Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-22, 18:46   #91

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I första heatet tar väl Tillman spets - vad än Khiarshoor m fl tycker. Och leder liksom förra året hela vägen för att få bra spår i final.
Nuncio tar det lugnt från start och är nöjd med andraspår. Spår 2,3 eller 4 vill Örjan ha i finalen. Han vill inte ha spår 1 eftersom han inte är så startsnabb och riskerar bli fast. Men visst - om han vinner första kan han välja spår i finalen.
Un Mec är väl inte så startsnabb. Tror det kostar för mycket att trycka sig till spets.
Tillman och RF ledde väl inte hela vägen förra året? Dödensseger som jag minns det hela.

Om man bara blir tvåa i försöket finns risken att valet står mellan spår 1 och spår 5 i finalen.
Gammal 2016-05-22, 18:52   #92

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Klart att RF spetsar!

Sen kommer nog BBS farande..OTP tar knappast en längd på Nuncio medan BBS säkert gör det utifrån.

Jag gissar RF spetsar och får BBS över sig men släpper inte. Sen är det ovisst om BBS backas ner i rygg eller stannar i dödens tills Nuncio avlöser eller alternativt övertar spets.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 19:20   #93

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Un Mec startsnabb?

Nytt för mig men har ofta fel.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 19:28   #94

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Un Mec startsnabb?

Nytt för mig men har ofta fel.
Öppnat 05 första 500 tidigare och perfekt spår att trycka till ifrån och om det skulle bli en liten fight mellan Jos och Tillman så kan ni ju lista ut hur det slutar. Jos kör inte enligt de oskrivna gentlemansregler vi har i Sverige. Tillman borde veta att RF inte räcker till en finalplats om hon ger sig in i körning med Veerbeck.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 20:06   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kusken1 Visa inlägg
Öppnat 05 första 500 tidigare och perfekt spår att trycka till ifrån och om det skulle bli en liten fight mellan Jos och Tillman så kan ni ju lista ut hur det slutar. Jos kör inte enligt de oskrivna gentlemansregler vi har i Sverige. Tillman borde veta att RF inte räcker till en finalplats om hon ger sig in i körning med Veerbeck.
Du menar att Vederbeck skulle nå en finalplats trots att han matar på från dödens mot RF i motsats till RF då eller?

Jag tror att RF släpper till en häst och endast en häst och det är Nuncio. De andra får nog vackert vandra i dödens.
Gammal 2016-05-22, 20:25   #96

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Du menar att Vederbeck skulle nå en finalplats trots att han matar på från dödens mot RF i motsats till RF då eller?

Jag tror att RF släpper till en häst och endast en häst och det är Nuncio. De andra får nog vackert vandra i dödens.
Det jag menar är att vi ofta räknar ut loppen som att alla kuskar kör som i Sverige. RF är minst en klass sämre häst än Un Mec som tränaren förövrigt har sagt är den bästa häst han tränat! Jos lär nog inte ha ngn större koll RF och enligt mig så är den enda smarta och mest taktiskt tänkande kusken av de två Tillman. Just därför borde hon ju inte ge sig in i ngn idiotkörning mot Veerbeck. Lönlöst, liksom och enda resultatet blir att kretsen kring hästen får stå och vara ledsna i trav-TV och säga att de inte förstår hur Jos kunde köra på det sättet när de själva hade kunnat släppa och gå till final.
TravFans (+5)
Gammal 2016-05-22, 20:58   #97

Standard

Citat:
Det jag menar är att vi ofta räknar ut loppen som att alla kuskar kör som i Sverige. RF är minst en klass sämre häst än Un Mec som tränaren förövrigt har sagt är den bästa häst han tränat! Jos lär nog inte ha ngn större koll RF och enligt mig så är den enda smarta och mest taktiskt tänkande kusken av de två Tillman. Just därför borde hon ju inte ge sig in i ngn idiotkörning mot Veerbeck. Lönlöst, liksom och enda resultatet blir att kretsen kring hästen får stå och vara ledsna i trav-TV och säga att de inte förstår hur Jos kunde köra på det sättet när de själva hade kunnat släppa och gå till final.
Ja vi får väl se som sagt. Jag är iaf övertygad om att det inte blir något släpp till någon annan än Nuncio.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2016-05-22, 21:10   #98

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

Citat:
Berätta för mig när Tillman är smart, snälla ....nu är du väl ute på cykel.
Jstaahl (+5), ExtremtRik (+2)
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 21:52   #99

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Berätta för mig när Tillman är smart, snälla ....nu är du väl ute på cykel.
Ingen favoritkusk för mig men hon kör modernt jmf med old school-Jos.

Senast redigerad av Kusken1 den 2016-05-22 klockan 21:55. Anledning: .
Gammal 2016-05-22, 22:04   #100

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I första heatet tar väl Tillman spets - vad än Khiarshoor m fl tycker. Och leder liksom förra året hela vägen för att få bra spår i final.
Nuncio tar det lugnt från start och är nöjd med andraspår. Spår 2,3 eller 4 vill Örjan ha i finalen. Han vill inte ha spår 1 eftersom han inte är så startsnabb och riskerar bli fast. Men visst - om han vinner första kan han välja spår i finalen.
Un Mec är väl inte så startsnabb. Tror det kostar för mycket att trycka sig till spets.
Visst är det Örjan och som du säger bör han inte vara ute efter 1 i finalen och behöver därmed inte vinna försöket. Men det normala bör ändå vara att han försöker hålla ute övriga i första skedet och sedan övertar från Tillman. Båda vill ju ändå ha en inte helt slutkörd häst i finalen och det är ju det bästa upplägget för båda, den ena behöver inte dra/utstå press och den andra slipper extraspår hela vägen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 23:57   #101

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Läs på travhistorien! Mocka!

Åke Sundberg har vunnit över 1900 lopp. Han var under lång tid en mycket
eftertraktad kusk av amatörer.
Åldern kommer alltid i kapp dig oavsett vad du sysslar med.

Mycket ogenomtänkt, okunnigt och "puckat" inlägg av dig! SKÄMS!
Har inget att skämmas över. Har sett Sundberg regelbundet i mer än 20 år på travbanorna i Mellansverige. Med tanke på hur mycket häst han har kört sedan starten av sin karriär så är det helt obegripligt hur han så ofta bränt med fina chanser och hur han inte bara ställt till det för sig själv utan även sina medtävlare i loppen med sin minst sagt udda körstil.

Så många starter och så fina chanser på förhand och så fantastiskt klen utdelning genom alla dessa år. Det finns inte ett uns talang i den karl'n!

Respekterar din åsikt men det här är min åsikt och den står jag för till 100%!

OT: Notera gärna att jag lyckades hålla mitt inlägg fritt från personangrepp.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 00:17   #102

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Visst är det Örjan och som du säger bör han inte vara ute efter 1 i finalen och behöver därmed inte vinna försöket. Men det normala bör ändå vara att han försöker hålla ute övriga i första skedet och sedan övertar från Tillman. Båda vill ju ändå ha en inte helt slutkörd häst i finalen och det är ju det bästa upplägget för båda, den ena behöver inte dra/utstå press och den andra slipper extraspår hela vägen.
Ungefär så, kan även tänka mig att hon kan o vill svara, hissningen av Un Mec tjänar i min värld två syften, dels ville han ha med två hästar, dels skadar inte respekt i sprinterlopp där mycket avgörs av vem som får ledningen.

Jag e skeptisk till Un Mec ...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 08:44   #103

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 327
Standard

Mocka

MOCKA.

Absolut har du rätt ang de senaste 20 åren, då har inte körstilen och taktiken
passat in och gett resultat, tvärtom.

Mitt inlägg grundade sig på tiden före, då såg travet annorlunda ut.
Körhand hade han, taktiska upplägg-tveksamt.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 10:57   #104

Standard

Åke var riktigt framgångsrik på den tiden det begav sig. Det är många 40- och 50-talistkuskar som inte kunnat anpassa sig till det nya travet där hästarna är mkt jämnare kapacitetsmässigt än förr och där positioner och taktiska vägval under loppet avgör placeringar i högre grad. Kardinalfel som att när man ligger sist i fältet och köra i andraspår istället för innerspår är ett exempel. Vidare är det roligt att höra en del säga: "jag hoppas få spets och få bestämma lite" Vill man ha spets så får man TA den.
Gammal 2016-05-23, 11:28   #105

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Jag kan inte riktigt smälta att inte Papagayo E. inte är med i elitloppet.
Norrmännen rasar. http://www.expressen.se/sport/trav/n...ayo-e-nobbats/

Det räcker alltså att inte att vinna VM-loppet. Sen har hästen gått två jättelopp där kusken Ulf Ohlsson har försökt vinna loppen men fått stryk av andra som har fått bättre lopp. Sen kommer passiva körningar a la Magic Tonight och Mosaique Face med före för dom såg bra ut. Är det så vi vill att hästarna ska tävla nuförtiden.

Det är så dåligt av Myron att han borde ställa sin plats till förfogande.
lokatten (+25), mocka (+10)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td