Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-13, 20:17   #61
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Aron Visa inlägg
Snygg debut och gratis till första inlägget. När kommer näst inlägg?
Haha, ja det tog drygt tre år att få ut första inlägget så det lär ta något år att skriva nästa Analyserar varje omgång själv och började skriva åt en nättidning så jag tänkte att jag kan lägga ut tankarna här istället och få kloka inspel på mina tankar och idéer av er.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
jeppe42 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 20:36   #62
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Finner det roligt att ALLA har sån koll på ALLA hästar men inte en ostartad häst i just monté, då jävlar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), Migge (+1), MikaF (+3), BroderH (+5), SH (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 21:09   #63
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Finner det roligt att ALLA har sån koll på ALLA hästar men inte en ostartad häst i just monté, då jävlar
Ska bli riktigt spännande att se Highspeed Call imorgon. Tror monté kan passa honom rätt bra faktiskt. Sen kanske han ändå inte räcker till seger. Jag kan tycka att det är vettigt att man måste iaf gå ett kvallopp i monté innan man får gå ut på V75 i den tävlingsformen. Det kan vara oerhört stor skillnad från häst till häst i monté jämfört med trav.
jeppe42 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 21:17   #64
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeppe42 Visa inlägg
Ska bli riktigt spännande att se Highspeed Call imorgon. Tror monté kan passa honom rätt bra faktiskt. Sen kanske han ändå inte räcker till seger. Jag kan tycka att det är vettigt att man måste iaf gå ett kvallopp i monté innan man får gå ut på V75 i den tävlingsformen. Det kan vara oerhört stor skillnad från häst till häst i monté jämfört med trav.
Så tycker alla. Men tycker inte det är så farligt, som allt annat vi ska tippa i V75.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 21:21   #65
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Brasil boko är märkligt bortglömd imorgon, har det varit något superavslag från Veijo igen? Läser aldrig intervjuer... Fick genrepa senast med att lufsa 13 ett par tusen meter och trodde detta var sveriges bästa montéhäst, åtminstone innan candor började starta. Vann SM förra året med 30 meter och nu är han streckad på 3%!

Jag tycker naturligtvis också att candor imponerade senast men det var inte det tuffaste montélopp som ridits och fick loppet i halsen med 11 första varvet. Blir gardering när procenten ser ut som den gör. Art on line åker givetvis med också på under 7%. Får se hur jag gör med Nantucket, stort ryttarminus där.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 21:50   #66
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Now or Never flair möter ju åsnor nu om man jämför med sina två andra barfotalopp. Vinner med 100 om han står på benen och har en bra dag?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-13, 22:58   #67
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Aron Visa inlägg
Varför skulle han ge bort loppet för om han släpper? Hur tänker du då?
Jag tror han har bra chans att vinna om han bara släpper till Cab Hornline.
Blåser till dem via OS. Pang säger det!
Cab Hornline har vunnit 9 lopp i sitt liv. Han blir mycket morskare i ledningen. Jag vet inte om han fått stryk därifrån. Om han får ledningen på sprint i detta lopp vinner han.

1 Ultimate Wine är mer startsnabb än 2 Cab Hornline. Stallkamraten 7 Electric Light är mycket startsnabb. Johan håller ut Cab Hornline och släpper till pappa Peter och det kan bli en dubbel till stallet. Om Johan släpper till Cab Hornline ger han bort loppet till favoriten. Mitt öga/öra i Untersteiners stallgång har viskat detta upplägg. Har jag uttryckt mig tillräckligt klart? Vad har du för information?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 00:25   #68
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rommehed Visa inlägg
Lång Einar och frun rökte ihjäl sig tyvärr!!

Deras Papagoja sa: Stick och lägg dig!!

Vem är jag?

Perra

Senast redigerad av KalleKlut den 2017-10-14 klockan 00:26.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 01:46   #69
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Några mindre betrodda som jag inte tänker spricka på:

Avd 1. Jag förväntar mig att Adrian laddar så att det därav blir körning mellan han och Jepson. 6 Västerbo Carrera bör hamna vettigt på det liksom 3 Silver Annie. (6,3,1,9,2)

Avd 2. Vad kan man förvänta sig av en helt okej guldhäst i form av 6 Highspeed Call som aldrig startat i montè? Jag tänker inte spricka även fast jag tror att 7 och 4 räcker. (7,4,6)

Avd 3. Körning mellan Fleming och L-Å!? Jag drar en rövare och hoppas på att 11 Speedy Foxy Vicane hinner dit och jag spikar. Toppform och ett jävla driv över upploppet bäddar för Uhrberg den här gången. (11 r1)

Avd 4. Kommer 6 Tottenham förbi Jepson och når ledningen så blir han farlig. I övrigt så tror jag inte att favoriten har en chans från spår 12. (3,6,11,8,9,4)

Avd 5. Jag blir förvånad om inte 3 Masterglide är favorit innan starten går. Det bör vara bra chans från ledningen att rinna undan. Jag är lite nyfiken på vad 4 Rambo Rivner kan åstadkomma från bra läge och med förbättrad kusk. Jag blir inte förvånad om han sätter nosen först. (3,10,9,4,6,11)

Avd 6. Det är väl inte så mycket att säga här.. (1 r5)

Avd 7. Först fram att få överta från Johan har nog en bra chans att vinna detta. Jag tänker inte spricka på 7 Electric Light då han ändå har en hyfsad chans att nå dit. (2,7,12,5,4)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 03:59   #70
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Angående Monté så tycker jag man saknar en viktig info som spelare och det är med vilken vikt ekipaget går för dagen. I dagsläget ska vikten, inklusive utrustning, vara minst 65kg men man får inte veta med vilken vikt ekipaget faktiskt går, något som är viktigt i t.ex. galoppen då handikappningen görs utifrån vikt. Låt vara att vikten kanske inte påverkar lika mycket i gångarten trav som i galopp men det är ändå en faktor att ta hänsyn till. Det är nog rätt stor skillnad att släpa på t.ex. 72kg mot 65kg. I t.ex. Frankrike har man olika viktgränser vid olika löp. Enligt sulkysport så väger de flesta ryttare av de 257 licensierade mellan 65 och 72 kg...de som väger under 65kg (inklusive utrustning) få lägga in blyvikter i en viktvojlock så att 65kg uppnås.
Glöm heller inte att man har säkerhets västen på sig som väger några hekto.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 07:14   #71
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5106
Standard

Åby SM dagen
Avd 1 -
Mycket hänger på om 7 Qahar QC går felfritt, gör han det så blir det ett högt tempo i loppet, annars är risken stor att favoriten 1 Handsome Brad får fuska bort mycket i ledningen.
8 Kung Edward fick ju loppet sist men intrycket och farten imponerade, där är formen i Zenit och jag tycker att han är den hästen som har bäst form och blir därför min första A häst.
Rankning A 8,9,11 B 1,7,4,2 C 5,3,6,10,12.

Avd 2 -
Monté SM
7 Candor Hall storfavorit måste synas ett lopp i monté. Storfavorit...
Nantucket är ju verkligen en montéhäst som vunnit i ur och skur, Veijos duo 1 Raspberrysky och 9 Brasil Boko är givna på lappen, storskrällen är 2 Raggamuffin som kan smita förbi på stretchen
Här streckar jag många
Ranking A 4,9 B 1,7,2,5,6 C 3,10

Avd 3 -
Sto SM
Omgångens första spik.
5 Galactica som kommer till ledningen och är lika fin som på Halmstad i somras har siktat hit och möter bara massa hästar med frågetecken för sin form.
Ranking A 5 B 3,6,1 C 11,4,12,3,9,8,7,2

Avd 4 -
Ser hopplöst svårt ut men hittat ett litet drag..
8 Vikings Topline som sitter på innerspår från start tror jag mest på, mött bra hästar och från ett smygande i en skral omgivning får han bli min första häst.
7 Iris Palema tidig oxå från spets.
Ranking A 8,7 B 1,6,9 C 4,3,11,12 D 5,10

Avd 5 -
Svårt igen..
Spetsfavorit är 3 Masterglide och visst är han tidig på kupongen,men här har jag vaskat fram två luringar som inte är streckade på mycket.
4 Rambo Rivner som redan har två segrar på V75 och såg fortsatt formstark i finalen streckad på 5%...
12 Kahleesi som ska lättas rejält och får Ulf Olsson i sulkyn.
Strecka många..
Ranking A 3,4,12 B 8,9,2,1,5, C 6,7,10,11

Avd 6 -
SM
Spik Readly Express

Avd 7 -
Öppen bronsdivision med en rykande startrusning som gynnar 12 Aron Palema.
I mitt badkar blåser 8Michelangelo Ås till spets, men det kommer nog kosta en hel del.
Av detta gynnas nämnde 12 Aron Palema, 3 Jairo, 11 Mellby Drake,4 Goods of norway
Ranking A 12,3 B 8,11,4,7,2.1,5,9 C 6,10

Lycka till
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Kocken14 den 2017-10-14 klockan 07:17.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 08:50   #72
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeppe42 Visa inlägg
Ska bli riktigt spännande att se Highspeed Call imorgon. Tror monté kan passa honom rätt bra faktiskt. Sen kanske han ändå inte räcker till seger. Jag kan tycka att det är vettigt att man måste iaf gå ett kvallopp i monté innan man får gå ut på V75 i den tävlingsformen. Det kan vara oerhört stor skillnad från häst till häst i monté jämfört med trav.
Vad säger ett kvallopp? Att hästen kan trava med en ryttare på ryggen? Det kan man nog anta att så är fallet då det lär ha testats i träningen
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 08:54   #73
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Skulle kolla nancy americas senaste start. Danskt lopparkiv inte längre gratis? Går inte att se loppet utan att pröjsa då eller?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 09:07   #74
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Skulle kolla nancy americas senaste start. Danskt lopparkiv inte längre gratis? Går inte att se loppet utan att pröjsa då eller?
Nancy var sagolikt bra på Charlottenlund. Hon blir spik på mitt bolagssystem idag.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 09:26   #75
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nancy var sagolikt bra på Charlottenlund. Hon blir spik på mitt bolagssystem idag.
Hade varit intressant att se loppet som sagt. Spik blir det inte oavsett. Har svårt för Fleming och från innern behövs en vass kusk. Super Ariel får på sig jänkarvagnen igen och jag har feeling för att den har störst vinstchans i loppet
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td