Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-20, 21:56   #31
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-5

Ska man spika jättefavoriten 3 Fossens Bonus till 64 %? Ja - om man tror, att han tar ledningen utan alltför stora besvär. Det scenariot finns inte på min karta. 1 Emmett Brown kan inte hålla ledningen. Startsnabbe 2 Thai Navigator har siktat på det här loppet. Han fick kanonspår två och tar med Björn Goop ledningen direkt. Björn släpper inte. Thai körs för första gången med jänkarvagn. Magnus Jakobsson säger, att han kommer att trycka från dödens. Därmed öppnas loppet för en tredje vinnare.

Jag streckar 2,3,6,7 och 9. Med reserver 1-5.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 22:29   #32
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Kallblod

Jag kan inte ett dugg om kallblod. Kommer som tonåring ihåg, att Alf Dalroth gav ett kallblod snabbjobb klockan fyra på morgonen och vann nästa söndag till 4,12 i odds. Ägare och stallet hade lirat några laxar.

Vet inte om Carlos tränat 14 Bellfaks kl fyra på Åby. Men han verkar ha bäst form. Bakspåret är dock inte bra. Dessutom 20 % galopprisk. 1 Hallsta Vinnex vinner vartannat lopp och tagit andraplatsen resten i de fem senaste starterna. Stabile och travsäkre 5 Gärdsjö Aragon radar upp segrar och kan utmana om ledningen. Bara streckad på 4,5 %. Galopplystne 6 Reiug har hemmabana och visat form på slutet.

Jag streckar 1,5,6,14.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 23:58   #33
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Finns en relativt stor chans att både favoriten och andrahandaren gör bort sig i kallblodsloppet, då rensar det fint bakom. Den som har råd helgarderar då alla är så jävla dåliga.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 08:39   #34
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Finns en relativt stor chans att både favoriten och andrahandaren gör bort sig i kallblodsloppet, då rensar det fint bakom. Den som har råd helgarderar då alla är så jävla dåliga.
Känns som en vidöppen omgång, så frågan hur man ska ha råd att helgardera😉
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 08:40   #35
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

V75:1 1-6
V75:2 6-8
V75:3 2-5
V75:4 14 Bellfaks
V75:5 3 Fossens Bonus
V75:6/DD1 5-6-12
V75:7/DD2 1-9-13

Lycka till alla!!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 08:55   #36
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2779
Standard

Nån som vet hur THAI NAVIGATOR gått i Norge med eller utan skor?
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:16   #37
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 14
Sharp$: 1362
Standard

Bellfaks STRUKEN
Gamen99 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:46   #38
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3838
Standard

jag kan ingeting om kallblod och tänkte chansspika favoriten som blev struken, vilka ska man ta nu? eller kanske chansspika 6 hm hm hm...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:51   #39
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 175
Sharp$: 271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
jag kan ingeting om kallblod och tänkte chansspika favoriten som blev struken, vilka ska man ta nu? eller kanske chansspika 6 hm hm hm...
1an kan vara ett bättre alternativ kompis
Jockepo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:52   #40
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Hmm 14 struken, känns som man bör gå på 1 eller 6 som spik nu. Spets och slut på 1an!?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:55   #41
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-5

Ska man spika jättefavoriten 3 Fossens Bonus till 64 %? Ja - om man tror, att han tar ledningen utan alltför stora besvär. Det scenariot finns inte på min karta. 1 Emmett Brown kan inte hålla ledningen. Startsnabbe 2 Thai Navigator har siktat på det här loppet. Han fick kanonspår två och tar med Björn Goop ledningen direkt. Björn släpper inte. Thai körs för första gången med jänkarvagn. Magnus Jakobsson säger, att han kommer att trycka från dödens. Därmed öppnas loppet för en tredje vinnare.

Jag streckar 2,3,6,7 och 9. Med reserver 1-5.
Magnus Jakobsson lät rädd för dödens i intervjun på v75 mixen.
Han vet nu efter lite pluggande att han inte tar en längd på Thai Navigator och kommer därför inte ladda iväg Fossens Bonus från början, då han var rädd att hästen skulle bli lite vass i dödens. lyckas han hitta en rygg är det risk att björn får fuska bort loppet från spets. Men stor risk är att han hamnar i dödens trots att han inte laddar. Det låter dock på ställt ifrån norskt håll och jänkarvagn ska testas för första gången. Blir banan hyfsad så leder nog björn väldigt länge. Det lutar åt utgång på Björn här till bra %
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:56   #42
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 4
Sharp$: 133
Standard

Här är mina tankar;

V75. 1. Här fick jag upp ögonen direkt för 6. Global Signature. Jag citerar Nybrink med att "den ser ut som en riktig kanon". Det gör det verkligen med tanke på intrycket vid vinsten näst senast. Det som får mig att vilja gardera brett nu är rapporterna från stallet. Dåliga träningsförhållanden under en tid och så har de vaccinerat kusen. Väldigt tidig på min lapp, men jag måste lyfta fram 10. Xanthis Amazing, 9. Carlos Milo och 5. Forecast. Jag tror att det kommer bli överpace och det gynnar samtliga dessa hästar. Nej, jag har inte glömt 1. Charming Soldier, 2. Önas Igor och 8. Pharaon Face. Det är alla tre riktigt fina hästar, men då jag tror att det kommer att kunna bli en del körning så rankar jag ner dem något med tanke på streck procenten. Dock givna på kupongen. 7 streck.

V75. 2. Mycket svårlöst lopp i den lägsta klassen, men jag chansar och försöker överleva detta på 5 streck. Förstastrecket går "tråkigt" nog till 11. Titan Brodde, och kan vara ett spikförslag om man vill göra ett system under hundralappen. Men som den betedde sig i den senaste starten, så tänker i alla fall jag gardera. Första budet bakom favoriten tycker jag är 2. Mood Indigo. Fartfylld och talangfull häst som bland annat slagit Valeur i sina dagar. Nu med ett gäng lopp i kroppen tror jag han blir farlig. Spåret och voltstart är en litet litet frågetecken, men jag tror på felfri avgång och god vinstchans. De sista 3 strecken går till 1. Arnold Scoop på det fina läget, han är knapp spetsfavorit före 3. Qamaro C.D. som också streckas på kupongen, då jag tror att Örjan kan sända iväg Titan Brodde tidigt mot dödens vid felfri avgång och avlösa Kaj. Sista strecket till 12. Tournado Dream. Fin insats senast som tvåa efter Calypso AM. Klart spelvärd till 3%.

V75.3. Spik på 2. On Track Piraten - vi bläddrar vidare i programmet..

V75.4. Strykning på storfavoriten Bellfaks nu under förmiddagen gör att mitt tidiga drag 1. Hallsta Vinnex, blir omgångens mest spelvärda spik! Varför spikar jag då Hallsta Vinnex? Jo, han spikas på att han är snabb ur volten och spetsfavorit, samt på sin styrka. Han kan hålla ett fint, jämnt tempo, och jag tror han blir mycket svårfångad i ledningen. Det känns även som att han till viss del stabiliserats under den senaste tiden, och lämnat de värsta galoppskorna på hyllan. Han får heller inte extrastrecken för de som inte markerat egna reserver på kupongerna, utan dessa kommer landa på 11. Myllkärrs Sune. Detta är en mycket fin häst, men som inte startat på ett par månader och heller inte gått några vassare banjobb. Att han får alla dessa streck på sig, och i slutändan kanske landar på totalt 15-20% känns väldigt orättvist, och det är heller inte spelvärt att ha med på ett system. Nej, här håller vi tummarna för att Hallsta Vinnex går iväg felfritt, för då vinner han detta.

V75.5. Visst såg det på förhand ut som en straffspark för Fossens Bonus när startlistorna kom. Jag var väldigt länge inne på att inte försöka fälla denna ruggigt fina skjutare, men när jag hör att Goop ska försöka hålla ut Fossens Bonus med 2. Thai Navigator, så bara måste man ju ha med denna. Första Björn Goop, första jänkarvagn och första körspö. Ruskigt intressant att höra, och skulle han svara ut Fossens Bonus, så har han klart högst segerchans i loppet, då jag inte tror att Fossens är en häst som kan reglera fält från dödens. Jag fegar dock i detta lopp, och låser på de två nämnda hästarna, då det kan vara så att Fossens Bonus helt enkelt är för snabb ut. Veckans säkraste lås.

V75.6. Detta lopp kan antingen vara så enkelt som att Örjan sänder till ledningen med 3. Lincoln Lawyer och att han stannar där in i mål, eller så är det som jag vid en andra anblick tror HELT VIDÖPPET. Jag förordar helgardering i detta lopp, men gör man ett mindre system så tycker jag att man kan spika 3. Lincoln Lawyer. Om jag ska lyfta fram 2 hästar som jag tycker ska rankas upp i en A/B grupp i ett reducerat system, så tycker jag att 6. Barkevious Mingo och 11. Mellby Ciceron är de som sticker ut.

V75.7. Detta lopp ser vid en första anblick vidöppet ut och mycket svårlöst. MEN, jag tycker att man har väldigt stor chans att överleva detta lopp på 5 hästar. Klar förstahäst i loppet tycker jag är 14. Takeaway med Örjan på springspår i den bakre volten. Det skulle inte förvåna mig om Örjan tidigt hittat ner i slagläge/dödens, då han är Sveriges absolut bästa kusk från spår 1 och 6 i voltstart (nu när Adielsson är på semester i alla fall). Och vi vet alla hur det brukar se ut vid målgång när Örjan sitter i dödens. Han ligger exakt en 3/4 längd bakom ledarhästen, och ser till att ekipaget i rygg på ledaren aldrig ser dagsljus. Han är fullständigt fenomenal, ÖK. Nog om Örjans elegans, och mer om motbuden. Första motbudet är helt klart 11. Lonely Star med Johan Untersteiner. Riktigt fin häst som är härdad i bra mycket tuffare gäng en detta. Kort och gott en bra vinstchans. 10. Merles Simone är en speedig märr som absolut kan dyka upp i segerstriden. Spåret oroar dock något, då hon har lite galopp i sig. Vidare tycker jag att 1. Tiller är värd ett streck på läget. Det låter även bra från stallet, och Oskar har förhoppning på seger. Nu kommer VECKANS BÄSTA SPELDRAG. 5. Dacia Scoop! En häst som blir totalt bortglömd här och det tackar vi för. Hon har varit ute mot värre hästar än hon vad hon möter på startvolten, och kliver hon bara iväg från sitt snäva femtespår, så tror jag att hon kan skrälla till drömprocent! Vems dröm är det inte att sitta med hyfsat utdelning inför sista och sätta dit en riktigt stänkare till 3%?


Stora spelförslaget 2100 KR
V75-1. 1,2,5,6,8,9,10
V75-2. 1,2,3,11,12
V75-3. 2. ON TRACK PIRATEN
V75-4. 1. HALLSTA VINNEX
V75-5. 2,3
V75-6. Alla 12 hästar
V75-7. 1,5,10,11,14

Lilla spelförslaget 175 KR
V75-1. 1,2,5,6,8,9,10
V75-2. 1,2,3,11,12
V75-3. 2. ON TRACK PIRATEN
V75-4. 1. HALLSTA VINNEX
V75-5. 2,3
V75-6. 3. Lincoln Lawyer
V75-7. 1,5,10,11,14
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+5), mackpeter (+5), thelir (+5), asgaya3141 (+5)
harrebarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:56   #43
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Nån som vet hur THAI NAVIGATOR gått i Norge med eller utan skor?
Han har gått bra med skor också, lika startsnabb med skor som utan. Senast gick han utan skor på en stenhård bana och fungerade inte. Troligt att han lyckas svara ut Fossens från start. Tror dock inte att han vinner ändå. Fossens vinner troligen från dödens annars Örjan från kön om Fossens lyckas knäcka ledaren men inte hålla undan för alla.
Men måste medge att första känslan var såklart att detta var tråkigaste omgången någonsin med 2 Stenklara i Fossens och OTP samt 2 mkt troliga i Bellfaks och Titan Brodde.
Nu har Bellfaks strukits, Fossens verkar av allt att döma får göra det den jobbiga vägen (vilket jag inte trodde vid första anblicken) Då återstår bara OTP som stensäker. Tror dock Titan vinner sitt lopp väldigt enkelt vid felfritt lopp.
Omgångens bästa drag tycker jag är FIKA i sista. Älskar att hon ratas av ALLA speltjänster. TT, SS och spelvärde rankar ner henne kraftigt så hennes 4-5% kommer hålla sig. Fattar inte att alla missar henne. Bra träningsrapporter, har vunnit mot bra hästar förut, Stallet är optimister, hästen har bra form, vann enkelt senast. visserligen mot enkla hästar, gången innan fick hon gå i dödens, ev helstängt huvudlag nu, Varit ute i tuffa lopp, står perfekt inne på pengarna. Tråkigt spår men hon är bra och möter inga världsstjärnor. Kul A-häst
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+2)

Senast redigerad av jocklon den 2017-01-21 klockan 09:59.
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 09:56   #44
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1497
Standard

11:an går in på turordningen istf Bellfaks och blir därmed inte
något jättehett spelobjekt.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 10:04   #45
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Han har gått bra med skor också, lika startsnabb med skor som utan. Senast gick han utan skor på en stenhård bana och fungerade inte. Troligt att han lyckas svara ut Fossens från start. Tror dock inte att han vinner ändå. Fossens vinner troligen från dödens annars Örjan från kön om Fossens lyckas knäcka ledaren men inte hålla undan för alla.
Men måste medge att första känslan var såklart att detta var tråkigaste omgången någonsin med 2 Stenklara i Fossens och OTP samt 2 mkt troliga i Bellfaks och Titan Brodde.
Nu har Bellfaks strukits, Fossens verkar av allt att döma får göra det den jobbiga vägen (vilket jag inte trodde vid första anblicken) Då återstår bara OTP som stensäker. Tror dock Titan vinner sitt lopp väldigt enkelt vid felfritt lopp.
Omgångens bästa drag tycker jag är FIKA i sista. Älskar att hon ratas av ALLA speltjänster. TT, SS och spelvärde rankar ner henne kraftigt så hennes 4-5% kommer hålla sig. Fattar inte att alla missar henne. Bra träningsrapporter, har vunnit mot bra hästar förut, Stallet är optimister, hästen har bra form, vann enkelt senast. visserligen mot enkla hästar, gången innan fick hon gå i dödens, ev helstängt huvudlag nu, Varit ute i tuffa lopp, står perfekt inne på pengarna. Tråkigt spår men hon är bra och möter inga världsstjärnor. Kul A-häst
Svanstedt vann senast på V75 för 3-4 årsedan? Även om hästen är bra kommer väl aldrig Svanstedt sätta dit den från läget. Med en annan kusk hade hästen varit aktuell.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td