Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-14, 21:39   #31
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Kallblodsloppet V75;2 på Gävle

jag blev konfunderad när jag sern10 Modd Brun vara en 0-procentare MED Janne Norberg!!

Folk har börjat supa redan nu verkar det. Jag har följt Modd Brun i många år och gjort finfina slantar på hästen och bara det att "man" sätter upp Norberg tycker jag är värt höjda ögonbryn-

Påminner om att hästen blev 2,a slagen av Qvarting (bara en halv längd) som 134 oddsare i höstas och lämnade Sjö Odin längt efter sig i mål. Den som såg V75 i Östersund (6/6) kunde konstatera en god 3;e plats Tangen Hop vann det loppet. Modd Brun var då 121 oddsare. Sådana som Mino, Qravatt, Nordlirappen var längder efter i mål felfria.

Säger inte att hästen vinner, men den som sett den och följt den kan inte begripa att den är en 0-% are. Given på mina kuponger i varje fall. Vi ska inte underskatta bo Landgren, men Janne Norberg är en värsting bakom kallblod det vet vi alla.

V75 loppet för kallblod denna gång är enl min mening bland det svagaste vi haft på många år. Eller hur?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), bokis29 (+5), monimaker1 (+3), PinkiePie (+5)

Senast redigerad av SO den 2016-01-14 klockan 21:41. Anledning: tillägg
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 21:57   #32
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Kallblodsloppet V75;2 på Gävle

jag blev konfunderad när jag sern10 Modd Brun vara en 0-procentare MED Janne Norberg!!

Folk har börjat supa redan nu verkar det. Jag har följt Modd Brun i många år och gjort finfina slantar på hästen och bara det att "man" sätter upp Norberg tycker jag är värt höjda ögonbryn-

Påminner om att hästen blev 2,a slagen av Qvarting (bara en halv längd) som 134 oddsare i höstas och lämnade Sjö Odin längt efter sig i mål. Den som såg V75 i Östersund (6/6) kunde konstatera en god 3;e plats Tangen Hop vann det loppet. Modd Brun var då 121 oddsare. Sådana som Mino, Qravatt, Nordlirappen var längder efter i mål felfria.

Säger inte att hästen vinner, men den som sett den och följt den kan inte begripa att den är en 0-% are. Given på mina kuponger i varje fall. Vi ska inte underskatta bo Landgren, men Janne Norberg är en värsting bakom kallblod det vet vi alla.

V75 loppet för kallblod denna gång är enl min mening bland det svagaste vi haft på många år. Eller hur?
Tomtegubben är spelad för lite, funkar bra på vintern och lär ladda från sitt läge. Torwall också för lite spelad som kommer bli livsfarlig om han går felfritt. Sjö Odin och Alfie är givna på kupongen. Möjligtvis Torpa Nicklas som lär gå i spets. Funkar nog att köra på dessa 5. Ska man ta fler är Valle Jerven nästa häst även om jag tycker han är för mycket spelad som tredjehäst.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 22:29   #33
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Kallblodsloppet V75;2 på Gävle

jag blev konfunderad när jag sern10 Modd Brun vara en 0-procentare MED Janne Norberg!!

Folk har börjat supa redan nu verkar det. Jag har följt Modd Brun i många år och gjort finfina slantar på hästen och bara det att "man" sätter upp Norberg tycker jag är värt höjda ögonbryn-

Påminner om att hästen blev 2,a slagen av Qvarting (bara en halv längd) som 134 oddsare i höstas och lämnade Sjö Odin längt efter sig i mål. Den som såg V75 i Östersund (6/6) kunde konstatera en god 3;e plats Tangen Hop vann det loppet. Modd Brun var då 121 oddsare. Sådana som Mino, Qravatt, Nordlirappen var längder efter i mål felfria.

Säger inte att hästen vinner, men den som sett den och följt den kan inte begripa att den är en 0-% are. Given på mina kuponger i varje fall. Vi ska inte underskatta bo Landgren, men Janne Norberg är en värsting bakom kallblod det vet vi alla.

V75 loppet för kallblod denna gång är enl min mening bland det svagaste vi haft på många år. Eller hur?
Tar rygg på dig SO. Kanske Norberg får den felfritt från tredjespåret.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 22:40   #34
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Vilka behöver jag strecka av kallbloden? Kan inget om dem.
Har tänkt 2,5,6,8,9,10 och 13.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 23:50   #35
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vilka behöver jag strecka av kallbloden? Kan inget om dem.
Har tänkt 2,5,6,8,9,10 och 13.
Kanske plus 14 också, läst en del surr om den. Kommer tyvärr inte ihåg var, man läser så mkt!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-14, 23:57   #36
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 423
Sharp$: 2467

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Alfie behöver man inte ha med. Överskattat sto i mina ögon.
Jag Har just nu alla i kallblodsloppet förutom tre st och det är Faks Nils, Alfie och Tomtegubben. Jag bedömer dessa tre chanslösa.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 06:29   #37
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Kanske plus 14 också, läst en del surr om den. Kommer tyvärr inte ihåg var, man läser så mkt!
Absolut, slår man V75 vinnaren Valle Jerven på det sätt som han gjorde så finns ju toppformen där, Kanske ingen hejare på broddar, men form slår ju alltid klass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 08:18   #38
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Alfie behöver man inte ha med. Överskattat sto i mina ögon.
Jag Har just nu alla i kallblodsloppet förutom tre st och det är Faks Nils, Alfie och Tomtegubben. Jag bedömer dessa tre chanslösa.
Vet inte vad du har emot Tomtegubben? Han slog hästarna 1,3,4,5 den 23/11 på Gävle lopp 6
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 09:27   #39
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 423
Sharp$: 2467

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Vet inte vad du har emot Tomtegubben? Han slog hästarna 1,3,4,5 den 23/11 på Gävle lopp 6
Ja med Nos från framspår bakom bil.
Jag tror helt enkelt att den inte är tillräckligt bra för att kunna vinna från tillägg. Liheim Svarten springer samma tider som tomten. Men står 20 m bättre. Vallen järven som han spöade där ser jag som en bättre häst som funkat bra på slutet.
Kan tänka mig att Torwall får problem från spår 5 nu så den rycker nog också innan systemet är klart. =)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 09:54   #40
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 423
Sharp$: 2467

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Minst en utav dessa måste jag spika tillsmmans med OTP.
Men vem har bäst chans...?

Usain Swing Som jag skrev tidigare här om. Har stigit till 8% nu och det lär väl fortsätta. Kommer dock alla fall vara 4-handare.
Hästen har sprungit i Silver länge och många fina prestationer. Vinner 13% och va ett lite tag nu sen senaste vinsten. Detta gäng ser ju enklare ut än vanligt så det borde komma en vinst nu.
Svåraste motbudet jag kan se är Order By Keeper som också har mött bra hästar på slutet. Men tror inte den är så förtjust i denna distans plus bakspår är ett minus.
Sellino Louice kan inte göra något själv och behöver få ryggresa hela vägen. Har en truddilutt att komma med till slut och spännande med Örjan upp. Men min tredje häst i loppet.
Rank 1-5. 7-11-12-6-2

Tequila Palema Har fått gjort tre lopp efter en liten vila. Hästen har sett fin ut och jag tycker att denna 7-åring är bästa hästen i fältet. Nu är det tillägg på volten och spår ett. Så frågan är vart han hamnar i loppet. Hittar hon ut och inte hamnar allt för långt bak i kön så tror jag att hon rundar detta gäng skapligt lätt.
Minus är väl att jag inte gillar att spika Clase seamt spåret. Plus äratt hon är bästa hästen, fina insatser och har rutin mot många andra i loppet.
Celebreightr Tror jag inte tar sig till spets från spår 4. Hästen är bara 4-år gammal. Tjänat näst minst pengar i hela gänget. Vist den har två raka segrar och Örjan som kusk. Men dom segrarna är tagna mot enklare gäng. Jag tycker inte att hästen har visat sig värdig ännu för att vara favorit på v75. Alla fall inte i detta lopp.

Scampi Tror jag kan vara omgångens bästa spik bland dom som inte är favoriter. Kommer hästen till spets så tror jag inte att någon tar han. Stig H låter smått exalterad över denna start med springspår. Hästen kommer från två klart bra prestationer där den har vunnit ena utav dem och va två i den andra. Hästen värkar verkligen gilla kylan och jag hoppas den når spets för då ser jag ingen som kan plocka ner den.
Motbudet är väll Ready Ribb som vinner väldigt mycket lopp. Har mött lite enklare dock och det syns lite på insprunget och kr/start. Fortfarande tror jag mycket avgörs om Scampi kommer till spets eller inte. Gör den inte det så ser loppet vidöppet ut.
Make it quick känns inte som en vinterhäst. Men har mycket fart i sig och kan mycket väl dyka upp där framme.

Så frågan lyder. Vilken av dessa har störst vinstchans? =)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 11:26   #41
 
moogies avatar
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 13
Sharp$: 87
Standard

Svar på ricBLo636 - Gävle har ett kort upplopp!

V75-1) 6.Coco till tidig ledning, får fuska bort ett varv = svårslagen! Svårt då att spika Usain Swing

V75-4) 7.Tequila har ett knepigt läge. Kommer hon ut i tid? 2.Masai med spetskusk och läge eller 4.Celebreihgtr vid felfri avgång och släppt till spets? Riktigt tufft att spika Tequila med dessa förutsättningar! Passa Masai Southwind från spets!

V75-6) 6.Scampi har stor chans på ledningen. Örjan brukar inte tokköra för att få överta och Johnny släpper nog inte heller om han prickar volten. Kul duell mellan dessa båda och körs det för fort så varför inte Nurmos med knallform på stallet eller kanske t.o.m. Limoncelli från ännu ett formstall?

Så vilka av dina 3 har störst vinstchans? Måste nog förorda Scampi... men då bör han komma till spets och få bestämma där en bit isf.
moogie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 11:31   #42
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Minst en utav dessa måste jag spika tillsmmans med OTP.
Men vem har bäst chans...?

Usain Swing Som jag skrev tidigare här om. Har stigit till 8% nu och det lär väl fortsätta. Kommer dock alla fall vara 4-handare.
Hästen har sprungit i Silver länge och många fina prestationer. Vinner 13% och va ett lite tag nu sen senaste vinsten. Detta gäng ser ju enklare ut än vanligt så det borde komma en vinst nu.
Svåraste motbudet jag kan se är Order By Keeper som också har mött bra hästar på slutet. Men tror inte den är så förtjust i denna distans plus bakspår är ett minus.
Sellino Louice kan inte göra något själv och behöver få ryggresa hela vägen. Har en truddilutt att komma med till slut och spännande med Örjan upp. Men min tredje häst i loppet.
Rank 1-5. 7-11-12-6-2

Tequila Palema Har fått gjort tre lopp efter en liten vila. Hästen har sett fin ut och jag tycker att denna 7-åring är bästa hästen i fältet. Nu är det tillägg på volten och spår ett. Så frågan är vart han hamnar i loppet. Hittar hon ut och inte hamnar allt för långt bak i kön så tror jag att hon rundar detta gäng skapligt lätt.
Minus är väl att jag inte gillar att spika Clase seamt spåret. Plus äratt hon är bästa hästen, fina insatser och har rutin mot många andra i loppet.
Celebreightr Tror jag inte tar sig till spets från spår 4. Hästen är bara 4-år gammal. Tjänat näst minst pengar i hela gänget. Vist den har två raka segrar och Örjan som kusk. Men dom segrarna är tagna mot enklare gäng. Jag tycker inte att hästen har visat sig värdig ännu för att vara favorit på v75. Alla fall inte i detta lopp.

Scampi Tror jag kan vara omgångens bästa spik bland dom som inte är favoriter. Kommer hästen till spets så tror jag inte att någon tar han. Stig H låter smått exalterad över denna start med springspår. Hästen kommer från två klart bra prestationer där den har vunnit ena utav dem och va två i den andra. Hästen värkar verkligen gilla kylan och jag hoppas den når spets för då ser jag ingen som kan plocka ner den.
Motbudet är väll Ready Ribb som vinner väldigt mycket lopp. Har mött lite enklare dock och det syns lite på insprunget och kr/start. Fortfarande tror jag mycket avgörs om Scampi kommer till spets eller inte. Gör den inte det så ser loppet vidöppet ut.
Make it quick känns inte som en vinterhäst. Men har mycket fart i sig och kan mycket väl dyka upp där framme.

Så frågan lyder. Vilken av dessa har störst vinstchans? =)
Spontant säger jag Scampi dels för att jag själv spikat den, men också för att han har spetschans och ok kusk. Tequila Palema va jag själv inne på från början, men 7 starter på rikstoto utan vinst kändes lite så där. Angående Celebrightr så är spåret inte optimalt. Däremot så har den vunnit V75 på Halmstad 29/12 2015. Fast där va väl mest Untersteiners emot den dagen. Om inte Scampi så förordar jag Usain Swing p g a högre spelvärde och att den gått bra på distansen. Fast det har ju t ex 4 och 9 också gjort. 9:an har vunnit 7 av 13 på vinterbana och 2 av 4 på distansen. Lycka till !
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 12:07   #43
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 423
Sharp$: 2467

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Spontant säger jag Scampi dels för att jag själv spikat den, men också för att han har spetschans och ok kusk. Tequila Palema va jag själv inne på från början, men 7 starter på rikstoto utan vinst kändes lite så där. Angående Celebrightr så är spåret inte optimalt. Däremot så har den vunnit V75 på Halmstad 29/12 2015. Fast där va väl mest Untersteiners emot den dagen. Om inte Scampi så förordar jag Usain Swing p g a högre spelvärde och att den gått bra på distansen. Fast det har ju t ex 4 och 9 också gjort. 9:an har vunnit 7 av 13 på vinterbana och 2 av 4 på distansen. Lycka till !
Ja det är lite lurigt vad man ska spika imorgon.
Men 9an Brisco Boko? Det är väl ingenting att ta med. Onödigt att betala för den skulle då jag säga. Ser inte en chans att den skulle kunna vinna detta lopp.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 12:31   #44
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Ja det är lite lurigt vad man ska spika imorgon.
Men 9an Brisco Boko? Det är väl ingenting att ta med. Onödigt att betala för den skulle då jag säga. Ser inte en chans att den skulle kunna vinna detta lopp.
Det håller jag absolut med om, sedan beror det på hur många rader man tippar så klart. Att det är den som gjort båst resultat med hakar är det som gör den intressant vid många hästar i första avd.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-15, 12:51   #45
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 324
Sharp$: 6253
Standard

Coco var skitseg ut sist, Ohlsson borde pressat mer, körde bort det loppet.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td