Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-14, 09:42   #76
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet

Det blir tre spikar och fyra lopp, där favoriterna garderas.

1) 1,2,4,5,6,7,8,9,10,11 r3-12 (antingen spikas 1 eller många streck)

2) 1,2,4,5,7,9 r6-10 (vill se favoriten 7 i fler monté innan jag spikar den)

3) 1 r5-3 (1 imponerade på Charlottenlund - spik)

4) 1,3,4,6,7,8,11,12 r9-10 (favoriten 12 är bara tre år och har sämsta spåret. Garderas därför - liksom "hela svenska spelarkåren")

5) 3 r9-10 (mitt "öga" var inne hos Untersteiner. Optimismen där gör att jag spikar)

6) 1 r5-3 (världsstjärna spikas)

7) 1,2,3,4,5,7 r12-8 (1 tar ledningen med favoriten 2 utanför. 7 provar rejält från start och släpps till spets. 2 får harva i dödens. Kan bli dubbel för Untersteiner)

Kostar 1440:-.

Senast redigerad av mackpeter den 2017-10-14 klockan 09:50.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 09:42   #77
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Glöm heller inte att man har säkerhets västen på sig som väger några hekto.
Det är jävligt viktigt. i sulkylopp spelar det inte lika stor roll eftersom man rullar. såklart om en fetknopp på 150 kilo kör jämte mot en 45 kilos flicksnärta så spelar det roll.

MEN i galopp så spelar det jävligt stor roll. Så även i monté.

Gissa varför dom har handikapp och bara pratar om kilon av / på ryttaren/hästen
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 09:46   #78
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Finner det roligt att ALLA har sån koll på ALLA hästar men inte en ostartad häst i just monté, då jävlar
Japp, det är lite av ett löjets skimmer över denna uppståndelse. En s.k. kunskapsspelare kan t ex omöjligen ha tillgång till alla parametrar när det kommer till att analysera en viss häst i ett lopp. Garanterar att han eller hon inte kommer upp hälften av allt som kan tänkas ha påverkan på den kommande prestationen.

Det blir ett jäkla liv när någon häst vunnit som är första gången barfota eller första gången jänkarvagn. Det ordas inget när dessa förändringar misslyckas och det är väldigt många sådana efter vad jag sett.

Tittar man på stryktipset så kan man undra informationsbehovet när ett svenskt damlag åker till cypern och spelar i Championleage och har ingen som helst information om det cypriotiska laget.

Är det inte månne så att travspelare numera har blivit ett gnälligt släkte? Man klarar inte av att kryssa för någon häst om man inte får serverat en stor hög med detaljer om hästen. Som efter loppet SÄLLAN visar sig vara av någon nytta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Shizznit (+1), Shooter (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 10:01   #79
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Japp, det är lite av ett löjets skimmer över denna uppståndelse. En s.k. kunskapsspelare kan t ex omöjligen ha tillgång till alla parametrar när det kommer till att analysera en viss häst i ett lopp. Garanterar att han eller hon inte kommer upp hälften av allt som kan tänkas ha påverkan på den kommande prestationen.

Det blir ett jäkla liv när någon häst vunnit som är första gången barfota eller första gången jänkarvagn. Det ordas inget när dessa förändringar misslyckas och det är väldigt många sådana efter vad jag sett.

Tittar man på stryktipset så kan man undra informationsbehovet när ett svenskt damlag åker till cypern och spelar i Championleage och har ingen som helst information om det cypriotiska laget.

Är det inte månne så att travspelare numera har blivit ett gnälligt släkte? Man klarar inte av att kryssa för någon häst om man inte får serverat en stor hög med detaljer om hästen. Som efter loppet SÄLLAN visar sig vara av någon nytta.
Du jämför tyvärr äpplen och päron när du påstår att första barfota eller första jänkarvagn är jämförbart med att en häst ska starta i en helt ny disciplin för första gången. Det är verkligen inte jämförbart.

Om sen första barfota runt om, första jänkarvagn eller första starten i ny disciplin alltid skulle innebära vinst så skulle spelet vara tämligen iskallt för i så fall skulle ju oddset på sådana hästar alltid sluta på 1,00.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 10:50   #80
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

...i dag går jag för en ensam 7:a
V75
Inlämnat: 2017-10-14, 11:45
Åby
Lördag 2017-10-14
Start: 16:20
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4 (9, 2)
2: 6, 10 (7, 4)
3: 3, 5 (1, 6)
4: 11 Global Trader (12, 7)
5: 10 Now Or Never Flair (3, 9)
6: 4, 11, 12 (1, 5)
7: 3, 4, 12 (2, 5)

2x2x2x1x1x3x3 = 72 rader.
72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod:Readlys Rad Raseras

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2017-10-14, 11:47
Åby
Lördag 2017-10-14
Start: 18:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 11, 12
2: 3, 4, 12

9 x 10,00 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: bordevarahögre odds utan readly!!!

Lycka till alla travälskare
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 11:00   #81
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

DanneKing med sin små och vågade kuponger. Lycka till
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 11:08   #82
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Japp, det är lite av ett löjets skimmer över denna uppståndelse. En s.k. kunskapsspelare kan t ex omöjligen ha tillgång till alla parametrar när det kommer till att analysera en viss häst i ett lopp. Garanterar att han eller hon inte kommer upp hälften av allt som kan tänkas ha påverkan på den kommande prestationen.

Det blir ett jäkla liv när någon häst vunnit som är första gången barfota eller första gången jänkarvagn. Det ordas inget när dessa förändringar misslyckas och det är väldigt många sådana efter vad jag sett.

Tittar man på stryktipset så kan man undra informationsbehovet när ett svenskt damlag åker till cypern och spelar i Championleage och har ingen som helst information om det cypriotiska laget.

Är det inte månne så att travspelare numera har blivit ett gnälligt släkte? Man klarar inte av att kryssa för någon häst om man inte får serverat en stor hög med detaljer om hästen. Som efter loppet SÄLLAN visar sig vara av någon nytta.
Bara en massa goja. Dessa förändringar gör betydligt mer effekt än du någonsin kan drömma om och det behöver inte alltid funka för eftersom du väldigt ofta får fina odds också. Bara i år har ju Rambo Rivner och Partizan Face storskrällt på V75 till 0,35 resp 0,73% när de gått barfota runt om för första gången. Och senast i onsdags lirade jag lisa mollyn som gick första gången i jänkarvagn och med vit norsk som var streckad på 2,6%. Igår fanns det två spikar på V3 om man kollade värmningar och barfotainfo och plockade hem mer än en tredjedel av V3 potten på det. Finns exempel varje dag där utrustningsändringar gett enorm effekt...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 11:12   #83
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4268
Standard

Readly Express är väl bara en önskedröm att fälla?

3 Jairo gillade jag verkligen intrycket på i senaste starten och det finns god chans att han får ett sånt löpningsförlopp som passar honom som handen i handsken igen. Chansspikar!

Avd.5 är den jag streckar flest i. Lyfter upp 4 Rambo Rivner som är kuskförstärkt, bra läge och bara 5% i nuläget!

Låser avd.3 med 1 Nancy America och 11 Speedy Foxy Vicane som är de som visat mest på slutet.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 11:19   #84
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Intressant debatt om monté. Själv tycker jag det är självklart att monté ska vara på V75. Viktigt för sportens överlevnad tror jag. Personligen ser jag hellre montélopp än voltstartslopp på V75. Mer orättvis startmetod finns inte!

Sen undrar jag vilken skillnad ett kvallopp på "Hajen" skulle gjort? Alla kan vara säkra på att han klarar monté, tror inte det är första gången han har en ryttare på ryggen...
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 11:20   #85
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Kan alla hoppa över Monte bullshit
Nu finns den där o det finns inget att göra åt saken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+100)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 11:30   #86
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Intressant debatt om monté. Själv tycker jag det är självklart att monté ska vara på V75. Viktigt för sportens överlevnad tror jag. Personligen ser jag hellre montélopp än voltstartslopp på V75. Mer orättvis startmetod finns inte!

Sen undrar jag vilken skillnad ett kvallopp på "Hajen" skulle gjort? Alla kan vara säkra på att han klarar monté, tror inte det är första gången han har en ryttare på ryggen...
Det skulle stått i propositionen att hästar som ska ut i detta lopp skulle ha minst en godkänd start i disciplinen. Helst fler än så. Vad jag förstått har det varit bestämt länge att loppet skulle vara med på V75.

Tycker det är oroväckande att atg alltmer verkat vända sig till turspelare och nunmerspelare och vända sin trogna krets av kunskapsspelare ryggen. Det finns alltid slump och turfaktorer i travlopp, det är ju kunskapsspelarnas främsta uppgift att eliminera dessa så gott det går, men det blir ju i det närmaste omöjligt när man tar in hästar på spelen som aldrig startat i en disciplin. Då blir gissningsfaktorn närmast 100 procent. När inte ens tränaren i intervjuer har en aning om hur hans häst ska prestera i ny disciplin, hur ska spelarna då kunna ha det? Då blir det mer ett spel som liknar boost eller virtuell racing än ett kunskapsspel. Är kanske så spelbolaget vill ha det i framtiden?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 11:33   #87
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 4
Sharp$: 78
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Vad säger ett kvallopp? Att hästen kan trava med en ryttare på ryggen? Det kan man nog anta att så är fallet då det lär ha testats i träningen
Nej, kvallopp säger väl inte mycket, men vissa hästar tar ut gången på ett helt annat sätt när de slipper sulky. Att se ett kvallopp i monté skulle iaf ha en chans att se sådana skillnader. Candor Hall är väl ett bra exempel på det. Men det är naturligtvis inte den bästa lösningen utan det vore att du minst ska ha startat ett montélopp med hästen innan du får gå ut på V75 med den anser jag, precis som många andra.
jeppe42 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 12:05   #88
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Tycker det är ok med ett montélopp ibland.Det är värre med en hel V-64 i galopp.dom kan hellre få överskottet från en vanlig v-64,tror dom tjänar på det
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 12:11   #89
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 1 050
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Kan alla hoppa över Monte bullshit
Nu finns den där o det finns inget att göra åt saken.
du verkar lite tunn på sharps varsågod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 12:26   #90
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Annabelle Dimanche är en riktig stänkare idag. Form och bra häst. Bergh på Åby är alltid lurigt och eftersom det blir tempo där framme kan det vissla bakifrån på upploppet.

God tur!
  Ge poäng Svara med citat
Svara



td