Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-08-20, 15:56   #1006
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 141
Sharp$: 56942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tror inte att de försöker med 10%-bonusen för att "öka spelet". Däremot skulle de vilja öka det TIDIGA spelet så att folk ser att det är pengar i poolen och "vågar spela".

Exakt den här "spela tidigt"-bonusen har funnits på SuperToto14 sedan de startade förra decenniet. Och den har aldrig varit särskilt populär där heller.

Folk spelar hyfsat sent ändå.

Å andra sidan gör den ingen större skada heller. Så varför inte liksom....
Vad tror du det kommer göra på omsättningen onsdagar och lördagar att man lockar med 50 tkr extra till en ensam vinnare? Borde dom inte testat det tidigare?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 18:22   #1007
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad tror du det kommer göra på omsättningen onsdagar och lördagar att man lockar med 50 tkr extra till en ensam vinnare? Borde dom inte testat det tidigare?
Nu så här i efterhand....

De ursprungliga planerna innefattade en "ensam vinnare"-garanti på €2M på P76.

Tanken var att det skulle ha funnits med från dag 1.

Naturligtvis borde de ha gjort mer och bättre saker långt tidigare. Men så har vi ju också haken att det är inte alls säkert att de hade klarat av att hantera 10000-tals kunder och miljon-omsättningar rent tekniskt.

Exakt vad det kommer att göra för omsättningen är svårt att bedöma på förhand. Sedan jag lämnade har jag inte följt siffrorna på detaljnivå. Jag blir oftast bara ledsen när jag tänker på hur det mesta har skötts.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 18:47   #1008
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad tror du det kommer göra på omsättningen onsdagar och lördagar att man lockar med 50 tkr extra till en ensam vinnare? Borde dom inte testat det tidigare?
ATG lockar med 50 millar, Legolas med 50 kilopix. Det må vara mycket enklare att bli ensam på Legolas, men å andra sidan är det svårt att få rätt betalt på svåra rader där.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 19:07   #1009
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 141
Sharp$: 56942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
ATG lockar med 50 millar, Legolas med 50 kilopix. Det må vara mycket enklare att bli ensam på Legolas, men å andra sidan är det svårt att få rätt betalt på svåra rader där.
Men ack så mycket lättare. Har väl hänt en gång att en ensam vinnare tagit hem GS75 bonusen hos atg med omsättning på 10-15 mkr varje omgång. Hos legolas händer det titt som tätt att det finns en ensam med alla rätt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 19:49   #1010
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
ATG lockar med 50 millar, Legolas med 50 kilopix. Det må vara mycket enklare att bli ensam på Legolas, men å andra sidan är det svårt att få rätt betalt på svåra rader där.
Det finns alldeles säkert ett intervall av utfall där de där 50kSEK extra gör en väsentlig skillnad för radernas EV hos Legolas där samtidigt JP-pengarna inte alls gör lika stor skillnad för de som spelar hos ATG.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 19:54   #1011
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det finns alldeles säkert ett intervall av utfall där de där 50kSEK extra gör en väsentlig skillnad för radernas EV hos Legolas där samtidigt JP-pengarna inte alls gör lika stor skillnad för de som spelar hos ATG.
Ja, det finns det rimligen, men frågan är hur stort det är, och hur många som orkar bry sig?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 20:33   #1012
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det finns det rimligen, men frågan är hur stort det är, och hur många som orkar bry sig?
Har för mig du skrivit att du jobbar för Legolas. Men jobbade är rätt böjning på det verbet nu om jag läser dig rätt mellan raderna?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 20:52   #1013
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 141
Sharp$: 56942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det finns det rimligen, men frågan är hur stort det är, och hur många som orkar bry sig?
Jag tror det kommer påverka en hel del. Har väl tidigare spelats för 30-40 tkr ungefär vid 10 000 kr i dopad P76 pool. Nu finns det med 10 öres radinsats betydligt mer att hämta än ca 15-20 tkr som ensam med alla rätt. Dubblas omsättningen så närmar det sig i alla fall sexsiffrigt och tror att de flesta som spelar P76 för 10 öre raden ser det som en rejäl utmaning att kunna ta hem en sexsiffrig vinst som ensam med alla rätt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 23:05   #1014
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har för mig du skrivit att du jobbar för Legolas. Men jobbade är rätt böjning på det verbet nu om jag läser dig rätt mellan raderna?
Ja, det är rätt böjning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-20, 23:07   #1015
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag tror det kommer påverka en hel del. Har väl tidigare spelats för 30-40 tkr ungefär vid 10 000 kr i dopad P76 pool. Nu finns det med 10 öres radinsats betydligt mer att hämta än ca 15-20 tkr som ensam med alla rätt. Dubblas omsättningen så närmar det sig i alla fall sexsiffrigt och tror att de flesta som spelar P76 för 10 öre raden ser det som en rejäl utmaning att kunna ta hem en sexsiffrig vinst som ensam med alla rätt.
Vi får väl hoppas att du har rätt, min erfarenhet är väl annars att det är väldigt svårt att få spelarkollektivet att lägga sina insatser på Legolas i högre omfattning än att de får 105-110% återbetalning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 23:05   #1016
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Ser att Legolas ska börja med Jackpott på Match10.

Det var ju synd.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 23:12   #1017
Banned
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 19
Sharp$: 46
Standard

Är detta en Trav chatt eller en Legolas chatt?

Tycker det är märkligt att ägarna av denna chatten tillåter den styras av Folk som uppenbarligen jobbar för Legolas.


[email protected]
Abbee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 23:20   #1018
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Abbee Visa inlägg
Är detta en Trav chatt eller en Legolas chatt?

Tycker det är märkligt att ägarna av denna chatten tillåter den styras av Folk som uppenbarligen jobbar för Legolas.


[email protected]
Om du menar mig så var min kommentar en negativ kommentar om min före detta arbetsgivare. Jag tycker det är synd att de börjar med jackpott. Det är en dålig sak som motiverar mig att spela där mindre.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-21, 23:27   #1019
Banned
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 19
Sharp$: 46
Standard

Det är inte alltid ni har chansen att prata med mig !


Jag ger er chansen nu /Perra
Abbee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 17:24   #1020
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

1.75 på Tropicana Ås
In och hugg!
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td