Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-26, 01:53   #151

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Tycker det är ett riktigt pissodds som betaltjänsterna erbjuder på Nuncio. Håller givetvis med om att han är berättigad favorit, men med tanke på att det troliga scenariot är dödens så får han inget gratis, och kan således inte "rinna undan" som många andra favoriter.

Förstår att många litar på Örjans tempobedömning och att han vinner med tillräckligt över den som spetsar, men är det inte lite för låga odds ändå?
?
Men då ligger ju spelvärdet någon annanstans, eller hur?
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 07:02   #152

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
?
Japp. Så ser jag på det.

Sen om jag har rätt återstår att se. Många verkar ju inne på att Nuncio vinner ändå.
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 08:51   #153

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
?
Oftast ja. Men inte alltid.
Gammal 2016-05-26, 13:06   #154

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Citat:
Håller med dig i allt! Fattar ingenting! Man vill ju ha den här kampen mellan de bästa hästarna från Norden också. Papagayo går helt klart före både Mosaique och Magic även om titelförsvararen har en gratis-plats. Papagayo är ju världsmästare, räcker så!!!

Myron måste gå efter detta!!!
http://www.travnet.se/blog/2016/05/2...an-en-skandal/

Mest roliga med denna artikel är när Myron säger följande.
"– Jag har jobbat med det där i fem år och det är som att ta ut ett fotbollslandslag. Det är alltid diskussion kring de sista platserna. Sett ur norska ögon så förstår jag reaktionerna; det är svårt att förstå att det är 16 hästar som är bättre än världsmästaren, säger Solvallas tidigare sportchef Tore Fyrand till Verdens Gang."

Förr eller senare kommer det komma fram vilket misstag han har gjort. Mest troligen är det så att han inte är tillräckligt insatt för att göra uttagningar och förhoppningsvis ställer han sin plats till förfogande. Jag tror inte riktigt folk förstår hur dåligt detta är.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 13:53   #155

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Royal Fighter KOMMER köra final och det är helgens säkraste och bästa platslir (i försöket)!
Bästa platslir till 1,25?!

Har stor respekt för ditt travkunnande och spelkunnande inom travet men här måste du ha varit på lyset om du tror att det bästa platsspelet är RF till 1,25.
Gammal 2016-05-26, 15:52   #156

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Bästa platslir till 1,25?!

Har stor respekt för ditt travkunnande och spelkunnande inom travet men här måste du ha varit på lyset om du tror att det bästa platsspelet är RF till 1,25.
Alternativt det enda då du inte skriver vilka som är bättre.

YH och MT?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 16:00   #157

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Snabbgenomgång

V75-1
1 Mindyourvalue W.F. gjorde ett kanonlopp senast eftergalopp. Runt om nu från ett perfekt läge ?

V75-2
Tar alla femton. 9 Embrace ' em är loppets bedövare

V75-3
Här kommer det att gå undan. Både Åke & Ludde vill till spets. Min vinnare är Propulsion!

V75-4
Låser loppet med ettan och tvåan. Royal Fighter leder runt om ??

V75-5
Spets och slut på 1 Fjordjerven. Tor Wollenbäck är en kanon på nordisar!

V75-6
Tar alla tolv. Tipsettan till 12 Pascha Tilly!

V75-7
I sista tar jag 2.8.10

Systemförslag
1 Mindyourvalue W.F.
Alla femton
3 Propulsion
1.2
1 Fjord Jerven
Alla tolv
2.8.10

540kr
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 17:14   #158

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
http://www.travnet.se/blog/2016/05/2...an-en-skandal/

Mest roliga med denna artikel är när Myron säger följande.
"– Jag har jobbat med det där i fem år och det är som att ta ut ett fotbollslandslag. Det är alltid diskussion kring de sista platserna. Sett ur norska ögon så förstår jag reaktionerna; det är svårt att förstå att det är 16 hästar som är bättre än världsmästaren, säger Solvallas tidigare sportchef Tore Fyrand till Verdens Gang."

Förr eller senare kommer det komma fram vilket misstag han har gjort. Mest troligen är det så att han inte är tillräckligt insatt för att göra uttagningar och förhoppningsvis ställer han sin plats till förfogande. Jag tror inte riktigt folk förstår hur dåligt detta är.
Rullade igenom Papagayos starter för året för att se om det fanns något fog för norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik. Ser inget i det som gör den till en möjlig vinnare i något Elitlopps, chanslös att vinna ett försök till och med som jag ser det. Att han inte kunde knäppa Allaballakaitoz från dödens trots att Ulf sände fram med perfekt tajming må skyllas på ringrost (någon annan ursäkt finns för övrigt inte). Att han inte kunde hålla Saveur bakom sig och knappt ens Venkatesh finns det väl ingen riktigt bra ursäkt för. I tredje gjorde han väl sin bästa start, och visst fick han ett styggt första halvvarv i tredjespår. Men han vann position också. Skulle allt ha varit lite närmare de första i mål. Seg bakom bilen är han också.

Visst kunde han gott ha fått platsen före Billie exempelvis, som inte vunnit ett piss på ett år och är nybakat femårigt sto. Men det är det några till som också vore förtjänta av. Nahar eller Ed You exempelvis, att välja Papagayo före dem vore ett val baserat på nationalitet och numera irrelevanta meriter från fjolåret.

På tal om mer eller mindre irrelevanta meriter, att Magic ska ha fribiljett bara för att han är titelförsvarare är också rätt tveksamt. Åka omkring och glänsa i ryggar kan ju massor av hästar göra utan att det betyder att det finns någon form som är värd en Elitloppsbiljett.

Lätt korkat av norsken att köra bort sitt trumfkort VM-vinsten genom att matcha som han gjort i lopp där han får slita och plocka placeringar istället för att glänsa och vinna. Svårligen hade Myron kunnat låta bli att lämna inbjudan om de matchat någorlunda slugt. Han skulle lära sig lite av Per K Eriksson som fixat detta med bravur starten innan Elitloppet senaste två åren.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 17:56   #159
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1842
Standard

Den enda anledningen hade varit att gynna norrmännen för intressets skull. Det är viktigt att Norge finns med i detta också. Men som häst har den väl inte visat sitt bästa under året. Jag hade nog tagit bort en svensk kuse och bjudit in baggen pga intresset och locka fler norsks pengar in i potterna.

Hur ska Nuncio bära sig åt för att inte vinna hela skiten? Ej spårberonede och kanonspår i försöket. Räcker att glida med som två eller trea. Och sen explodera i finalen!
Där går jag ål in��

Skål ta mig fan��
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 22:04   #160

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Rullade igenom Papagayos starter för året för att se om det fanns något fog för norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik. Ser inget i det som gör den till en möjlig vinnare i något Elitlopps, chanslös att vinna ett försök till och med som jag ser det. Att han inte kunde knäppa Allaballakaitoz från dödens trots att Ulf sände fram med perfekt tajming må skyllas på ringrost (någon annan ursäkt finns för övrigt inte). Att han inte kunde hålla Saveur bakom sig och knappt ens Venkatesh finns det väl ingen riktigt bra ursäkt för. I tredje gjorde han väl sin bästa start, och visst fick han ett styggt första halvvarv i tredjespår. Men han vann position också. Skulle allt ha varit lite närmare de första i mål. Seg bakom bilen är han också.

Visst kunde han gott ha fått platsen före Billie exempelvis, som inte vunnit ett piss på ett år och är nybakat femårigt sto. Men det är det några till som också vore förtjänta av. Nahar eller Ed You exempelvis, att välja Papagayo före dem vore ett val baserat på nationalitet och numera irrelevanta meriter från fjolåret.

På tal om mer eller mindre irrelevanta meriter, att Magic ska ha fribiljett bara för att han är titelförsvarare är också rätt tveksamt. Åka omkring och glänsa i ryggar kan ju massor av hästar göra utan att det betyder att det finns någon form som är värd en Elitloppsbiljett.

Lätt korkat av norsken att köra bort sitt trumfkort VM-vinsten genom att matcha som han gjort i lopp där han får slita och plocka placeringar istället för att glänsa och vinna. Svårligen hade Myron kunnat låta bli att lämna inbjudan om de matchat någorlunda slugt. Han skulle lära sig lite av Per K Eriksson som fixat detta med bravur starten innan Elitloppet senaste två åren.
Ett bra inlägg förutom det där med norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik.

Att Billie De Monfort är väl mest för att Myron ska dricka kaffe med kretsen kring den och försöka få med Bold Eagle tills nästa år. Sen har jag inga problem med att varken Ed You, Nahar och även Saveur inte är med. Även om de är fina hästar så ser jag inte subjektiva bedömningar i deras fall som något fel. Detta gäller dock inte fallet Papagayo E. i den grad att mer än att man bedömmer fel om man inte tar med den. Är rätt säker på att Myron innerst inne tänker att han kanske förbisett något trots allt men inget han givetvis går ut med.
Gammal 2016-05-26, 22:50   #161

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ett bra inlägg förutom det där med norrmännens och erat spontant väldigt obefogade kritik.

Att Billie De Monfort är väl mest för att Myron ska dricka kaffe med kretsen kring den och försöka få med Bold Eagle tills nästa år. Sen har jag inga problem med att varken Ed You, Nahar och även Saveur inte är med. Även om de är fina hästar så ser jag inte subjektiva bedömningar i deras fall som något fel. Detta gäller dock inte fallet Papagayo E. i den grad att mer än att man bedömmer fel om man inte tar med den. Är rätt säker på att Myron innerst inne tänker att han kanske förbisett något trots allt men inget han givetvis går ut med.
Vann VM efter optimal resa, där väl alla utom den behövde ödsla kraft. Har inte ens klarat av att vinna guldlopp i Sverige varken före eller efter det. Blir i min bok ganska överskattad bara på den vinsten. Sen behövs det självklart en bra häst för att vinna ett sånt lopp.

Senast redigerad av rrylander den 2016-05-26 klockan 23:05.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 00:36   #162

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6494
Standard

Papagayo har varit för kass. Att han fick hovproblem är en sak. Tom Food money hade spöat papagayo på korta häcken 1 vs 1
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 01:17   #163

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:

Som flagghästar kan chanslösa hästar från främst grannländerna komma med rätt ofta. Skulle följa normen väl om de bjöd in Papagayo på det.

Någonstans är det slut på inbjudningar. Skulle gärna se att de körde tre försök faktiskt där topp 3 går vidare förutom trean med sämsta försökstiden. Saveaur vore jätteintressant att ha med i loppet men det har väl aldrig varit på kartan från stallets sida ens?

Läste för övrigt Luddes kommentar om att Myron varit så duktig med årets startfält och inbjudningar. En något sämre prestation av Mosaiqen i lördags eller bara en utebliven inbjudan ändå så hade han väl fullständigt rasat och sågat varannan inbjudan och hela upplägget längsmed fotknölarna. Men jag gillar både Musse och Ludde som kusk så allt väl att den är med såklart!

Propulsion vinner Elitloppet i år med Adielsson förresten efter en mäktig spurt från kön, kom ihåg var ni hörde det först!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 01:50   #164

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

Läste för övrigt Luddes kommentar om att Myron varit så duktig med årets startfält och inbjudningar. En något sämre prestation av Mosaiqen i lördags eller bara en utebliven inbjudan ändå så hade han väl fullständigt rasat och sågat varannan inbjudan och hela upplägget längsmed fotknölarna. Men jag gillar både Musse och Ludde som kusk så allt väl att den är med såklart!
Luddes passiva upplägg gör att han fick en plats elitloppet. Hade han som rätt brukligt varit offensiv från början så hade hästen inte räckt med dojorna på. Nu får han chansen på söndag istället.

Svårt att tänka mig att Ludde skulle räknat på detta, men har han gjort det så är det hatten av.
Gammal 2016-05-27, 09:51   #165

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td