Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-11-03, 20:53   #16
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Att han släpper är 99% säkert. Att han kommer till spets är inte lika säkert men någorlunda ändå, annars blir det Food Money. Att den släpper till den som är först fram av Nadal Broline och Propulsion sätter jag också till 99%. Att Propulsion är den som är först fram sätter jag till 80%. Den är hygglig ut för sin klass. Nadal är ingen traktor men inte mer än medel om man ska vara riktigt snäll. Såklart vore det optimalt för Örjan med en långsammare 3:a istället för en snabb som det är nu men det är ändå hög sannolikhet att han tar sig före. 0,99*0,8=79% att han tar ledningen efter en bit. Då är det väl ca 90% vinstchans, 0,79*0,9=71%. Får han inte ledningen har han fortfarande en liten bit över 50% vinstchans vill jag påstå. Någonstans runt 70% ska chansen ligga på då. Fan han ligger ju på över 70% redan, man kanske borde fälla egentligen. Men det blir nog till att spika ändå och gå emot några av de övriga favoriterna.

Stronghold i andra exempelvis. Har svikit som favorit 10 gånger redan i karriärens blott 20 starter. Han är bra och krigar på men det är som att han inte är speedig nog. Det ser man när han viker sig på Lundenstarterna från ledningen och när han senast inte klarade att hänga på speedrycket Pokemon Ås gör i sista sväng. Att hålla farten räcker inte. Nu är det väl mycket troligt att han tar sig till spets på ett bekvämt sätt. Men både 4,5 är också snabba bakom bilen och minst en kommer säkert köra till för att spetsa och släppa eller trycka till för att hitta ner i ledarryggen. Så det blir nog inget promenadtempo första hundringarna. Fattigast i loppet är han också. Tycker det luktar skräll lång väg här. Kan bli att jag utgångar favoriten, men det är absolut ingen bra spik.
Varför skulle Food Money släppa om det är sista loppet för i år (om den inte går till final). Det är väl "all-in" som gäller?
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 22:49   #17
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Håller med dig helt om PU:s häst. Känns inte rolig från det läget och nästan 30%.

Vill gärna köpa resten av ditt resonemang och krångla mig ur ett knepigt lopp med en pålle som ej är favorit och som dessutom är streckad på mindre än var 5:e kupong.

Men Cab Hornline har verkligen ett halvdant facit i volt och lär i första hand sikta in sig på att gå felfritt.

Undrar om man inte kan stänga V75-4 med 5,6,9,12. Båth vill ju gärna rycka skorna på 12:an som det låter och den gick senast 14,3 i två varv efter galopp i första riktiga loppet efter över ett års vila.
Är Cab Hornline ens osäker i volt längre? Hans galopper kom ju som treåring och var dessutom de allra första loppen han gjorde. När han väl började gå felfritt så har han än så länge inte galopperat på tre försök. Han såg inte ett dugg osäker ut senast och de två andra loppen hade han dessutom spår två i volten och såg också bra ut.

Optimalt spår denna gången borgar ju för att han går felfritt även denna gången.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 23:00   #18
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8283

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

När Ehlers hade honom felade han bakom bilen också, han hade helt enkelt svårt att hålla reda på benen när det gick lite för fort.
Samma var det när Goop körde åt honom.

Nu har han lärt sig det där, och det ser inte längre ut som han har 5 ben.
Däremot kan alla galoppera, men han ser i alla mycket stabilare ut nu.

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Är Cab Hornline ens osäker i volt längre? Hans galopper kom ju som treåring och var dessutom de allra första loppen han gjorde. När han väl började gå felfritt så har han än så länge inte galopperat på tre försök. Han såg inte ett dugg osäker ut senast och de två andra loppen hade han dessutom spår två i volten och såg också bra ut.

Optimalt spår denna gången borgar ju för att han går felfritt även denna gången.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 09:40   #19
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 7
Sharp$: 382
Standard

Jag tror att Volstead tuggar ner Propulsion från dödens. Prop mötte väldigt jummet motstånd i comebacken och blev släppt till ledningen, de går vi inte på. Spik Volstead

Senast redigerad av FRehoR292 den 2016-11-04 klockan 09:43.
FRehoR292 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 09:59   #20
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
När Ehlers hade honom felade han bakom bilen också, han hade helt enkelt svårt att hålla reda på benen när det gick lite för fort.
Samma var det när Goop körde åt honom.

Nu har han lärt sig det där, och det ser inte längre ut som han har 5 ben.
Däremot kan alla galoppera, men han ser i alla mycket stabilare ut nu.
Det största problemet, som du säger, är kanske inte galopperna. Tyvärr kan man ju inte va riktigt säker på det, han har bara gått ett voltstartslopp i Lennartssons regi 3140m, 5:a på 15,9. Mest oroväckande är väl att att Pelle själv säger att han bara är medel ut i volt, vilket kan innebära att han får problem att hitta ut. Mkt plus och minus på många hästar i loppet, tror jag tar alla så kan ni andra spika favoriten som vinner när jag kör det konceptet
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 10:31   #21
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 323
Sharp$: 6237
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FRehoR292 Visa inlägg
Jag tror att Volstead tuggar ner Propulsion från dödens. Prop mötte väldigt jummet motstånd i comebacken och blev släppt till ledningen, de går vi inte på. Spik Volstead
Stefan M sa att hans volstead inte gillade vinter. Eftersom det blir kukbana mest troligt så
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 10:44   #22
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FRehoR292 Visa inlägg
Jag tror att Volstead tuggar ner Propulsion från dödens. Prop mötte väldigt jummet motstånd i comebacken och blev släppt till ledningen, de går vi inte på. Spik Volstead
Det ingick liksom i planeringen att han skulle få lätt motstånd i den starten, det är Paris som är målet.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 11:13   #23
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Varför skulle Food Money släppa om det är sista loppet för i år (om den inte går till final). Det är väl "all-in" som gäller?
Nej det var en överdrift med 99% att Food Money. Men om man tänker lite på det borde han ha väldigt svårt att nå någon ledning då Explosive De Vie är innanför och Propulsion som lär halvladdas emellan. Men som sagt, han blir extremt stor favorit Propulsion och det finns några frågetecken. Det största som talar emot som jag ser är väl den ringa prissumman. Kommer Örjan köra för största möjliga vinstchans (knockout) eller tar han det lugnare från start och bjuder in motbuden?

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Det största problemet, som du säger, är kanske inte galopperna. Tyvärr kan man ju inte va riktigt säker på det, han har bara gått ett voltstartslopp i Lennartssons regi 3140m, 5:a på 15,9. Mest oroväckande är väl att att Pelle själv säger att han bara är medel ut i volt, vilket kan innebära att han får problem att hitta ut. Mkt plus och minus på många hästar i loppet, tror jag tar alla så kan ni andra spika favoriten som vinner när jag kör det konceptet
Det där med galopphistoriken är helt missvisande, som jag skrev har han endast studsat från start (det känsligaste momentet för i princip alla hästar i volt) en enda gång på 9 försök. Man får se till att titta i arkivet och inte bara förutsätta att det handlar om startgalopper. Och av de 9 galopper han har på sina 37 starter så kom 8 av dem i karriärens första 10 starter. Så vi kan nog stänga diskussionen om att han är osäker, om vi skiter i vad som hände för flera år sedan visar det mer relevanta underlaget att han är ovanligt travsäker faktiskt. Både från start och under väg.

Ledningen är det svårt att säga något säkert om eftersom underlaget är dåligt i voltstart. Men av senaste voltloppet att döma har han en hygglig chans att hålla ut dem som jag ser den. Och är han i form bör han ha väldigt hög vinstchans från den positionen. Vi får se om någon kan överflygla.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 11:29   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Såg nu att vi har hela 2 strykningar på framspåren i första loppet, det ändrar förutsättningarna ganska drastiskt när det handlar om spetskörningen. Loppet i övrigt också såklart, bakspårsfavoritens chanser ökar men det gör också spelprocenten. Vete tusan om jag inte håller Chosen One som förstahäst nu...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 11:55   #25
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Såg nu att vi har hela 2 strykningar på framspåren i första loppet, det ändrar förutsättningarna ganska drastiskt när det handlar om spetskörningen. Loppet i övrigt också såklart, bakspårsfavoritens chanser ökar men det gör också spelprocenten. Vete tusan om jag inte håller Chosen One som förstahäst nu...
Instämmer fullständigt med den analysen!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 15:27   #26
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Bravo Navarone är klart utan galopp
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 15:56   #27
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 135
Sharp$: 13590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FRehoR292 Visa inlägg
Jag tror att Volstead tuggar ner Propulsion från dödens. Prop mötte väldigt jummet motstånd i comebacken och blev släppt till ledningen, de går vi inte på. Spik Volstead
Att Volstead skulle plocka ner Propulsion från någon position finns inte. Det finns bara en sak som skulle kunna sänka Proppen och det är galopp... Han vinner fram och baklänges ALLA dagar i veckan. För övrigt känns Djali Boko som omgångens nästa spik
hotshotknick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 15:58   #28
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Skulle vara kul att höra Oskar Svanbergs tankar om Usain Henna denna gången (också...). Uppgiften ser onekligen intressant ut om formen sitter där. Alltid kul och uppskattat att läsa Oskars tankar om sina chanser här på Sharps i alla fall.

Kan det bli ett upplägg med dödens och sedan försöka tugga ner Bravo Navarone sista 700 meterna?
Ser allt mer seg ut i loppen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 16:08   #29
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Det största problemet, som du säger, är kanske inte galopperna. Tyvärr kan man ju inte va riktigt säker på det, han har bara gått ett voltstartslopp i Lennartssons regi 3140m, 5:a på 15,9. Mest oroväckande är väl att att Pelle själv säger att han bara är medel ut i volt, vilket kan innebära att han får problem att hitta ut. Mkt plus och minus på många hästar i loppet, tror jag tar alla så kan ni andra spika favoriten som vinner när jag kör det konceptet
Per L säger att hästen är bäst i ryggar ......
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 16:18   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vad är Per L:s segerprocent på v75 senaste åren?...har för mig att den är väldigt låg...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td