|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
Jag resonerar snarare tvärtom. När det är jackpot och det skriks och reklameras överallt, 100 miljoner till ensam vinnare etc etc då brukar jag ligga lågt. Chansen att just DU eller JAG ska vinna just i en jackpotomgång är ju inte ens minimal. Hundratusentals "nya" kuponger (med massor av Harry Boyare) gör att någon moster Agda har större chans än vad jag har. Tacka vet jag en breddlopps V5;a på Dannero, då har jag jättechans att vinna en bra slant eftersom många INTE spelar för att det inte är en "sportslig klass" på hästarna. Amen/SO
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
För mig är startlistorna de viktigaste. Hellre en icke jackpot V75a som man får spelmässig feeling för än en dubbel jackpot V75a som man har noll feeling för spelmässigt. |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Raffe sa ju att V75 är världens svåraste spel och så är det nog med tanke på att det är sju lopp att strecka. Därför är en V5;a på Dannero, gärna breddlopp, mycket mera överkomligt. Att vinna miljoner är för mig bara en dröm som är svår att infria eftersom man förutom kunskaper måste ha en himla tur i flera lopp. Och turen kan man som bekant inte påverka. |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Har för mig att medelutdelningen på V75 nu kommit ner mot svaga 25000, så det är inte världens bästa spel längre.
Helt rätt att värdera omgångarna, och självklart att inte göra som galna Svensson. Citat:
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Givetvis gäller det att avvika från "Svensson". Inte så lätt som man tror. För någon månad sedan fann jag att mitt bolagsspel var egentligen alldeles lika det som Macpeter visade på sharps. Dvs båda hamnade i Svensson-fällan erkänner jag. Sedan har jag undrat, vem avgör om det är en LÄTT omgång och flerkupongerna gäller. Visst är det så många gånger att det blir väldigt hög utdelning då för att alla (nästan) har spikarna klara. Det är då man ska dra öronen åt sig och se "dollartecknet" framför sig- att stå över för att omgången "ser" lätt ut tycker jag är att lura sig själv |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Kan vi få lite vägledning om kallbloden - tack.
10 har många vinster på isbanan(?) Harstad. Verkar trivas bra hos Håkan Skoglund. Vad tycker Ulf Ohlsson om 11, som han kört många gånger på sistone? Tacksam för idéer från er som sett de här isbjörnarna. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
SO och Mackpeter, ni är anledningen till att jag är här.
|
|
|
#53 |
|
Hade hoppats att Djuse skulle testa någon form av barfotabalans med fina Faloria Boko men det verkar inte som att han ändrar någonting. Trist. Kan vara en luring ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Avd 6, 4 remains barfota första gången, två strukna och en favorit i Adrians girl med oklar form gör det absolut värt att ta med remains som är nere i spår 2 efter strykningar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Medianen och kvartilerna viktigare.
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Och som han vann! Låg i mitten men körde fram till dödens efter 7-800 meter Ganska okörd om man får säga så. Tid 26.7. Du kan ju se loppet i efterhand. Vann med 7 längder. Björs Viking (!) favoriten, med Ohlsson, kunde inte hänga med 6oo kvar då det gick ganska fort och slog på en galopp. Spik på allt dvs V4 och V64 och tungt vinnarspel så det blev en god dag. Stod länge i ca 3.5 ggr men sjönk till 2.63 på slutet tyvärr. Det var flera som var på Bergsåker tydligen. Så jag spikar nu på V75, inbillar mig att Håkan kan köra en låg 25;a, kanske ännu bättre till och med, om det inte strular för mycket på vägen trots att det finns en massa hyfsade hästar med i fältet. På Bergsåker i går pratades det en hel del om hästen och det antyddes att Håkan var väldigt positiv. Möjligt att Björs Viking kan utmana eftersom det vankas tydligen skoryck på den fronten. Men jag har tagit ställning trots att Håkan inte vunnit på V75 sedan 2006. Men han har 1100 segrar innanför västen och är väldigt rutinerad på kallblod |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Vem är det som ska "dödenskrossa" Nimbus CD i sista då, som är Spelvärdes spelvärde spik?
Mosaquien? |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banned
|
Tidiga fredagstankar
Tog inte mer än tre minuter för att hitta två bra spikar. Tyvärr hinner man väl fega ur redan ikväll, när man tagit del av alla inlägg från er pålästa experter här på Sharps....
Kollektivet ser ut att spika, i första hand, Seedorf, Tellmeastory, och Jeppas Maxi. Låter bra. Min första spik blir 5 Only one Winner. Rätt distans, rätt spår och rätt kusk. Är den bara i närheten av den form som den var där han bombade runt banan ifjol, då måste han väl vara stenklar här? 15% är mer än godkänt. Min andra spik blir 2 Sugar Daddy. Har vunnit fem av sex från ledningen. Barfota runt om som i näst senaste starten där de balansen gav bra utdelning. Sören Eriksson vinner inte ihjäl sig på V75 men är väl Top5 från start och behöver bara köra rakt fram här. 6% är helt ok! Avdelningen kantbollar: 10 Ed You - om det blir ordentlig körning mellan ett par av hästarna där framme. Volstead eller Maskören i dödens? Då är han med på fotot! Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-20 klockan 16:49. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Så här tänker jag spela....
https://www.pinracer.se/systems/vs9q...sw-34ag/shared |
|
|
|