Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-28, 22:28   #466

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Enda anledningen till att dom väntar kanske beror på att dom vill ha ett fullt startfält? Kanske så enkelt? Vad vet jag...

Svårt detta, men vad kan dom göra? Låter dom loppet gå kanske folk kritiserar angående det. Hur kan man veta vilka som talar sanning gällande materialfel?

Tyvärr är det så att spelarna kommer alltid sist. Spelarna borde vara viktigast efter hästarnas välbefinnande.

Hoppas du kommer på någon lösning. Vi får göra som vanligt. "Forgive and forget" - nya tag imorgon!
Självklart skall ekipaget som flaggar för materialfel granskas HÅRT! Om det inte är befogat - stryk! Direkt!

OM det är befogat med materialfel skall ekipaget ha två minuter på sig och INTE EN SEKUND MER! Enligt reglementet! 2 minuter och 1 sekund och inte klar bakom bilen är lika med STRYKNING!

Det är lösningen!

Din "forgive and forget"-lösning och "nya tag imorgon" tillhör och sätter identitet på problemet i amatörland!
Gammal 2015-07-28, 22:30   #467

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jadu, förvånande att någon som kan så mycket om trav tycker att hon gjorde samma val som de rutinerade kuskarna. Jag såg loppet på plats. Jag såg att Peter Untersteiner gjorde ett annat val. Lutfi Kolgjini gjorde att annat val. Stefan Melander gjorde ett annat val. Och här pratar vi om en häst som vann sitt försök från dödens. Om hon hade kört så lite som 100 meter från start så hade hon som sämst haft tredjepar utvändigt. Och då hade hon åtminstone fått chansen. Med den styrning som hon presterade nu så satt hon ju hermetiskt fastlåst in på ritsen. Jag förstår ärligt inte ditt kramande. Men fortsätt gärna att spela henne, Haugstad och de andra. Det händer ju att de väljer rätt.
jag menar att de gör samma val från spår 2 i det läget. alla förutom ludde som aldrig sitter fast och som inte är nån toppkusk. Stefan Melander är heller inget exempel på nån toppkusk.

man väljer inte tredje par utvändigt framför rygg ledaren i dessa stentuffa gäng om man inte kör en överlägsen häst. då är man inte klok.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:30   #468
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
öh va? hjälper inte att bara köra rakt fram om det ligger en galning utanpå o pressar sönder. den risken var fför stor idag , därför lirade jag inte ekipaget. vad är det du inte förstår?
Du måste åtminstone vara kusin till Spiken. Nära släkt.

Med den fulländade körteknik som du anser att hon har borde hon väl ha löst det lilla problemet? Hon gjorde ju tydligen en fantastisk kuskprestation i elitloppsförsöket som lyckades köra sig fram till dödens så nog borde hon väl ha löst det här upplägget också? Eller nästa gång. Så fortsätt du att spela henne. Utifrån hennes fantastiska köregenskaper. Det kommer jag och andra som inte kan något om trav att tacka dig för, hela vägen till banken.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:30   #469

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Idag måste jag säga att svårighetsgraden var jävligt svår. Grattis om nån fixade 7:an!
Löste in min bång på ombudet direkt efter. Men sprack på spik på truculent... va hade de blivit? 100-200k??

Var så rätt ute på det... sadde dubbeln med 50kr insats. Systemet kosta dock 1500... hade EN spik. Truculent!
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:30   #470

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Truculent spik för sju rätt! Svider...? Lite smått sådär... Men fick ändå 1st sexa!!! Plus dubbeln...
Stor skillnad att få ett par lakan mot över hundra. Surt för dig. Beklagar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:34   #471

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Stor skillnad att få ett par lakan mot över hundra. Surt för dig. Beklagar.
Tack min käre vän! Det värmer att få din förståelse! Har haft oflyt i flera veckor nu. Där och nosar på galet fina pengar! Vet inte va jag ska säga om truculent idag. Fin spik? De gick ju inte vägen.. men den gjorde det bra. Kanske ändå borde vunnit. Såg dock att 5an hade noterat 13.5 på långdistans efteråt. Så de var en stark pålle...

Fick ändå 7500 totalt (V7 + DD). Men de var fina pengar på 7rätt med truculent....
Manprinsen (+10), mackpeter (+10)
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:37   #472

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
kuskseger? att med en vrålstartsnabb häst hålla upp ledningen o spåra runt om. jäkligt skickligt!
Och vann ett par miljoner.
Hur mycket körde Tillman in?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:37   #473
Banned

Standard

Citat:
jag menar att de gör samma val från spår 2 i det läget. alla förutom ludde som aldrig sitter fast och som inte är nån toppkusk. Stefan Melander är heller inget exempel på nån toppkusk.

man väljer inte tredje par utvändigt framför rygg ledaren i dessa stentuffa gäng om man inte kör en överlägsen häst. då är man inte klok.
Hur många elitlopp har vunnits från vinnarhålet? Jag kan inte komma på en enda. Kan du? Men jag vet att några har vunnit från utvändiga positioner. Några från sista platsen. Och hur som helst. Från utvändigt läge får man chansen. Oftast. Om man nu kör för att vinst. Om man inte gör det, om man bara är med för att få en matlapp, då är det helt ok att lägga sig invändigt. Men då får man ju ta det också.

Jag sa "som sämst". Med det spår hon hade så hade hon kunnat bestämma löpningsförlopp helt och hållet själv. Hon hade lika gärna kunna fått andrapar utvändigt. Eller dödens och släppt fram Nuncio. Eller nåt annat scenario. Gemensamt är att hon hade fått chansen. Inte suttit fast. Men fortsätt du gärna att spela henne, det är vi bara tacksamma för.
Gammal 2015-07-28, 22:41   #474

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39633
Standard

Usch vad trist att inte få pengar när man har två så bra spikar i Creatine och Robert Bi. Och vilket vinnarodds det blev på Creatine! En jäkla massa fyror blir man inte glad över idag. Nu vann ju Your Highness första, men jag ville ju singla Creatine också, vilket inte godtogs.

Senast redigerad av Shooter den 2015-07-28 klockan 22:44.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:42   #475
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Och vann ett par miljoner.
Hur mycket körde Tillman in?
Visst var det en kuskseger. Örjan visste ju på förhand att Tillman skulle krypa ner i rygg och att han skulle kunna reglera hela fältet från spets. Tillman tillhör de förutsägbara kuskarnas skara. Om vi bara hade sådana kuskar så skulle det aldrig hända något alls i loppen. Tur att vi har Björn + några till som är med och tävlar, tänker taktiskt och gör lite olika drag i loppen. Så att inte allt är så förutsägbart....
SO (+1)
Gammal 2015-07-28, 22:42   #476

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1404
Standard

Citat:
Hur många elitlopp har vunnits från vinnarhålet? Jag kan inte komma på en enda. Kan du? Men jag vet att några har vunnit från utvändiga positioner. Några från sista platsen. Och hur som helst. Från utvändigt läge får man chansen. Oftast. Om man nu kör för att vinst. Om man inte gör det, om man bara är med för att få en matlapp, då är det helt ok att lägga sig invändigt. Men då får man ju ta det också.

Jag sa "som sämst". Med det spår hon hade så hade hon kunnat bestämma löpningsförlopp helt och hållet själv. Hon hade lika gärna kunna fått andrapar utvändigt. Eller dödens och släppt fram Nuncio. Eller nåt annat scenario. Gemensamt är att hon hade fått chansen. Inte suttit fast. Men fortsätt du gärna att spela henne, det är vi bara tacksamma för.
L'Amiral Mauzun 2007

Ryggen på Mr.M och Going Kronos i dödens.
Gammal 2015-07-28, 22:44   #477

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Nya friska tag.....vem fan vinner jämt.....V75 lägger jag sällan stora cash på då jag oftast har fler rätt på mindre system. vann 178 lax för något år sen för ett system som kostade 48kr hahaha......e lite av ett lotto så e det..... DD satsa hårt vinn ofta osv.....natti natti
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:46   #478

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Självklart skall ekipaget som flaggar för materialfel granskas HÅRT! Om det inte är befogat - stryk! Direkt!

OM det är befogat med materialfel skall ekipaget ha två minuter på sig och INTE EN SEKUND MER! Enligt reglementet! 2 minuter och 1 sekund och inte klar bakom bilen är lika med STRYKNING!

Det är lösningen!

Din "forgive and forget"-lösning och "nya tag imorgon" tillhör och sätter identitet på problemet i amatörland!
Men var det någon som tyckte att det var obefogat? Godtogs inte Bakkers förklaring? Jag frågar eftersom jag är novis när det gäller sådant här...

Men om man ska stryka för en sekund över. Då finns det mycket man kan stryka och diska för - halvspårskörning, flygande start osv. Finns rätt så mycket som är "ruttet".

Kan ta ett exempel från fotbollen. Spelare låtsas att dom är skadade för att inte riskera att släppa in mål. Så fort domaren blåser så är dom uppe på benen igen. Utespelare och målvakt brukar oftast "mjölka" tid när dom leder och det är mindre än 10 min kvar. Finns mycket man kan nämna, men det är något jag har accepterat och något jag tyvärr får leva med. Om jag skulle vara emot allt då skulle jag inte kunna se på fotboll längre, detsamma gäller travet.

Jag erkänner att jag inte är så kunnig. Men vill lära mig så mycket som möjligt, tycker att trav är ett fascinerande spel. Att glömma är det enda man kan göra, därav min "forgive and forget"-mentalitet. Det är antingen det eller att sluta spela.

Ha det!
doob (+50)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:50   #479

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:

Korrekt att de i princip gav upp loppet genom att lägga sig invändigt i rygg. Men flera med tillmann hade gjort samm sak. vad säger du om örjan året innan som släpper timoko till spets med panne de moteur? där snacka vi om att ge upp. han satt ju i spets från början till och med på två steg!
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-28, 22:51   #480

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

vi åkte i AVD 5 . HADE 1-2-7 men men vi tar dom nästa gång
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td