|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Örebro 7 maj
Nästa helg blir en mycket intensiv helg för travälskarna. Speciellt dom som även spelar till trav i utlandet. På lördag ordinarie V75 i Örebro. På söndag extra V75 i Finland följt av V64 grand slam från USA på kvällen. Själv spelar jag sällan till travet i utlandet så får nöja mig med Örebro på lördagen. Höjdpunkten är så klart Örebro International med hela 400 tkr till vinnaren, så där kan man nog utgå från att många hästar är vässade till max.
Klass 2 Ser väldigt öppet ut vid en första anblick som vanligt tíll klass 2. Inte samma sporsliga klass som loppet i Göteborg i går. Några som bör nämnas är Lindeberg som när man ryckt alla skorna i de två senaste starterna blivit som en ny häst, Stronghold från Kolgjinistallet och Reijo Liljendahls MT Klara, men har säkert missat någon till. Klass 1 31 hästar anmälda. Det krävdes mycket för att komma med så det blev ett väldigt bra lopp. Lång distans är värt att notera. Får Björn Goop spetsläge med Say That Again måste det vara bra chans. Örebro är väl tillsammans med Gävle och Jägersro landets i särklass mest utpräglade spetsbanor. Det blir nog ännu vanskligare om Goop får dåligt spår i kväll. Brons Väldigt fint lopp. Spelvänligt med. Om man ska nämna några så är det Fossens Bonus som såg riktigt fin ut i veckan. Annat motstånd nu dock. Skorna lär åka av nu på Björn Goops fina Heartbreaker V S och den imponerade stort näst senast. Queer Fish satt fast med rubbet i Umeå. Dock är det helt annan klass på en bronsdivision i Mellansverige mot uppe i Norrland som framgår. Valeur är Örjan uppsatt på men eftersom Hultmanstallet har häst med blir det nog Peter G som kör vilket är ett minus. Skrev inte om Seedorf OMF förresten. Den är också en het kandidat. Silver Här finns nog en dunderspik i Nadal Broline trots tufft motstånd. Vilket intryck i årsdebuten. Guld Veckans snackis blir comebacken av fjorårets elitloppsvinnare Magic Tonight. Men om man lärt sig något under alla år som travspelare så är det att Stall RW topphästar ofta startar för en genomkörare i årsdebuten så det känns definitivt inte som en spik. Blir det dessutom skor så kan man nog ta bort den helt. Det är inget snabblopp med en massa föredettingar heller precis. 1609 meter så spårlottningen på spetsbanan Örebro kan bli helt avgörande. Global Money, Spring Erom, Cool Keeper mfl gör det till ett kanonlopp. Stoeliten Är väl inte landets bästa ston rakt över direkt. Windy Ways med Erik i vagnen borde ha kanonchans igen även om motståndet är tuffare än sist i Umeå. Då såg den kanske inte hellre som allra bäst ut. Örebro Intl Ett grymt lopp med bara bra hästar som väntat. Känslan är att Jocke Lövgrens Alfas Da Vinci bara vinner. Den har ju visat sig enormt mycket bättre i sådana här långlopp mot i vanliga 2100m lopp men har härdats i guld i några lopp redan. Sen kan det såklart alltid bli fel i sådana här stora fält över flera volter.. Det blir nog dessa 7 lopp på V75an är känslan. Kan inte se någon anledning att lyfta ut något av dom. Lycka till nu med V75an...... |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Spår 2 för Say That Again.. Nu blir det åka.. Alla skor ryker... SoS |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Om Magic tonight misslyckas har han inte mycket poäng, kan bli matchningsproblem mot elitloppet, om man inte som regerande "mästare" har given inbjudan, ett litet försprång har man väl.
Jfr i Lördags, Usain Henna siktar mot Harpers, vinst i lördags var nästan nödvändigt för att komma med - Gissa om Oskar hade ställt i ordning. OS är en tränare som verkligen kan ställa i ordning inför finaler viktiga lopp, respekt, |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Några roliga ändringar:
Avd1) 8. Valeur ev. barfota runt om ffg 11. Heartbreaker V.S. barfota bak ev. runtom Avd3) 10. Spring Erom ev. barfota runt om Avd5) 1. Blue Martini Ås skall gå bfro igen (ingen ändring men värt att notera) Avd6) 11. Al's Winnermede bfro Avd7) 1. Matchmaker As bfro FFG 2. Swing Kronos bfro 3. Paleo Pride bfro 8. Tack Wee bfro FFG 10. Opitergium bfro (första gången regi Bergh) Lanserar även min smällkaramell den här veckan 4. Sir Ratzeputz avd 6, gillar när Erik & Björn kör Nurmos hästar då Jorma inte gillar/kör så bra i jänkarvagnen
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dags för Allaballakaitoz att vinna guld från rätt distans och spår. Just nu 16 %. Bra spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+1) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Coldtown borde ha bra chans att leda runt om. Problemet är att Jormas V75 form ligger i permafrost. Kanske lossnar nu?
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Torstens (+1) |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Rekommenderade spel på Matchmaker As i långloppet till 50 ggr hos B365.
- Första barfota runt om. Det har get effekt på Göran Janssons hästar förr - Det är ingen mindre lättning precis heller. Från tunga PG skor till barfota runt om. - Startvolten alltid intressant i dessa lopp på sommaren, inte minst på spetsbanan Örebro. Ska sägas att det knappast är toppchans, men det var ju ett sådant odds när det inte behövs för spelvärde. Då behövdes bara ett lillspel för chans till en bra vinst. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nadal Broline struken
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
V75-2
I lägsta klassen är det bäddat för skräll. Goopstallet skriker upp favoriten 2. Hon har vunnit alla sina tre starter sedan hon kom till Björn från Flemming och kan vinna här från andraspår och sprint. Men Reijo säger, att 4 är stallets bästa chans under dagen. Dessa favoritspelade ston möter några bra h/v. 3 kommer från tre raka segrar och är streckad till 5 %. 5 kommer från två raka och får Erik i jollen. 9 är Sveriges bäste travjournalist Sören Englunds drag. 11 kommer från två raka och är nerrankad till 2 % från sitt bakspår. Antingen spikas 2. Annars 2,3,4,5,9 och 11. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
V75-6
Detta var ett tvåhästarslopp 2 och 9. I och med att 9 ströks räcker det med startsnabbe 2 SoS. Jorma vet, att stallkompisen 4 inte är lika bra. Värste konkurrenten 3 får harva i dödens. Startsnabbe 5 kommer på vingel. Spik 2 Coldtown. Just nu bara 18 % innan större delen av strecken på favoriten 9 läggs på 3 vid reservinträde. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
V75-3
Jag har tidigare denna vecka skrivit, att man kan spika 1 som älskar sprint och är en blixt från start. Peter Untersteiner var oerhört konfident vid intervjun i atg.se idag. Bergh sa, att favoriten 3 inte är så startsnabb och hamnar nog 3-4 ytter. 4 körs nu av Ulf Ohlsson och är snabb ut - men tar inte ledningen från 1. Skulle dessa köra mot varandra måste man gardera med många. 7 ser allt bättre ut. 8 har vunnit från spår åtta tidigare. 10 allt bättre på gamledar men är ingen utpräglad sprinter. 11 blir överspelad på gamla meriter - men detta är ett perfekt led i förberedelserna till Elitloppet. Spik 1. Annars 1,3,7,8,10 och 11. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Någon med Jens Sjödens statistik för veckan? Tacksam om den läggs ut
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Är det egentligen någon vits att lira hårt imorgon? Det känns som om minst tre kanske t o m fyra eller fem favoriter vinner imorgon. Den enda jag verkligen inte trodde på blir dessutom struken i avd6.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Flerisläge. I love it, stryk nån till andrahandare så det blir ännu lättare
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Loppet mot Donna di Quattro var väl inte så pjåkigt? Senast blev ren preparé som instängd på innerspår efter sådana som Mosaique Face osv. Francais du Gull är som jag skrev mycket snabb ut och det kan vara kuskplus med Ulf O i vagnen. Men han har väl ändå inte presterat några underverk på länge. Min uppfattning är att Allaballa tar ledningen och stannar där över mål. Men även om jag tror du får fel imorgon respekterar jag ditt resonemang. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Strukna
avd 2 12. Hornbäckens Linus avd 6 1. Final Oak (håller Coldtown upp innerspåret nu eller kan det häxa sig?) |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Jag vet inte riktigt hur det är ställt med innern på Örebro nu för tiden? Jag vet att innern på 1609 m auto (Allaballa till exempel) inte är missgynnad för starten släpps mer gynnsamt mot 1640! Coldplays lopp går ju över medel där distansen är 2100 meter och inte 2140! Kanske ok ändå vid "släpp"...?
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
"Örebro travbana är lite speciell, Den har korta rakor och långa kurvor. Banan är känd för sitt fruktade innerspår på autostart (spår:1 bakom startbilen). Startspåret var tidigare inte mycket att hänga i granen då risken var överhängande för att bli överflyglad från den startpositionen. Detta då hästarna hade svårt att få upp farten när bilen släppte i kurvan men detta är åtgärdat genom att man flyttat fram startplatsen sedan 2010. Innerspåret är inte optimalt idag heller. Segerprocenten på kort distans (ca 100 starter) är dock enbart 3,49% från spår 1. Det måste man ha med i beräkningarna då flera med startspår 1 tillhör favoriterna på lördag i de flesta autostartlopp, Spår 4 är i synnerhet det bästa - nästan 18% vinster statistiskt!!! Därefter på dryga 10% 5,6,7,2 och faktiskt 8! Ettorna bör garderas!"
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Definitivt ändring från spik på Coldtown till gardering. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Magnus lär nog släppa till Jorma ändå. Hästen är ny klassen och från vinnarhålet är det inte kört.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
är det bara jag som tänker spika scellino luis? stig h låter nöjd vilket bara det är starka papper och nu blev ju startspåret än bättre
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Jag tror att Jorma kommer ladda och får överta i ett andra skede. Tror knappast att Scellino Luis kan hålla ut den samma. Som Manprinsen skrev så tror jag också att Magnus släpper då den är ny i klassen.
Torstens (+1) |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ett långskott men grymt värde är det i alla fall i 12 Playing Tua - 2%!!
2,3,4 och 5 kör om spets så jag ser det inte som omöjligt att det varvas på 1.12! Går det så fort kanske Adielsson inte bryr sig om att gå fram tidigt med Windy Ways och om Playing Tua får draghjälp av den sista 800 ja då jävlar blir det intressant! Det är minst sagt toppform på den här speediga skönheten! Se upp!
|
|
|
|
#37 |
|
V75-4; I mitt badkar så sitter Björn tidigt inledningen, Galactica avancerar dödens 1500 kvar, i 4,e utv sitter "staket" hästen Elliot Coger som på ren vinnarskalle vinner detta. Fredrik Persson verkar ha ordning på sina hästar(gått väldigt bra i veckan). Tror inte han åker från Kalmä(småländskaför Kalmar) till Örebro för att det är roligt. Till 6% tycker jag att den är spelvärd.
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Men bara kusken ska ha max 7% på V75.... Han är INTE bra....
|
|
|
|
#39 |
|
Mitt bolagssystem. Trots alla varningar för förstaspår på Örebro startar mina två spikar därifrån.
1) 4,5,9,11 r3-2 (5 är en stark favorit - Mognus kan Örebro utan och innan. Stig H rapporterar bra form hos 9 och Björn varnar för 11. 4 hoppade i ett amatörlopp i årsdebuten men vann övertygande i förra starten och blir min skräll) 2) 2,3,4,5,9 r11-8 (lägsta klassen. Goop tror på favoriten 2, som spikförslag. Ulf O körde 5 vid vinsten senast och tippar den. Han kör själv 4, som Reijo meddelar är stallets bästa vinstchans. Jag väljer att gardera här) 3) 1 r3-7 (jag har tjatat om 1 som spik hela veckan. Nu är han favoritstreckad. Han utmanas om ledningen av också startsnabbe 4 - men Ulf är en förnuftig kusk och tar upp om han inte rår på 1 till första kurvan. Min rapportör skriker "spika 1" för en stund sedan) 4) 1,2,5,7,9,10,11 r8-4 (även här tror Goop på vinst med 2. Men jag garderar) 5) 2,3,10 r12-4 (dagens största streckfavorit 10 vinner sannolikt. Chansar dock på att 2 eller 3 rinner undan där framme på det korta upploppet) 6) 2 r3-5 (valde mellan att spika här eller i förra avdelningen. Det blir körning från start mellan 2,3,4 och 5. Stor fördel för 5 att 1 ströks. Om Mognus lyckas tror jag han släpper till 2. 4 utmanar nog inte stallkamraten 2, som bara startat 26 gånger med sex V75 vinster. Detta är ett stjärnämne, som utan skador tjänat flera miljoner. Nu är allt väl. SoS. 7) 3,7,9,10,12,13 r14-8 (sportsligt sett ett jättefint lopp. Favoriterna där bak är det frågetecken på. 12 gick inte att känna igen i finalen och var struken senast. 13 tränar bra men har inte startat sedan augusti. 10 var ämne till stjärna, som Bergh nu tror att han hittat nyckeln till. Bergh tippar vinst och siktar därefter på Copenhagen Cup. Veijos 9 kommer vi ihåg gjorde några fantomlopp förra året. 7 slog skentravande Al's Winnermede senast. 6 är bra. 3 är lika bra som hans kusk är usel, men det kan räcka ändå) Kostar 1470:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nu skickade Nurmos ut en tweet om ev. bike på Sir Ratzeputz TACK & BOCK
![]() Inte så mycket surr om BG-effekten på ett tag heller? Dags att förnya det snacket idag
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Min fleris
5 2-3 1 2-7-9 10 2 12 X100 = 300 kr kan ge kanske runt 200 :- sen ett gaddat system |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
avd4.
1 super Photo bood har tre segrar på fyra senaste starterna, gynnas av den dryga distansen. 2 Say that agian var endast knappt slagen i v75 senast, 7 segrar på 15 starter. 3 Västerbro Starlit v75 vann via en drömresa 25/3, galopperade bort sig senast. 4 Poseidon dream vann med säker marginal över aktuell distans 27/3, god kapacitet. 5 Frankie Brodda god styrka och visat att han duger i v75 sammanhang, kan slå till. 6 Benji dana höll skapligt senast, fin avslutning som 2a gången före, inte helt borta.. 7 Elot Coger har radat upp segrarna inför detta, obesegrad i år, rejäl. Eldop nu? 8 Wallfour svek efter tuff resa senast, sylvass spurt som 2a gången före. 9 Galactia besitter fin kapacitet, bra avslutning bakom Tunika senast. 10 Bottnas Commandeur flera mycket rejäla prestationer på sistonde i tuffa omgivningar, farlig om högt tempo.. 11 Tobaco har fått två lopp ikroppen efter vila, gick starkt som fyra efter en del vida spår mot sista sväng senast. 12 Wild thing hade en del sparat i mål senast, fin spurt som 2a senast men dock inget höjdarläge. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
ok - skriver inte ofta men är ni nykra? Jag är inte det men hur kan man spika Allaballakitoz?
Detta är ju en medioker silverhäst som i de tråkigaste silver loppen får pengar - inte mer. Nu har man väl satt sin sista potatis men jag gråter när etablerade tipstjänster lägger ut honom som första häst i gulddivisonen...... - inte bara det - en SPIK??
djrill3 (+2) |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Citat:
Det roliga med denna omgång är att det känns som att det finns väldigt många hästar under 10% idag som har bra vinnstchans.
SuprMario (+1) |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
1640/1609 eller 1140m spelar ingen roll. Denna häst skall inte vinna Gulddivisionen... Ok - har väl som sagt min sista potatis där Magic går på sparlåga och ingen annan kan något men låt så vara... ![]() Större under har ju hänt.. Normal löpning så tar Global Money ner detta..:-) Gillar dock Quid Pro som finns med på bongen Vinner Allaballa så blir gravöl....sry Sangsom och soda...
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Synd, fantastisk häst och bara med bättre läge hade det varit klart... |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Det räcker med att Björn får luckan i det här loppet så tror jag att han vinner. Hearbreaker V.S har varit fantastisk på sistone. Har bra speed och styrka, tål att göra grovjobbet. Det ska bli ett riktigt kul lopp att se. Enda emot är spåret, men enligt mig ett väl värt streck om man går emot favoriten. |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Visst tar jag med den men tycker det är ett av omgångens mest öppna lopp. Intressant idag är Lady Lee som slog bla Bostonz Credit på Bergsåker härom veckan, 0% smakar bra ![]() Spikar Alfas i 7e, en personlig favorit, bfrm idag |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Skorna ryker runt om på Valeur ffg, intressant!
ricBLo636 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Navigator Sib blir min stora miljonskräll i omgången efter att ha blivit nedstruken till ett 5:e spår. Tvåa bakom Veijos nya stjärna Fridericus för två starter sedan. Takter upp och det är nog inte något minus i alla fall.
Har ej hört om bfro till denna start? Någon som kanske läst det? 2% i skrivande stund. Kämpa Johnny!
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Global Money struken, öppnar upp för 7 och 8 eller vinner Allaballakaitoz?
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Citat:
Många streckar i första för att dem inte vill ryka på en gång. Hade detta lopp kommit längre in i 75an så hade Fossens haft högra procent. Jag tror att vinstchansen är bra och tror hur som helst att Goop får svårt att hinna fram fast han själv tycker att man måste strecka han häst. Dem övriga loppen har jag andra skrällar som jag tror har större seger chans än vad Goop i första har. Därför enligt mig blir Fossens en bra favorit!
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
ricBLo636 (+1) |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Magic Tonight går in som förstareserv, fan så tacksamt med strykningen av Global Money. Bra värde i att spika Allaballa nu.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
veijo
jag har hela veckan tyckt att naglo del nord måste vara mitt miljondrag i omgången.
Går och väntar på dubbelrött och att han håller ryggen på alfas när den går på i tredje. det kan bara smälla till, så pass bra är han!!
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Narold Vox om du ska leta outsiders. Det är en långskubbare av rang om man letar motbud till Alfan som jag tror krossar dessa. |
||
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
Tycker inte att strecket är bortkastat för kostnaden i det reducerade blir liten gentemot chansvärderingen tycker jag iaf i mitt system. lycka till allihopa idag |
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
Är Lövgren på riktigt? Funderar man seriöst på att släppa på Örebro med en häst som älskar spets så är ju något riktigt fel i skallen. Hur kan man tro att det är en tillfällighet att hästen nästan alltid vinner från spets? Pratar om Xlnt i 1a. Enda vinstchansen ligger i spets och slut, finns inte på kartan att den tar en längd om släpp till Fossens
Skickat från min iPhone med Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Inte min tur att göra V75 idag, dock i morgon. Istället blir det V4 (redan inlämnad) och V5 som gäller. Är lite sugen på att singla Magic Tonight och Mellby Viking på V5:an. Två topphästar i årsdebut. Risk att Örjan kör preparé och inget är bestämt ännu. Avvaktar värmningar innan jag gör klar V5.
V4: 1) 3,4,5,6,7 2) 6 3) 3,6,10,11,14,15 4) 1 |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Tre drag och en klar
Vi börjar med en klar "Spiik of the week" ! Avd 3 nr 11 - Magic Tonight , tror att han springer åttor runt detta mediokra ålderstigna guldgäng 14 % så lite streckad blir han aldrig igen.Tror att Örjan efter 500 m åker fram till dödens och reglerar fältet och vinner med en halv längd. Veckans drag ! Avd 1 nr 9 Seedorf OMF 16% - vinner oxå från dödens helt annan hårdhet i den än Fossens Bonus Avd 4 nr 1 Super Photo Bood 7% - rygg på favoriten , då dessa två sticker ifrån övriga sista 500 meterna så kommer luckan som på en beställning. Avd 7 nr 6 Order to fly 5% - Kör fram och får överta ledningen och kör sedan i ett hårt tempo ,såg ju otroligt fin ut vid sista starten, med tanke på Alfas svaga form sist och Mellby viking har Jorma i jollen och inte startat på 8 månader. Lycka till !!
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bfro på Spring Erom idag...jag skulle gärna vilja veta anledningen till att man aldrig testat detta tidigare? Hästen är i slutet av karriären och först nu inser man att man kanske ska testa detta, snacka om tjänstefel
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
Inlämnat: 2016-05-06, 23:29 Örebro Lördag 2016-05-07 Start: 14:45 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 6, 7 (4) 2: 1, 3, 4 (5) 3: 14 Canal Skater (6) 4: 1, 4, 9, 12, 13, 15 (5) 3x3x1x6 = 54 rader. 54 x 1 x 2,00 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr.
|
|
|
|
#67 |
|
Hur startsnabb är 4 SIR RATZEPUTZ ?(Helstänkt , Barfota r.o & Jänkarbike)
Tar han sig förbi 3 SCELLINO LUIS i startrusningen? Skall ha en av de - vilken tycker ni? |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
För övrigt är jag SUPERGLAD över Global Moneys strykning! Mer strecka på Magic och mindre stress för Unter ta sig ut och överta om spets missas....
|
|
|
|
#69 |
|
Vem spetsar i stayern? 1 eller 4?
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Sir Ratzeputz får ha vilken utrustning den vill - hur mycket du än polerar en bajskorv är det ändå skit!
|
|
|
|
#71 |
|
Förresten vaddå Global Money struken?
På text-tv är den fortfarande till start??
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Matteus älskar att skrika ut chanslösa hästar för att missleda spelarna. Jag skiter fullkomligt i vad Juhani Partanen slänger på för huvudlag på sina hästar.
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
Spring Erom startade 28 november bfro för Ulf Ohlsson. Galopperade och utgick. |
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
Det var ju synd att sjuan inte höll hela vägen, men jag har i alla fall fyran också.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Emilia Leo har snygg röv, bra att hon vann!
spelgameodds (+10) |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
![]() "Dessutom bestämde vi nu under onsdag förmiddag i samråd med hovslagaren att det blir barfota runt om nu, det blir andra gången i min regi – i den första galopperade han men det kan nog ha haft andra orsaker och han var väldigt fin före och efter så jag tror att det kan ge en liten kick. Anledningen till att vi nästan aldrig kunnat göra det så här långt är att han har haft återkommande problem med hovsprickor men det ser mycket bättre ut nu."
|
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Härligt! Det var en fin årsdebut för min spik.
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Pissbergh, fan vad jag hatar honom. Kan han inte göra som Åke och dra till USA?
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Diamanten är hittills obesegrad - mycket fin häst!
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Tack för förklaringen! Då förstår man varför den varit handikappad hela karriären, får hoppas det löser sig bra idag för hästen, streckas iaf tidigt på min lapp
|
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Bytte till Hockey VM istället. Bra match mellan Norge och Danmark!
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Varför får dom inte iväg starten?
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Nu får fan i mig Jorma ta hem sista V4-loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Ska någon vinna från bakspår på V75 idag så kanske det är Goops i första på första barfota och första jänkarvagn. Ruggigt intressant på en icke favorit.
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Sex omstarter i lärlingsloppet. Inga bestraffningar. Tekniska fel allihop? Ytterligare en i nästa lopp/4. Tekniskt fel igen. Kan bli en intressant eftermiddag!
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Härligt! Inte så mycket betalt, men jag lirade bara V4 för 60 spänn så det är okej.
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Magic Tonight ser ju klart finast ut i sitt lopp. Skulle vilja se Mellby Viking också innan jag lämnar in V5, men det är inte säkert att de hinner visa den.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Kör en chans idag. Känns helt off för min del.
1) 11 2) 2,3,4,5 3) 1 4) 1,2,7,8,9 5) 3,4,5,10,12 6) 3 7) 10,12,13 Och en lite större med andra... 1) 5, 11 2) 2 3) 1,4,7,10,11 4) 1,2,7,8,9,10 5) 10 6) 2,3,4,5,11 7)10,12,13,15 Senast redigerad av zabatsu den 2016-05-07 klockan 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Studion sitter och rapar ur sig bakspårshästar trots att det är i stort sett omöjligt på Örebro under rådande förutsättningar. Vad fan ska man med dessa "experter" till?
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
3000 m-loppet vinns nog av en bakspårshäst (förhoppningsvis Mellby Viking) och är Magic Tonight i vettig form och körs för vinst så ska den ju käka upp de här. Även 2600 m-loppet kan vinnas av ett bakspår. Även i första loppet finns två fina bakspårshästar, men Fossen blir svårslagen.
Senast redigerad av Shooter den 2016-05-07 klockan 16:30. |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#100 |
|
Satan så bra Björns var, men det är fan omöjliga förutsättningar.
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Synd att det inte blev någon körning. Magnus fick loppet okört mot upploppet
Så det är väl spetshästarna som vinner idag, om man bortser från långloppet.
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Gick alldeles för långsamt annars hade goopen vunnit. Men när favoriten får trava relativt lugnt i spets med dagens förutsättningar mission impossible. Luktar låg utdelning lång väg idag tyvärr.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Man kan ju lita på att Lövgren kör bort kusen iaf
Skönt att avstå spelSkickat från min iPhone med Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
RAM
1 : 5 Spik 2 : 2U-4-5-9-3-8 3 : 1-11-10U-7-8-4-2 4 : 2U-1-8-9-10-5-7-11 5 : 10U-3-4-2-1-12 6 : 2-3-5-4U-11 7 : 12U-13-10-1 U 2 - |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Lurig ranking från Spelvärde med Fossens Bonus som 6:e rankad.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Betalsidorna chansar hej vilt i förhoppning om att de ska få rätt så de kan skryta. Skulle de tippa vettigt så får de inga köpare.
asgaya3141 (+1), asgaya3141 (+1), asgaya3141 (+1), asgaya3141 (+1), asgaya3141 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Snyggt av Örjan att köra fram och agera bromskloss i dödens. Blir nog fler styrningar åt stall Goop
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Usch , ingen favoritbana Örebro..Spikade fossens i 1:a pga trolig spets..garderade 2:an ,3 Ilikeitlikethat såg klar ut i sista kurvan(på en annan bana..) Har Tokspik i nästa.. ( cool Keeper) , vill till att Leif sänder och att Allaballa. missar spets..Bra värde om spiken skulle sitta 5.6% på en spik är sällan man sätter..
Senast redigerad av Lazze den 2016-05-07 klockan 16:58. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Jag kör V5 som jag sagt och hoppas att de kör mina spikar för vinst.
1) 11 2) 1,2,5,7,8,9,10,11 3) 3,10,12 4) 2,3,5,11 5) 13 |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Delvis rätt men om man bara skulle spela de på förhand mest troliga vinnarna, dvs enligt insatsfördelningen, så blir man ju ingen vinnare på travspel. Det handlar inte bara om att hitta vinnarna på de stora streckspelen utan det handlar lika mycket om att komponera system som ger potential till pengar. Om du sätter en V75a så är det avgörande för framgången hur många icke favoriter/hårt spelade hästar du har med bland vinnarna.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
FÖR I HELVETE ÄR DET BARA JAG....???
Är det rimligt att tio ekipage gör sig iordning i tid för en gulddivision med miljoner på spel för att ETT ekipage inte har koll på utrustning och tillåts lalla och får inte på huvan och då tillåts man lämna banan för att just DET ekipaget ska vara fit! ÖVRIGA DÅ FÖR FAN?? Låt den där jävla huvan sitta på sniskan så får dom lära sig till nästa gång!!! HELVETE AMATÖRLAND!!!
|
|
|
|
#116 |
|
Herregud skönt slinka undan men jösses vilken usel gulddivision.....
|
|
|
|
#117 |
|
Nu kan man snart gå och lägga sig i alla fall. Tre favoriter irad, lagom tråkigt. Nåväl.
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Bah , känns som alla tre spetsvinnarna hade åkt dit på en annan bana..Cool Keeper ofattbart svag..
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
Glänser på orten....
|
|
|
|
#121 |
|
Det var ju stor risk för att Örjan inte tänkte köra hästen idag. Favoriter hela vägen idag.
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Allaballa är sannerligen ingen stjärna, men startsnabbhet kommer man långt på under rätt förhållanden.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Det kryllade inte av Elitloppskandidater i den gulddivisionen direkt
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Det blir nog roligare lopp på morgondagens V75:a.
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Beror ju på att deras ranking inte bygger på bästa vinstchanserna utan deras förstarankade häst är den dom bedömer som mest spelvärd. Skräp är deras material verkligen inte. Men liksom för övriga betaltjänster skulle man nog fått gå till socialen om man ryggade alla deras spelförslag, för det är inga små pengar precis dom som ryggar betaltjänsternas spel förlorar.
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Citat:
Många matrial fel kan vara farliga för både häst,kusk och övriga ekipage. Alternativt så kan man Diska och stryka hästen vilket vore bättre i så fall. |
||
|
|
|
|
|
#128 |
|
V5
Inlämnat: 2016-05-07, 00:11 Örebro Lördag 2016-05-07 Start: 17:05 Kostnad: 168,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Allaballakaitoz (3) 2: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (11) 3: 2, 10, 12 (3) 4: 2 Coldtown (3) 5: 4, 6, 7, 8, 9, 12, 13 (10) 1x8x3x1x7 = 168 rader. 168 x 1 x 1,00 kr = 168,00 kr. Totalt: 168,00 kr. Känns bra!
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Örebro i topp när det gäller andelen lopp som vinns fr Spets, lär knappast tappa den positionen efter idag
Ö 55,44% E 54,80% F 51,85% J 51,84% varmblodslopp Volt + Auto 1300 meters bana kanske Senast redigerad av incitatus den 2016-05-07 klockan 17:34. |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Hur ska Goopen kunna torska nästa lopp med sin megafavorit? Går ju inte att vinna utan spetsläge idag. Dubbelkackpoten till skrällbanan Åby nästa helg kryper närmare.
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Banned
|
Kan man hoppas på Takter?
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Matteus Lillienborg har i varje lopp 5 vinnare som gås igenom. Men så händer ngt. En häst var ryckhuva hamnar på sned. Då kastar sig Lillienborg över ett nytt (chanslöst) intervjuobjekt.
Är det helt jävla förbjudet att det är tyst någon gång i sändningen. Jag skulle uppskatta än mer lite publikbilder än dessa jävla irriterande intervjuer. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+5) |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Haugstad med sin nyvunna kuskform och barfotaspringare kanske trotsar fysikens lagar och sätter dit den?
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Haha jävla pissbana, spräng skiten!
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Ingen vill tävla idag. De sitter bara och njuter av solskenet.
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Känslan är att Goop hade torskat det där om någon velat köra om det.
doob (+25) |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Synd att den där skithästen tillåts vinna igen.... Super-skit att den felade
|
|
|
|
|
#141 |
|
Måste vara årets med råge tråkigaste V75 omgång hittills . Ingen som vill tävla mot spetsfavoriterna. Det positiva är att jättefavoriten i nästa lopp har bakspår.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Varför köra V75 på Örebro med den historiken? Är väl ingen tillfällighet att utdelningen har sett ut som den gjort. Alla vet att det är lönlöst att försöka köra mot spetshästen.
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Stänger av tvn, ingen verkar vilja köra om det idag
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Ska bli spännande att se om en så bra häst som Windy Ways kan vinna från det spåret idag. Uffe kanske får agera hjälpryttare mot Johnny.
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banned
|
Takter kommer att släppa till polarn Adielsson, utan strid. Jag förutspår att Erik A kommer att sitta i spets efter 700 meter....
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Kom igen nu Playing Tua (eller Stylish)!!
|
|
|
|
#148 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Varför gnäller ni?...det är ju dessvärre denna årstid nu(o kommer att vara till slutet av oktober), bara att anpassa sig till detta "elände"...mm...
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
DET vore droppen idag!
|
|
|
|
#151 |
|
rugiada gått bra i paris! klipp dom utvändigt!
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Banned
|
Citat:
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Fattar inte hur folk kan spela W.W till 60% på denna bana från spår 10, dessutom galopperar hon lite nu och då...sanslöst!
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
Börjar fan t.om bli orolig för tilläggshästarna i stayerloppet nu. Inte helt otänkbart att nån på start spårar runt. |
||
|
|
|
|
|
#156 |
|
Banned
|
Tror alla att Coldtown ska försvara innerspåret?
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Tur man ändrade å spikade fossens å la till 3 i avd 5 så nu är det bara Cold town och Alfas för 100 x fleris
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Fortsätt bomba favvosar all dayyoumaay
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Haha bimbo-Sandra håller fortfarande på och kacklar om Al's Winnermede....
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
DD
1) 2 Coldtown 2) 6, 7, 8 x 200 kr
|
|
|
|
#161 |
|
DD
1) 11 Al´s Winnermede 2) 6, 7, 8 x 50 kr
|
|
|
|
#162 |
|
Banned
|
Provar en tvilling mot favoriten. 3,4,5,6 200kr runt om.
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Får försöka med en DD som ger lite när V75 inte gör det
![]() DD Inlämnat: 2016-05-07, 17:47 Örebro Lördag 2016-05-07 Start: 18:18 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 5 2: 1 Matchmaker As 3 x 100,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Nu kör vi Goop och Ratzeputs!
Edit: Det gick ju som vanligt åt helvete!
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2016-05-07 klockan 18:25. |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Oj, Sir Ratzeputs hade vunnit med ett bösshåll utan galopp!
|
|
|
|
#168 |
|
Jorma och V75 ingen bra kombination. Är han uppe i 100 lopp utan vinst nu?
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Varför går han inte ut och synar Jakobsson som trots allt kör en debutant i klassen?
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Banned
|
F-n vad Luis höll dåligt....och att Svante fick till styrningen för en gångs skull....och att Goop och Takter lyckades hamna invändigt båda två, med betydligt bättre startspår...
*suck Nåja, min spik på V75 satt så nu får man väl börja hoppas på en V7a, kanske till 300kr eller nåt sånt... |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
nu vinner alfas med 175 meter
|
|
|
|
#173 |
|
6 av 6 vinnare hittills från spets.
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Banned
|
1, 4, 6, 7, 8, 10, 12, 15 har jag kvar i sista.
Vad har ni? |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Blir bra med en jackpot til Åby där burkar det vara mer ön spets som avgör
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Det gäller nog att dom kör i tid mot spetshästen som det sett ut idag med 6 av 6 spets och slut vinnare. 1 eller 4 i spets kan bli svårfångade om första två varven går i 17 tempo. Men alla toppkuskarna på tillägg har väl sett loppen idag och inser att det inte går att sitta kvar där bak idag om det blir lågt tempo. Ett härligt lopp.
niveon (+1) |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Dags för Jorma att få sin efterlängtade V75-seger nu!
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Redén totalsågar Örebros bana på Twitter och det låter som det är färdigtävlat för hans hästar där.
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Citat:
Vad sågar han - för stum, eller?
|
|
|
|
#181 |
|
Alfas Da Vinci så klar som någon kan bli!
|
|
|
|
#182 |
|
Härligt! Mellby Viking visar klassen.
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Ett unikum! Kan aldrig sluta att älska denna kämpe! Detta lovar gott inför Harpers...
|
|
|
|
#184 |
|
Alfas var bara tvärusel men oj vilket lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
För grovt material, hävdar att hans hästar dels inte får fäste och blir hovömma.
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Har väl aldrig varit före Mellby Viking tidigare vad jag minns.
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Hur ser proppen ut för Reckless ut i en ev. start i Harpers?
|
|
|
|
#188 |
|
alfas behövde loppet efter sjuka.
|
|
|
|
#189 |
|
Inte idag vad jag har hört, men det har varit många galopper och så har det väl gnällts en del genom åren om att banunderlaget är dåligt.
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Coco de Vie får man nog vara med på framöver !
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Reckless MINST lika bra som MV!
|
|
|
|
#193 |
|
Tråkig omgång...bara sista loppet som var värt att titta på...och så Sandra förstås....haha ;-)
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Goop har ruggig snurr på sina hästar. Reckless trodde jag inte ett skit på idag. Heroisk
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Mellby Viking har ju 4 raka mot Alfas och den senare har ju varit sjuk så det var ingen bra idé
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Citat:
Skulle inte Mellby Viking klara sig på Vincennes? Han har nog, föressten, tjänat för mycket pengar och får stå tillägg med de bästa fransmännen, men kanske klara detta med, eller? Kolstubben borde ju gynna en skadebenägen och skör häst...
|
|
|
|
#197 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Står på samma volt som bland andra Mellby Viking, Sauveur och Bird Parker.
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Då vänder vi/jag alla vinster (nåja) och/eller vinster på Veijos kuse, Sundsvik Mayday - har sett denna i Finland och är en riktig krigare och torde krossa detta gäng, någorlunda lätt. Kommer vara tämligen ensam på målfotot...
|
|
|
|
#200 |
|
Det är väl fasiken också! Tappar fem längder på bortre annars lätt vinst...
|
|
|
|
#201 | |
|
Citat:
Ja, då är det ju kört!
|
|
|
|
|
#202 |
|
Jag fick 7 rätt!
Kupongen finns däruppe någonstans där man skriver sina system utan förklaring!
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Japp dålig idé. Tänkte lopp i kroppen också var av värde.
|
|
|
|
#204 |
|
Vilken tråkig omgång.. Varför lär man sig aldrig att lita på sina egna idéer?? Men kvittar väl iofs med så låg utdelning. Tar med mig:
- Damn vad Sir Ratzeputz gick över upploppet - Reckless var ruggig - Favoriten Mellby Viking är tillbaka - Goop har snutt på grejerna - När ska Quid Pro Quo köras för vinst?? - Vad har hänt med Oliver Kronos, var i stort sett oduglig? - Vad har hänt med Erik Adielsson, var i stort sett oduglig? Senast redigerad av tvablaa den 2016-05-07 klockan 22:40. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
Håller med
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#206 |
|
Blivit gnällig på sista tiden Daniel.Fick ju inte ställa frågan hur den skadade hästen mår heller.
|
|
|
|
#207 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Helge den 2016-05-08 klockan 07:50. Anledning: bild |
||
|
|
|
|
|
#208 |
|
Bortförklaringar när andra kuskar är nöjda jaja vad säger man?
|
|
|
|
#209 |
|
Det är väl samma med spelarna, vissa är nöjda med körningarna andra inte
![]()
Spiken64 (+10) |
|
|