Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-22, 18:42   #31

newbranchs avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Diggers Elias är bra med på V75 varje gång och är hästen med bäst vinstchans i loppet, men den är överspelad i nuläget. Långt upplopp, risk för strul om spets i början med Dalborg & Johnny från springspår, och hästen behöver en hyfsat lugn resa för att hinna undan. Goop ett plus. 30 % vinstchans.

Tack Wee visade hur bra han är senast. Dock tufft läge och bättre hästar emot än senast. Örjan är ett plus och hästen en av de främsta i loppet. 20 % vinstchans.

O.P.Q.C är tillräckligt bra för att vinna, men läget är inte alls så bra med rygg på en i volten korkad Vaqueyras. Svedberg som kusk drar ner förhoppningarna en hel del. Kan vinna, men i första hand tror jag han spurtar in fint som tvåa-trea igen. Dock för lite spelad! 15 % vinstchans.

Vivo Per Lei öppnar bra från volten vilken även kusken i princip alltid gör. Spets lär det dock inte bli, och då är han klart sårbar. Kan vinna med flyt/om han skulle kunna komma till spets men absolut ingen jag håller allt för högt i brons! 10 % vinstchans.

Jarl Af Solnäs tror jag får mycket svårt att duga här med dessa förutsättningar. Vinstchans i paritet med spelprocenten.

Låt oss då komma till speldraget i loppet;

5 UPW Sund har riktigt bra form, är stabil och säker (blivit klart mycket bättre på just den biten på sistone) och jag är fullt övertygad om att han har tillräckligt med fart i sig för att plocka ner detta förhållandevis ganska svaga Bronsgäng med lite flyt under vägen. Stefan Persson i sulkyn från spår 5 sätter dock ner vinstchansen en del procentenheter. Spelad till 6 %, vilket är alldeles för lite. 15 % vinstchans!

Resten av hästarna har vinstchanser väldigt lika spelprocenten.
Så ska ett svar se ut! Tack Andy M. Hoppades även på lite generella tänkanden om hårdhet/placeringar/vinster på V75 kontra uppbyggnadslopp. Om det finns en möjlighet.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 18:44   #32

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omgångens bästa speldrag/skrällar under morgondagen för min del.

UPW Sund - har riktigt bra form, är stabil och säker (blivit klart mycket bättre på just den biten på sistone) och jag är fullt övertygad om att han har tillräckligt med fart i sig för att plocka ner detta förhållandevis ganska svaga Bronsgäng med lite flyt under vägen. Stefan Persson i sulkyn från spår 5 sätter dock ner vinstchansen en del procentenheter. Spelad till 6 %, vilket är alldeles för lite.

Conrads Wilhelm & Green Bax
- I ett öppet lopp väljer jag att lyfta fram dessa två. Conrads Wilhelm är duglig i klassen och Green Bax med Örjan där både häst och kusk är i toppform är helt given.

Västerbo Realhigh - Goops har givetvis bästa vinstchansen (runt 40 %) men den där spelprocenten är så otroligt sjuk så det inte finns. Jag garanterar att Västerbo Realhigh är en minst lika bra häst och skulle Mahony (det talar inte för det) komma rätt på det tror jag han plockar ner favoriten till slut. Låt oss hoppas på att Kim ger favoriten kontinuerlig massage med starke Ratatouille Sand så bjuds mitt drag in i racet. Långt upplopp är gynnsamt! Nämner även Alleyeson i detta lopp till låg procent och sen vill jag också slå ett litet slag för att Örjan har en duglig häst i loppet, och till 2 procent kan det vara något.

Pebbe Simoni - Jag gör en "Doob". Folk är verkligen fulla!! Var det ingen som såg loppet den gjorde senast, även då varnade jag för den?!?! En sådan insats på V75 brukar kollektivet i normala fall uppfatta. Exakt liknande kvalité på motståndet som senast, dock med ett sämre läge vilket ska noteras. MEN, checka in loppscenariot. 1, 2, 3, 4 och 5 laddar alla stenhårt från början för att skaffa position, Magnus glider ned i tredje-fjärde utvändigt, får rygg på sista bortre och när det sedan vankas långt upplopp smäller det! Tuff häst som tål en rejäl repa sista 800, det såg vi när han vann mot Bar Plombier m.fl på Färjestad. Värst emot är spetshästen (dessvärre vet jag inte vem som tar hand om den, Dragon Tooma initialt är min tanke men släpper) och framförallt Jonathan Palema med Goop och Order By Keeper med Örjan.

Magnus med sina fega styrningar sätter ner chanserna lite då risken är att han tar upp och lägger sig allra sist, men i övrigt är det bara positivt från mig. Omgångens bästa drag!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 19:09   #33

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Så ska ett svar se ut! Tack Andy M. Hoppades även på lite generella tänkanden om hårdhet/placeringar/vinster på V75 kontra uppbyggnadslopp. Om det finns en möjlighet.
Hårdhet är absolut något att värdesätta rätt högt. Det är nyttigt för hästarna att få rejäla lopp på V75 och få känna på motståndet. Dock gäller det att veva lopparkiv, att vara trött trea med massor av tur efter vilsam resa ett par gånger i brons får inte mig att hugga.

Placeringar och vinster i allmänhet är överskattat för att bedöma vinstchanser. Se loppen istället och bilda dig en egen uppfattning. Det mest givna exemplet jag kan nämna (som är färskt) är Run Ceasar Run som ofattbart nog blev storfavorit i sin debut på V75 och därefter betrodd än en gång på rikstoton mot starka och tuffa hästar på Åby. Den hade en rad ettor och pallplatser i raden men hade i efterhand vinstchanser runt 2-5 % bägge gångerna, till och med jag som sågade hästen brutalt vid bägge tillfällena värderade vinstchanserna för högt.

Höga placeringar på just V75 säger dock att det handlar om en bra häst, annars håller man sig inte på den nivån.

Även V86 håller mycket hög klass och hästar som tagit vinster/bra placeringar där bör respekteras.

Uppbyggnadslopp där hästen får gå med full spänst och fart över mål och förberedelse/preparé inför kommande uppgifter är positivt. Dock gäller det som med allt annat att kolla upp det ordentligt. Läs inte tipsen! Där hör du hur ofta som helst "fast med krafter kvar flera gånger på slutet" medan det i verkligheten varit helt slutkört redan i sista sväng.

Ett scenario du ska ta till dig: Ibland hör man tränare gå ut i intervju och säga att de siktar mot ett lopp på hemmabanan om några veckor (V75-lopp ofta). Alternativt kan man helt enkelt själv förutspå matchningen. Därefter görs en start. Om hästen i den starten verkligen ser ut att vara på väg mot toppform, t.ex. får en uppbyggande resa med ryggar och ser riktigt härligt taggad ut i rygg över mål eller får spurta med full fart över mål, då är det verkligen toppchans när det är dags för den där starten på hemmabanan på V75.

Kolla t.ex. Shogun DK, Sander Esterel, Cindy Photo, Fuxa Håleryd, Itsybitsy & Qahar QC som startar nu på onsdag på Jägersro. Jag förmodar att de alla matchas mot V75 på Jägersro den 6 Februari då de har bra uppgifter där och då kommer dessa starterna perfekt i tiden. Bra smyglägen och de kan alla få fina resor inför kommande uppgifter. Hur ser de ut på onsdag? Kolla upp det! Sitter Cindy Photo heltankad i tredje invändigt så passa på till mycket låg procent när det vankas Stolopp på V75 om två veckor! Då är det nog iordningställt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
newbranch (+5), hugotheboss (+5), yoooda (+5), Langdon (+5), mr_stylez (+5), bokis29 (+5)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-22 klockan 19:10.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 19:25   #34

newbranchs avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Hårdhet är absolut något att värdesätta rätt högt. Det är nyttigt för hästarna att få rejäla lopp på V75 och få känna på motståndet. Dock gäller det att veva lopparkiv, att vara trött trea med massor av tur efter vilsam resa ett par gånger i brons får inte mig att hugga.

Placeringar och vinster i allmänhet är överskattat för att bedöma vinstchanser. Se loppen istället och bilda dig en egen uppfattning. Det mest givna exemplet jag kan nämna (som är färskt) är Run Ceasar Run som ofattbart nog blev storfavorit i sin debut på V75 och därefter betrodd än en gång på rikstoton mot starka och tuffa hästar på Åby. Den hade en rad ettor och pallplatser i raden men hade i efterhand vinstchanser runt 2-5 % bägge gångerna, till och med jag som sågade hästen brutalt vid bägge tillfällena värderade vinstchanserna för högt.

Höga placeringar på just V75 säger dock att det handlar om en bra häst, annars håller man sig inte på den nivån.

Även V86 håller mycket hög klass och hästar som tagit vinster/bra placeringar där bör respekteras.

Uppbyggnadslopp där hästen får gå med full spänst och fart över mål och förberedelse/preparé inför kommande uppgifter är positivt. Dock gäller det som med allt annat att kolla upp det ordentligt. Läs inte tipsen! Där hör du hur ofta som helst "fast med krafter kvar flera gånger på slutet" medan det i verkligheten varit helt slutkört redan i sista sväng.

Ett scenario du ska ta till dig: Ibland hör man tränare gå ut i intervju och säga att de siktar mot ett lopp på hemmabanan om några veckor (V75-lopp ofta). Alternativt kan man helt enkelt själv förutspå matchningen. Därefter görs en start. Om hästen i den starten verkligen ser ut att vara på väg mot toppform, t.ex. får en uppbyggande resa med ryggar och ser riktigt härligt taggad ut i rygg över mål eller får spurta med full fart över mål, då är det verkligen toppchans när det är dags för den där starten på hemmabanan på V75.

Kolla t.ex. Shogun DK, Sander Esterel, Cindy Photo, Fuxa Håleryd, Itsybitsy & Qahar QC som startar nu på onsdag på Jägersro. Jag förmodar att de alla matchas mot V75 på Jägersro den 6 Februari då de har bra uppgifter där och då kommer dessa starterna perfekt i tiden. Bra smyglägen och de kan alla få fina resor inför kommande uppgifter. Hur ser de ut på onsdag? Kolla upp det! Sitter Cindy Photo heltankad i tredje invändigt så passa på till mycket låg procent när det vankas Stolopp på V75 om två veckor! Då är det nog iordningställt.
Återigen, bugar o tackar för bra info. Har det klart för mig nu gällande en del av min ranking. Tittar för mycket på vinster och är alldeles för lite (aldrig) i lopparkivet.
AndyMart (+5)
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 19:37   #35

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 254
Standard

Citat:
Grabbar, undrar om det är ngn som kan förbarma sig och hjälpa mig med följande. Jag gör ständigt fel val när jag ska ranka: Exempel från V75-1
Hästar som har startat på V75/hårdare gäng och fått hyfsade resultat. (Diggers Elias, Tack Wee ) Mindre bra resultat/V75 men hårda gäng. ( O.P.Q.C ) eller som Vivo Per Lei, "uppbyggnadslopp" och två vinster. Eller Jarl av Solnäs, med Peter Untersteiner som tycks kunna vinna med "allt". Hur ska jag tänka?
Tänk strecklistan tänk kusk tänk spår/bana tänk tips o sålla o tänk själv..😉
Mikko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 20:42   #36

olletures avatar

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 2617
Standard

Spelarservice spikar Sirol Axe och Food Money!
olleture är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 21:51   #37

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeman Visa inlägg
Vass eller Kass.. David Neves expert jo jag tackar nämner att Say That Again inte gjort någon bilstart tidigare. Bra att Husse tillrätta visar honom. David fick göra en pudel.

Kan vidare nämnas att de två första starterna STA gjorde så kom det glp. Efter att veterinär gått igenom honom upptäcktes att ena testikeln snurrat runt 360 grader och fastnat. Beslut togs då att kastrera honom. Därefter har han gått bra, fick vila några veckor då Björn inte tyckte han var riktigt 100%. Veterinär kollade upp STA men fann inget fel. BG tyckte ändå att ta det säkra före det osäkra och låta STA vila. De två senaste loppen har han gått riktigt bra och funnits krafter kvar i mål. Tror han vinner från start till mål i morgon. (är lite partisk i målet)
Har frågat förr ,men ingen har svarat,varför kallar dom skåningen för Dejvid?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 22:06   #38

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Arne var upptaget.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 22:30   #39

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
hehehe!
Är ju själv Skåning och skulle själv säga David men om man pratar grov skånska alternativt danska så blir uttalet Dajvid eller då Dejvid!

Lägger då även in Guidens nyhetsbrev!
http://www.anpdm.com/newsletterweb/4...45784440584471

Har glömt bort att dricka min starvinsglögg som är spetsad med en Highland Maltwhisky från ett Oloroso Sherry fat...
hugotheboss (+3), Emeffeff (+3)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 22:31   #40

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 241
Standard

Ingen som har ögat eller spelvärde? :-)
Dropkick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 22:35   #41

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3665
Standard

Citat:
Det är/var inte ämnat till ngn speciell, eller dig. Men det blir svårt att hänga med när bara den innersta kretsen är så väldigt pålästa att de tar för givet att de flesta förstår.
hur svårt kan det vara och slå upp atg.se och glo i startlistan? om du nu är ens intresserad...
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 22:40   #42

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2227
Standard

Sharpsare har stenkoll
Wolfmans noteringar:
Avd 6 Let It Happen såg mördande bra ut senast, liknande motstånd, vad kan hota?
Avd 2 Rapide du Pommeau, perfekt uppgift, men skor ett minus?
Avd 3 Kalle perfekt spår, perfekt kusk, forrrm, finfin procent
Avd 5 Say That Again. Borde vinna detta ganska billiga lopp, fastnar knappast
Avd 1 Tack Wee tackade jag för senast, liknande uppgift nu
Avd 7 Lutar åt helgardering
Avd 4 C:a tio pållar enligt strecken

Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 23:34   #43

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2227
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
TT:s spikar
11 Tack Wee avd 1
1 Matchmaker As avd 2

Lås 6,9 avd 6
Nej. Bara U-häst på Matchmaker mot U-hästar 5 och 10 i avd 5
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 23:52   #44

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Sharpsare har stenkoll
Wolfmans noteringar:

Avd 3 Kalle perfekt spår, perfekt kusk, forrrm, finfin procent
Du får fyra gånger på platsen hos Bet365 ifall du spelar där.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-22, 23:58   #45

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Nej. Bara U-häst på Matchmaker mot U-hästar 5 och 10 i avd 5
Så kan man välja att se det så klart, tippar man inte deras stora som är fördelat på två mega system så kan man försöka med det lilla där både Tack Wee och Matchmaker är spikar.

td