|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Solvalla 1 April
Wow kolla startlistan i gulddivisionen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fina hästar till start, men spelmässigt död omgång. V5a med 50 öres radpris.
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
On Track har toppform och båda har ett bra spår. Dessutom intrycket Nuncio gav på V86:an var inte direkt övertygande. Man kan alltid hoppas
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Tänk att vi har en sån häst i landet! Och tänk att det aldrig skrivs särskilt mycket om den. Älskar emellertid hans tränare. Skulle önska alla hästar en sådan "pappa"! Om Nuncio är i form vinner han det här, bra spår också.Kanske kan gå att fälla lilla Delicious från åttonde spår, fast ganska otroligt. En tanke är förstås att Adrian hittar på något med finfina Pasithea från spår 1 och krånglar till det hela...
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ojojoj - Going For Gold Zaz, Claes Boko, Thai Broadway och ett par till. Det blir spännande
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Inte alls säker på att Nuncio med halvform vinner mot Piraten om han lyckas hålla ledningen. Delicious med dåligt spår efter lång frånvaro är inte heller gjuten.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ingenting är gjutet i trav men spelprocenten kommer garanterat avspegla vinstchansen på både Delicious och Nuncio. Förhoppningsvis är det många som resonerar att OTP har en viss vinstchans och kanske hamnar Nuncio under 85%.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Det verkar som snacket redan är igång om att Nuncio kommer gasa från start och ta sig förbi On Track Piraten som då får gå den tunga vägen. Sedan lär det säkert finns en del som tror On Track Piraten kan svara ut Nuncio. Oavsett blir det ett riktigt häftigt lopp att se och att Kadett C.D spetsar initialt är nog alla överens om.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tvärtom! Hoppas han blir långt över 85% så har vi tokvärde att hämta hos de andra kusarna...
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
att han hamnar under 85 % står i 1.01.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
"Rättviktränaren om Hans R Strömberg inför lördagens gulddivisionsfinal som också är det första uttagningsloppet till Olymiatravet.
– On Track Piraten står inför en väldigt spännande uppgift. Med tanke på att Nuncio finns med i startlistan är jag väldigt ödmjuk, men ska vi slå honom någon gång så är det väl i den här starten efter On Track Piraten varit igång längre och är i bra form. Johnny får prova från start och försöka hålla ute Nuncio och gör han det så tror jag att han kör där också. Det kommer att bli ett häftigt lopp och min häst kommer att tävla barfota fram och i en ny variant av jänkarvagn som han inte testat tidigare, säger Hans R Strömberg. Vi har även pratat med Marcus Schön i stallet hos Stefan Melander. – Nuncio fick ett lämpligt lopp senast och det var ett steg mot formtoppen. Vi får hoppas att det blir lite körning inledningvis mellan konkurrenterna, men samtidigt tål Nuncio alla positioner. Stefan har varit nöjd med honom efter det senaste loppet och det finns ingenting att anmärka på. Vilken utrustning han går med i är inte bestämt i nuläget, men det blir eventuellt barfota fram. Han har visat vilken världsstjärna han är och det är klart att han ska ses med god chans, säger han." Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-03-28 klockan 08:57. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
-Det finns ingen i hela världen som tar en meter på El Mago Pellini. Han har utvecklat sin startsnabbhet i vinter och dessutom blir han proffskörd denna gång. Jag räknar med att dra i ett jämt 1,08 tempo och då kommer de andra få svårt att komma ikapp. Samma sak gäller Pasithea Face i första avdelningen men där väljer jag att Adrian kör. Vi åker till Solvalla med två stenklara och en toppchans då Rigel Face normalt har lekstuga i sin nuvarande klass, säger Lufti Kolgjini till Åke Lindblom på Ironitravet som publiceras 1:a april.
Tirich (+1), mackpeter (+5), Andros (+5), mackpeter (+10) Senast redigerad av Enkelrad den 2017-03-28 klockan 10:45. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Folk får gärna spela OTP ordentligt, jag tror som alltid på Nuncio.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Fagerdahlen den 2017-03-28 klockan 10:56. |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Hahahehehihi - den förlängde livet
|
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
64% på Nuncio nu, 21% på Piraten. Delicious har 70%.
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Enkelrad - du är den roligaste pricken här på sharps!
Senast redigerad av mackpeter den 2017-03-28 klockan 18:50. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Vilka ligger bakom vinnartips.se? Kommer Timo med mer ingående analyser längre fram i veckan?
Frankie Brodde känns som en annan klaring med tanke på hur läcker hästen sett ut på sistone. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ser ut att vara nederbörd med snö torsdag-fredag och regn fredag-lördag enligt SMHI. Håller det i sig lite in på fm på lördag kan det nog bli lite kladdigt för vår fina huvudstadsbana...
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Drsgen
Trot kronors avd2 Peafl face Windy wayS CUPIDO sisu |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Jag kommer gå emot både Delicious US och Nuncio den här gången med tanke på hur vädret kommer att kunna bli.
Tar med Pasithea Face och Windy Ways i avd1 och Piraten. Någon gång måste även världsstjärnorna snubbla på mållinjen
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ja men inte båda och inte mot löss, som Delicious i sammanhanget möter.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kul omgång att titta på, mindre lustigt att spela på den. Att spika både Delicious och Nuncio känns meningslöst. V5:an verkar i alla fall lite roligare. Lite kantbollar:
Avd 1: 4 Windy Ways som gick bra samma tid förra året. Intressant med Takter, men det troligaste är väl spets och släpp till stallkamraten Delicious U.S. Avd 4: 2 Dictionary med Goop. Bra form och enligt Jens Sjödén plus för främre volten. Inte visat så mkt i volt än men jag tror och hoppas det funkar. Avd 5: 7 The True F med Takter. Burman och Takter brukar funka bra ihop. Och de gjorde ett bra lopp i Kalmar.
|
|
|
|
#27 |
|
någon som vet orsaken till strykningen av Global Satisfaction i sista?
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
En vacker dag kör inte kusken bort 4 Cupido Sisu. Då vinner han. Senast var han sanslöst bra efter galopp bakom 8 Ajlexes Cubano. Nu går han felfritt och vinner endast streckad till 4 %. Ett måstestreck.
lenninen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Super Moderator
|
Det är ju ändå bra att du släpper veckans studs-vinnare!! Måste med.
|
|
|
#31 |
|
Tveksamt att finnpajsarn får sitta i fred med tanke på hur han körde mot Robban på Kalmar.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har fått för mig att 8 Iago Zon i avdelning 6 kan vara omgångens bästa drag där jag tror/hoppas att i första hand 2,4 och efter 1-200 meter även 6 kör hårt om spets och att den ödmjuke Lövgren hittar ner till 2-4 utvändigt, när han väl sitter där så är det nog många som slår sig för pannan när de ser att han endast är lirad till 6%...men då är det ju alldeles för sent att hoppa på tåget!
Ville få bekräftat att han ska gå balanserad minst som senast vilket han ska enligt fredagsintervjuerna och tack vare det lite krångliga åttondespåret och en blygsam tränare så är det många som står över. Joakim Lövgren: "Iago Zon är jag fortsatt nöjd med. Varit som jag har velat hela vägen. Inte aktuellt med några ändringar. Man vinner inte en final från spår åtta. Normalt sett. Strykningar. Galopper. Väderlek. Tokkörning. Någonting sådant måste ske. I en jämn final är det som att ha tillägg, säger Joakim" Ett av dessa "vinstkrav" sitter ju redan då man blivit nedstruken ett hack och då invändiga galopper eller tokkörning inte alls är någon utopi så blir inte jag förvånad ifall Jocke lyckas sticka nosen först bara att han lyckas hittar ner i vettig slagläge vilket iofs inte alls är givet men man kan ju inte få allt på en 6-procentare ^^ |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Som tur är vankas det körning mellan 4 & 6 som jag läser det och då finns möjligheten att han hittar ner bakom någon vettig häst tredje utvändigt. Underspelad men på inget sätt någon klar vinnare. Ska med på alla kuponger oavsett. Detsamma gäller förövrigt för Cupido Sisu i sista även om T.H kör bort hästen alldeles för ofta så borde segern sitta där snart.. Hästen har ju sett dunderfin ut. Med några kantbollar så kan det bli miljonutdelning även fast det är en V5:a till halva priset. Det har ju trots allt hänt förut. |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Man börjar nästan undra vad Tomi har för skit på Salmela som låter den idioten köra bort säkra pengar vecka ut och vecka in. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nuncio's spelprocent
![]() Eller ännu värre.. 25% på OTP. Finns ingen dag under några förhållanden OTP har 25% vinstchans mot Nuncio (under förutsättning att Stefan inte startar en häst som inte är i tävlingsskick). |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#37 |
|
Super Moderator
|
Trot Kronos - det förvånar mig att JS fortfarande får hästar att köra...
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Antagligen för att han skickat dickpics och varit ett svin
lenninen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Finfina lopp och jag får unna mig en rad. Det ska tas ställning i ett par lopp och vaskas fram lite skrällar.
Jag börjar med låset: Guld: 5 Nuncio (70%) är bästa hästen i landet. Det har han visat gång på gång under det senaste året. Det finns en motståndare som bara vinner och vinner på V75 för tillfället. Klart det är ett tacksamt lås att stänga loppet med. Om Nuncio kommer bort talar det mesta för att 3 OTP (25%) vinner. En formstark OTP på sin bästa dag i ledningen borde bli åtminstone halvjobbig för Nuncio att ta ner, eller? Spikvalen: Avd I: 8 Delicious kan vara bättre än Nuncio, om man ska lyssna på Redén. Stoet var sjukt bra under formtoppen vid världsrekordloppet på Bollnäs och vid Sundsvall Open Trot 2015, då hon åkandes for undan på sluttiden 10,0 2140a. Vilket intryck! Att stå emot henne när det speedas som fortast är ingen lätt match. Det är till att hoppas på att toppformen infinner sig i år också, så att liknande tider levereras. Hon ska vara motståndet överlägset i grunden. Jag spikar min favorithäst. Avd VII: 7 Zenit Brick (13%) har varit finfin vid de flesta loppen på slutet. Senast var det lite utav meningen att hästen ej skulle vinna. Plockade ner Re Doc utan prut ifrån dödens näst senast och loppscenariot blir väl detsamma idag? Jag tror på vinstchans och när hästen endast är fjärdehandare testar jag densamma som omgångens roliga spik. Stark häst, Jorma! Bara söör! Kupongrensare: Jag garderar avd IV: Här vill jag ha med 6 Caprese (1,65%), som var mycket bra i avslutningen senast. Jämför insatsen mot 5 och 7 i senaste loppet och hästen känns streckvärd som "helt ospelad". 13 Ninepoints Gaagaa (3,08%) visade fin fart i spurten senast och kommer att ta många till slut. Skönt intryck att spela på nästa gång! Tar omtag i avd V: "Bronsdivisionens svar på elitens Bold Eagle" kommer ut igen. (Min jämförelse på hästen som får lov gälla för ett tag till...upp till bevis och se till att röra på trumpinnarna nu! Kortspeed ska du klara av som bronsdivisionare även om du är öm för utvändiga positioner.) Det blev dödens senast och därifrån visade 2 Blue Star Champion (3,45%) inga mästartakter alls. "Stenslagen" tidigt! Omtag gäller trots senaste missräkningen gällande konkurrensduglighet och nu kan det hittas en rygg att gå i istället? I så fall ska väl hästens spurtegenskaper kunna fälla väldigt många? Kom igen nu, Svante! Andra hästar jag vill ha med i omgången är bland annat: Avd II: 11 Trot Kronos (13%) visar klass! Avd IV:7 Julia Pellini (20%) har jag under lupp för tillfället. Fritt i tid idag? Avd V: 11 Emir La Brousse såklart, på senaste loppet. Avd VI: 4 Sherriff Bi (11%) är svårtuggad om spets nås. Här jagar jag 3 Quattro Töll (3,43%) som lågprocentare och blir därmed tvungen att ta med den idag också i ett av mina garderingslopp. Tufft emot! Det var lite tipstugg...
dado (+5) |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Det har regnat en del i natt. Just nu plus 5 grader på Solvalla. Blir nog bra bana i em.
Så här blev mitt bolagssystem - ett inverterat TV-system. 1) 8 r4-2 (4 tar ledningen från 1 och släpper till stallkamraten 8. Redén kammar hem 300') 2) 2,7 r10-12 (svårt lopp och man borde ha med ranking 2,7,12,10,11,5,6. Tvingades låsa på 2,7) 3) 5 r3-1 (världsstjärnan spikas och loppet avnjutes) 4) 1,3,4,5,6,7,10,13 r2-15 (3 tar nog ledningen. Ursvårt lopp. Gardera) 5) 1,3,9,11 r2-6 (3,9 och 11 är måstestreck. Björn låter lurig på 1. 2 är skrällduglig) 6) 1,2,3,4,6,8,9,11,12 r5-10 (många med vinstchans. 12 satt fast med allt kvar senast) 7) 3,4,5,7,9 r6-8 (3 ser fin ut. 4 är snabbare ut från spår innanför 5. 4 vinner om kusken för en gångs skull låter bli att köra bort loppet. Ett härligt avslutningsfynd till fem %. 6 hårt betrodd men levererar inte. 7 skriker Huselius - som har bra kontakt med Nurmosstallet - ut som stenklar. 9 har hållit sig till trav senaste tiden och vunnit) Kostar 1440:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2) |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Guest
|
V75:1 8 Delicious U.S. (Helt överlägsen)
V75:2 5-10 V75:3 3 On Track Piraten (Nuncio har inte en suck mot OTP) V75:4 1-7 V75:5 4-6 V75:6 1-4-12 V75:7 3-4-7 Solklart 7 rätt och rätt DD!!! ![]()
Senast redigerad av DanneKing den 2017-04-01 klockan 11:33. |
|
|
|
#44 |
|
Fyfasiken vilken gulddivision! Vi lär bjudas på Högklassig travsport idag, men jag är fortfarande lite kluven på hur loppet kommer bli kört i avd. 3.. Tänkbara scenarion (som vissa av er bara kommer skratta åt) som jag anser kan ställa till det för Nuncio och Piraten.
Ludde kommer ju såklart ladda så det brinner i arslet på El magi pellini, och kadett C.D. blir het och hänger på. Det sätter Nuncio hängandes i tredje spår eftersom Piraten vill undvika att bli instängd och Going for gold zaz släpar lite och kanske också sätter sig utvändigt, och i det här fallet 3e utvändigt. Nuncio laddar framåt och får överta ledningen efter lite körning, alternativt får nöja sig med dödens. Är verkligen Nuncio så stenklar då? Och klarar Takter att hålla det kallt i andra utvändigt, eller sänder han också fram med sin häst? Tror att Stall Kolgjini inte ska glömmas bort här faktiskt ![]() God tur idag! |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Det lär knappast bli någon topputdelning idag, men med ett par rensare så kan det bli femsiffrigt i alla fall. Nuncio och Delisious U.S. lär ju inte torska sina lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Nån som hört vad Bergharn tror om sina?
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Äntligen rycker de skorna på toppstammade Gravity Falls! Har sprungit med handbromsen i och i detta fall känns skorycket extra intressant. Med på alla kuponger och förtidsspel till 50/8ggr är lagt.
coolmanriver (+1) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Det blir skor på Pasithea Face.. då blir det ännu mer straffspark för Delicious som får överta spets från stallkamraten
oggeb (+1) |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Hade inte spelat någon roll om dom hade förlängt hästens ben med 2 meter och slängt på en jetmotor i bak på henne. Pasithea Face kommer aldrig någonsin i hennes karriär slå Delicious på kort.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Super Moderator
|
Hur skön är inte Melander!?
|
|
|
#51 |
|
Lustigt att världens bästa hästar ser ut som dromedarer i värmningen(Bold Eagle /Nuncio)
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Super Moderator
|
Och hur oskön är inte Adrian Kolgijni......... :/
|
|
|
#53 | ||
|
Citat:
jo ..han en rätt dryg framtoning..Citat:
Skall han nånsin slå honom är det nog idag(tror det ej) Delicious ej i toppform direkt+8spår + lite strul på vägen + att Pasiteha mot formodan håller spets..Mycket som skall klaffa i så fall.. Senast redigerad av Lazze den 2017-04-01 klockan 15:45. |
|||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Skönt att OTP har bättre startspår, bättre form osv osv idag så kanske det blir tyst på skaran verklighetsfrånvända som tror att OTP är lika bra som Nuncio.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Frankie Brodde 18 % på V5 och tredjehandare. Spik!
Go for Bananas 1%?? |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Varför kör Ludde som han gör? Är han masochist?
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Beppe Am i sista skall gå barfota runt om.Varför är info inte i rött? Har ju gått med skor sen mitten på oktober.
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
Ett litet System idag:
Tar med Kolginis i första med Murphys Law i åtanke..(såg också bättre ut än någonsin) V75 Inlämnat: 2017-04-01, 14:52 Solvalla Lördag 2017-04-01 Start: 16:20 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 8 (4, 3) 2: 2, 7, 9, 10, 12 (11, 5) 3: 5 Nuncio (1, 3) 4: 7 Julia Pellini (4, 5) 5: 11 Emir la Brousse (3, 9) 6: 1, 2, 5, 6, 8, 11 (4, 9) 7: 3, 4, 6, 7, 9 (5, 10) 2x5x1x1x1x6x5 = 300 rader. 300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: CPF GHCXXXXXX Lycka Till! L |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
I avd.5 kör Kihlström en 10-årig, troligen chanslös häst och i avd.6 är hans häst struken.Kan han vinna alla de övriga 5 avdelningarna?
Senast redigerad av hoola den 2017-04-01 klockan 16:16. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Jag provar med den här behändiga lilla raden:
V75 Inlämnat: 2017-04-01, 16:12 Solvalla Lördag 2017-04-01 Start: 16:20 Kostnad: 16,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Delicious U.S. (1, 4) 2: 2, 5 (10, 11) 3: 5 Nuncio (3, 1) 4: 4, 7 (5, 10) 5: 1, 9 (3, 11) 6: 1, 6 (11, 2) 7: 7, 9 (5, 3) 1x2x1x2x2x2x2 = 32 rader. 32 x 1 x 0,50 kr = 16,00 kr. Totalt: 16,00 kr. Rättningskod: JSB MHC FMR Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
300' till stall Redén. Baggis.
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Beundrar Delicious. Men tycker dom begär för mycket av henne. Hon är ju så liten.
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Världens bästa stosprinter är hon iaf. Men känns långsökt att hon ska kunna klå Bold Eagle och Nuncio.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Delicious!
Topplopp för kallblod nästa i Bjerkekanalen på ATG. 4 Kleppe Slauren käkade nära inpå upp favoriten 12 Smedheim Solan senast. 10ggr just nu. Se, njuta och casha in? Jag satte 11 Trot Kronos som A-häst. Får hålla på den nu i fint lopp. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Guest
|
Nu Takter ska du ta den uppskrivna kamelen Nuncio!!
Spets och slut på OTP och det blir tyst på alla Tarzan-lallare som hyllar kamelen!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#73 |
|
Stort att ha med den. Behövde du många streck?
Jag gråter då Trot var lite utav omgångens stora byggsten för mitt system. Nu raserades allt... (Oskar J å allt...)
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
lenninen (+3) |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Store tid!
Tänkte aldrig på den. I Guiden står det att Westholm ska köra ![]() Likaså i Ronden.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
I studion: "...vår expert då på V75, Jennifer Tillman..."
Expert? |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Vad gör karln, sitter kvar i en kall bromsande rygg 100 meter helt i onödan!!!???
|
|
|
|
#85 |
|
Förlust för Nuncio och så börjar skitsnacket i studion.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
OTP - vilken katastrof idag. Och örjans körning
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
Citat:
Löjligt att tro på lätt utdelning.
|
|
|
|
#89 |
|
Med facit i hand rövslickar studiopajasen Robert Bergh...
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Minna ni får nog be timmo lämna in nästa gång.
|
|
|
|
#92 |
|
En säck potatis bakom sylkyn då blir det som det blir hahahaha
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
OTP var riktigt skit idag, nu är formen på retur kan man konstatera. Nuncio inte heller bra idag men Örjans styrning var häpnadsväckande.
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Guest
|
Hur kan två elithästar köra så jävla dåligt, Piratens uppgift var idag att bromsa på Nuncio och Örjans att sitta kvar till loppet var över.
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
men han fick ju tack vare det den bästa positionen man kan tänka sig! Han vill helt enkelt inte medge att borde rundat OTP långt tidigare innan Bergh kom ut. |
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Nä, man tror på det man tror. Kan ju inte lämna in nå helt annat och kasta pil.
Synd Delicious inte var med i Guld, hade vunnit med halva upploppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+3) |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Det ofattbara är att ingen ställer karln mot väggen om det där! Sällan någon som ställer en minsta lilla kritisk fråga till Örjan.
|
|
|
|
|
#98 |
|
Guest
|
Nu kanske det kan bli lite mer sansat snack om Nuncio, jävla skithäst.
OTP var inte heller bra, kostade för mycket när Kamikaze-Ludde svarade spets. Hade Luddefan släppt vilket han borde så hade OTP vunnit!!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mocka (+10) |
|
|
|
#99 |
|
Klart han skulle ladda från start. Nuncio kan inte vinna alla lopp från dödens och nu fanns det ju dessutom spetsläge.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Örjan är lika med
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Kadett CD kommer bli äckligt överspelad i nästa start.
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Tröttare kommentar får man leta länge efter.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Nå Örjan inte den första att sitta andra, tredje ytter o bli dragen bakåt av en tröttnande häst utan att inse det. Blir dragen långt bak innan de inser faran och rundat för sent. Väldigt konstigt fenomen. Speciellt av toppkuskar.
/N |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Där fick vi se Stefan Persson utnyttja springspåret.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Han springer ju iväg snabbare än Usain Bolt efter han har svarat på frågan. Testa att intervjua Bolt under hans lopp i OS och se om det går hyfsat.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Kuskseger av mannen i guldhjälm.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Att Nuncio var nära att få stryk av Thai Broaway bakifrån. Det är det enda som skyddar Örjan för hans körning. Han spurtade ju inte som en demon precis.
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Man snackar oftast om hästar och dess chanser.Att det är ekipage som räknas fick vi bevis nyss.Hur fan kan Stefan Persson få flest streck på sig? I en V75-final?
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Var väl tur att det vart stallkörning i avd 1 annars hade vi fått höra om den dåliga formen på hästen
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Jag var precis lika korkad. Såg för bra ut för att vara sant på förhand men klappträn är klappträn. Bara att konstatera.
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Björn kommer hem och dominerar igen. Nu får dom andra tävla om smulor framöver.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ca 4 st kup. kvar nu skulle jag tro max
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Var springer dem nästa helg? Jackpot
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Sjukaste omgången i V75 historia..
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Jokern räknar på en vinnare oavsett vilka favoriter som vinner sista två. Jackpott om nån som inte är bland favoriterna i nån av de sista vinner...
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
The Swede i nästa för ett äkta hattrick
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Jag får åtminstone glädjas åt att jag rankar bättre än spelarna vecka ut och vecka in. Synd att jag ALDRIG (jävligt få undantag) någonsin kan göra någonting av rankingen.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Kan väl delge mig av rankingen i sista avdelningen. Kanske någon har nytta av den inför DD:
Häst:Ranking DD1: 1: 6 2: 3 3: 8 4: 1 5: 9 6: 2 7: 11 8: 5 9: 4 10: 10 11: 3 12: 7 DD2: 1: 8 2: 12 3: 4 4: 7 5: 3 6: 9 7: 2 8: 5 9: 1 10: 6 11: 11 12: 10 Senast redigerad av oggeb den 2017-04-01 klockan 18:32. |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
6 fucking rätt på top 7
oggeb (+1), lenninen (+2), coolmanriver (+1), hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
DD 6,12 - 4,7 en tvåhundring. Totalt 800:-. Odds mellan 14 och 100 ggr.
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
#127 |
|
Super Moderator
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2017-04-01, 17:54 Solvalla Lördag 2017-04-01 Start: 18:20 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Iago Zon 2: 3, 4, 7, 9, 10 5 x 30,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod:
|
|
|
#128 |
|
Varför får jag för 6 rätt och 3 och 2 rätt? Har det med rank osv eller? Hade för övrigt 5 och örjan på plats 7
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Hade förvisso skrivit V75-5 som DD1 och V75-6 som DD1.. Ber så hemskt mycket om ursäkt. Tror förvisso ingen spelade efter min ranking ändå. Men synd när min första rankade vann DD1...
Rankingen skulle vara: DD1: 1: 6 2: 3 3: 8 4: 1 5: 9 6: 2 7: 11 8: 5 9: 4 10: 10 11: 3 12: 7 DD2: 1: 8 2: 12 3: 4 4: 7 5: 3 6: 9 7: 2 8: 5 9: 1 10: 6 11: 11 12: 10 Givetvis spelade jag inte enligt ranking utan jag spikade 11 MT. King of Cash i första. Proffs.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3) Senast redigerad av oggeb den 2017-04-01 klockan 18:32. |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Någon som kan svara angående top 7? 9 på DD så blire skumpa ikväll hehe
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
Hur ser din lapp ut?
|
|
|
|
#133 |
|
Ranking so far:
1 9 6 3 6 1 X |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Räddningsplankan idag får bli 4-7 tvilling till 15 ggr fläsket.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Nu satt finnen bakom Cupido Sisu fast i mål igen.
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Roligt att se dement-Jorma.Han hade bestämt sig redan i februari att från spår 7 ska han backa sig sist i stället för att pröva lite från start och kanske slinka in nånstans.
lenninen (+1) |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Men den här gången gör han inte helt fel.
Han måste helt enkelt sitta där och hoppas på lucka.
|
|
|
|
#140 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
#141 |
|
Körde bra den här gången efter att Robban agade till honom på Kalmar.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Helt otroligt snubben sitter med 4 st. i sista 1*3*5*9
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Kul se vem den skyldiga är till att det inte blev jackpot.
Men grattis - snyggt jobbat.
Senast redigerad av Helge den 2017-04-01 klockan 18:58. Anledning: vinstlistan |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Som sagt sjukaste v75 någonsin.. inte nog med att Nuncio + OTP förlorar mot en 10 årig häst som inte vunnit på 14 starter(!!) nån jävel sätter 7 rätt på 96 kr också...
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Världens bästa kusk?
Björn Goop!!! Överlägset! |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Det visste vi sen gammalt. Även om vissa surkukar på detta forum kommer grina ihjäl sig nu.
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Nej, inget filspel.
Cyran (+1) |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Örjan - nådde 6000 segrar igår...
Björn Goop gjorde det redan för nästan 1,5 år sen - 15 december 2015. Och han är 14 (fjorton) år yngre! FJORTON ÅR YNGRE! |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
nån som lirat på personnummer såklart mixat med telefonnummmer
Senast redigerad av Robban den 2017-04-01 klockan 19:10. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Även utdelning på hästarna 1 3 och 9 så om inte en del i ett reducerat troligt 1*2*3*2*2*2*4
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Nej, men man kan väl förde göra ett reducerat stort system i pappersform, som man gjort innan internet och dator?
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
hur fan sätter man där jäveln på 96 kr?
Kärring som bara satt random-streck eller? |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Förmodligen gillar man Bergh och Goop
|
|
|
|
#159 |
|
- Under lördagen hade han 106 kronor kvar på sitt konto – och spelade därför för "bara" 96 kronor.
Allt talar för en sömmerskerad. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle24649227.ab
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Man ska inte va bitter, men nog fan är det inte hårt arbete och skicklighet som gör att en gubbe som lirar 100kr sätter denna.
Finns inget som talar för att Radhja D'invern ska vinna. Nu körs loppet otroligt konstigt och hästen hittar ut från 3e inner och vinner lätt när de andra kört bort sig i god tid innan mål. Kadett C.D duger normalt inte i en halvtaskig guld på vintern. Denna går givetvis inte att hitta om man inte kastar pil eller helgarderar. Dictionary nämde ens Björn den i Björnkollen? Hur hittar den till spets? Västerbo Hard Cash Hyllade iof Björn, så den va tidig. Sheriff Bi va väl ganska klar om man viste den skulle få detta lopp, men nog va det svårt att tro att han skulle få fuska bort ett lopp till. Re doc spika jag. Spets och slut. För egen del finns det inte på kartan att träffa denna. Skulle inte ens få in denna på en ram på 200 000 rader. Tre totalt omöjliga hästar i min värld.... |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Det är möjligt. Värdefullt val av bil isåfall.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Vinnarens personnummer är 8302020145.
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Super Moderator
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
Vad fan säger Bengt Adielsson nu då när han jämfört Nuncio med Bold Eagle? |
||
|
|
|
|
|
#168 |
|
Alla här sa att det skulle bli favoriter vad säger de nu.. TRAV ÄR TRAV..
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Hoppas att Hans-G låter han vara ifred då han börjar åka i veckan i tron att han skall få träffa honom.
|
|
|
|
#170 |
|
Undrar om timmo väntar på jacken nästa vecka
|
|
|
|
#171 |
|
Administrator
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Eftersom han spelar regelbundet för en eller två hundringar i veckan unnar jag honom denna vinst. GRATTIS!
|
||
|
|
|
|
|
#173 |
|
Tycker det är jäkligt osmakligt att håna folk som skriver/säger sina tankar gällande spel. De vi vet, är att vi alla oftast har just fel.
Finns inget som retar mig mer än dylika skitkommentarer. Timos senaste http://vinnartips.se/timos-tankar-hahahahahaha/ |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Vad hade sjuan gett om Nuncio vunnit?
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
I teorin ca 523000 men troligtvis mindre i verkligheten!
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#177 |
|
Egentligen blir man inte ett dugg förvånad när man inte läser ett endaste berömmande ord här på sharps till fenomenet Bergh som gång efter annan lyckats sätta hästar i absolut toppskick vid rätt tillfälle. Roligare att skriva ner Örjan och Nuncio tydligen. 70% form sa Stefan i början på veckan. 80% av inläggen är numera negativa skitsnack om värdelösa kuskar och hästar och usla styrningar. Tack för kaffet
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Grattis till vinnaren. Roligt system ,, Själv hade jag haft fler spik eftersom 2 hästarslås inte är min melodi ,,roligt lås i andra
![]() ![]()
Senast redigerad av AbbeAce den 2017-04-03 klockan 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
|