Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-16, 15:20   #706
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Jävla skit. Sidan crashade och hann inte lämna in. Blir så jävla lack om raden sitter
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 13:48   #707
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 194
Sharp$: 948
Standard

Är det någon som vet om legolasbet kämpar för o vara världens sämsta spelbolag ??Nu är det snart en månad sen dom uppdaterade detta om poolökning !!!! Man för beta att det skedde den 11 december men inget om 11 januari !!! Haha vilka clowner . Han Rune är nog bättre i andra bolag annars har han haft ruggig tur . Hittar inget om poolhöjning på fotboll heller , bra sida .
warn90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 17:14   #708
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Är det någon som vet om legolasbet kämpar för o vara världens sämsta spelbolag ??Nu är det snart en månad sen dom uppdaterade detta om poolökning !!!! Man för beta att det skedde den 11 december men inget om 11 januari !!! Haha vilka clowner . Han Rune är nog bättre i andra bolag annars har han haft ruggig tur . Hittar inget om poolhöjning på fotboll heller , bra sida .
Förlåt men jag förstår inte vad du åsyftar.

Legolas har väl kört diverse olika varianter med dopade pooler till och från under hela det senaste halvåret. Inte för att det varit särskilt framgångsrikt vare sig ekonomiskt eller marknadsföringsmässigt utan däremot mer positivt ur ett spelarperspektiv då man ofta betalat tillbaka mer än 100% av insatserna.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+2)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 17:34   #709
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Jag tror Warn 90 menar Legolas nyhetsinformation.
De har tidigare visat veckans poolökingar under fliken erbjudanden.
Listan för ökade pooler från andra veckan i december låg i en månad.
Idag är listan helt borta.
De har också infört ett helt nytt spel - Match 10
Som stryktipset men med 10 matcher och 3kr i radpris.
Match 10 har haft poolökning med 25 000kr /gång.

Jag kan hålla med Warn om att det verkar amatörmässigt/halvhjärtat
När man inför nya spelformer och dessutom dopar poolerna men inte informerar
Om detta, lol

Finns ingenstans att läsa vad som dopas eller hur Match 10 fungerar.

Om jag ägde Legolas och dopade pooler från egen ficka skulle jag knappast vara nöjd om personalen inte orkade uppdatera sidan och informera om de dopade poolerna.

(Om det var detta Warn 90 syftade på , håller jag med)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+2)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 17:35   #710
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Förlåt men jag förstår inte vad du åsyftar.

Legolas har väl kört diverse olika varianter med dopade pooler till och från under hela det senaste halvåret. Inte för att det varit särskilt framgångsrikt vare sig ekonomiskt eller marknadsföringsmässigt utan däremot mer positivt ur ett spelarperspektiv då man ofta betalat tillbaka mer än 100% av insatserna.
Tror han menar att dom ett tag varje vecka under fliken erbjudanden redovisade dag för dag i text vilka olika pooler som var dopade. Det har dom inte gjort på slutet . Men noterat att dom är mer aktiva på twitter om det istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 21:04   #711
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Mindre extrapengar i P54 poolerna tisd och onsdag ser jag.

Positiva nyheter på onsdag dock. Vinnarpoolerna i alla loppen på båda banorna dopade med 1000 kr.

I övrigt tror jag det är samma som förra veckan. 1000 extra i alla loppen på valla i morgon. Pick 3 spel med 5000 extra tisdag och pick 2 med 3000 extra tisd och onsdag.

Borde inte vara alltför svårt att öka på saldot på spelkontot med så mycket lopp med extra pengar i att välja på.

Hoppas dom snart kommer med någon rejält dopad pool på streckspelen igen. P54 omsättningen ökar sakta men säkert. Förhoppningsvis upptäcker fler vilket ruggigt bra spel det är jämfört med atgs V64 spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 12:16   #712
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag förstår inte detta felslut som så ofta dyker upp i resonemangen kring Legolas.
Jag håller med dig Enkelrad om att man måste kunna argumentera kring detta utan att se det som himmel eller helvete.

Legolas är ett av flera spelbolag som erbjuder spel på trav (och numera även fotboll). Huruvida de gör det på ett bra eller dåligt sätt får gärna diskuteras (helst i tråden avsedd för detta!).

Olle resonerar ofta kring spelvärdet i Legolas dopade pooler med hög återbetalningsprocent och lyfter fram fördelen kring dessa.

Jag har gång på gång försökt förklara att det är fullt rimligt att göra så på ett spelforum men det behövs bevisligen upprepas igen.

På ett forum får man givetvis ha olika åsikter och självklart är det tillåtet att föra resonemang kring sin syn på saken men jag uppmanar alla att försöka göra detta genom argumentation och resonemang i stället för att ifrågasätta andra medlemmars syften med sina åsikter.
Lyfter över repliken i berörd tråd.

Legolas.Bet har ofta dopade pooler. Denna vecka lägger de till 10´000 kr på P54 och 1000 kr i sitt Win-spel. Trots dopad pott i sitt Win-spel så hade de lägre odds på nr. Mr Perfection jämfört med ATG. Hade min insats räknats in hos Legolas hade oddset varit ännu lägre.

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Vinnarsodds på nr. 8 Mr Perfection :
Legolas.Bet : 11,72 ( Omsättning 6122,90 kr )
ATG : 13,15 ( Omsättning 168 491 kr )
Allt är inte guld och gröna skogar hos Legolas.Bet. Det händer rätt ofta ATG ger mer jämfört med Legolas.Bet.

Som jag skrev så är spelformerna V64 jämfört med P54 som äpplen och päron. Radpriset är bland annat en faktor att ha med i beräkningen. V64 kostar 1 kr medan P54 kostar 3 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Valde rätt spelbolag som vanligt. Missade spiken på P54 hos legolas , men en rad med fyra rätt gav 1375 kr. Hade man valt atg hade det blivit V6 och 0 kr tillbaka och vid fegspel, dvs V64 typ 200 kr tillbaka på femmor och fyror.
Ovanstående inlägg fick åter fart på den ständiga diskussionen. ( Dvs om olle har betalt från Legolas.Bet )

Igår var V64 förstärkt med en jackpott vilket innebär ökat spelvärde. P54:an var också förstärkt fast endast med 10´000 kr. Skillnaden är att ingen skriker ut att det är jackpott på ATG. Det känner de flesta till. Likaså känner de flesta till att Legolas dopar sina spelpooler men trots det så kan de inte locka till sig fler spelare.

Frågan är väl varför man gång på gång måste påpeka på vilket spelbolag man valt att lägga sina spel på och sedan jämföra med något som man inser är två helt olika spelformer. Det blir som ett mantra och det var där jag kom med liknelse av en profet när man ständigt påpekar något som vi alla redan vet om.

Man ( olle ) hade kunnat posta inlägget med texten :
Spelade P54 men bommade spiken. Gav 1075 kr i netto.

Tyvärr stannar man inte där utan det ska förtydligas att man spelar just på Legolas.Bet. För ingen kan väl räkna ut att det är just det spelbolaget som tillhandahåller spelformen P54. Sedan är det är dags att jämföra ... " OM "...
Hade om inte funnits kunde en mygga stånga ihjäl en tjur.

Jag har inga problem med dessa inläggen utan hoppar snabbt över dom men ser ju en del tröttnat på dessa ständiga inlägg. Det är kanske dags att tona ned det lite ?

Tänk om Mr Perfection vunnit i förra starten på V75 ( nyår ) och mina A-hästar gått in. Då hade jag vunnit rätt mycket.... " om " det hade gått så. Oavsett spelbolag där jag lagt mitt spel men skulle fått mer hos ATG. Som jag skrev innan, så måste man ha ett visst antal rätt för att få ta del av de där extra spelvärdet.

Jag har skrivit i denna tråd tidigare och beskrivit Legolas.Bet nästan som en sekt med religiös agenda att gå ut på korståg för att rädda svensk travsport. Liknelsen med profet härrör även från detta.

Ordet om...

Tänk om olle valt att spela på ATG igår. Då hade man fått ett lopp till att analysera. Tänk om man då kommit fram till att man spikat Kihlström i första då hade man kunnat gjort ett system som varit 3 ggr större för samma insats. Då hade olle vunnit 10 ggr mer... om man valt ATG fast det viktigaste är trots allt... om... man valt rätt hästar !
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Amadeus (+50), Altoc (+10), SO (+10)
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 13:02   #713
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Lyfter över repliken i berörd tråd.

Legolas.Bet har ofta dopade pooler. Denna vecka lägger de till 10´000 kr på P54 och 1000 kr i sitt Win-spel. Trots dopad pott i sitt Win-spel så hade de lägre odds på nr. Mr Perfection jämfört med ATG. Hade min insats räknats in hos Legolas hade oddset varit ännu lägre.



Allt är inte guld och gröna skogar hos Legolas.Bet. Det händer rätt ofta ATG ger mer jämfört med Legolas.Bet.

Som jag skrev så är spelformerna V64 jämfört med P54 som äpplen och päron. Radpriset är bland annat en faktor att ha med i beräkningen. V64 kostar 1 kr medan P54 kostar 3 kr.



Ovanstående inlägg fick åter fart på den ständiga diskussionen. ( Dvs om olle har betalt från Legolas.Bet )

Igår var V64 förstärkt med en jackpott vilket innebär ökat spelvärde. P54:an var också förstärkt fast endast med 10´000 kr. Skillnaden är att ingen skriker ut att det är jackpott på ATG. Det känner de flesta till. Likaså känner de flesta till att Legolas dopar sina spelpooler men trots det så kan de inte locka till sig fler spelare.

Frågan är väl varför man gång på gång måste påpeka på vilket spelbolag man valt att lägga sina spel på och sedan jämföra med något som man inser är två helt olika spelformer. Det blir som ett mantra och det var där jag kom med liknelse av en profet när man ständigt påpekar något som vi alla redan vet om.

Man ( olle ) hade kunnat posta inlägget med texten :
Spelade P54 men bommade spiken. Gav 1075 kr i netto.

Tyvärr stannar man inte där utan det ska förtydligas att man spelar just på Legolas.Bet. För ingen kan väl räkna ut att det är just det spelbolaget som tillhandahåller spelformen P54. Sedan är det är dags att jämföra ... " OM "...
Hade om inte funnits kunde en mygga stånga ihjäl en tjur.

Jag har inga problem med dessa inläggen utan hoppar snabbt över dom men ser ju en del tröttnat på dessa ständiga inlägg. Det är kanske dags att tona ned det lite ?

Tänk om Mr Perfection vunnit i förra starten på V75 ( nyår ) och mina A-hästar gått in. Då hade jag vunnit rätt mycket.... " om " det hade gått så. Oavsett spelbolag där jag lagt mitt spel men skulle fått mer hos ATG. Som jag skrev innan, så måste man ha ett visst antal rätt för att få ta del av de där extra spelvärdet.

Jag har skrivit i denna tråd tidigare och beskrivit Legolas.Bet nästan som en sekt med religiös agenda att gå ut på korståg för att rädda svensk travsport. Liknelsen med profet härrör även från detta.

Ordet om...

Tänk om olle valt att spela på ATG igår. Då hade man fått ett lopp till att analysera. Tänk om man då kommit fram till att man spikat Kihlström i första då hade man kunnat gjort ett system som varit 3 ggr större för samma insats. Då hade olle vunnit 10 ggr mer... om man valt ATG fast det viktigaste är trots allt... om... man valt rätt hästar !

Sista stycket stämmer knappast. Jag hade högst troligt valt samma spik om jag spelat V64. Om inte hade troligen inte den som vann kommit med på tre streck ändå. Därför hade det oavsett hur man gjort varit svårt att få in 1375 kr hos atg. Ännu mer utslagsgivande i fredags. Då gav 5 rätt på V64 usla 60 kr samtidigt som fyrorna hos legolas på P54 gav 1362 kr. Dessutom var det bara en knapp favorit som vann V64 1 som inte var med på P54an.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 15:13   #714
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Legolas bet borde förstärka sin marknadsavdelning.

Fick precis ett reklammail från dom. Där påminner dom om att spela P54 i kväll med 10 tkr extra i poolen (15000 mindre än tidigare onsdagar) och pick 2 med 3000 extra (2000 mindre än tidigare onsdagar).

Däremot inte ett ord om den stora positiva förändringen att alla lopp är dopade med 1000 kr extra både på Åby och Solvalla. Normalt 5 vallalopp som är det. Hur kan dom missa att göra reklam för det istället? Riktigt dåligt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 17:57   #715
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Problem igen för legolas precis som sist det blev dött lopp att kunna presentera v odds och stänga loppet. 45 min efter att lopp 1 kördes på Solvalla har dom fortfarande inget resultat och odds.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 21:05   #716
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Lopp 1 som kördes på Solvalla kl 18.15 fortfarande öppet hos legolas bet . Ska dom räkna fram oddsen manuellt med miniräknare på kontoret i morgon?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 16:34   #717
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Några nyheter på lördag ser jag

- den dopade pick 2 poolen sänks från 3000 till 1000 kr
- den stora nyheten dock P54 spel med dopad pool på 10 tkr. Det startar redan i lopp 3 och avslutas sen med gulddivisionen. Hade hellre sett att det gått som samma lopp som atgs V5a (då hade reduceringsfil funnits i joker och framförallt tror jag många haft mer tid och lagt extra spel på det. Nu startar P54 när spelarna är som mest upptagna med att komponera sina V75or till atgs jackpot).

Ingen satsning på P76 denna veckan heller.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 17:02   #718
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Några nyheter på lördag ser jag

- den dopade pick 2 poolen sänks från 3000 till 1000 kr
- den stora nyheten dock P54 spel med dopad pool på 10 tkr. Det startar redan i lopp 3 och avslutas sen med gulddivisionen. Hade hellre sett att det gått som samma lopp som atgs V5a (då hade reduceringsfil funnits i joker och framförallt tror jag många haft mer tid och lagt extra spel på det. Nu startar P54 när spelarna är som mest upptagna med att komponera sina V75or till atgs jackpot).

Ingen satsning på P76 denna veckan heller.
Tråkigt, hade gärna spelat p54 om det vore samma lopp som V5.
P76 verkar man helt ha gett upp just nu. Förståeligt kanske, men varför ens köra den spelformen då?
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 20:12   #719
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Några nyheter på lördag ser jag

- den dopade pick 2 poolen sänks från 3000 till 1000 kr
- den stora nyheten dock P54 spel med dopad pool på 10 tkr. Det startar redan i lopp 3 och avslutas sen med gulddivisionen. Hade hellre sett att det gått som samma lopp som atgs V5a (då hade reduceringsfil funnits i joker och framförallt tror jag många haft mer tid och lagt extra spel på det. Nu startar P54 när spelarna är som mest upptagna med att komponera sina V75or till atgs jackpot).

Ingen satsning på P76 denna veckan heller.
Går det att spela fil till P54 hos Legolas?
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 20:57   #720
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 153
Sharp$: 57010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Går det att spela fil till P54 hos Legolas?
Nej. Därför det blir så omständigt att reducera när dom väljer lopp för sina streckspel som inte atg har.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td