|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Näe, det tror jag inte de har. Men ibland spelar oddssättarna själva på andra bolag och givetvis tipsas kollegor om liren. Vanligt förr var även att om ett bolag "plankade" ett annat bolags odds så kunde man lägga ut helt galna siffror följande match/tävlingsdag som ingen fick lira till men det hände att det plankande bolaget gick på "finten" och då fick tokmycket lir där de inte skulle ha det och på så sätt straffas!
|
|
|
|
#17 |
|
Hur många kan tänkas ha kunskapen för detta jobb?
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Några hundra, kanske ett tusental människor.
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Med den där lönen får de nog nöja sig med någon som är topp 1000. Fördelen för spelbolagen är ju att de riktigt vassa inte får spela som de vill, och därmed kan man ha en lite sämre oddssättare.
|
|
|
|
#21 |
|
Det är en lite märklig utveckling det där med lönerna, men när traditionella bookmakers ersätts av nyutexaminerade marknadsnissar i ledningen så blir det så uppenbarligen. Minimering av risk isf maximering av vinst.
Just travet har väldigt stor potential, det skulle kunna införas många nya spelformer om bara kreativiteten och kunnandet skulle få råda. Många bolag är livrädda för H2H pga fixningsrisken. Men man kan sprida risken genom att ha 3,4 eller 5 hästar i mixen istället, man kan införa långtidsspel typ "Flest segrar", "Vinstrikaste häst" osv.
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Jag tror rent av att det finns utrymme för en del totalisatorspel och poolspel med rörliga odds/utdelningar.
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Nyckeln till att lyckas med totalisatorspel och poolspel är att det måste bli mer än 1000 kr i omsättning som inte var ovanligt när Unibets travnet live racing var igång för att det ska fungera. Breddtravet hos atg är väl ett exempel på att poolerna även hos atg kan vara för små. Haft det på någon förmiddag. Det räcker ju i princip att experten i atg live säger att "15 ggr på nr 7 känns spelvärt" 2 min innan start för att oddset ska sjunka till 3-4 ggr. |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Enloppsspelen lider redan idag av utspädning. Eller ska man kanske kalla det kannibalisering? Om det ska tillkomma fler "enkla spelformer" så bör de inte vara poolspel. Antingen fasta odds med ATG som bookmaker eller varför inte en ATG-administrerad spelbörs för 2- eller 3-vägsspel ( h2h eller h3h ). Men ännu fler poolspel med förmodat låg omsättning per spel är inget jag vill se. Högvinstspel som "snövit" är en helt annan 5a ( eller 7a!? ). Men då handlar det såklart om ett enda utvalt lopp.
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Vad jag förstått från mina pratstunder med ATG representanter så kommer ATG ej anordna h2h pga hästskydd och att risken för uppgjorda spel är för stor.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Streckspel med helt andra lopp än ATG, mer kuriösa spel som vem som kör/tränar in mest pengar under en tävlingsdag eller vilket lopp som har den största segermarginalen. Raketodds med väldigt lågt spelavdrag är något annat de borde fundera över för att konkurrera med ATG:s streckspel. Kika på hur det ser ut under en fotbollsmatch, folk VILL spela på allt som rör sig, och då kan vi väl ordna det?
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
ATG som bookmaker är precis som du säger något helt annat och mycket längre bort.
|
|
|
|
#30 |
|
Parbet försökte på allvar få igång en marknad för trav på sin spelbörs men det fanns för få som var villiga att köra market-making på annat än enskilda, överspelade hästar. Som spelare kan man ju välja de spelobjekt man vill. Som bookie eller marketmaker skall du tillhandahålla en jäkla massa spel och spelformer.
|
|
|
|
|