Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-18, 09:08   #1
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

GS75 Färjestad...


Lär väl inte bli några 15 miljoner idag om alla favoriter står på benen. Men klart ibland smäller det i Färjestad med sitt korta upplopp 177 meter och 3-åringar. Spelar raden 120 kr ggr 2...

Avd 1
Tror på ny vinst för favoriten faktiskt, tränare som låter allmänt uppåt. Klart nu skor på igen o lite tuffare emot mm. Men låter som det inte är fara på taket och kommer väl vinna ändå från olika lägen. Bakom, 3 känns tidig och hemmakusken Björn är väl alltid med i skrällboxen ska bli skoryck mm, känns kul... 3,6,8 om man vill strecka på lite..

Avd 2
Ska Björn med häst 6 vinna. Mycket talar väl för det igen. Men klart spåret kan strula lite och kanske missar spets osv. Samt brukar ha otur med Goops klara favoriter, brukar ofta förlora när jag spikar. Låser med häst 7 som får Jonny som styr kan nog slå till vid lite tempo där fram. Värd att ta med när % är som den är

Avd 3
Kan inte riktigt se vem som ska vinna här, gissar väl på 2. Men tar alla och hoppas på någon smäll..

Avd 4
Står väl mellan 3-8, strular inte 3 till det så vinner den, spik för mig på läget o spets. Samt 8 åker bort pga sämre läge helt enkelt och verkar vara lite strulig och ofokuserad. Men lär väl bli gynnad vid högt tempo o få bra ryggar.. Lås om man har råd... Men måste väl ta ställning ibland men ogillar att välja mellan två

Avd 5
Ja 6 lär ju vinna felfri med Örjan alla dar, dessutom gynnad av en strykning. spikar. 4 är väl rolig bakom snabb ut men känns långsökt att försöka hitta motbud och blir ett dyrt lopp isåf...

Avd 6

Samma här strular inte bakspåret så vinner 9 felfri. Men jag vågar inte utesluta Ulf med häst 2, verkar vara en strulig häst dock. Men vågar inte ta bort Ulf när han dyker upp där fram och nu kort upplopp också.. Måste väl gå emot någon till favorit, bakspår kan strula lite. Långsökt men men bara för att Ulf sitter på jokern där framme samt lättas i balansen och just bakspår för favoriten. Vill man, ta med 8 med Örjan kan ju vara rolig skräll.

Avd 7

Står väl mellan 4-5 verkar vara något ut över det vanliga dessa två. 6 snackas det om men tror den gillar att komma 2:a och inget för mig. Men vill nog ändå ta med 9 med Goop blir det lite tempo mellan 4-5 lär han dyka upp som en gubbe i lådan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+25)

Senast redigerad av kire1111 den 2017-06-18 klockan 09:41.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 10:02   #2
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

...kör väl på denna tråd då du står för tugg runt loppen och inte enbart frågar om vad andra tror...

Avd 1

Favoriter faller för jämnan. 3 Casterly Rock imponerar stort just nu. Låser med den och Båths undantagshäst, 5 Coin Perdu.
Låset

Avd 2

Jag har andra spikar på min bong och tar ett gäng mest därför.
6 Vainqueur R.P. imponerar, befogad favve.
5 Summer Wein gillas och känslan är att hästen kan en hel del. Jag lirade den senast ifrån omöjligt läge. Med Adielsson i sulkyn hade den gjort intryck på mig mot hårda djur på Jägers i tidigare start. Ej i botten den gången, men tog på Current Affair då.
4 Speedy Face har faktiskt slagit Global Un Poco. Fin procent idag.
7 Al´s Espresious fick däng av Speedy i nämnda lopp, men kan gå en avslutningsrepa. Känns klart överspelad på Takter dock.
Avslutar med grandslamskrällen 8 Isla De Pinos, som gjorde det bra ifrån dödens senast. Knappast sämsta hästen ut i dagens kval.

Avd 3

7 Callela Lisbeth jagar jag vidare...
Spikar rakt ut när hästen slipper en avvaktande Örjan i jollen. Låt spurten startas i tid idag, Mika!
Spik 1


Avd 4

1,3,4,6,7,8

6 Van Kronos avslutning 1/4 vill jag lyfta fram.
8 E.D.U. har imponerat på mig live på Jägers. Sådant tar jag med mig.
3 Mellby Fire tar till galopp idag med?

Avd 5

6 Dibaba vill jag se förlora innan jag tror på det. Örjan måttar in den här i sömnen.
Spik 2

Avd 6

Jag spikar alltid 9 Vamp Kronos. Fortsätter med det till under 50%.
Spik 3

Avd 7

Ett gäng i jakt på fina pengar.
9 Dats Caballo lägger mycket mark.
7 Alexander U.R., då jag ofta tar med Haugstad som ospelad i garderingsloppen. Walmann har klassiga djur oftast. Visade krafter kvar sista stegen senast, men känns ytterst långsökt idag ändå.
1,4,5,6,7,9,10

2*5*1*6*1*1*7 = 420rader

Svåra namn på många pållar idag!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+11)

Senast redigerad av Fidus den 2017-06-18 klockan 10:03.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 10:09   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Nä, det känns på förhand spelmässigt inte optimalt med huvudspel med tre vinstpooler utan möjlighet att spela för alla rätt. Bra bana och väder och det skulle därför vara väldigt överraskande om det inte blir jackpot åtminstone på 5 rätt. Många starka favoriter och många helt chanslösa i loppen. Eftersom det handlar om att bli etta eller tvåa är nog tvillingspel den mest optimala spelformen idag. Men sportsligt är det rena julafton.

En sak man kanske ska ta med sig från Boden igår är Svante Båths hästar. Han startade 6 hästar och alla var hårt spelade. Men fick med sig hem som bäst ett andrapris och totalt travade de 6 hårt betrodda hästarna in drygt 20 tkr. Idag ska det ändras balans på de flesta. Skor och ev vanlig vagn på megafavoriten Coin P mot barfota runt om och bike senast. Sedan barfota runt om ffg, helstängt ffg och bike ffg på andra.

Intressanta tidiga aviserade utrustningsändringar.

Avd 1

1: Helstängt och bike senast. Låter på Haugstad som det finns viss chans till första barfota
5: Barfota runt om och bike ffg senast. Skor och ev vanlig vagn nu
6. Barfota runt om ffg.

2

7: Bakskor nu

3

4: barfota runt om ffg

4

6: barfota för första gången

6

2: Ska lättas i balans

7

6: Barfota runt om, bike och rycktussar ffg
7: Barfota fram ffg
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 10:12   #4
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Skulle va kul om vi kunde få ihop de två trådar som är igång om GS75 idag!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 10:50   #5
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Skulle va kul om vi kunde få ihop de två trådar som är igång om GS75 idag!
Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Alltid lite krångligare att tippa när det räcker att va tvåa i mål. Hur mkt tar man t ex i med Vamp Kronos för att vinna fr bakspår? Visst det är skillnad i prispengar men ändå. Själv tänker jag köra ett litet system och sedan reducera det för att det ska bli billigare. Tror på låg utdelning idag, men plockar ändå med ett par smällar här och där.

3,5 Låser med både hängslen och livrem. U-häst 5 Coin Perdu
4,6,7 U-häst 6 Vanqueur R.P. 4 Speedy Face om den får för sig att trava är ett måste.
2,4,7 U-häst 7 Callela Lisbeth, mkt förbättrad senast med Mika. 2 Alegra B, intr med Takter.
4,7,8 Här har jag känsla för skräll. Tycker att 4 Velvet Gio har gått framåt den senaste tiden och har ett bra spår vid sin första autostart. Jag ratar 3 Mellby Dealer p g a två galopper i rad. Takter och Burman brukar fungera bra ihop därav 7 The Bucket List F.
6 Dibaba Helt enkelt bara bäst!
9 Vamp Kronos Senaste vinsten säger allt, men bakspåret kan va en fälla. R 6 Swarovski Broline
1,2,4,5,6,9 U-hästar 4 Lucifer Lane och 6 Capitol Hill troligen bf runt om.

Krav på 2 av 4 u-hästar, vilket jag tycker det finns goda möjligheter att uppnå. Utöver detta så blir det nog ngn typ av flerbong också.

Inte mkt att skriva hem om, ser med spänning fram mot onsdagens V86 och sparar pengarna tills dess i stället.
Mvh Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+10)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 11:58   #6
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

GRAND SLAM 75
Inlämnat: 2017-06-18, 12:54
Färjestad
Söndag 2017-06-18
Start: 15:50
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Coin Perdu (1, 3)
2: 4, 5 (6, 7)
3: 4 Calamara's Girl (10, 7)
4: 4, 7 (8, 3)
5: 6 Dibaba (7, 9)
6/DD1: 6, 7, 8 (9, 2)
7/DD2: 1, 9, 10 (4, 5)

1x2x1x2x1x3x3 = 36 rader.
36 x 1 x 1,00 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Nu blir jag rik, igen.....
Spoiler:

...och hör sen, skitskallar!!!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 13:49   #7
 
Gasellens avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 303
Sharp$: 1865
Standard

Begränsar mig till DD idag:

Avd1: 9 Vamp Kronus har övertygat rejält och krossar motståndet igen!? Spåret är inte bra men med bara 10 hästar och några galoppörer i fältet kan hon få en skaplig position.
Ingen annan 3-åring inom GS75 i dag har gått under 1.13 full distans vad jag kunde se. Fantasilöst men SPIK.

Avd2: Jag blundar och helgarderar...
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 14:49   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Dunderfavoriten Vainqueur visade tveksamheter i värmningen. Jag streckar 1,5,6 och 7 i andra.
Coin Perdu värmde kanon. Spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 15:16   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Dunderfavoriten Vainqueur visade tveksamheter i värmningen. Jag streckar 1,5,6 och 7 i andra.
Coin Perdu värmde kanon. Spik.
Den såg verkligen inte ut att vara i tävlingsmässigt skick (favoriten i gs 2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 15:16   #10
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8041
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Dunderfavoriten Vainqueur visade tveksamheter i värmningen. Jag streckar 1,5,6 och 7 i andra.
Coin Perdu värmde kanon. Spik.
Förväntar du dig att någon ska kunna läsa detta och ändra en minut före spelstopp?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spetsochslut (+5)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 15:17   #11
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Tur för mej att inte Jansson vann! Hade varit lite tråkigt att va borta efter två avdelningar i en omgång man kallat lätt...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 15:17   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Dunderfavoriten Vainqueur visade tveksamheter i värmningen. Jag streckar 1,5,6 och 7 i andra.
Coin Perdu värmde kanon. Spik.
Tack . för infon, bra vinnare spel 7.5ggr . bet365.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 15:19   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Dunderfavoriten Vainqueur visade tveksamheter i värmningen. Jag streckar 1,5,6 och 7 i andra.
Coin Perdu värmde kanon. Spik.
Faan att inte Tobbe hann fram. Tacksam att man är kvar i alla fall.
Det blev 400 ggr på trion 7-1-5 men hade blivit 1100 ggr om 1 lyckats vinna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 15:19   #14
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Dunderfavoriten Vainqueur visade tveksamheter i värmningen. Jag streckar 1,5,6 och 7 i andra.
Coin Perdu värmde kanon. Spik.
Ja, tack för infon! Hann få in vinnarspelet på Takter!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-18, 15:22   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Tack . för infon, bra vinnare spel 7.5ggr . bet365.
54 ggr pengarna hos legolas bet, men poolen till det loppet var bara några hundralappar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td