Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-29, 21:54   #76
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Nej.

Han la ju bara in att han inte tycker att det ska få finnas jänkarvagn. Det gör han bara för att han inte använder såna och inte vill ge motståndare nytta av det.
Att en häst skulle ta slut fortare för att den släpar en viss sorts vagn är så dumt att jag går och lägger mig nu tror jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+10), Amadeus (+20), Tirich (+10), stoffolainen (+1), criba (+10), SO (+5), Kallekokula (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 21:58   #77
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
" Nahar väder"

I Och till elitloppsfinalen klurade Bergh lite och vann Nahar med skor om jag inte minns fel, ändrade alltså från barfota till skor...
...just saying.

Hade troligen inte vunnit utan den ändringen. Så jag vet inte, vad tycker ni, ska man stryka om inte banan passar att köra barfota eller försöka göra det vi lagt ett liv på att bli bra på och utrusta hästen såsom vi tycker är optimalt?
HEJA OSKAR!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:09   #78
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 156
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Nej.

Han la ju bara in att han inte tycker att det ska få finnas jänkarvagn. Det gör han bara för att han inte använder såna och inte vill ge motståndare nytta av det.
Att en häst skulle ta slut fortare för att den släpar en viss sorts vagn är så dumt att jag går och lägger mig nu tror jag.
Du får sjukt mkt respekt av mig. Personer som orkar ge svar åt korkade frågor och påståenden ska ha all eloge. Väldigt tacksam för att du skriver här
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1)
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:22   #79
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Jag kan meddela att morgondagens i särklass bästa spik är 7 TADPOLE i fjärde avdelningen!

Hur kollektivet kan låta den här vara streckad på 6% är inget annat än ett STORT JÄVLA SKÄMT!! SLUTA SUP SAMTLIGA!!

Vad är det för fel på folk!?

Håkan K Persson har aldrig tränat en bättre häst och imorgon bfro för första gången!

Ekipaget är nedstruket ett spår och den gode Håkan behöver bara hålla i sig och bomba mot spets (för vilken idiot släpper inte?) och OM idioten finns går den 1.11 sista 500 från dödens!

Säg mig... HUR ska senilsnöret Kontio kunna vinna från kön? Takter må köra en oslipad diamant men jag ser ta mig fan inte hur Tadpole ska kunna förlora....

Ni får inte bättre tips från doob! Klart - slut!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+5), Trinity (+5), asgaya3141 (+3)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:22   #80
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Underlagen skiljer sig från gång till gång, precis som jag skrev i meddelandet till dig. Vi kan inte veta alla gånger helt enkelt.
Nu var det ett svar på korpos kommentar Naharväder jag skrev nyss, men vi måste väl få göra det som är bäst för hästen?
Om underlaget blir sådant att hästen går bättre med skor ska jag då välja att förlora för att några spelare då är nöjda för att de lever i villfarelsen att jag då försökt vinna?

Att hela skolådan åker med är inte så konstigt eftersom det är den man använder när man skor. Jag vet inte hur jag kan ge dig rakare besked än att jag kommer köra optimalt. Vad som är optimalt kan jag inte ta ställning till förrän typ lopp 3, och då får jag helt enkelt gissa, för jag hinner inte sko annars till lopp 7.

Om jag tror chansen ökar om jag lägger en massa tid och energi på att sko om så gör jag det. Hade jag inte haft tid till det hade vinstchansen varit mindre, då hade han fått gå barfota även om det inte var optimalt.

Som sagt så dög det att ha skor bak i harpers.
Väl rutet Oskar!!! Du väljer att ge av den lilla fritid du har och det är otroligt stort! Tänk om någon av de tränare med jättestall kunde göra likadant någon endaste gång. Tala med de som älskar sporten och som lägger en massa slantar på densamma. De stora stallen har ju till och med talespersoner för stallen.

Det känns inte schysst att hoppa på en mindre tränare som väljer att dela med sig av tips och info gratis när det finns storstall där man i princip alltid mörkar för vanliga spelare och säljer den korrekta infon till storspelare. Alla vet vilka som menas.

All heder åt dig Oskar och lycka till med Henna imorgon!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:25   #81
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Underlagen skiljer sig från gång till gång, precis som jag skrev i meddelandet till dig. Vi kan inte veta alla gånger helt enkelt.
Nu var det ett svar på korpos kommentar Naharväder jag skrev nyss, men vi måste väl få göra det som är bäst för hästen?
Om underlaget blir sådant att hästen går bättre med skor ska jag då välja att förlora för att några spelare då är nöjda för att de lever i villfarelsen att jag då försökt vinna?

Att hela skolådan åker med är inte så konstigt eftersom det är den man använder när man skor. Jag vet inte hur jag kan ge dig rakare besked än att jag kommer köra optimalt. Vad som är optimalt kan jag inte ta ställning till förrän typ lopp 3, och då får jag helt enkelt gissa, för jag hinner inte sko annars till lopp 7.

Om jag tror chansen ökar om jag lägger en massa tid och energi på att sko om så gör jag det. Hade jag inte haft tid till det hade vinstchansen varit mindre, då hade han fått gå barfota även om det inte var optimalt.

Som sagt så dög det att ha skor bak i harpers.
Min största respekt inom travet har Erik Adielsson! Du är runner-up Sir Svanberg!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:25   #82
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag kan meddela att morgondagens i särklass bästa spik är 7 TADPOLE i fjärde avdelningen!

Hur kollektivet kan låta den här vara streckad på 6% är inget annat än ett STORT JÄVLA SKÄMT!! SLUTA SUP SAMTLIGA!!

Vad är det för fel på folk!?

Håkan K Persson har aldrig tränat en bättre häst och imorgon bfro för första gången!

Ekipaget är nedstruket ett spår och den gode Håkan behöver bara hålla i sig och bomba mot spets (för vilken idiot släpper inte?) och OM idioten finns går den 1.11 sista 500 från dödens!

Säg mig... HUR ska senilsnöret Kontio kunna vinna från kön? Takter må köra en oslipad diamant men jag ser ta mig fan inte hur Tadpole ska kunna förlora....

Ni får inte bättre tips från doob! Klart - slut!
Med en kusk bakom hade den varit intressant, nu känns det lite mer mjäh... Dock känns det orimligt att formlösa Bååth och Nurmos ska vara så stora favoriter.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:27   #83
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 1949
Standard

Tack Oskar Svanberg för att du tar dig tid att skriva samt svara på allt möjligt här på Sharps. Vet att du gjort det tidigare men att du fortsätter att svara är imponerande. Hoppas att du vinner i morgon. Verkligen något många önskar på detta forum. Lycka till.
Ardberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:35   #84
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Med en kusk bakom hade den varit intressant, nu känns det lite mer mjäh... Dock känns det orimligt att formlösa Bååth och Nurmos ska vara så stora favoriter.
Som jag skrev.... Hästen är så överlägsen att Du, Jag, Kee Marcello eller Ted Beier har kunnat suttit upp... Bara köra rakt fram och hålla i sig!

6%!!!?
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:37   #85
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Silver. Verkar som att loppet är vikt åt Goop och 6 Next to None Sib. Troligen vinner han också. Men jag har en skrällidé. Ska i alla fall kanske spela plats på den.

Det handlar om 9 Punk. Var enormt bra förra året efter att ha bytt tränare från Lutfi till Bo Westergård.

Han var bra som treåring hos Ludde men urkass både som fyra- och femåring och sprang in kanske 80- 90 000 sammanlagt dessa två säsonger. Massa galopper bl a. Och halsproblem.

År -15, alltså förra året, flytt till BW. Resultat: 10 lopp, 7 vinster, 2 andraplatser och en tredje! Sprang in 718 000! 6 starter över kort distans då, 5 vinster på den distansen.

I år två starter båda auto kort. Vann 2/3 men senast, 19 mars, blev han fyra. Björn Goop var i vägen - förstås - Med Donna di Quattro. Ett storlopp med ungefär kvarts miljon i förstapris.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:50   #86
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag kan meddela att morgondagens i särklass bästa spik är 7 TADPOLE i fjärde avdelningen!

Hur kollektivet kan låta den här vara streckad på 6% är inget annat än ett STORT JÄVLA SKÄMT!! SLUTA SUP SAMTLIGA!!

Vad är det för fel på folk!?

Håkan K Persson har aldrig tränat en bättre häst och imorgon bfro för första gången!

Ekipaget är nedstruket ett spår och den gode Håkan behöver bara hålla i sig och bomba mot spets (för vilken idiot släpper inte?) och OM idioten finns går den 1.11 sista 500 från dödens!

Säg mig... HUR ska senilsnöret Kontio kunna vinna från kön? Takter må köra en oslipad diamant men jag ser ta mig fan inte hur Tadpole ska kunna förlora....

Ni får inte bättre tips från doob! Klart - slut!
Toppen, låter intressant och den är ju verkligen prisvärd så den tar vi med då man ändå ska prova att gardera Hawk Cliff. Bästa spiken är väl ändå Goop i sista.

I V75-2 är ju både 9 och 10 klart understreckade. Och I V75-5 finns det ju många bortglömda att pröjsa för om man vill vinna en hygglig slant på V75.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:59   #87
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 443
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Min fru är inte lika imponerad
Blir lite för mycket.

Men jag brinner för sporten och det är viktigt för mig att ni förstår hur det funkar. Tror det ökar intresset och det är ett måste för att vi ska överleva.
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt.
Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på.

Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då...
Hej!
Är imponerad av den tid du lägger på detta forum Oskar för att lära folk bakom kulliserna om travsport. Många tror dom kan allt och har rätt och ställa krav osv. Inte ofta jag blir imponerad av människor men du har lyckats imponera på mig. För mig som person ska jag ha en häst i träning hos ngn kusk så måste det vara en engagerad person. Just detta är DU!!!!
Så har du ngn höst till salu nu eller är du intresserad att köpa in 2-3 åt mig på auktion?
Kan tänka mig 2-3 1åringar samt en bra och då menar jag riktigt bra starthäst/

Ekonomiska är ej avgörande utan försöker köpa dom bästa vad det än kostar. Är trött på direkt reklam mm som ägare.. Till starthäst vill jag vi köper en bra eller rättare sagt topp gulddiviisionare.

Du kan kontakta mg här på sharps alt på 0724-243535
Mvh
Frasse77
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 23:15   #88
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Toppen, låter intressant och den är ju verkligen prisvärd så den tar vi med då man ändå ska prova att gardera Hawk Cliff. Bästa spiken är väl ändå Goop i sista.

I V75-2 är ju både 9 och 10 klart understreckade. Och I V75-5 finns det ju många bortglömda att pröjsa för om man vill vinna en hygglig slant på V75.
Nej, nej, nej.... Det loppet vinner Heiskanen med Fridericus....

Varför? För att klappträt Persson tror han sitter bakom vinnaren (KRAFTIGT uppskruten av alla betaltjänster) och ser till att Goop får svettig väg fram...

Vem gottar sig i kön när dom spränger ljudvallen? Vem svepte packet i Norge trots SUPERKNACKIGT trav och en slutstöt som sattes in ungefär när oskulden borde ha dragit ut?

Heiskanen i sista är KLAR förstahäst!

Det är min "Saida-variant".... Tar med både 4 och 6 utifall att Persson släpper till Goop för då blir alla tre aktuella...

Heiskanen solklar DD och V5-spik dock...

Min raka DD blir TUNG på 2-10... Att tro på att O.T.P ska kunna svara ut Sugarlight är som att tro på tomten... Veckans andra stora "hittepå".... GLÖM!

O.T.P´s "magiska 11-jobb" må vara "Världsklass" i Dalarna men det runkar Sugarlight runt i sömnen... Folk är fulla...
DET ÄR KLASSKILLNAD!!! PUNKT!!
__________________
Twitter: @sharpsdoob

Senast redigerad av doob den 2016-04-29 klockan 23:19.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 23:27   #89
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Som jag skrev.... Hästen är så överlägsen att Du, Jag, Kee Marcello eller Ted Beier har kunnat suttit upp... Bara köra rakt fram och hålla i sig!

6%!!!?
Skulle även Sixten Carlsson ha chansen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 23:35   #90
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Nej, nej, nej.... Det loppet vinner Heiskanen med Fridericus....

Varför? För att klappträt Persson tror han sitter bakom vinnaren (KRAFTIGT uppskruten av alla betaltjänster) och ser till att Goop får svettig väg fram...

Vem gottar sig i kön när dom spränger ljudvallen? Vem svepte packet i Norge trots SUPERKNACKIGT trav och en slutstöt som sattes in ungefär när oskulden borde ha dragit ut?

Heiskanen i sista är KLAR förstahäst!

Det är min "Saida-variant".... Tar med både 4 och 6 utifall att Persson släpper till Goop för då blir alla tre aktuella...

Heiskanen solklar DD och V5-spik dock...

Min raka DD blir TUNG på 2-10... Att tro på att O.T.P ska kunna svara ut Sugarlight är som att tro på tomten... Veckans andra stora "hittepå".... GLÖM!

O.T.P´s "magiska 11-jobb" må vara "Världsklass" i Dalarna men det runkar Sugarlight runt i sömnen... Folk är fulla...
DET ÄR KLASSKILLNAD!!! PUNKT!!
Lol, vi är alla fulla! Är från Dalarna själv men tar inte åt mig. Älskar Strömberg som gör slantar av ingenting, trots de trötta ök han tränar-

Han är fan i mig skickligare än självaste Colgate och det säger en hel del.

Persson kan ju svara och dö men fattar ju att open stretch är rätt så schysst. Fridericus är en minst lika bra häst som Goops men Heiskanen från bakspår luktar alltid skunk. Han vet inte när han ska gå och det blir ofta fel för Veijo. Next är en grym löphäst som alltid gör sitt och som har en ruggig skalle. Går det att köra barfota runt om så är han stenklar.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td