|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
|
V75 Bjerke 19/11
Nån som vet när startlistorna kommer ut?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banned
|
Startlistorna ute nu, Putte vår Norska expert får gärna bidra
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Känns som några ruggigt klara från svenskhåll, bra att det går i Norge då, så de blir lite mindre spelade.
Calizza Boko Treasure Kronos Sen lär det väl bli spelvärde på Thai Broadway Pokemon Ås |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ivar Sånna lär väl - med all rätta - bli veckans största favorit.
Pokemon Ås såg väl (tyvärr) alla senast och trots spår 12 lär den få en hel del streck. Är väl nu man ska hoppas på fel resa och att man kan plocka honom nästa gång istället? Mr Hot Shot kanske är en chansspik i sista V75? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Poet Broline garantispets, dock plockade Cruzado ner honom på sprintermästarn och kan rygga Dragster i starten för att ta snabb dödens när Dragster tar rygg ledaren.
Plockar Cruzado ner Poeten igen eller rinner han undan? Omgångens lås om man inte tar ställning
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
V-75 inleds med en hyfsad gulddivision, där fyra hästar får många streck.
1 Nahar har åkt bergh- och dalbana hela året. Kommer tillbaka från Canada, där hans ägare fått besöka vinnarcirkeln ett par gånger. Är som vanligt ett stort frågetecken. Spår 1 är inte bra eftersom han vanligen är trög ut. 4 Thai Broadway har fått tre lopp i kroppen efter långt uppehåll. Örjan med Volstead höll Björn instängd i vinnarhålet senast. Thai B såg ut att ha alla världens krafter kvar i mål. Nu är hästen preparerad för att låta norske ägaren få brassa i vinnarcirkeln. Thai Broadway kommer att vinna många lopp i vinter. 5 Fire To The Rain blir överstreckad med Örjan i vagnen. Har inte så mycket pengar intjänade och jag ser inte hur han ska räcka till vinst. 9 Ivar Sånna skrek jag mig hes på inför SM på Åby mot Mosaique Face. Efter halsoperationen i somras är han som han var som unghäststjärna. Nu radar han upp segrarna. Just nu känns Thai och Ivar som ett bra lås. Vem tar ledningen? Är 7 Winmecredit startspjut så att loppet blir taktikkört för stallkamraten Ivar? Vad säger ni? Putte - vårt startorakel? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tidig inlämning då jag ska iväg på Rock At Sea. Jag spikar Armani V.P. och Fossens Bonus och hoppas att bägge två lyckas ta spets i sina respektive lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jaa du.
Nato tar väl spets, men vad händer sen ? Citat:
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hur brukar banan vara på Bjerke om det blir blött för det verkar bli en del regn.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Finalklara Fossens Bonus lär väl inte kämpa ihjäl sig i helgen, spik på Tripolini V.P ?
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Samma med Next To None Sib i samma lopp som tar på sig en hel del streck just nu.
"Kan han vara trea-fyra får vi vara nöjda, Anton Sverre hos Björn Goop" - Travronden |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jag vet inte vad ni andra säger men V75-4 Wizard of Ousse ser ut att kunna bli en spelvärd SPIK då det kan bli ledning runt om. Pokemon Ås verkar ta på sig en del streck i det loppet (1609m) trots spår 12.
Chrille Krukan var inne på Ragazzo da Sopra i V75-2 som den just nu mest spelvärda spiken. Jag har även bra feeling för Thai Broadway i V75-1 som jag tror kan hålla ledningen runt om. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Wizard ska ju släppa enligt tränaren och först fram bör Avery vara så pass upp på den!!! Slagit bättre hästar från spets förrut.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banned
|
Aha poet broline struken
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Känns givet att göra en flerbång då Poeten blev struken.
1. Thai Broadway 2. Ragazzo da Sopra 3. Treasure Kronos 4. Armani V.P., Wizard Of Ousse, Giant Star, Avery 5. Tripolini V.P, Time Machine, Orion Tilly 6. Cruzado Dela Noche 7. Mr Hot Shot, Say that Again, Juvels Boy |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Vad sysslar ATG med!? Vilken bedrövligt dålig V75:a.. Några fina hästar med men ur spelsynpunkt helt värdelöst.. Hemsidan är oerhört trög att använda som vanligt. Kan man inte skapa någon namninsamling å något sätt!? Vill gärna snacka trav men det här börjar ju bli patetiskt. Nu har jag gnällt färdigt men behöver få utlopp för det här.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Varför kan man inte se någon skoinfo på sidan? Det är ibockat men finns inte..
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Codebreaker ska strykas
Senast redigerad av riddler den 2016-11-18 klockan 20:40. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nahar maxas väl bara när det vankas höga odds för Bergh & co?
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Skoinfo idag på V75 är väl lite överkurs att visa då det inte finns nån riktig info att visa. Imorgon ska alla anmäla balans och då kommer det på sidan förhoppningsvis...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+1) |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Chrilles strategi har alltid varit att
spela pilot, vilket minst sagt varit framgångrikt. BG spår 3 i auto, sen var det slutfunderat. 3 åring som möter äldre kamrater och lär inte fatta någonting, när körspöt ligger hemma på hyllan. Ung + Orutinerad häst - pisk=brukar sig inte Även om BG är kung på att sprattla i sulkyn. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Det finns ju ingen skoinfo i Norge! De är väl skyldiga att anmäla i morgon, så att det syns på hemsidan. Men eventuella ändringar rödmarkeras ju bara på svenska hästar, eller rättare sagt de hästar som gjort sin senaste start på svensk mark.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
lycka till i letandet. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Twister BI roligt spik bra häst bra kusk.
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tror man kan börja med att spika Thai Broadway, toppform på den. Lycka Till!
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bra häst, men ruskigt ojämn och överskattad kusk. Körs Dragster i ledning, Cruzado i dödens och Twister i dennes rygg? Kan gå på det scenariot, knäckefrågan är om Roger släpper till Cruzado eller ej. Twister chanslös från dödens känns det som va?
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Någon som har koll på banunderlaget ?
Går det att köra på valfri balans ? |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
doob's bästa....
Veckans bästa spik: 1 Stan Libuda är inte ens favorit och 19% är helt galet! Folk är fulla! Detta är spets och slut! I särklass omgångens bästa alla kategorier! Veckans näst bästa spik: 2 Tripolini V.P. har lika bra chans som Stan men blir näst bästa spik pga 49% på strecken. Värderingen ok dock! Veckans lås: 9 Cruzado Dela Noche/10 Twister Bi som är huvudet högre än det decimerade packet! Högt värde på Twister! Cruzado fick det kört i halsen sist och 63% är idiotiskt mycket! Veckans ångvält: Blir inte en häst utan en helgardering! 2 Treasure Kronos till 71% är galet! Tredjehandaren 4%!! Det är INTE korrekt och måste utnyttjas! Se upp för 6 Amalie Bork!
|
|
|
|
#37 |
|
Det är inte särskilt trångt med travinlägg på detta forum idag.
Jag har bett min bank att bereda plats på mitt konto inför dagens förväntade storvinst. Så här blev mitt bolagssystem: 1) 4 r9-1 (4 Thai Broadway har gjort tre starter i år. Senast på Romme satt han instängd i vinnarhålet med Örjan/Volstead utanför. Thai gick i mål med alla krafter kvar. Det blev ett perfekt preparé så att norske ägaren idag får glänsa i vinnarcirkeln. Favoriten 9 Ivar Sånna var mycket bra när han slog Mosaique Face i SM på Åby. Jag vet inte om det loppet tog hårt på honom för han såg rent ut dålig ut senast mot skräpmotstånd. 3 Nato Dream tar ledningen och släpper till 4 Thai Broadway, som inte förlorar i ledningen mot favoriten i dödens) 2) 1,2,3,5,7,9,10,12 r8-4 (spika inte favoriten 1 Calizza Boko. Björn har chans att nå ledningen med 3 Ragazza da Sopra och streckas därför. 9 Sambuco är en trög häst, som behöver körspö - skor bak och jänkarvagn. Låg klass på loppet - skall garderas) 3) 2 r7-10 (dagens största favorit 2 Treasure Kronos har dragit kanonspår på sprint - SoS. Tråkig men säker vinnare. Värsta hotet 7 Otrobanda är snabb från start men når inte ledningen och får det svårt. Ostreckade 10 Gematria tar tredjeplatsen) 4) 1,2,3,5,7,8,9,12 r10-4 (gardera) 5) 2,3,5,7,9,12 r10-1 (storfavoriten 2 Tripolino körs till spets och har därmed jättechans. 3 Fossens Bonus är klar för finalen och går med skor bak. Här måste det skrälla - gärna 5 Time Machine som äntligen får en bra kusk - för att jag ska få någon utdelning) 6) 9 r10-2 (strykningarna gör loppet till en lätt match för storfavoriten) 7) 1,2,3,4,5,6,9,10 r7-8 (det här ett knepigt lopp, där svenska och norska spelare skiljs åt med strecken. 1 tar ledningen och körs bff. Veijo kommer med en enda häst från Åby 10 Conny Sisu. Bortglömde 9 Juvels Boy är mycket bättre än spelarna tror) Kostar 1536:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tror aldrig jag varit med om att man kan "köpa" omgången med alla hästar för drygt 4,5 miljoner kronor (8x12x12x10x11x7x10). Med tanke på några starka favoriter så kan man frysa fisk med Bjerkeomgången. Vi kan redan nu kan räkna in en saftig jackpot till Valla nästa helg. Står över idag och börjar kolla på listorna dit istället.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Spännande idé med danskan 6 Amalie Bork, som skickas ensam från stallet. Hon har tjänat 1,3 miljoner och vunnit mer än varannan start. Jag tror jag gör ett system och streckar i V75-3 nr 2,6,7,9 och 10. Tack doob för idéen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10) |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
"Tråkig men säker vinnare." finns inga sådana. Jo tråkiga kanske men inte säkra. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Har väll aldrig mött liknande motstånd som idag. Troligen kommer 2-3 hästar i detta fällt springa åttor kring henne.
|
|
|
|
|
|
|
#44 | ||
|
Citat:
Thai verkar vara en "norrman som bara går i Sverigehäst" Har inte vunnit i Norge sen 2014. Gått på "suttit fast sett fantastisk ut" skrik förut. Citat:
lycka till Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) Senast redigerad av Lazze den 2016-11-19 klockan 12:52. |
|||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Mitt privata system, som inlämnas kl 16.15 kommer att i V75-3 ha följande streck 2,6,7,9 och 10 efter att jag lyssnat på Christoffer Eriksson, doob,, Peter Untersteiner, Frode Hamre samt en god vän som är kommentator i Oslo. Dessutom har jag kollat i lopparkiven. Det är tre timmar kvar att fatta slutgiltiga beslut. Lycka till om du har några idéer! Jag har kollat dina senaste inlägg och konstaterar, att de inte innehåller något eget förslag till streck mer än avslag på Fossens Bonus. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
Mitt drag i omgången är i V75:5
5 Time Machine Det skall sägas att det är 50% baserat på att det är lite av en favorithäst,,dvs tipset baserat på 50% hjärta 50% hjärna.. Men kapaciteten i grunden är guld,bfro och jänkarvagn idag. Funkar kamelen tar han dom från dödens streckad på 7 % ..!! ?? Lycka Till! L Senast redigerad av Lazze den 2016-11-19 klockan 13:17. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Skoinfo Bjerke: Vi har tyvärr problem med skoinfo från Bjerke. Vi arbetar på att lösa problemet.
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
He he Thai B. verkar bli dagens skrik...krossas av Ivar=tacksamt
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Provar en liten V4 för lite V75 spelcash:
V4 Inlämnat: 2016-11-19, 14:26 Bjerke Lördag 2016-11-19 Start: 14:45 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Savanna Bee 2: 7, 10, 11 3: 1, 3, 4, 10, 12 4: 4, 6, 10 1x3x5x3 = 45 rader. 45 x 1 x 2,00 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: PFN VTD xxxxx Ld 1- 7.10.11 2- 12 L Ouch!! jävligt bra nr 5...borta där.. Senast redigerad av Lazze den 2016-11-19 klockan 14:48. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Nahar traktorn till 15% är bara att.........................ta bort
|
|
|
|
#59 | |
|
Banned
|
Citat:
Lär bli låg utdelning övrigt tycker jag, avstår spel. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Satte precis på v4 och frågan är ju vad skogstrollet MJ sysslar med med nummer 10? Hahaha backa backa och försöker köra med 50 meter kvar. Avgå i min värld
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Jo det är väll den taktiken Marcello går in för
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Reducerar nog bort mig idag.. Hade u allt klart innan idag. Men så här blev det:
4,9 3 2 - Alla 1,3,5,7,9,12 - övriga 2 9 - 10,2 1 - Alla Minst 3 A- hästar Och en mångbong x 50: 4,9 1,3 2 12 2 9 1 |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Traktorn vann. Fan vad dålig Björns var.
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banned
|
Jajemensan!
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Underbart. 5 kuponger, ingen Nahar. Godnatt tidigare än.. nä godnatt som vanligt i första :P
|
|
|
|
#72 |
|
Som vanligt Thai B har inte vunnit i Norge på 2.5 år..ändå hyllar alla "experter"den till skyarna..spikade Ivar så dumstrut på ändå
![]() (hade inte haft med Thai B på 4 streck om jag garderat..) Senast redigerad av Lazze den 2016-11-19 klockan 16:27. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Känns som Björn satte in speeden lite för tidigt?
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Guest
|
Fan, jävla helvetes förbannade Bergjävel!! Doping!!! Karln är ju landets största travfuskare!!!!
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#75 |
|
Jag låste på Thai och FTTR...ett riktigt lås, inget travtjänsten lås med 10 hästar
![]() Snacka om att man blir förbannad då när FTTR galopperar med segern klar :( |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Tycker vi ska vara lite försiktiga med sådana anklagelser även om Bergh har mygelanlag i sig.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Guest
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banned
|
Måste ge studion credit, det är väl tredje värmningsvinnaren de bjuder på idag...?
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Guest
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Banned
|
Ja, han körde nog 50-60 meter för tidigt, men hade förmodligen hållit med någon annan än Nahar utvändigt, de flesta andra hade nog kastat in handduken när de tappar 2-3 längder i sista sväng...(?).
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
#83 |
|
OK FTTR galopperade för han hade för mycket kräm kvar? Nej, det gick för fort och han var trött. Han är ung och man får inte missa honom nästa gång han dyker upp.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Nahar går inte att räkna på. Men att han föll bort i snacket idag är konstigt. För det är ju hästen med de bästa meriterna i fältet. Bara att tacka och ta emot.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Dessutom förstör Örjan spelvärde på många hästar då många spelar mer på kusk än häst.
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Så kör han galopp i nästa. Inget flyt för guldhjälmen idag.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Guest
|
|
|
|
|
#89 |
|
Guest
|
Kihlström ska diskas, trycker ju ut Blekkan när han går ut i andraspår!!!!
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
Well såg loppet ..inte ens nära en diskning,störde ej den oförklarligt trötta Ivar Senast redigerad av Lazze den 2016-11-19 klockan 17:02. |
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Helvete vilka korkade VM deltagare i studion... Så pinsamt att man måste byta kanal.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Det lönar sig alltid att vara korkad.
|
|
|
|
#93 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banned
|
OTrooligt! Christoffer Ericsson sätter en favorit på V75...!?
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Guest
|
|
|
|
|
#96 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Komiskt att 12 kunde vara favorit från det spåret men bara tacka och ta emot att det blev en liten knall
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Guest
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banned
|
Bara en Melander häst att slå idag, då kan t o m Christoffer E få köra in en vinnare...
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Om Stan Libuda vinner i sista så ryker min x100 flerbong på alla 3 lopp som Björn skulle vinna. Ödets ironi.
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Spika inte dåliga kuskar, mest grundläggande men man lär sig aldrig. Micke Larsson så sugen å het på gröten att han missar öppet mål...
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Nära skjuter ingen hare, första gången jag provade Top7.
Förstår däremot inte rättningen riktigt... Fick 2 tvåor och 2 fyror, men inga treor? Kanske bara jag som är lite trögtänkt... http://imgur.com/F4E2bhi |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Ännu ett troll som bootsy/admin kan diska ta bort från denna site. Ta
bort DanneKing samtidigt, blir travpunkten 2.1 annars
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Vi skulle ha tippat ihop... Jag var förväntansfull, eftersom jag läst att det rasslar till med många 2 och 3 rättare t ex. Men när man tittar på systemet i efterhand ser man ju att det inte stämmer för detta lilla. Det blir för få kombinationer med den lilla insatsen, och det stryper multiplikatorerna. En 6:a, en 4:a och två 2:or blev resultatet här - betydligt mindre än jag hoppats. Men det var ett skoj försök med topp sju, det kanske blir fler! TOP 7 Inlämnat: 2016-11-19, 17:40 Bjerke Lopp 9 Lördag 2016-11-19 Start: 17:50 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 2 Tripolini V.P. 2:a: 3, 5, 12 3:a: 3, 5, 12 4:a: 3, 5, 12 5:a: 9, 10 6:a: 9, 10 7:a: 4 Strong Forte Din ranking: 2 12 5 3 10 9 4 Reserver: 7 1 12 x 4,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: Warren G Senast redigerad av Shizznit den 2016-11-19 klockan 21:31. |
||
|
|
|
|
|
#117 |
|
Låt oss slippa norsk V75 framöver. Ruggigt dåligt för både spel och sport
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Handlar om kulturrasism snarare än fysiologisk rasism. Där människor kategoriseras och värderas sämre utifrån kultur religion med mera. Kommenterare om bokstavstolkning var ju bara svinlöjlig. Som om de miljarder muslimer i världen bokstavstolkar sin religion. Verklighetsfrämmande. Tycker att trav och spelforum kan slippa Flashback feeling i den här stilen. Mycket roligare med hästar. Åkte givetvis på thaien för att alla hissade den. Nahar var med på systemen till någon gång efter lunch Skickat från min iPhone med Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Hade du bytt kusk på 3 & 9 i sista hade 9an vunnit 10/10. Så enkelt var det med det!
Senast redigerad av Espo den 2016-11-20 klockan 09:41. |
|
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Guest
|
Citat:
Förklara för mig varför du tycker jag ska bort, för att jag säger emot dig?? ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
#122 |
|
Man känner sig mer säker på Christoffer än Adrian när man letar favoriter.
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
än förhandare. Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+4) |
||
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
Strax innan 19 vet vi alla hur fel hästarna har sprungit och antingen är det hästen eller kuskarna som gjort något fel. Svårare är det inte
|
||
|
|
|
|
|
#125 | ||
|
Citat:
Citat:
Var ytterst försiktig med avslag, än mer om du raljerar som ovan mot personen bakom spikide'n. Det vore bättre att motiverade avslaget, än raljerade personen bakom spelide'n med von Oben snack. Så slapp du drar ner brallorna på dig själv. Du kan så jäkla mycket bättre. Jajjan |
|||
|
|
|
|
|
|