Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-16, 21:21   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

V75-Gävle

Efter en veckas gästspel söderöver är nu travets elitserie tillbaka i Norrland tre av kommande fyra lördagar. Det är derbyhelgen på Jägersro som kommer emellan.

Att Gävle ligger på gränsen till Norrland märks, för det är betydligt fler gäster från banorna söderöver jämfört med när banor på orten längre norrut i Norrland kör V75 tävlingar och därmed också anständig sportslig klass på loppen. Höjdpunkterna på lördag givetvis E3 finalerna där treåringarna från banorna i söder nu verkligen får lära sig att resa långt.

V75-1

Ett rätt dåligt klass 2 försök är den spontana känslan. El Cantante borde väl vinna detta även om jag inte haft möjlighet att följa travet så mycket som man borde senaste tiden. Var ju stort skrik på den senast på V75 då den galopperade men sedan gjorde ett strålande lopp. Dock är det alltid tveksamt spelvärde om den blir stor favorit. Det är ekipaget som räknas och kusken besöker inte v cirkeln särskilt ofta i rikstotolopp.

Jag har dålig koll på M.T Joinville men den verkar ha gjort strålande lopp på slutet även om motståndet kanske inte varit det värsta. Moonshine All Over (om barfota runt om) och Digital Winner är väl de två andra som skulle kunna vinna detta lopp.

V75-2

E3 för hingstarna och baserat på uttagningarna är det väl Heavy Sound och Poet Broline som gör upp. Noterar stort kuskplus på Farzad Boko.

V75-3

Inte de allra bästa men ett rätt trevligt lopp spelmässigt. Det lät oerhört uppåt på Beau Mec, den gamle derbyvinnaren, efter comebacken och debuten för Bergh senast. Ställer Bergh i ordning den och tycker detta lopp är viktigt tänkbar spik. Likaså undrar man om det nu är dags att ställa i ordning Västerbo Fantast och köra den med optimal balans ffg i år. Det är i alla fall Erik som kör den nu. Hard Livin och Nothing But Class är väl de två andra som skulle kunna vinna. Blir intressant att läsa infon i veckan även om stall Bergh alltid är svårtolkade för spelarna.

V75-4

E3 finalen för stona och detta känns spontant mer öppet en finalen för hingstarna. I båda finalerna ska man förresten kolla ev skoryck extra noga. Det är många E3 vinnare genom åren som tävlat barfota runt om ffg just i den finalen. Har för mig att jag läste någonstans att Nurmos sagt ett Tough Cookie kommer vara 50 meter bättre i finalen med försöksloppet i kroppen och då kanske det kan vara en tänkbar skräll. Annars får man väl som skåning utse Princess Face till söndagsvinnaren. Den skrällde i uttagningarna och var då helt överlägsen.

V75-5

Ett sportsligt mediokert klass 1 försök är känslan. Många hästar som har en massa starter i skräplopp på orten vad jag kan se. Det är kanske så enkelt att det står mellan Only One Winner och Ritzo ? Dock inte riktig koll på alla.

V75-6

Ett väldigt bra lopp. Dags för Rolex Bigi ? Tvåa senast bakom Ivar Sånna och en riktigt bra häst. Time Machine över för honom kort distans. Om barfota runt om intressant. Coldtown har väl inte riktigt leverarat vad spelarna trott i år förutom i Umeå då den stod i 14 för 10. AllaballaK mer passande distans än sist troligen. Spets ?

V75-7

Känns som stor klassblandning. Några för klassen topphästar varvat med några skräphästar för klassen.
Mc Steamy står perfekt inne i loppet. Senast ryckte PU skorna och den vann igen. Den borde ha toppchans här är känslan. Dominator är det mycket snack om. Dags att leverera nu på V75 ? Om överpace blir kanske Comte Du Pomeau intressant.

Lycka till nu med Gävleliren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10), kunghumle (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 21:26   #2

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Där delade man ut en ludde häst som vinnare som gav över 14 gånger som klaring.

Ni lyssnade vad ludde sa i liven, skorna åker av sa han i finalen det kommer bli omgångens skrik.

Var tydligen inte många som hade koll på den luddehästen.

Min vinnare PRINCESS FACE

Hade hästen som klaring senast tyvärr får jag inte samma odds nu när det är påställt.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 23:12   #3

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Peter Untersteiner kommer väl till Gävle för att vinna med Poet Broline. Men kan mycket väl vinna även Guld med Nothing But Class.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-19, 22:59   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

V5an ser ju riktigt intressant ut! Ska köra ett gött chanssystem där och det är nästan klart redan, underbart

1-2-3-4-6-7
1-2-3-4
(4?)
4-5-6-9
1-7-11

Får se hur det ändras tills på lördag men har man tur så finns det pengar att hämta
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 20:20   #5

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6931
Standard

Vad tyst det är om morgondagens V75.

Laddar alla upp med en öl?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 20:37   #6

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Imorgon e jag på plats....slinker ner någon kall jävel imorgon eftersom det är toppenväder utlovat
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 20:52   #7

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Poet Broline lär knappast lägga i morgon. Synd att det inte är en riktig kusk bakom Heavy Sound, då hade jag orkat gardera.
Torstens (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 21:35   #8

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 14
Standard

V75 Analys

Denna vecka gör V75 anhalt på Gävletravet som har ett av Sveriges kortaste upplopp med sina 178 m. Spetshästarna har därmed en markant fördel och det blir nog bland dem vi får hitta spikarna. Bästa spiken hittar vi i avdelningen 2, där jag tror 2 Poet Broline leder runt om.

V75-1 2640 Volt Klass 2
Vi inleder med ett voltlopp över 2640. Favoritskapet delas mellan 1 El Cantante (27%) och 11 M.T.Joinville (27%). Där det är fördel den förstnämnda tack vare spåret. Han kan dock fela från innerspåret eller missa ledningen. Håller han spetsen är det nog slut. Spetsen är också 6 Montreal (19%) ute efter. Björn är vass från springspår och är nog min spetsfavorit. Kanske inte går i jänkarvagn nu när det är volt, kan i så fall vara ett litet minus. 8 Moonshine All Over (3%) kan få ett fint lopp i rygg på El Cantanate och går med jänkarvagn nu vilket är ett plus. Hon vann lätt senast och är för lite streckad. 9 Digital Winner (5%) kan tänkas också men håller inte samma klass som favoriterna. 4 Umpire Sund (2%) trodde jag en del på sist men vek ner sig, ska vara bättre nu. 5 Ochongo Face (4%) ska tävla barfota runt om och gynnas av distansen.
Rank A 1-11
B 6-8-9-5-4
C 2-7-10-12-3

V75-2 1640 Auto E3 Final
Här har vi omgångens bästa spik i 2 Poet Broline (75%) som jag tror leder från start till mål. Den värsta konkurrenten har spår utanför. Om Poet Broline gör bort sig tror jag 3 Heavy Sound (11%) har en bra vinstchans. Spik för mig blir det. Intressant i övrigt är att Digital Bronze går med helstängt huvudlag för första gången, eventuellt samma för 10 Incognito Tooma (1%).
Rank A 2
B 3
C 5-4-10-1-6-8-7-9-12-11

V75-3 2140 Auto Guld
Veckans Guldlopp är en lågklassig och svårlöst historia där 4 Beau Mec (21%) är favorit knappt före 6 Västerbo Fantast (20%). Bergh låter uppåt på Beau Mec och eventuellt går han barfota runt om vilket är ett plus och han är min förstahäst. Spets tror jag 3 Nothing But Class (16%) tar och sedan släpper till 2 Arazi Boko (18%) som bägge kan vinna loppet. 1 Hard Livin (9%) tror jag får svårt att försvara spetsen men åker nog med på läget vid gardering. Kan bli så att Berghs häst kan vara en spik eftersom han verkar så nöjd. Han brukar ha koll när hästarna är i form. Blir nog en spik eller en Utgångshäst på Jokern för mig. 7 Kash Cantab (6%) går eventuellt barfota runt om.
Rank A 4
B 2-6-3-7-1-8
C 9-11-12-10

V75-4 1640 Auto E3 Final Ston
E3 Finalen för ston är en öppen historia och här blir det ofta överraskningar. Så jag kommer nog dra till med en hederlig helgardering. Min vinnare är 4 Princess Face (15%) som imponerade stort i försöket. Hon ska lättas i balansen och köras med jänkarvagn för första gången, enda minuset är att det är en Kolgjini i vagnen och därmed finna alltid galopprisken eller tokkörning där. Jag är inte säker på att hon hinner förbi favoriten 2 Flyer Boshoeve (38%) i starten. 9 Salma Silvio (3%) såg bra ut senast. 11 Spoil Me (3%) ska eventuellt gå barfota runt om för första gången och Roger Walmann är duktig att ställa iordning inför storlopp. Det känns som vad som helst kan hända här. 1 Toohotforyou (8%) ska provas med rycktussar. 3 Fatima Boko (15%) med Erik Adielsson är också given.
Rank A 4-2-9-3
B 11-1-10-5-7-6-8-12

V75-5 2140 Auto Klass 1
Veckans lopp näst lägsta klassen har en stor favorit i 4 Only One Winner (61%) och som körs av Björn goop och har givetvis en bra vinstchans men jag tycker han är alldeles för stor favorit för någon större stjärna är det inte så en gardering är given för mig. 6 Emil Tuffing (6%) är intressant eftersom han ska gå med jänkarvagn för första gången. 3 Adams Pace (6%) kan duga från spets men det låter på tränaren som man vill släppa till favoriten. 7 Ritzo (10%) låter Stenström uppåt på, kommer han förbi favoriten tror jag han vinner. 8 Västerbo Arthur (3%) gör sin andra start för Bergh och ska gå barfota runt om. Det låder som en halvchans från Bergh stallet.1 Viggo Laday (6%) har läget. 5 Claudius F. (3%) går med skor bak vilket är ett minus.
Rank A 7-4-6
B 3-1-8
C 9-10-12-2-5-11

V75-6 2140 Auto Silver
I veckans Silverlopp kan jag ha ett fynd i strecklistan som kan vara en chansspik. Jag tror det kan vara dags för 5 Allaballakaitoz (8%) som skulle vara oerhört gynnad av att komma till spets på Gävles korta upplopp. Är han lika bra som på Axevalla i debuten för Peter Untersteiner får de andra hålla i hatten. Ska han vinna krävs det nog spets. Frågetecknet är att han var sjuk senast och man vet inte om han har hittat tillbaka till formen. 3 Rolex Bigi (30%) släpper spets verkar det som. 4 Time Machine (21%) är också bra men Westholm vinner inte så ofta i V75 när han kör själv. 6 Coldtown (20%) är nog värst emot i spetsstriden. Han har dock varit struken och stått över ett jobb, vilket är ett frågetecken.. Garderar man vidare se upp med 9 Mind Your Face (4%) som får Johhny Takter upp. Luringarna är 8 Martiniwith muscles (1%), 11 Explosive de Vie (4%) och 1 Screen Height (6%).
Rank A 5
B 4-3-6-9-11-8-1-10-12-7-2

V75-7 2140 Volt Brons
V75 avslutningen är Bronsloppet där 7 Mc Steamy (44%) är favorit. Han är jättebra men det finns lite minus trots allt. Han kommer att gå med skor, vilket inte är optimalt. Sist gick han dock med skor ( står fel i programmet). Det andra minuset är att han brukar gå med jänkarvagn när det är bilstart. Nu är det voltpremiär för Untersteiner och då blir det vanlig vagn. Min vinnare är 1 Dominator (19%) som jag tror vinner om han håller spetsen. De övriga som kan bli farliga är 3 Premier Kronos (6%) och 11 Comte du Pommeau (11%). Övriga tror jag får svårt. Det kan bli så att vi spikar 1 Dominator eftersom spelvärdet på favoriten i sista är uselt.
Rank A 1-7
B 3-11-2
C 9-8-6-4-5-10-12

Detta är vår genomgång av V75 som vi gör varje vecka på ofvermans.se. Kolla gärna in om ni tycker detta är något att ha. Vi lägger ut gratisanalys varje vecka.
Migge (+5), putte64 (+500), dado (+10), CuloPip (+50), Trinity (+5), hammering (+3)
Ludwig29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 21:41   #9

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Vad tyst det är om morgondagens V75.

Laddar alla upp med en öl?
Det kanske inte ser så jätteintressant ut. värre blir det på tisdag men förmodligen är det väldigt fina pengar i potten till näst alördag och då kan det nog bli drag och tips från höger och vänster
hanscrispi (+1)
draken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 22:06   #10

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inget spel imorgon. För drygt att lägga hela lördagen på en V75-omgång i Gävle.

Får bli ATG Play på kvällen / söndag istället.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-21, 23:39   #11

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Vilka spikar skall jag välja?1

1) 11 är bästa hästen. 1 och 6 slåss om ledningen, som av kuskskäl tas av 6.
2) Inte mycket att bråka om. 2 är startsnabb, tar ledningen och är bäst.
3) Här finns ingen spik.
4) 2 var bra senast. Inte min spik.
5) 4 snabb ut, bfro, Björn Goop spikar.
6) 4 har man hittat "felet" på. Har visat enorm form på långa distanser. Kuskminus.
7) 1 tror Björn Goop att han vinner med.

Tacksam för era synpunkter.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 00:31   #12

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vilka spikar skall jag välja?1

1) 11 är bästa hästen. 1 och 6 slåss om ledningen, som av kuskskäl tas av 6.
2) Inte mycket att bråka om. 2 är startsnabb, tar ledningen och är bäst.
3) Här finns ingen spik.
4) 2 var bra senast. Inte min spik.
5) 4 snabb ut, bfro, Björn Goop spikar.
6) 4 har man hittat "felet" på. Har visat enorm form på långa distanser. Kuskminus.
7) 1 tror Björn Goop att han vinner med.

Tacksam för era synpunkter.
Svårt val, jag spikar själv Goop i första för att jag är hyfsat säker på att han tar ledningen. 11 spår på Gävle, V75-debut känns som strul.

2 Spets o slut, min andra spik på PU

Guld nä, ingen spik

4 Tror en hel del på Kolgjini jr här, men spik, 3 år sto, nä, dessutom baissar Goop tvåan, galopp varannan typ.

5 Här va min första tanke att spika Goop, men "alla" hittar hur många som helst som tydligen kan göra 12,5 på distansen? 1:a på turodningen, bra kusk.

6 Time Machine är vass, kusken kass och senast jag tyckte det så vann han så klart, kan nog gå undan inledningsvis här. 11:an på speed? Inget spiklopp!

7 1 Dominator är nog den vettigaste av de förslag du gav. Själv är jag mest orolig för Östmans nr 3. Tror inte PU nr 7 klarar svensk volt, dessutom vanlig vagn igen väl?

4 i avd 5 eller 1 i avd 7 och då säger jag 1 Dominator, läge, kusk, definitivt bättre spelvärde än 2 i avd 2 och 4 i avd 5.
Lycka till!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 06:04   #13

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ludwig29 Visa inlägg
Denna vecka gör V75 anhalt på Gävletravet som har ett av Sveriges kortaste upplopp med sina 178 m. Spetshästarna har därmed en markant fördel och det blir nog bland dem vi får hitta spikarna. Bästa spiken hittar vi i avdelningen 2, där jag tror 2 Poet Broline leder runt om.
...

V75-6 2140 Auto Silver
I veckans Silverlopp kan jag ha ett fynd i strecklistan som kan vara en chansspik. Jag tror det kan vara dags för 5 Allaballakaitoz (8%) som skulle vara oerhört gynnad av att komma till spets på Gävles korta upplopp. Är han lika bra som på Axevalla i debuten för Peter Untersteiner får de andra hålla i hatten. Ska han vinna krävs det nog spets.

...

Detta är vår genomgång av V75 som vi gör varje vecka på ofvermans.se. Kolla gärna in om ni tycker detta är något att ha. Vi lägger ut gratisanalys varje vecka.
Egentligen föredrar jag att tippa själv & använder tipsen mer som spegling än att jag följer dem. Men... de veckor (som den här) man nu inte hunnit titta letar jag upp ngn som verkar tänka i ung. samma banor angående omgången & här hittade jag info att fylla i det man inte hunnit kolla själv.

Så tack för tipsen,Ludwig. Jag sparade länken förstås

Mina tankar som behöver kompletteras är:
Avd I: Favoriterna (ev. utom 11 som borde få det svårt från läget) + 8 (läget inte så tokigt på 2640v) & kanske 5 på bf för första gången på länge.

Avd II: Poetisk spik

Avd III: Suck, 6:an om man nu måste välja. Han har väl inte hårdhet för ett normalt guldlopp, men det här loppet håller heller inte normal guldklass.

Avd IV: Tempo nu när Kolgjini låter så uppåt på 4 Princess Face? 11 och 12 verkar båda bra nog att profitera i så fall. Men vem tar man med? 11 på hästen eller 12 på kusken?

Avd V: Risk att Only One Winner bara brakvinner här, galoppen sist berodde säkert på skyfallet som kom några min innan start, nästan halva fältet gick ju bort i det loppet.

Avd VI: Rolex Bigi (var tidig spik) släpper??? Är det ens sant? Tror det inte förrän jag får se det...
Men... I så fall är AllaBallaKaitoz en trevlig chansspik i kraft av förmodad spets.

Avd VII: Suck igen, men aldrig spik på det skotska ångloket. Lär ha kört tre voltstartlopp i Norge med två galopper som resultat. Nu första gången med svensk voltstart. Vågar man ens ladda med honom? Tycker det står galopp eller vingel i programmet.
Ludwig29 (+10)
MoonBeam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 10:04   #14

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Har lite egna funderingar, men även stora inre kval över hur systemet ska byggas upp

AVD 1: 1, 6 och 11 höjer sig streckmässigt i loppet, och min förstahäst är 6 Montreal som förmodligen sitter i spets efter 500 meter. Jag tycker dock att det finns en del frågetecken på alla dessa tre, och på mitt reducerade åker en hel hög hästar med på kupongerna. Dock med dessa tre förstastreckade i A- och B-rank, och resten i C-rank.

AVD 2: 2 Poet Broline vinner ju detta under normala omständigheter. Tydligen rycks skorna på 3 Heavy Sound, och även jänkarvagn på. Ett första skoryck tycker jag det finns ett klart värde i att dubbla systemet trots att det är Haugstad i vagnen. Finns ju många hästar genom åren som fått onormalt bra effekt med första skoryck, och i synnerhet när tränare som Walmann gör dem. Dyrbart att dubbla systemet om Poet Broline vinner, men samtidigt mer värdefullt än i något annat lopp då merparten av spelarna lämnar sjurättspotten om Poet Broline av någon anledning lägger detta. Och med Haugstads styrning som enda häst bakom känns det som vem som helst kan vinna om så sker... Förmodligen spikas det här för mig med.

AVD 3: Spik Beau Mec. Kapacitetsmässigt överlägsen alla utom möjligen 6 Västerbo Fantast. Såg väldigt bra ut senast, och med förra årets toklopp inför Elitloppet på näthinnan känns det som veckans roliga spik i en ganska tråkig Gulddivision (men det är väl så här de kommer se ut nu framöver..?)

AVD 4: Finns två typer av lopp som generellt ska garderas. Unghästlopp och stolopp. Så vad gör man i ett unghästlopp för ston?
Målar på med streck i loppet, men med ensam A-häst på 4 Princess Face. Gillar inte kusken, men gillar lättningen i balansen till aluminiumskor samt hur hästen såg ut i försöket. Tyckte själv även att 3 Fatima Boko såg magnifik ut i försöket, och rankar även upp 9 Salma Silvio.

AVD 5: Ja, vad gör man här? 4 Only One Winner såg fantastisk ut i årsdebuten på Lindesberg för att sedan vinna V75-försök på Axevalla veckan efter. Höll spets och trillade undan till slut med många fastlåsta bakom. Slog visserligen veckans största favorit den gången i Furious Francis, men det var samtidigt inte en lika övertygande insats som i årsdebuten.
Jag köper att regnrusket spelade hästen ett spratt senast. Barfotabalansen kanske inte var optimal i det vädret som blev, och kanske är Only One Winner överlägsen i detta gäng efter två och en halv start i år? Förbättrad med lopp, och om Torbjörn Jansson kan hålla undan från spets på Axevallas långa upplopp borde Björn Goop kunna göra det på Gävles kortare. Förmodligen spik beroende på hur jag löser avd. 2.
Bakom gillar jag Berghs skoryck på 8 Västerbo Arthur, men det ser onekligen öppet ut. Ett nyckellopp beroende på om man överlever det med ett streck eller om det "var här det skrällde". Strecken sitter ju ganska brant så skräller det belönas man rikligt!

AVD 6: Ett bra spellopp. 3 Rolex Bigi ska tydligen släppa, men släpper heller inte till vem som helst. Och när en favorit ska köras på chans lär det finnas en hel del som ser sin chans att vinna loppet. 4 Time Machine med skor, men brukar vara bra med den balansen också - framförallt mindre galoppbenägen. Tror dock inte att Westholm är direkt vinsttrött på V75, men får förstastrecket p.g.a. spetschansen och hästens kapacitet. Rankar även upp 9 Mind Your Face som ryktas gå barfota. Dock dåliga startryggar, men löser det sig hyfsat med tredje- eller fjärde ut tror jag att han kan bli farlig med ett något överpacat lopp - för Untersteiner lär väl också göra ett rejält försök att nå ledningen med 5 Allaballakaitoz, och sedan styr väl även Erik på med frontgillande 6 Coldtown om det finns läge? Känns i alla fall relativt svårt att analysera loppet i detalj, och garderas rejält.

AVD 7: 7 Mc Steamy blir favorit, men med skor och vanlig vagn känns det som en av veckans sämre favoriter. När det dessutom dyker upp en sån här i sista avdelningen med ett förmodat underrens som vinnare chansrankas den ner kraftigt. Funderar t.o.m. på att ta bort Untersteiner helt trots bra stallform då den som C-häst blir ganska meningslös - bättre få med en annan som kan ge bättre betalt i så fall. 1 Dominator tar felfri spets om ni frågar mig, och är ett tänkbart spikbud beroende på hur avd. 2 ska lösas till slut. 2 Klöver All Over är toksnabb ut bakom bilen, men jag är mer osäker hur snabbt den öppnar i volt. Dessutom ska den accelerera förbi Dominator när Björn styr volten. Rygg på Dominator? 3 Premier Kronos sprang senast över upploppet som om den hade raketbränsle i tanken, och med ett lopp på rulle kan den säkert överraska. Tror dock den behöver köras på extrem chans och släppas loss 200-300 kvar för att vinna, men är ett kul streck om det löser sig.
Comte de Pommeau är rejäl och kan absolut vinna med rätt tempo och resa.

Lycka till med liret i dag!
dado (+5), asgaya3141 (+5)
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 10:14   #15

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Time Machine ska köras barfota runt om med jänkarvagn.

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Har lite egna funderingar, men även stora inre kval över hur systemet ska byggas upp

AVD 1: 1, 6 och 11 höjer sig streckmässigt i loppet, och min förstahäst är 6 Montreal som förmodligen sitter i spets efter 500 meter. Jag tycker dock att det finns en del frågetecken på alla dessa tre, och på mitt reducerade åker en hel hög hästar med på kupongerna. Dock med dessa tre förstastreckade i A- och B-rank, och resten i C-rank.

AVD 2: 2 Poet Broline vinner ju detta under normala omständigheter. Tydligen rycks skorna på 3 Heavy Sound, och även jänkarvagn på. Ett första skoryck tycker jag det finns ett klart värde i att dubbla systemet trots att det är Haugstad i vagnen. Finns ju många hästar genom åren som fått onormalt bra effekt med första skoryck, och i synnerhet när tränare som Walmann gör dem. Dyrbart att dubbla systemet om Poet Broline vinner, men samtidigt mer värdefullt än i något annat lopp då merparten av spelarna lämnar sjurättspotten om Poet Broline av någon anledning lägger detta. Och med Haugstads styrning som enda häst bakom känns det som vem som helst kan vinna om så sker... Förmodligen spikas det här för mig med.

AVD 3: Spik Beau Mec. Kapacitetsmässigt överlägsen alla utom möjligen 6 Västerbo Fantast. Såg väldigt bra ut senast, och med förra årets toklopp inför Elitloppet på näthinnan känns det som veckans roliga spik i en ganska tråkig Gulddivision (men det är väl så här de kommer se ut nu framöver..?)

AVD 4: Finns två typer av lopp som generellt ska garderas. Unghästlopp och stolopp. Så vad gör man i ett unghästlopp för ston?
Målar på med streck i loppet, men med ensam A-häst på 4 Princess Face. Gillar inte kusken, men gillar lättningen i balansen till aluminiumskor samt hur hästen såg ut i försöket. Tyckte själv även att 3 Fatima Boko såg magnifik ut i försöket, och rankar även upp 9 Salma Silvio.

AVD 5: Ja, vad gör man här? 4 Only One Winner såg fantastisk ut i årsdebuten på Lindesberg för att sedan vinna V75-försök på Axevalla veckan efter. Höll spets och trillade undan till slut med många fastlåsta bakom. Slog visserligen veckans största favorit den gången i Furious Francis, men det var samtidigt inte en lika övertygande insats som i årsdebuten.
Jag köper att regnrusket spelade hästen ett spratt senast. Barfotabalansen kanske inte var optimal i det vädret som blev, och kanske är Only One Winner överlägsen i detta gäng efter två och en halv start i år? Förbättrad med lopp, och om Torbjörn Jansson kan hålla undan från spets på Axevallas långa upplopp borde Björn Goop kunna göra det på Gävles kortare. Förmodligen spik beroende på hur jag löser avd. 2.
Bakom gillar jag Berghs skoryck på 8 Västerbo Arthur, men det ser onekligen öppet ut. Ett nyckellopp beroende på om man överlever det med ett streck eller om det "var här det skrällde". Strecken sitter ju ganska brant så skräller det belönas man rikligt!

AVD 6: Ett bra spellopp. 3 Rolex Bigi ska tydligen släppa, men släpper heller inte till vem som helst. Och när en favorit ska köras på chans lär det finnas en hel del som ser sin chans att vinna loppet. 4 Time Machine med skor, men brukar vara bra med den balansen också - framförallt mindre galoppbenägen. Tror dock inte att Westholm är direkt vinsttrött på V75, men får förstastrecket p.g.a. spetschansen och hästens kapacitet. Rankar även upp 9 Mind Your Face som ryktas gå barfota. Dock dåliga startryggar, men löser det sig hyfsat med tredje- eller fjärde ut tror jag att han kan bli farlig med ett något överpacat lopp - för Untersteiner lär väl också göra ett rejält försök att nå ledningen med 5 Allaballakaitoz, och sedan styr väl även Erik på med frontgillande 6 Coldtown om det finns läge? Känns i alla fall relativt svårt att analysera loppet i detalj, och garderas rejält.

AVD 7: 7 Mc Steamy blir favorit, men med skor och vanlig vagn känns det som en av veckans sämre favoriter. När det dessutom dyker upp en sån här i sista avdelningen med ett förmodat underrens som vinnare chansrankas den ner kraftigt. Funderar t.o.m. på att ta bort Untersteiner helt trots bra stallform då den som C-häst blir ganska meningslös - bättre få med en annan som kan ge bättre betalt i så fall. 1 Dominator tar felfri spets om ni frågar mig, och är ett tänkbart spikbud beroende på hur avd. 2 ska lösas till slut. 2 Klöver All Over är toksnabb ut bakom bilen, men jag är mer osäker hur snabbt den öppnar i volt. Dessutom ska den accelerera förbi Dominator när Björn styr volten. Rygg på Dominator? 3 Premier Kronos sprang senast över upploppet som om den hade raketbränsle i tanken, och med ett lopp på rulle kan den säkert överraska. Tror dock den behöver köras på extrem chans och släppas loss 200-300 kvar för att vinna, men är ett kul streck om det löser sig.
Comte de Pommeau är rejäl och kan absolut vinna med rätt tempo och resa.

Lycka till med liret i dag!

Ämnesverktyg

td