|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 | |
|
Citat:
Om man bara blir tvåa i försöket finns risken att valet står mellan spår 1 och spår 5 i finalen.
|
|
|
|
#92 |
|
Klart att RF spetsar!
Sen kommer nog BBS farande..OTP tar knappast en längd på Nuncio medan BBS säkert gör det utifrån. Jag gissar RF spetsar och får BBS över sig men släpper inte. Sen är det ovisst om BBS backas ner i rygg eller stannar i dödens tills Nuncio avlöser eller alternativt övertar spets. |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Un Mec startsnabb?
Nytt för mig men har ofta fel. |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Öppnat 05 första 500 tidigare och perfekt spår att trycka till ifrån och om det skulle bli en liten fight mellan Jos och Tillman så kan ni ju lista ut hur det slutar. Jos kör inte enligt de oskrivna gentlemansregler vi har i Sverige. Tillman borde veta att RF inte räcker till en finalplats om hon ger sig in i körning med Veerbeck.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
Jag tror att RF släpper till en häst och endast en häst och det är Nuncio. De andra får nog vackert vandra i dödens. |
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Det jag menar är att vi ofta räknar ut loppen som att alla kuskar kör som i Sverige. RF är minst en klass sämre häst än Un Mec som tränaren förövrigt har sagt är den bästa häst han tränat! Jos lär nog inte ha ngn större koll RF och enligt mig så är den enda smarta och mest taktiskt tänkande kusken av de två Tillman. Just därför borde hon ju inte ge sig in i ngn idiotkörning mot Veerbeck. Lönlöst, liksom och enda resultatet blir att kretsen kring hästen får stå och vara ledsna i trav-TV och säga att de inte förstår hur Jos kunde köra på det sättet när de själva hade kunnat släppa och gå till final.
TravFans (+5) |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
ExtremtRik (+1) |
||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Ingen favoritkusk för mig men hon kör modernt jmf med old school-Jos.
Senast redigerad av Kusken1 den 2016-05-22 klockan 21:55. Anledning: . |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Så många starter och så fina chanser på förhand och så fantastiskt klen utdelning genom alla dessa år. Det finns inte ett uns talang i den karl'n! Respekterar din åsikt men det här är min åsikt och den står jag för till 100%! OT: Notera gärna att jag lyckades hålla mitt inlägg fritt från personangrepp. |
||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Jag e skeptisk till Un Mec ...
|
||
|
|
|
|
|
#103 |
Mocka
MOCKA.
Absolut har du rätt ang de senaste 20 åren, då har inte körstilen och taktiken passat in och gett resultat, tvärtom. Mitt inlägg grundade sig på tiden före, då såg travet annorlunda ut. Körhand hade han, taktiska upplägg-tveksamt. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Åke var riktigt framgångsrik på den tiden det begav sig. Det är många 40- och 50-talistkuskar som inte kunnat anpassa sig till det nya travet där hästarna är mkt jämnare kapacitetsmässigt än förr och där positioner och taktiska vägval under loppet avgör placeringar i högre grad. Kardinalfel som att när man ligger sist i fältet och köra i andraspår istället för innerspår är ett exempel. Vidare är det roligt att höra en del säga: "jag hoppas få spets och få bestämma lite" Vill man ha spets så får man TA den.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Jag kan inte riktigt smälta att inte Papagayo E. inte är med i elitloppet.
Norrmännen rasar. http://www.expressen.se/sport/trav/n...ayo-e-nobbats/ Det räcker alltså att inte att vinna VM-loppet. Sen har hästen gått två jättelopp där kusken Ulf Ohlsson har försökt vinna loppen men fått stryk av andra som har fått bättre lopp. Sen kommer passiva körningar a la Magic Tonight och Mosaique Face med före för dom såg bra ut. Är det så vi vill att hästarna ska tävla nuförtiden. Det är så dåligt av Myron att han borde ställa sin plats till förfogande. |
|
|
|
|
|
|
|