom den rasen hamnar som att bortglömt lunchlopp som ingen bryr sig som i stort sett. Istället lägger man fokusen på ett ganska lågklassigt långlopp där klassen på hästarna väl snarare håller lunchklass. Det är ingen positiv reklam för travet som sport och visar väl tydligt att allt handlar om spelet numera.
Jag håller med dig till viss del, men kan också förstå om ATG väljer att lyfta ut ett lopp med blott 9 startande. Man har redan en gulddivision med 9 startande och ett femåringslopp med blott 10 hästar. Fast med ATG:s enorma träffsäkerhet så kommer Månprinsen att bränna på Lördag. Förra veckan lyfte man ut Lover Face som brände, i går var det Your Highness tur att bränna som megafavorit utanför V75.
Gammal 2015-05-03, 21:03   #20

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Där kan jag nog hålla med dig lite, det som gör att det märks så väl är när ombud säljer 10-20 hela system på sina andelar, om ett sådant system går in en "skrällomgång" så tar det otroligt mycket av kakan för de andra stackars systemen som har 7 rätt. På sätt och vis var det nog bättre förr när det inte gick att sälja extra andelar på systemen utan man var tvungen att dra ut ett helt nytt system varje gång man sålde slut på andelarna.
Eller när Nybrink satte sitt fina andelsspel på ATG Tillsammans med 600 andelar a 100kr har jag för mig. Jag har aldrig haft råd att spela ett system för 60.000 men jag inbillar mig att jag skulle ha hyfsat bra chans på 7:an då.
Gammal 2015-05-03, 21:08   #21

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller med dig till viss del, men kan också förstå om ATG väljer att lyfta ut ett lopp med blott 9 startande. Man har redan en gulddivision med 9 startande och ett femåringslopp med blott 10 hästar. Fast med ATG:s enorma träffsäkerhet så kommer Månprinsen att bränna på Lördag. Förra veckan lyfte man ut Lover Face som brände, i går var det Your Highness tur att bränna som megafavorit utanför V75.
Ja, båda gångerna hittills har det lopp som tagits bort från V75 vunnits av skrällar. Den igår hade rensat enormt i kuponghögen då i stort sett alla valt Your Higness som spik. Möjligtvis tagit med spetsfavoriten Eketorpets Tess med.

Men det är nog bara galopp och diskning som kan fälla Månprinsen på lördag. Det är dock en stor reklamhäst som kollektivet/massorna nu knappt ens vet om att den kommer starta på lördag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:12   #22

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Det är betydligt mycket större sannolikhet att få 7 rätt på 5000 rader än 1000 rader. Chansen minskar i alla fall inte ju större system du har råd att spela. Det var min poäng med det hela. Ju fler "stora" system som spelas ju fler system med 7 rätt lär det bli.
Chansen är väl fem gånger större med 5000 rader kontra 1000 rader om jag räknar rätt. Man har spelat bolag på arbetsplatser rätt så länge, vi hade till och med ett i skolan på 1980-talet trots att vi egentligen inte fick spela :-) V75 Tillsammans gör det lättare att hålla igång dessa bolag. Jag tror inte att de vinner mer i längden när man skall ta hänsyn till allas vilja och försöka kompromissa fram ett system.

Andelssystemen hos ombuden vinner en del, men man bör veta att det spelas V75 för tiotals miljoner varje vecka via andelsspel hos ombuden.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:13   #23

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, båda gångerna hittills har det lopp som tagits bort från V75 vunnits av skrällar. Den igår hade rensat enormt i kuponghögen då i stort sett alla valt Your Higness som spik. Möjligtvis tagit med spetsfavoriten Eketorpets Tess med.

Men det är nog bara galopp och diskning som kan fälla Månprinsen på lördag. Det är dock en stor reklamhäst som kollektivet/massorna nu knappt ens vet om att den kommer starta på lördag.
Det sämsta i kråksången är att man inte visar upp ett av dom största affischnamnen när folk sitter bänkade framför TV:n. Nu får han varken nån TV-tid på eftermiddagen eller i sammandraget på kvällen eftersom han inte ingår i v75 omgången. Vill vi ha en ny Järvsöfaks i Sverige med alla publicitet det medför eller ska vi skita i det för spelarnas chans på större pengar?

Senast redigerad av Manprinsen den 2015-05-03 klockan 21:16.
Gammal 2015-05-03, 21:22   #24

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Jag bara väntar på V75-yran som ska bringa klarhet i vad folket vill ha

Lycka till Lindvallen o ATG !
Och det är just filinlämning & andelsspel som är mest efterfrågat, ATG har knappast tagit fram dessa produkterna för att blidka en minoritet av sina kundgrupper!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:35   #25

clarunds avatar

Standard

Alla dessa konstlade kvasiåtgärder.

Vad som är roten till travets o V75s misär är att man skickar pengarna utomlands till syndikat som inte berörs av allehanda spelgränser o andra idiotiska åtgärder.

När man med hjälp av rakeback, jackpotpengar o systematiskt spelande dränerar svenska spelarkåren (däribland av begränsningar berörda storspelare) minskar omsättningen, både av att pengar som kunde återomsatts försvinner och pga negativ publicitet.

Minskad omsättning ger mindre pengar till "sporten", dvs minskade prispengar som på sikt innebär sämre förutsättningar för hästägare och därmed uppfödare vilket gör loppen än mer ihåliga i takt med att hästantalet minskar.

I det läget börjar man med konstlade åtgärder för att höja utdelningarna vilket bara gynnar de som kan spela större (utländska syndikat?) och med rakeback.

Enligt mig är jackpot roten till i stort sett allt ont, resten tillskrivs "internationella partners"-konstruktionen och på senare tid allt fler begränsningar som drabbar inhemska spelarkåren.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-05-03, 21:54   #26

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Var lite märkligt. Jag fick email om det. Och det stod att jag var uttagen. Men sedan hörde jag aldrig något mer.
Jag tror att det är som så att du kommer med i nästa omgång. Det fylls på med användare i denna undersökning efter hand.
De som inte är aktiva tas bort och fylls på med mer aktiva och kanske mer insatta spelare.
Gammal 2015-05-03, 21:55   #27

clarunds avatar

Standard

>> Migge

Ursäkta men vad har mitt inlägg med filinlämning att göra?

EDIT: Aha nu fattar även jag, kopplingen till "vad folket vill ha?"

för den som inte känner till historien:

V64-yra var en tvåveckors "testperiod" efter löning som avslutades med en kundundersökning huruvida folk ville ha V64 eller V64.

Under testperioden minns jag inte om det blev någon jackpot, men det var iaf inte dagens frekvens på Jackpot:arna.

Man slog på stora trumman om V64-Yra med en massiv annonskampanj o kunde sedan peka på en fin omsättningsökning.

Sen frågade man publiken om denna strategiskt viktiga fråga (i och med att det blev fler jackpots bla).

Verkar ju helt verrückt att fråga publiken på Miljardfrågan imo.

Migge (+1)

Senast redigerad av clarund den 2015-05-03 klockan 22:11.
Gammal 2015-05-03, 21:56   #28

Lindvallens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Försök få dem att inse det komplett meningslösa med att ha autostartade lopp för kallblodseliten. Klassblandningen är monumental där med Månprinsen AM vs övriga och lär så vara framöver såvida inte de främsta norrbaggarna gästar oss. Får Månprinsen däremot starta med låt säga sextio meters tillägg på dugliga hästar så blir loppet däremot våldsamt spelintressant samtidigt som vår vackraste häst får synas i rutan. Tror faktiskt att Gunnar Melander skulle anmäla även om han fick stå med tillägg.

Fråga även vart lärlingsloppen tagit vägen? Allra helst den gamla proppen med ston och tilläggsvolt.

Tack för möjligheten!
Jag har påtalat att det bör minst vara två voltstarter per omgång.
Gärna med flerklasslopp, lärling och kallblodslopp.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:58   #29

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
>> Migge

Ursäkta men vad har mitt inlägg med filinlämning att göra?

för den som inte känner till historien:

V64-yra var en tvåveckors "testperiod" efter löning som avslutades med en kundundersökning huruvida folk ville ha V64 eller V64.

Under testperioden minns jag inte om det blev någon jackpot, men det var iaf inte dagens frekvens på Jackpot:arna.

Man slog på stora trumman om V64-Yra med en massiv annonskampanj o kunde sedan peka på en fin omsättningsökning.

Sen frågade man publiken om denna strategiskt viktiga fråga (i och med att det blev fler jackpots bla).

Verkar ju helt verrückt att fråga publiken på Miljardfrågan imo.

Då ett flertal inlägg ikväll handlade om just filinlämning/andelsspel så trodde jag att det var det som menades...läste tyvärr inte ditt förra inlägg så noga
clarund (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 22:00   #30

Lindvallens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag skickar gärna med att man måste börja titta på högre radpriser på V75. Jag skulle inte säga nej till 1kr per rad. Att ATG skulle avskaffa Jackpott är så främmande att det inte finns, men de kan åtminstone sänka jackpotgränserna till 5kr. Kanske kan man också argumentera för att jackpot förstärker alla vinstgrupper veckan efter, istället för endast sjurättspotten, så vågar man kanske också starta upp V7-alternativet igen?

Färre Extra V75, de som körs helt utan att sporten är extra bra känns ärligt talat inte bra på sikt.

Får man också önska något nytt så skulle det vara en "Euro-V75" med sju intressanta lopp i Europa under fredag - söndag som vi spelar tillsammans med övriga europeiska travnationer.

Den här veckan kunde det t.ex. varit franska derbyt plus Prix du Kerjaques, Prix du Etain Royal i Finland, den svenska gulddivisionen + Örebro Intl, den norska gulddivisionen samt lotterian i Italien. Känns som att det skulle kunna vara roligt.
Detta är den största snacket faktiskt med insatsen. Skicka mig din mejl så skall jag prata med mina kontakter på ATG om du kan få en inbjudan.
Angående insatsen snackas det om insatserna 50 öre som vanligt, 75 öre eller 1 krona.

td