Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-31, 10:55   #91

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39616
Standard

Jag ser att såväl Expressen som Travnet singlar Be Spontaneous och det stora skriket Beau Mec. Den första med skor och den andra har jag följt en tid, men inte imponerats av ännu.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 11:02   #92

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Bergh fick sätta poäng på sina starthästars chanser från 1-10, där 1 är liten chans och 10 stor.

1) 3 Jethro Tull 4
9 Digital Collection 8
2) 3 Qravatt 6
3) 2 Beau Mec 8
9 Son Alezan 6
4) 1 Kirin De Zeun 7
4 Prima Eagle 4
6 Camilo Boko 8
7 Mockinbird Face 7
6) 2 How Amazing Tooma 6
7) 4 Digital control 6
5 Reak Dream 4
Rättning JETHRO TULL 7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 11:13   #93

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Läser på detta och ett annat forum, intressant. Själv har jag ingenting att komma med. Känns som om det vore straffbart! Att inte ha något att komma med menar jag. Känns som om jag snyltar på andra. Ska skriva några som jag tror på strax. Men först: föll i förundran över hur många här inne som tyckte man kunde satsa på 11 Västerbo Carrera i avd 1. Själv skulle jag inte ha med den. Men nu tror jag att jag har löst gåtan För första gången var jag inne på "korsdragaren". Verkar vara bra och nyttig sajt.Men där såg jag att man nämnde Västerbo i förbifarten. Så jag tror det är därifrån folk har fått sin tro på Västerbo Carrera.

Här lite hästar jag letat fram, tror mest vad "alla andra" tror på. Okej.

Avd 1. Att det ska vara så krångligt redan i inledningen! Hemskt svårt att komma fram till något här. Men har sållat fram dessa.
Från början hade jag med 1 Unique Julia men tagit bort henne då jag inte tror på henne. Fast hon har varit hemskt duktig. Vann på V75 16 juni strax efter att hon flyttats från Hans R Strömberg (On Track Piraten) till Reijo Liljendahl. Men det var över kort. Ulf Ohlsson körde och vann med 8 längder. Det var förmodligen ett knäckarlopp för henne. Vilka fasoner också - 8 Längder! Visar att man struntar i hästarna. Så skulle Örjan aldrig göra, bara om han hade en fantom i linorna, vilket han i och för sig ofta har.

Nåja, nog om en som jag ändå inte tänker ta med, f n åtminstone. Ja, sedan har jag 6 Bolt Boko, Erik A och tränas av Gävles Erik Lindegren. Kusken och spåret talar för Bolt Boko. Därefter 2 Ajlexes Cubano. Vann ju V75 12 sep från spår 1 i volt. 9 Digital Collection/Robert Bergh. Tuff 4-åring, vunnit 1/3 av sina starter och en riktig tuffing i sulkyn med. På - tills vidare - hemmabana också.

Sedan kallbloden. Har skrivit så mycket nu så redovisar bara vilka jag kommit fram till. Det är:
Tekno Odin förstås. Sedan
3 Qravatt med Robban.
7 Titan Tabac med Ulf Eriksson. Titanen vann V75 8 aug från spår 3, 2200m. Sedan vinst fre 18 sep, 2220, många längder, 100 000:- lopp. Och kanske
1 Blixtsnabb/Gunnel Fredriksson. Varit duktig, vunnit 6 av 14 lopp, 43%.

Avd 3. Har ingen egen tanke, får väl ta den/de som kollektivet fastnar för.

Avd 4, lärlingar. Här tar jag helt fräckt dom som vunnit mest, av kuskarna alltså. Och det är:
7 Mockingbird Face.
8 Balero Mearas.
14 Resplendent Caviar (bara eventuellt).
5 Be Spontaneus, också bara eventuellt.

Har inte kommit längre. Lycka till!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 11:18   #94

Sharp$: 1437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Läser på detta och ett annat forum, intressant. Själv har jag ingenting att komma med. Känns som om det vore straffbart! Att inte ha något att komma med menar jag. Känns som om jag snyltar på andra. Ska skriva några som jag tror på strax. Men först: föll i förundran över hur många här inne som tyckte man kunde satsa på 11 Västerbo Carrera i avd 1. Själv skulle jag inte ha med den. Men nu tror jag att jag har löst gåtan För första gången var jag inne på "korsdragaren". Verkar vara bra och nyttig sajt.Men där såg jag att man nämnde Västerbo i förbifarten. Så jag tror det är därifrån folk har fått sin tro på Västerbo Carrera.

Här lite hästar jag letat fram, tror mest vad "alla andra" tror på. Okej.

Avd 1. Att det ska vara så krångligt redan i inledningen! Hemskt svårt att komma fram till något här. Men har sållat fram dessa.
Från början hade jag med 1 Unique Julia men tagit bort henne då jag inte tror på henne. Fast hon har varit hemskt duktig. Vann på V75 16 juni strax efter att hon flyttats från Hans R Strömberg (On Track Piraten) till Reijo Liljendahl. Men det var över kort. Ulf Ohlsson körde och vann med 8 längder. Det var förmodligen ett knäckarlopp för henne. Vilka fasoner också - 8 Längder! Visar att man struntar i hästarna. Så skulle Örjan aldrig göra, bara om han hade en fantom i linorna, vilket han i och för sig ofta har.

Nåja, nog om en som jag ändå inte tänker ta med, f n åtminstone. Ja, sedan har jag 6 Bolt Boko, Erik A och tränas av Gävles Erik Lindegren. Kusken och spåret talar för Bolt Boko. Därefter 2 Ajlexes Cubano. Vann ju V75 12 sep från spår 1 i volt. 9 Digital Collection/Robert Bergh. Tuff 4-åring, vunnit 1/3 av sina starter och en riktig tuffing i sulkyn med. På - tills vidare - hemmabana också.

Sedan kallbloden. Har skrivit så mycket nu så redovisar bara vilka jag kommit fram till. Det är:
Tekno Odin förstås. Sedan
3 Qravatt med Robban.
7 Titan Tabac med Ulf Eriksson. Titanen vann V75 8 aug från spår 3, 2200m. Sedan vinst fre 18 sep, 2220, många längder, 100 000:- lopp. Och kanske
1 Blixtsnabb/Gunnel Fredriksson. Varit duktig, vunnit 6 av 14 lopp, 43%.

Avd 3. Har ingen egen tanke, får väl ta den/de som kollektivet fastnar för.

Avd 4, lärlingar. Här tar jag helt fräckt dom som vunnit mest, av kuskarna alltså. Och det är:
7 Mockingbird Face.
8 Balero Mearas.
14 Resplendent Caviar (bara eventuellt).
5 Be Spontaneus, också bara eventuellt.

Har inte kommit längre. Lycka till!
Jag skulle aldrig ta med Gunnel F. När vann hon V75 senast?
Resplendent C= Enligt källa är den kall.. Men outsider kanske..
Ta med Rocky W samt nr 10 i avd 6..
lokatten (+2)
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 11:19   #95

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
På vilket sätt är Rekord Amok väl så bra som Salong? Den har inte visat något i närheten av Salongs insats senast på Solvalla. Senast torskade den från ledningen efter 16-tempo. Säger dock inte att Salong bara vinner för det, vill först se att han gör en liknande prestation som senast igen. Streckar dock 1, 3 och 8 före som garderingsbud.
Här är skälen varför jag låser V75-5 på 10 och 11.

1. Olle Carlsson är en erfaren hästkarl och har sina hästar i ordning när de startar.
2. Nu kör Ulf Ohlsson, som vunnit med denna häst tidigare. Enorm kuskförstärkning.
3. Ove A Lindqvist har kört åtskilliga gånger mot dessa hästar. Han sa igår i atg.se, att 10 Rekord Amok är bäst i detta fält och vinner.
4. 11 Salong var bra på Valla senastmot ett mediokert gäng.

Jag tar inte med 3 Just Happy - streckad till 14 % - eftersom den från ledningen vek ner sig senast i ett stolopp både mot Orkidé C.D. och 7 Citadelle - streckad på 1 %. Dessutom kommer den från miljöbyte från Peter Untersteiner.
Ej heller 1, som är trögstartare och får ett jobbigt lopp att ta sig ut från innern.
Leif Witasp betalar jag inte för. Därför blir 8 utanför min kupong.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 11:23   #96

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1642
Standard

Med risk för att låta dumdryg, men jag tycker Beau Mec är överstreckad på sina 19% eller vad han nu ligger på. Har inte direkt visat något på en längre tid, och ska han brotta ned QPQ så är risken att han faller på eget grepp. Tar han spets så blir det efter kamp mot qpq, och då får han sen Mind Your Face över sig (där det har aviserats offensivt). San Alezan mycket mer spännande isf.

Avd 6 är det ju lite lotto över. Örjan upp igen och visst städar Venka av dessa om han håller sig lugn, för det är inte mycket till motstånd i mim mening. Usain Swing då kanske, men skor på nu och det luktar vingel från 7:e. Och då Venka är på väg n e d (under 50 vid spelstopp?) strecken så tar jag en halvchans och spikar.

Och i 7:e har jag snöat in på Real Dream...Behöver en smygare och klaff för att räcka, men det troliga loppscenariot ökar ju chansen för det. Tillräckligt snabb ut för att få en vettig position.

Men det kan vara så att jag är helt ute o cyklar.
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 11:35   #97

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Beau Mec vinner inte precis ihjäl sig efter sin derbyseger. Vill man gardera i det loppet skall man titta på Rocky Winner som jag tror kan utmana om QPQ känner av sin hals, är bajsnödig eller på annat sätt inte presterar.
Gammal 2015-10-31, 11:38   #98

Standard

Sir Ratzeputz på V75 idag. BF fram, bike. Vi siktar på snällt lopp från bakspåret. Säger Reijo L.
Gammal 2015-10-31, 11:39   #99

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Beau Mec vinner inte precis ihjäl sig efter sin derbyseger. Vill man gardera i det loppet skall man titta på Rocky Winner som jag tror kan utmana om QPQ känner av sin hals, är bajsnödig eller på annat sätt inte presterar.
Enligt en källa som viskade i mitt öra så skall man ta med Rocky W idag.
Gammal 2015-10-31, 11:49   #100

djrill3s avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 1988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
På vilket sätt är Rekord Amok väl så bra som Salong? Den har inte visat något i närheten av Salongs insats senast på Solvalla. Senast torskade den från ledningen efter 16-tempo. Säger dock inte att Salong bara vinner för det, vill först se att han gör en liknande prestation som senast igen. Streckar dock 1, 3 och 8 före som garderingsbud.
Salong har varit i samma lopp som Rekord Amok vid 2 tidigare tillfällen och torskat båda, elr kommit bakom RA iaf.. kall favorit
djrill3 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 11:59   #101

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39616
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Kanske tänker Robban trycka hårt på QPQ och ge loppet till sin andra häst. Vet inte hur många gånger Uffe har satt dit Robbans skrällar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 12:08   #102

Lellvoltas avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 930
Standard

Rutger!!!

Tycker allt ser upplagt för Rutger i avd1, om ni tvivlar kolla hans senaste lopp där han lyser av form å nu åker dessutom skorna av + stallform👍
Lellvolta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 12:11   #103

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djrill3 Visa inlägg
Salong har varit i samma lopp som Rekord Amok vid 2 tidigare tillfällen och torskat båda, elr kommit bakom RA iaf.. kall favorit
Jag vet, kollade nyss loppet på Dannero där Rekord Amok slog Salong. Sitter tredje invändigt, kommer ut i rygg på Salong och växlar den på upploppet. Men det var ett rätt så risigt lopp och var inte särskilt imponerad av varken Rekord Amok eller Salong i det loppet. Salong har dock gjort två bra lopp efter det och såg riktigt bra ut senast på Solvalla. Har haft kapacitet hela tiden men ibland tar det lite tid för de där stora Love You-avkommorna och sen släpper det plötsligt på ett par starter. Det är min känsla iallafall. Rekord Amok har jag bara kollat de senaste starterna och köper inte att den har blivit omgångens snackhäst. Men hörde att Travtjänsten spikar så de sitter ju uppenbarligen inne med någon annan info/uppfattning.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 12:13   #104

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt bolagssystem

1) 1,2,6,9,12 r8-3(tror 1 håller ledningen och skall slås därifrån. 6 lättas något men har fyra lätta skor, stor optimism från stallet. 9 kvalade inte in till final i Breeder's senast men mötte helt annat motstånd än detta.)
2) 1,3,11,14 r7-12 (11 bästa hästen men såg knölig ut i travet senast - nu kuskbyte ffg. 14 återkom efter paus sedan Elitloppsdagen. Var fin tvåa efter 11 senast. Dessa två måste vara 1,5 sek snabbare än startfållan, som kan 24. 3 vann senast över 1. Bergh leder länge och det blir tufft för 11 och 14 ute i spåren. Kom igen Gunnel!)
3) 4 r2-7 (låter som bf bak på 4. SoS.)
4) 1,5,6,7,8 r12-13 (rutinerade kuskar på 5,6,7,8. 8 är finalklar och går idag med skor ro. Bergh har fyra startande - alla med framspår. Han låter lurig på 1 - streckad på 4 %.)
5) 10,11 r3-1 (se min motivering kl 11.19 ovan)
6) 7,11 r9-4 (11 överlägsen kapacitet men har ibland problem med sig själv. 7 har jag vunnit mycket på tidigare. Han har dåligt spår men stor kapacitet. 9 vann Erik en kuskseger med senast och imponerade inte - överstreckad. Skrik på 4 men Leif får inte plats på min lapp. Även skrik på 6.)
7) 2,3,4,6,7,10,12 r1-5 (lova mig att ni behåller denna 3-%are för er själva! Utpräglade sprintern 6 King Classic drar till spets. Går en 12-tid alla dar i veckan. Favoriten 2 körs bfro. Han var svag som jättefavorit senast mot mediokert motstånd och blev tvåa trots att Ove A gav honom en smörresa. Jag streckar många eftersom jag inte vill åka ut i sista - men det bör räcka med 3,6,10 och 12.)

Kostar 1400:-. Lycka till med era kuponger! Mycket jackpotpengar att hämta.
asgaya3141 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 12:18   #105

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1927
Standard

Tekno Odin är en högst mänsklig häst med tillägg. 3,7,11,14 är heltäckt
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td