|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#106 | |
|
Citat:
Spikar däremot med säkerhet i sista, SOS på Highspeed Call. Av den enkla anledningen att jag inte tror Nimbus hinner fram från spår 10 över 1609A på tung bana. Kan dock inte förstå varför Mino är lyft till skyarna i avd.2? Nej 4,7,9,10,11,13 stänger jag det loppet på. Se även upp för Linus Wibb som oftast gör det riktigt bra från spår 4,5,6
|
||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Avd 4 ser riktigt svårt löst ut nu i förhand, luktar körning från start och det kan bjuda in bakspårs hästarna eller vad tycker ni? Va inne på att spika Desuper Flilius först men börjar tänka om nu.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Oftast är den första idén bäst. Desuper Filius eller någon av de övriga fyra framspårshästarna.
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Kikar lite på radarbilder från klart.se, och det ser nog ut att kunna regna hela kvällen i Östersund, möjligen med några kortare uppehåll.
|
|
|
|
|
#111 |
|
jag som lämnat system tidigt idag, känner på mig att det blir 0 av 7 rätt efter senaste vädret rapport., he he
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#113 |
|
Vilka hästar kommer ni ha med i Jämtlands stora pris? Jag känner att det är helgardering, hur tänker ni? Kan man plocka bort någon/några?
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Gott folk! Vill ha några åsikter om V75/6, Creatine. För dålig eller är det nu om ngn gång som den "bara" ska vinna?
V75/7, Kalypso Face. Chansen i detta gäng? |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banned
|
V75:5
Stolopp OCH lärlingar OCH spårtrappa. Skulle det inte ha räckt med enbart en eller ett par av de variablerna? Jag harverkligen tittat, och tittat. Men det här är ju i princip olösligt. Jag funderar på att ha utgång på 2 Prima Eagle, var nästan lite skrik på den senast den var ute på V75 men kördes väl lite väl offensivt och gillar nog inte att gå första varvet i dödens. Gick bra som trea efter invändig löpning som trea bakom Kicki the Dancer och Unique Gowan för tre starter sedan (december). Kanske kan komma bättre på det idag? Vill också varna lite för 12 Kemas Winnie, gick bra som trea näst senast med hela sista varvet i tredjespår. Kan Adrian få fart på 5 Eileen Boko? Svårt! |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banan verkar bli allt sämre så jag la ner tankarna på V75 spel i kväll, men tänkt på att chansen till hög utdelning ökar enormt nu. 4 av de 5 senaste åren har det varit favoritparad denna omgång i Östersund, men i fjor när det regnade blev det i alla fall utdelning i alla spelpoolerna. Problemet är att det är så fruktansvärt svårt att räkna på vilka hästar som kommer underprestera i gyttjan resp vilka som kommer hantera det bra.
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Tycker det är konstigt att 6 Oasis Bi och 2 Cool Keeper är första- och andrahandare i Jämtlands stora pris. Oasis Bi stannade ju alldeles i förra starten på Vermo, och Leif Witasp är jättesympatisk men har väl inte helt lätt att vinna storlopp.
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Oasis Bi är väl inte så underlig, undantaget senaste starten har den ju varit grymt bra och är bättre än sina konkurrenter. Läget sätter dock ner, kan bli tufft att ta sig till spets med så många snabba och offensiva innanför. Cool Keeper kan jag dock hålla med om som övervärderad! Senast var det värde, för då var det klart för spets och den mötte ingenting alls. Nu däremot är det ett riktigt elddop. Rena vinstchansen häst mot häst är relativt liten, och att Witasp nog inte vill offra hästen i en sån här första start mot eliten drar ner chansen ytterligare. Nej, den ska nog inte ha mer än 5-10% en sån här gång. Max! Creatine är också konstigt mycket tippad. Två varv igen och vi såg ju hur bra det gick för två starter sedan. Den där har knappast imponerat sen den kom över dammen och jag tror knappast den plockar hem det här heller. Intressant lopp ska det bli att se iallafall!
|
|
|
|
|