Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-25, 20:47   #16
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inte kollat i kväll men ser ut att vara en vinnare som lirade V6 som tog hem rubbet i sexrättspoolen. 4,4 miljoner rikare. Undrar hur många streck han eller hon hade i sista ? Om bara en måste det ha varit nervöst om 10 an hoppade med segergrepp, för hade ju i så fall blivit 0 kr i vinst istället för 4,4 milj, men ATG och deras vänner trav365 lär nog basunera ut reklam om vinnaren.

Fick intrycket att denna hade spik på favoriten i sista..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 20:51   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inte kollat i kväll men ser ut att vara en vinnare som lirade V6 som tog hem rubbet i sexrättspoolen. 4,4 miljoner rikare. Undrar hur många streck han eller hon hade i sista ? Om bara en måste det ha varit nervöst om 10 an hoppade med segergrepp, för hade ju i så fall blivit 0 kr i vinst istället för 4,4 milj, men ATG och deras vänner trav365 lär nog basunera ut reklam om vinnaren.

Spik i sista. Det var Jackpott på samtliga utom vinnaren.

Återigen visar det sig att extrem skicklighet på att plocka ut hästar inte nödvändigtvis är kopplat till spelintelligens ( eller kunskap om vadhållningsbestämmelserna ).

Rakt system 1080 rader med en spik ( den i sista ).

Att man inte delar upp systemet i minst 4 system så att man får kontroll på att de skrälligaste raderna inte blir V6 är obegripligt för mig. Minst 200 lax om inte mer...rakt i sjön.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 20:53   #18
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Fick intrycket att denna hade spik på favoriten i sista..
Intrycket att det bara fanns en häst i listan på eventuellt utdelning som inte gav jackpott i V64-6 var korrekt.

Det var dessutom den enda spiken.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 21:18   #19
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Spik i sista. Det var Jackpott på samtliga utom vinnaren.

Återigen visar det sig att extrem skicklighet på att plocka ut hästar inte nödvändigtvis är kopplat till spelintelligens ( eller kunskap om vadhållningsbestämmelserna ).

Rakt system 1080 rader med en spik ( den i sista ).

Att man inte delar upp systemet i minst 4 system så att man får kontroll på att de skrälligaste raderna inte blir V6 är obegripligt för mig. Minst 200 lax om inte mer...rakt i sjön.
Gött tjöt att vi fick lite travsnack ikväll iaf! När man startade tråden kändes de piss. Nu känns de inte lika dåligt.

Det visste man på förhand det du skriver. Mycket riktigt har det inget med extrem skicklighet att göra, allt för ofta hämmar det travfolket att vara för kunnig. Den turen som man behöver kan man inte läsa sig till i de flesta fallen.

I slutändan är det storspelarna som har större chans, men en vanlig medelsvensson kan kamma fullpotten också. Turen är ytterst nödvändig för att vinna stort.

Har själv gått på pumpen och varit ytterst nära stora summor hela jädra sista tiden. Spricker på Pampalo på tre hästar. Trodde den skulle spetsa sen bli ihjältryckt. Men det varte inte fallet.

Nu fick man en liten slant tillbaka på v7an. Tre sexor o massa femmor. Ni som läste kanske såg att jag skrev om King Sir Kir i sista, hade den som spik på V5an. De sket sig också.

Senast igår vann en "polare" till mig på v7an, och i mitt tycke kan han inte så jädrans mycket om trav. Vet bara att han spelar mycket och följer skärmarna i butiken slaviskt. Han vann ca 70 tusen igår. Satte 7an.

Det jag försöker skriva är att de flesta kan vinna på trav, gäller bara att ha lite av allt. Men inte endast gå på "extrem skicklighet".

Fan va långt och luddigt inlägg, ber om ursäkt för detta. Ingen struktur alls. Men vill bara avsluta med att säga vilket skämt v4an var i omsättningsväg ikväll. Märkte inte ens det. Efter 3 avdelningar med två stora skrällar och en lite mindre skräll var värdet ENDAST ca 25k. Vilket jävla skämt!
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 21:34   #20
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Skit ju, Kopplade greppet på Tiger Williams och hade vunnit utan galoppen..
Satt och hoppades på Ybergue, Då jag inte spelade på Tiger..

Lider med dig!
Ja, redan vunnit när galoppen kommer! Tur man är härdad och att det inte handlade om mer cash
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 21:38   #21
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Gött tjöt att vi fick lite travsnack ikväll iaf! När man startade tråden kändes de piss. Nu känns de inte lika dåligt.

Det visste man på förhand det du skriver. Mycket riktigt har det inget med extrem skicklighet att göra, allt för ofta hämmar det travfolket att vara för kunnig. Den turen som man behöver kan man inte läsa sig till i de flesta fallen.

I slutändan är det storspelarna som har större chans, men en vanlig medelsvensson kan kamma fullpotten också. Turen är ytterst nödvändig för att vinna stort.

Har själv gått på pumpen och varit ytterst nära stora summor hela jädra sista tiden. Spricker på Pampalo på tre hästar. Trodde den skulle spetsa sen bli ihjältryckt. Men det varte inte fallet.

Nu fick man en liten slant tillbaka på v7an. Tre sexor o massa femmor. Ni som läste kanske såg att jag skrev om King Sir Kir i sista, hade den som spik på V5an. De sket sig också.

Senast igår vann en "polare" till mig på v7an, och i mitt tycke kan han inte så jädrans mycket om trav. Vet bara att han spelar mycket och följer skärmarna i butiken slaviskt. Han vann ca 70 tusen igår. Satte 7an.

Det jag försöker skriva är att de flesta kan vinna på trav, gäller bara att ha lite av allt. Men inte endast gå på "extrem skicklighet".

Fan va långt och luddigt inlägg, ber om ursäkt för detta. Ingen struktur alls. Men vill bara avsluta med att säga vilket skämt v4an var i omsättningsväg ikväll. Märkte inte ens det. Efter 3 avdelningar med två stora skrällar och en lite mindre skräll var värdet ENDAST ca 25k. Vilket jävla skämt!
"Värdet", dvs systemvärdet, efter avdelning x är inget du ska fästa någon större vikt vid. Man vet ju inte hur många rader / system som de kvarvarande systemen har.

Det jag menade var att den där turen/intuitionen som krävs för att sätta de svåraste utfallen inte är särskilt starkt kopplad till förståelse för spelets regler.

Hur skicklig/tursam man än är så är det inget annat än korkat att spela "Endast V6" på rader med "Ensam vinnare"-potential.

Jag la till "extrem" i sista stund innan jag skickade iväg inlägget och ångrar det lite nu. För min poäng var inte att just den här vinnaren var extremt skicklig. Utan snarare extremt okunnig på spelteknik jämfört med valen av hästar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 23:45   #22
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Jag tror många missuppfattar vad V6 innebär. Är du ensam så kan du bara få det som finns i 6 rätts potten, oavsett om det är 1X eller 2,5X. Finns nog folk som tror att dom ska få 2,5X potten oavsett vad. Dom har inte fattat att deras kupong utgör 2,5 system med V6. I det här fallet gav vinnaren bort sin andel i 5 rätts potten helt i onödan. Eller så förstod han inte att det fanns potential till att bli ensam på 6.

Senast redigerad av Manprinsen den 2016-07-25 klockan 23:46.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 23:49   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Att spela "enbart" på ett skrällsystem, är lika tokigt som att göra det omvända på ett "favoritsystem"...så enkelt är det...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-25, 23:51   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

...lätt överdrivet, men mer rätt än fel
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 14:22   #25
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag tror många missuppfattar vad V6 innebär. Är du ensam så kan du bara få det som finns i 6 rätts potten, oavsett om det är 1X eller 2,5X. Finns nog folk som tror att dom ska få 2,5X potten oavsett vad. Dom har inte fattat att deras kupong utgör 2,5 system med V6. I det här fallet gav vinnaren bort sin andel i 5 rätts potten helt i onödan. Eller så förstod han inte att det fanns potential till att bli ensam på 6.
Ja, det är lite av det jag försökte få fram.

Det går att vara vass på att plocka ut hästarna utan att förstå ( vitala! ) detaljer i spelformernas förutsättningar.


Min gissning är att de framförallt inte har en aning om att det finns verktyg för att automatisera uppdelningen av systemet.

Men bäst av allt vore om ATG gjorde om reglerna och tog bort både "Endast V6" och lågutdelningsjackpot på V64/V65 till att börja med.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:21   #26
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ja, det är lite av det jag försökte få fram.

Det går att vara vass på att plocka ut hästarna utan att förstå ( vitala! ) detaljer i spelformernas förutsättningar.


Min gissning är att de framförallt inte har en aning om att det finns verktyg för att automatisera uppdelningen av systemet.

Men bäst av allt vore om ATG gjorde om reglerna och tog bort både "Endast V6" och lågutdelningsjackpot på V64/V65 till att börja med.
Det vore ju helt förödande om V6 möjligheten togs bort på V64 spelet. Då om någon gång skulle dom tappa streckspelare. Finns väl ingen som inte sett vilka utdelningar det brukar vara på 5 och 4 rätt på det spelet. Att det blev annorlunda igår och då och då är inget som ändrar på det.

Tar dom bort möjligheten att bara spela för 6 rätt men fortsätter med 6 lopp och utdelning på 6,5 och 4 rätt blir det fullständigt meningslöst att lira annat än i undantagsfall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 15:34   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Att ha v65 som standardspelform kan vara ett alternativ, gissar att småspelarna som gläds åt att hämta ut en tjuga redan har ledsnat...för egen del så är dagens upplägg helt perfekt, men då spelar jag förståss bara när det är jackpot och under månaderna april till oktober...och givetvis för enbart 6 om det nu inte är så att jag spikar en lågprocentare, vilket är tämligen ovanligt...

Senast redigerad av mikaels den 2016-07-26 klockan 15:38.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 17:21   #28
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det vore ju helt förödande om V6 möjligheten togs bort på V64 spelet. Då om någon gång skulle dom tappa streckspelare. Finns väl ingen som inte sett vilka utdelningar det brukar vara på 5 och 4 rätt på det spelet. Att det blev annorlunda igår och då och då är inget som ändrar på det.

Tar dom bort möjligheten att bara spela för 6 rätt men fortsätter med 6 lopp och utdelning på 6,5 och 4 rätt blir det fullständigt meningslöst att lira annat än i undantagsfall.
Nej. Det blir inte varken förödande eller meningslöst. Du missar ordet BÅDE.

Givetvis måste man ta bort lågutdelningsjackpottarna samtidigt som man "tar bort" Endast V6.

I praktiken skulle det blir "Endast V6/Endast V65" för ALLA spelare istället.

Om det blir för låg utd på 4 rätt så fördelar man pengarna 50-50 på 6+5 istället. Det blir alltså x1.25 på 6 rätt och x2.5 på 5 rätt.

Om det ändå blir för låg utd på 5 rätt så lägger man ger man alla pengarna till dem med 6 rätt. Det blir alltså automatiskt V6 på de rader som det ska vara x2.5 på.

De som har spelat bäst i förhållande till den vinnande ( favorit-betonande ) raden får betalt efter prestation.

Att det då INTE går att spela "Endast V6" på svåra rader är ingen förlust. Det ger nämligen en alltför stor fördel till dem som redan är skickligast och mest kunniga. Hela idén med "Endast alla rätt" var ju att göra "lätta omgångar" spelbara. Inte att låta de skickligaste utarma spelpotterna maximalt.

Högutdelningsjackpott kan jag leva med. Det händer så sällan ändå och flyttar pengar från högutdelningsspelare till småsatsande favoritspelare ( i längden alltså ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-07-26 klockan 17:23.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 17:34   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Det blir inte varken förödande eller meningslöst. Du missar ordet BÅDE.

Givetvis måste man ta bort lågutdelningsjackpottarna samtidigt som man "tar bort" Endast V6.

I praktiken skulle det blir "Endast V6/Endast V65" för ALLA spelare istället.

Om det blir för låg utd på 4 rätt så fördelar man pengarna 50-50 på 6+5 istället. Det blir alltså x1.25 på 6 rätt och x2.5 på 5 rätt.

Om det ändå blir för låg utd på 5 rätt så lägger man ger man alla pengarna till dem med 6 rätt. Det blir alltså automatiskt V6 på de rader som det ska vara x2.5 på.

De som har spelat bäst i förhållande till den vinnande ( favorit-betonande ) raden får betalt efter prestation.

Att det då INTE går att spela "Endast V6" på svåra rader är ingen förlust. Det ger nämligen en alltför stor fördel till dem som redan är skickligast och mest kunniga. Hela idén med "Endast alla rätt" var ju att göra "lätta omgångar" spelbara. Inte att låta de skickligaste utarma spelpotterna maximalt.

Högutdelningsjackpott kan jag leva med. Det händer så sällan ändå och flyttar pengar från högutdelningsspelare till småsatsande favoritspelare ( i längden alltså ).
Men ATG kommer väl aldrig ta bort jackpot om dom inte tvingas till det. Det vore ju det samma som att man tycker minskad omsättning är ok. Det är ju mer än 50 procent upp i omsättning oftast på V64 när det är jackpot och det är väldigt mycket när det handlat om någon miljon extra bara för det mesta.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 17:49   #30
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men ATG kommer väl aldrig ta bort jackpot om dom inte tvingas till det. Det vore ju det samma som att man tycker minskad omsättning är ok. Det är ju mer än 50 procent upp i omsättning oftast på V64 när det är jackpot och det är väldigt mycket när det handlat om någon miljon extra bara för det mesta.
Hur mycket av detta beror på att många ( korrekt! ) står över vid icke-JP och går in extra hårt när det är JP?

Sett över tid så tror jag att den här orättvisa omfördelningen från småspelare till stor-/proffsspelare är förödande.

Problemet är att man nu är inne i ekorrhjulet. Man har så att säga bäddat för att det inte ska gå att gå tillbaka.

Över tid, när småspelarna känner att de verkligen får hämta ut vettiga vinster ( på 6&5 rätt när det ger under 7kr på 4r ), så tror jag att vardagsspelet mår bättre.


Nuvarande upplägg ( medvetet orättvist ) tror jag utarmar vardags-streck-spelet över tid.

Mest förödande för vardagsspelet ( och småspelarna ) är att DD tillåtits förfalla. För DD är ju spelet där småspelarna är som minst utnyttjade.

Jackpott-reglerna får mig absolut inte att spela mer. Snarare mindre.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td