|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#151 | |
|
Citat:
Men då ligger ju spelvärdet någon annanstans, eller hur? |
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Oftast ja. Men inte alltid.
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Mest roliga med denna artikel är när Myron säger följande. "– Jag har jobbat med det där i fem år och det är som att ta ut ett fotbollslandslag. Det är alltid diskussion kring de sista platserna. Sett ur norska ögon så förstår jag reaktionerna; det är svårt att förstå att det är 16 hästar som är bättre än världsmästaren, säger Solvallas tidigare sportchef Tore Fyrand till Verdens Gang." Förr eller senare kommer det komma fram vilket misstag han har gjort. Mest troligen är det så att han inte är tillräckligt insatt för att göra uttagningar och förhoppningsvis ställer han sin plats till förfogande. Jag tror inte riktigt folk förstår hur dåligt detta är. |
||
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
Har stor respekt för ditt travkunnande och spelkunnande inom travet men här måste du ha varit på lyset om du tror att det bästa platsspelet är RF till 1,25.
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
YH och MT? Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#157 |
|
Snabbgenomgång
V75-1 1 Mindyourvalue W.F. gjorde ett kanonlopp senast eftergalopp. Runt om nu från ett perfekt läge ? V75-2 Tar alla femton. 9 Embrace ' em är loppets bedövare V75-3 Här kommer det att gå undan. Både Åke & Ludde vill till spets. Min vinnare är Propulsion! V75-4 Låser loppet med ettan och tvåan. Royal Fighter leder runt om ?? V75-5 Spets och slut på 1 Fjordjerven. Tor Wollenbäck är en kanon på nordisar! V75-6 Tar alla tolv. Tipsettan till 12 Pascha Tilly! V75-7 I sista tar jag 2.8.10 Systemförslag 1 Mindyourvalue W.F. Alla femton 3 Propulsion 1.2 1 Fjord Jerven Alla tolv 2.8.10 540kr |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Citat:
Visst kunde han gott ha fått platsen före Billie exempelvis, som inte vunnit ett piss på ett år och är nybakat femårigt sto. Men det är det några till som också vore förtjänta av. Nahar eller Ed You exempelvis, att välja Papagayo före dem vore ett val baserat på nationalitet och numera irrelevanta meriter från fjolåret. På tal om mer eller mindre irrelevanta meriter, att Magic ska ha fribiljett bara för att han är titelförsvarare är också rätt tveksamt. Åka omkring och glänsa i ryggar kan ju massor av hästar göra utan att det betyder att det finns någon form som är värd en Elitloppsbiljett. Lätt korkat av norsken att köra bort sitt trumfkort VM-vinsten genom att matcha som han gjort i lopp där han får slita och plocka placeringar istället för att glänsa och vinna. Svårligen hade Myron kunnat låta bli att lämna inbjudan om de matchat någorlunda slugt. Han skulle lära sig lite av Per K Eriksson som fixat detta med bravur starten innan Elitloppet senaste två åren.
|
|
|
|
|
#159 |
|
Den enda anledningen hade varit att gynna norrmännen för intressets skull. Det är viktigt att Norge finns med i detta också. Men som häst har den väl inte visat sitt bästa under året. Jag hade nog tagit bort en svensk kuse och bjudit in baggen pga intresset och locka fler norsks pengar in i potterna.
Hur ska Nuncio bära sig åt för att inte vinna hela skiten? Ej spårberonede och kanonspår i försöket. Räcker att glida med som två eller trea. Och sen explodera i finalen! Där går jag ål in Skål ta mig fan |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
Att Billie De Monfort är väl mest för att Myron ska dricka kaffe med kretsen kring den och försöka få med Bold Eagle tills nästa år. Sen har jag inga problem med att varken Ed You, Nahar och även Saveur inte är med. Även om de är fina hästar så ser jag inte subjektiva bedömningar i deras fall som något fel. Detta gäller dock inte fallet Papagayo E. i den grad att mer än att man bedömmer fel om man inte tar med den. Är rätt säker på att Myron innerst inne tänker att han kanske förbisett något trots allt men inget han givetvis går ut med. |
||
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
Senast redigerad av rrylander den 2016-05-26 klockan 23:05. |
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Papagayo har varit för kass. Att han fick hovproblem är en sak. Tom Food money hade spöat papagayo på korta häcken 1 vs 1
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Någonstans är det slut på inbjudningar. Skulle gärna se att de körde tre försök faktiskt där topp 3 går vidare förutom trean med sämsta försökstiden. Saveaur vore jätteintressant att ha med i loppet men det har väl aldrig varit på kartan från stallets sida ens? Läste för övrigt Luddes kommentar om att Myron varit så duktig med årets startfält och inbjudningar. En något sämre prestation av Mosaiqen i lördags eller bara en utebliven inbjudan ändå så hade han väl fullständigt rasat och sågat varannan inbjudan och hela upplägget längsmed fotknölarna. Men jag gillar både Musse och Ludde som kusk så allt väl att den är med såklart! Propulsion vinner Elitloppet i år med Adielsson förresten efter en mäktig spurt från kön, kom ihåg var ni hörde det först!
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
Svårt att tänka mig att Ludde skulle räknat på detta, men har han gjort det så är det hatten av.
|
||
|
|
|
|
|
|